Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 22. - 22:19:25 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Szavazás
Kérdés: Ki, melyik olajat kultiválja inkább??
5W30 - 10 (15.6%)
5W40 - 33 (51.6%)
10W30 - 1 (1.6%)
10W40 - 20 (31.3%)
Összes szavazó: 64

Oldalak: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 57   Le
 
Szerző Téma: Kenőanyagok, üzemanyagok, adalékok LACETTI-hez  (Megtekintve 225841 alkalommal)
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #270 Dátum: 2009. Május 03. - 17:55:07 »

Gyerekek, figyelem- új téma!
E85 (miszerint bioalkohol)? Tapasztalat? Hallomás? Valaki?
Ez nem új téma,már foglalkoztunk vele:
http://lacetti-klub.extra.hu/forum/index.php?topic=218.0
Itt találsz hozzászólásokat és cikkeket. Kacsint
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #271 Dátum: 2009. Május 04. - 07:35:07 »

ÉN probáltam az E85 benzint 20%fogyasztás NÖVEKEDÉS,szebb járású motor,hidegbe picit nehezebben indul, a fogyasztás növekedést elismeri a forgalmazo is plusz van egy elektromos relé(talán) amit ajálanak ha tisztán azt akarod használni (tavaly 45000.- volt). A forgalmazo anyit mondot ö sem rakata bele a relét 50%sima 95ös 50% etanol igy használja ha kell a száma irj privit. DE ez csak a személyes tapasztalatom. Egyépként  van egy kutas ismerös a ..l kuton az monta a sima 95 ös 10% etanol anyagi okokbol csak nem reklámozák.
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
csavardi
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34



« Hozzászólás #272 Dátum: 2009. Május 08. - 07:44:57 »

Gyerekek, figyelem- új téma!
E85 (miszerint bioalkohol)? Tapasztalat? Hallomás? Valaki?
Ez nem új téma,már foglalkoztunk vele:
http://lacetti-klub.extra.hu/forum/index.php?topic=218.0
Itt találsz hozzászólásokat és cikkeket. Kacsint
köszi, megnézem.
Naplózva

170000miles
lacettibb
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


sw 2.0 dízel Platinum


WWW
« Hozzászólás #273 Dátum: 2009. Június 28. - 11:40:46 »

Diesel lacettiken van egy olyan funkció, hogy ha az olaj elveszti a szükséges kenési tulajdonságait, akkor kigyullad egy lámpa, hogy CHANGE MOTOROIL. Hát nekem ez most világítani kezdett. Az előző olajcsere óta 13 000km-t tettem meg az autóval teljesen normál, nem hajszolt körülmények között.
Szerintetek ez normális lehet? Hiszen az olajnak ( Castrol Magnatec 5W-40 C3) a 15 000-et azért illett volna kibírnia?
Naplózva

Ne dobd a használt zoknid kifordítva a szennyestartóba!
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #274 Dátum: 2009. Június 28. - 13:24:21 »

Diesel lacettiken van egy olyan funkció, hogy ha az olaj elveszti a szükséges kenési tulajdonságait, akkor kigyullad egy lámpa, hogy CHANGE MOTOROIL. Hát nekem ez most világítani kezdett. Az előző olajcsere óta 13 000km-t tettem meg az autóval teljesen normál, nem hajszolt körülmények között.
Szerintetek ez normális lehet? Hiszen az olajnak ( Castrol Magnatec 5W-40 C3) a 15 000-et azért illett volna kibírnia?

Az egy kicsit összetettebb dolog nem csak a motorolajon múlik az üzem anyag is befolyásolja annak a korom és kéntartalma is csökkenti az olaj élettartalmát mivel ezek az olajban csapódnak ki, így lehet akármilyen olaj benne.
« Utoljára szerkesztve: 2009. Július 02. - 00:06:32 írta sebijoe » Naplózva

cupika
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203


2.0 D Elite


« Hozzászólás #275 Dátum: 2009. Július 01. - 22:01:53 »

LACETTIBBNEK üzenem!!!

