georgbob
|
|
« Hozzászólás #75 Dátum: 2007. November 21. - 22:21:02 » |
|
Nem, nem! Nem te beszéltél rá, sőt igazából senki sem. Anno írtam, hogy olajdokival leveleztem, ő is csak azt tanácsolta, hogy a 10-40 ráér 100000km felett, de semmi hátrányát nem látja az olajnak. Persze minőségben is vannak szintek. Azonban a kérdésemre nem kaptam választ
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #76 Dátum: 2007. November 22. - 08:11:16 » |
|
Nos ha megengeded Ladlac, egyesíteném a két olajtémát. Megtettem szavazatomat is. Üdv!
Persze. Én sem akartam ujat nyitni, csak a meglévőbe nem lehet szavaztatni. De igy tökéletes.
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #77 Dátum: 2007. November 22. - 12:26:16 » |
|
Én nem hadakozom, csak nem értem hogy az 5-30-as olaj miért drágább az 5-40-nél, amikor az utóbbi nagyobb intervallumot fog át. Hiszen a sport olajok (amik lényegesen drágábbak) a 0-60 intervallumban dolgoznak, nagy terhelés mellett. Egy időben vívtunk Cápa kollegával, át is tértem 5-40-re, de ezt ugyanannyiért szereztem mint a 10-40-et, mindkettő Castrol...
Talán inkább az a kérdés, hogy tisztán ásványi-, félszintetikus-, vagy fullszint olaj kerüljön-e a gépbe. Feltétlezhetően nagyrészt marketing, de mindenfelől a fullszintetikusat hallod..., az meg a'sszem csak 5W-30-tól érhető el. A kisebb(?) melegoldali terhelhetőség egy ilyen "modern" ..W-30-as olajnál is bőven megengedi a manapság szokásos félmediterrán magyarországi hőmérsékleteket, ez szerintem nem kell, hogy szempont legyen. Én maximálisan egyetértek azokkal a kollégákkal, akik a hidegindításkor "fellépő" előnyök miatt az 5W-... olajokat preferálják. De hát mindenkinek hinnie kell valamiben... (Én azt hiszem, este iszok egy pohárkával a jóféle veresből... )
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
tois
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
|
|
« Hozzászólás #78 Dátum: 2007. November 22. - 15:27:12 » |
|
Amikor megvettem a kocsit rögtön vinnem kellett a 30-as szervízre. Vácra vittem, ott az előírt 10W-s olajat kaptam. Ez tavaly októberben volt. Télen nem egyszer hallottam, hogy hidegindítás után néhány másodpercig kelepelt a motor. A 45-ös szervízre én vittem az olajat, Castrol Magnatec 5W-40-t vettem a neten 7000 körüli áron. Azt hiszem ennél az olajnál maradok a jövőben, mert az eddigi hideg reggeleken még nem hallottam kopogást.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #79 Dátum: 2007. November 22. - 16:59:53 » |
|
Minden esetre egy dolog tuti.Még a gyárilag belerakott olaj is jobb, mint az a 10W Opel olajnak nevezett valami amit a szervízben bele tettek.(a leeresztett olaj szine világosabb volt és még tisztábbnak is tünt mint a "friss" olaj) Még egyszer ilyen nem kerülhet bele az biztos.Hidegben ezzel az olajjal én is észre vettem egy kis kereplést ami a gyárival nem fordult elő, és azt a megkönnyebbülést sem vettem észre amit a motor egy olajcsere után produkálni szokott.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #80 Dátum: 2007. November 22. - 20:15:02 » |
|
A magam részéről teljesen egyetértek Kripic kollégánk hozzászólásával, maximálisan igazat adok neki mindenben ! Ami pedig az olajat illeti, hát abban sincs nézetkülönbség közöttünk .
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #81 Dátum: 2007. November 22. - 22:25:47 » |
|
Én nem hadakozom, csak nem értem hogy az 5-30-as olaj miért drágább az 5-40-nél, amikor az utóbbi nagyobb intervallumot fog át. Hiszen a sport olajok (amik lényegesen drágábbak) a 0-60 intervallumban dolgoznak, nagy terhelés mellett. Egy időben vívtunk Cápa kollegával, át is tértem 5-40-re, de ezt ugyanannyiért szereztem mint a 10-40-et, mindkettő Castrol...