Castrol Magnatec nem jó a dízel lacsinak, tudja ugyan ACEA C3-at, de nem tudja a MB229.31-t. csak MB229.3.
Legjobb olaj bele Castrol Edge Turbo Dízel 5W40. Hétfőn került a gépbe, 17.000 km nél olajcsere, 2. kötelező szervíz volt.
Javaslat, mert én szívtam, minden alkatrészt (olaj, olajszűrő, levegőszürő, pollen szürő) rendeld meg a neten keresztül, mert több ezret takaríthatsz meg. Olajat olajport.hu, két nap megjön és kedvezményt is kapsz, ha beírod lacetti klubbos neved.
Naplózva
lacettibb
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


sw 2.0 dízel Platinum


WWW
« Hozzászólás #276 Dátum: 2009. Július 03. - 06:49:36 »

LACETTIBBNEK üzenem!!!

Castrol Magnatec nem jó a dízel lacsinak, tudja ugyan ACEA C3-at, de nem tudja a MB229.31-t. csak MB229.3.
Legjobb olaj bele Castrol Edge Turbo Dízel 5W40. Hétfőn került a gépbe, 17.000 km nél olajcsere, 2. kötelező szervíz volt.
Javaslat, mert én szívtam, minden alkatrészt (olaj, olajszűrő, levegőszürő, pollen szürő) rendeld meg a neten keresztül, mert több ezret takaríthatsz meg. Olajat olajport.hu, két nap megjön és kedvezményt is kapsz, ha beírod lacetti klubbos neved.
Köszi  tanácsokat!
A Magnatec Diesel 5W-40 B4 olaj adatait a netről néztem meg, és itt az alábbi adatok vannak mindenhol feltüntetve:

Minősítések és jóváhagyások
API CF
ACEA A3/B3/B4, C3
MB 229.31
VW 502 00/505 00

Megrendeltem ezt az olajat az olajport.hu-n, és tényleg jóval olcsóbban és 10% kedvezménnyel pittike pontos időben le is szállította. Ezúton is kösz!
Hazamegyek és megnézem az olaj dobozát, hogy mi van ráírva.
MB 229.31 vagy MB 229.3?
Mert ezek szerint nem lehet hinni az internetes adatoknak?
Ezeket a filtereket hol lehet megrendelni a neten, mert én az első szervizemnél keresgettem, de nem nagyon találtam?
Naplózva

Ne dobd a használt zoknid kifordítva a szennyestartóba!
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #277 Dátum: 2009. Július 03. - 09:34:22 »

LACETTIBBNEK üzenem!!!

Castrol Magnatec nem jó a dízel lacsinak, tudja ugyan ACEA C3-at, de nem tudja a MB229.31-t. csak MB229.3.
Legjobb olaj bele Castrol Edge Turbo Dízel 5W40. Hétfőn került a gépbe, 17.000 km nél olajcsere, 2. kötelező szervíz volt.
Javaslat, mert én szívtam, minden alkatrészt (olaj, olajszűrő, levegőszürő, pollen szürő) rendeld meg a neten keresztül, mert több ezret takaríthatsz meg. Olajat olajport.hu, két nap megjön és kedvezményt is kapsz, ha beírod lacetti klubbos neved.
Köszi  tanácsokat!
A Magnatec Diesel 5W-40 B4 olaj adatait a netről néztem meg, és itt az alábbi adatok vannak mindenhol feltüntetve:

Minősítések és jóváhagyások
API CF
ACEA A3/B3/B4, C3
MB 229.31
VW 502 00/505 00

Megrendeltem ezt az olajat az olajport.hu-n, és tényleg jóval olcsóbban és 10% kedvezménnyel pittike pontos időben le is szállította. Ezúton is kösz!
Hazamegyek és megnézem az olaj dobozát, hogy mi van ráírva.
MB 229.31 vagy MB 229.3?
Mert ezek szerint nem lehet hinni az internetes adatoknak?
Ezeket a filtereket hol lehet megrendelni a neten, mert én az első szervizemnél keresgettem, de nem nagyon találtam?


A Castrol Magnatec 5W40 Diesel tudja az MB 229.31-t de ennek ellenére az Edge 5W40-t ajánlanám én is mert az turbo diesel motorhoz való.
Naplózva

cupika
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203


2.0 D Elite


« Hozzászólás #278 Dátum: 2009. Július 03. - 19:47:27 »

5 szervíz közül csak egy tenné bele a castrol magnatec dízelt, a többi az Edge Turbo Dízelt javasolja. Egyéb márka dízelesei is az Edge Turbot preferálják. A bayerise motor werke motorjaiba jó, akkor a dízel lacsiba is tökéletes szerintem. Árban 300,-Ft. különbség van a két olaj márka között. Szerintem a kocsi kapja a lehető legjobbat. A 2.0 dízel motorokat a VM motori gyártja, honlapon elérhetőség megtalálható. Olaj kérdésben a Castrolt vagy valvolinet ajánlották, ugyanis vettem a fáradságot és megkerestem őket emailon kersztül. Csak a gyártó tudja a legjobban. Számos olaj kérdéssel foglalkozó internet oldal is inkább az Edge Turbot ajánlja, még a Castrol hazai forgalmazója is. Én eléggé körbe jártam a témát, és hidd el megéri a legjobbat adni a gépnek. Dízelek javítása eléggé borsos árakat kostál én a helyedbe nem sajnálnám el azt a pár száz forintot a géptől. De mindenki maga dönti mit tesz az autóba- idézet törzs tagtól. Esetleg megkérdezheted a többi dízel Lacetti tulajdonost. Szervíz két olajat ajánl, a GM és valami molosat, Szerinted?! A többi alkatrész árait inenn néztem:
www.opeldaewoo.hu és www.chevroletautoalkatresz.hu
« Utoljára szerkesztve: 2009. Július 03. - 19:56:56 írta cupika » Naplózva
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #279 Dátum: 2009. Július 03. - 22:04:23 »

Egy .picurka gondolat elemzés.Nem vitatom a korszerű motorolajok előnyét, de kérdésem :MI AZ?
Számomra egyetlen különbség van az olajok között, mégpedig az, hogy mi a dermedés pontjuk és milyen határok közt tudja ezt.
Csak egy kicsit gondoljunk bele.Ami 15 éve 1 korszerű olaj volt ma már nem tudja a kenést elvégezni?
Ma már a  fémek másképpen kopnak, vagy olcsóbb anyagot hazsnálnak és azért kell adalékoltabb motorolaj.
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi a véleményetek.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #280 Dátum: 2009. Július 04. - 07:50:24 »

Egy .picurka gondolat elemzés.Nem vitatom a korszerű motorolajok előnyét, de kérdésem :MI AZ?
Számomra egyetlen különbség van az olajok között, mégpedig az, hogy mi a dermedés pontjuk és milyen határok közt tudja ezt.
Csak egy kicsit gondoljunk bele.Ami 15 éve 1 korszerű olaj volt ma már nem tudja a kenést elvégezni?
Ma már a  fémek másképpen kopnak, vagy olcsóbb anyagot hazsnálnak és azért kell adalékoltabb motorolaj.
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi a véleményetek.
Nehezet kérdeztél...szerintem ezt bízzuk az okos mérnökökre...én annyit tudok, hogy a benzines lacsiba Ford olajat írnak gyárilag, tehát valszeg Ford-féle a motor eredete....Éppen ezért én ragaszkodom az 5W-s olajokhoz. Először mindig 5W30-at tettem bele. Az utolsó adag 5W40 lett, de lehet visszatérek a 30-ashoz, mert azzal valahogy szebben, halkabban járt és nem volt még télen sem "párasáros" a beöntőnyílás belseje. Okokat nem tudom, én egy csökkent képességű cápa vagyok ehhez.  Kacsint
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #281 Dátum: 2009. Július 04. - 08:58:40 »