Talán inkább az a kérdés, hogy tisztán ásványi-, félszintetikus-, vagy fullszint olaj kerüljön-e a gépbe. Feltétlezhetően nagyrészt marketing, de mindenfelől a fullszintetikusat hallod..., az meg a'sszem csak 5W-30-tól érhető el. A kisebb(?) melegoldali terhelhetőség egy ilyen "modern" ..W-30-as olajnál is bőven megengedi a manapság szokásos félmediterrán magyarországi hőmérsékleteket, ez szerintem nem kell, hogy szempont legyen. Én maximálisan egyetértek azokkal a kollégákkal, akik a hidegindításkor "fellépő" előnyök miatt az 5W-... olajokat preferálják. De hát mindenkinek hinnie kell valamiben... (Én azt hiszem, este iszok egy pohárkával a jóféle veresből... ) Igen, igen! MINDENBEN egyetértek én is! Egészségedre!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
|
Evil
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
|
|
« Hozzászólás #83 Dátum: 2007. November 28. - 16:09:41 » |
|
Helló!
Most állok olajvásárlás előtt, de tanácstalan vagyok. Valvolinet szeretnék de nem tudom milyet? félszintetikus vagy fullszintetikus, 5w40 vagy 5w30? lécci segítsetek! ja és hány liter olaj kell 1.6 os lacsiba ?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #84 Dátum: 2007. November 28. - 16:34:18 » |
|
Szia Evil ! Az 1.4-1.6-1.8 motorokhoz 3.75 l. szűrővel együtt az előírt mennyiség . A másik kérdést pedig Neked kell eldöntened, ezért arra kérlek olvass vissza itt egy kicsit ! Sokféle tapasztalattal, véleménnyel találkozhatsz majd !
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Evil
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
|
|
« Hozzászólás #85 Dátum: 2007. November 28. - 16:46:11 » |
|
Nem nagyon értettem hogy mi a különbség az w30 és a w40 között................
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #86 Dátum: 2007. November 28. - 16:53:54 » |
|
Evil! Továbbá nézd meg a "szavazás" állását olaj- ügyben, hogy könnyebb, és egyben nehezebb legyen döntened! De Neked kell a döntést meghozni! Üdv: LadiGidy Ha az én döntésem érdekelne: Castrol Magnatec 10W-40, amit vettem, a szerelő barátaim tanácsára. Na szia. Üdv: LadiGidy
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Evil
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
|
|
« Hozzászólás #87 Dátum: 2007. November 28. - 16:57:23 » |
|
Azt is látom és legtöbben az 5w40-et használják ?!
3 olaj van kilátásba: Valvolina MaxLife 5W40 4l 14eft Mobil Mobil Synt S 5W-40 4l 7100ft Castrol TXT Softec SAE 5W-40 4 l 8700ft
na már csak az a kérdésem hogy ezek igaz mind emgfelelnek az elvárásoknak???
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
R*R
|
|
« Hozzászólás #88 Dátum: 2007. November 28. - 17:56:09 » |
|
Azt is látom és legtöbben az 5w40-et használják ?!
3 olaj van kilátásba: Valvolina MaxLife 5W40 4l 14eft Mobil Mobil Synt S 5W-40 4l 7100ft Castrol TXT Softec SAE 5W-40 4 l 8700ft
na már csak az a kérdésem hogy ezek igaz mind emgfelelnek az elvárásoknak???
Szia! Valvolina MaxLife 5W40 4l 14eft pénzkidobásnak tűnik, pláne évenkénti csere esetén. MaxLife használata egyébként sem javasolt Lacsiba. 14 ezerért csúcskategóriát is vehetsz, de nem sok értelme van- szerintem. Üdv
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #89 Dátum: 2007. November 28. - 19:55:09 » |
|
Azt is látom és legtöbben az 5w40-et használják ?!
3 olaj van kilátásba: Valvolina MaxLife 5W40 4l 14eft Mobil Mobil Synt S 5W-40 4l 7100ft Castrol TXT Softec SAE 5W-40 4 l 8700ft
na már csak az a kérdésem hogy ezek igaz mind emgfelelnek az elvárásoknak???
Szia! Valvolina MaxLife 5W40 4l 14eft pénzkidobásnak tűnik, pláne évenkénti csere esetén. MaxLife használata egyébként sem javasolt Lacsiba. 14 ezerért csúcskategóriát is vehetsz, de nem sok értelme van- szerintem. Üdv Hátha megérdemli az autó, de szeretné is a csúcsot?
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
|