Lehet, hogy csak a marketing áldozatai vagyunk. Az autógyártók próbálják azokat az igényeket kielégíteni, hogy minél hosszabb legyen a szervízperiódus (persze a szevíz díjján ez nem tükröződik vissza mert annyival drágább lesz) és ehhez olyan olajra van szükségük ami nehezebben oxidálódik. Régebben mikor még csak keleti autók voltak elfogadott volt a 10ezres csereperiódus pedig az akkori olajak és a maiak közt ég és föld a különbség ehhezképest a 15ezres csere nem nagy előrelépés.. Az is érdekes, hogy egy csoporton belül pl: WV-nél a csereperiódus 30ezres vagy rugalmas, addig az ugyan olyan motorral szerelt Skodáknál 15ezrest ír elő Hiszem, hogy a motorolajok előállítási költsége is töredéke a bolti áraknál ahol a reklámot és a marketinget kell megfizetned azért mert meggyőznek arról a legjobbat vetted. A benzinnél is így van adók nélkül milyen olcsón tankolnánk ( pesze minden kúton adalékolják a benzint különböző formában,de amit reklámoznak pl V-power az drágább is) vagy a mosóporok aminek legutóbb olvastam a tesztjét amiben részletezték milyen minimális köztük a különbség (no nem az árakban) ami nem is csoda mert 90%-ban homokot vagy most már zeolitot tartalmaznak és csak 10%-ban egyéb tisztító anyagot.
Naplózva
cupika
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203


2.0 D Elite


« Hozzászólás #282 Dátum: 2009. Július 04. - 21:12:32 »

Ami 15 éve korszerű olajnak számított ma már nem feltétlen tudja elvégezni a megfelelő kenést, de megjegyzem akkor is lehetet jó-jobb minőségű olajok közül választani. Valvoline mikortól is létezik? Hát nem ma kezdték.
Mitől korszerű egy olaj, azt valójában nekem is nehéz eldönteni, de a 15 évvel ezelőtti olajok nem hiszem, hogy bírnák a mai motorok nyomaték terhelését és lóerejét.
Naplózva
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #283 Dátum: 2009. Július 05. - 06:33:09 »

Ami 15 éve korszerű olajnak számított ma már nem feltétlen tudja elvégezni a megfelelő kenést, de megjegyzem akkor is lehetet jó-jobb minőségű olajok közül választani. Valvoline mikortól is létezik? Hát nem ma kezdték.
Mitől korszerű egy olaj, azt valójában nekem is nehéz eldönteni, de a 15 évvel ezelőtti olajok nem hiszem, hogy bírnák a mai motorok nyomaték terhelését és lóerejét.
Szerintem nem az olajnak kell elviselnie ezeket a terheléseket, hanem az alkatrészeknek. Az olaj feladata a kenőképesség megőrzése lenne minden körülmények között.Azonban abban igazad van a Botondot simán köpné ki az autó, de akkor is voltak márkásabb olajak ami mondjuk akkor egy Golfot kiszolgált előírás szerint, az v.szeg most is megtenné.
« Utoljára szerkesztve: 2009. Július 05. - 06:54:41 írta 95LE » Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #284 Dátum: 2009. Július 05. - 13:06:26 »

Ami 15 éve korszerű olajnak számított ma már nem feltétlen tudja elvégezni a megfelelő kenést, de megjegyzem akkor is lehetet jó-jobb minőségű olajok közül választani. Valvoline mikortól is létezik? Hát nem ma kezdték.
Mitől korszerű egy olaj, azt valójában nekem is nehéz eldönteni, de a 15 évvel ezelőtti olajok nem hiszem, hogy bírnák a mai motorok nyomaték terhelését és lóerejét.
Szerintem nem az olajnak kell elviselnie ezeket a terheléseket, hanem az alkatrészeknek. Az olaj feladata a kenőképesség megőrzése lenne minden körülmények között.Azonban abban igazad van a Botondot simán köpné ki az autó, de akkor is voltak márkásabb olajak ami mondjuk akkor egy Golfot kiszolgált előírás szerint, az v.szeg most is megtenné.
Nem vagyok hozzáértő, de azt hallottam, hogy az olajokkal szemben is megnövekedett a követelmény. Egyre kisebb illesztésekkel tudnak dolgozni a fémiparban, egyre kisebb tűrésekkel és ezekben a leszűkült (mikronnyi) résekben kell az olajnak ellátni a feladatát, nyírásra és minden igénybevételre megfelelnie. Régebben egy 1,4-es renault 12-es (utána dacia) 58 LE körül teljesített. Egy maikorszerű motor, pláne ha turbó is van rajt, 110-120 LE-t ad le és nyomatékban is többszörösét tudja.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Oldalak: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 57   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!