Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 22. - 22:21:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Szavazás
Kérdés: Ki, melyik olajat kultiválja inkább??
5W30 - 10 (15.6%)
5W40 - 33 (51.6%)
10W30 - 1 (1.6%)
10W40 - 20 (31.3%)
Összes szavazó: 64

Oldalak: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 57   Le
 
Szerző Téma: Kenőanyagok, üzemanyagok, adalékok LACETTI-hez  (Megtekintve 225842 alkalommal)
Evil
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52


« Hozzászólás #255 Dátum: 2009. Február 15. - 21:23:46 »

Sziasztok!

Akkor rakhatom bele a castrol magnetic 10w40-et ?

Pettike: ha jól láttam azt irtad hogy céges autónál nem volt ezzel az olajjal probléma.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #256 Dátum: 2009. Február 15. - 23:39:21 »

A bejáratás utáni olajcsere mindig is vita tárgya volt, és gondolom az is marad egy ideig. Az autógyártók folyamatosan azzal fényezik magukat, hogy az ő motorjuk olyan precíz, hogy nem is kell már bejáratás, meg a hideg motort sem kell kímélni többé. Ez azért baj, mert van aki ezt el is hiszi.

Szerintem ebből a tévhitből indulnak ki azok a nézetek, hogy felesleges bejáratás után olajat cserélni egy új autóban. Aki látott már bejáratós autóból leengedett olajat annak többé nincsenek kétségei az ügyben... Akármilyen precíz is egy-egy mai motor, az első néhány ezer km alatt akkor is szorul, ezért nagyobb igénybevételnek van kitéve a kenőanyag is. Ezt akár vehetjük is (mármint az első párezek km-t) fokozott igénybevételnek, amire a legtöbb gyártó is eleve gyakoribb olajcserét ír elő. Csakhát Mo-n ami nem kötelező, azt általában el is hanyagoljuk.

Az olaj nagyobb igénybevételén túl a motor különböző alkatrészeiből is lekopnak apró fémszemcsék, amik ha tönkre nem is teszik a gépet, azért jót biztos nem tesznek neki. Az olajszűrő sem szűr ki mindent, mert akkor az olajat sem engedné át...

Akinek volt szerencséje számos új autót kipróbálni/használni, és esetleg később is ment velük az tudja, hogy az új autók kb. 1000 km-ig rendkívül lomhák, nehézkesek, párezer km múlva már sokkal jobban mennek, de igazán 20-30-50 ezer km után lesznek elemükben. Nyilvánvaló, hogy ez azért van, mert azok a felületek meg illesztések mégsem voltak olyan tökéletesek, mint ahogy a gyártók hirdették.

Innentől fogva aki hosszú távon számítani akar gépkocsijára az tudja, hogy nem az első olajcserén kell spórolni.

Visszatérve a 7500 km-re, sokan szerintem nem is tudják, hogy a Lacettiben is 7500 km-enkénti olajcserét ír elő a gyártó, fokozott igénybevétel esetén. Pedig a magyar autózási szokásokat figyelembevéve autók háromnegyede tutira megkapja a fokozott igénybevételt. Olajat viszont nem sokan cserélnek ennek megfelelően. Tisztelet a kivételnek természetesen Mosolyog
Nagyon egy húron pendülünk!  Kacsint Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #257 Dátum: 2009. Február 16. - 15:36:05 »

Sziasztok!

Akkor rakhatom bele a castrol magnetic 10w40-et ?

Pettike: ha jól láttam azt irtad hogy céges autónál nem volt ezzel az olajjal probléma.

Természetesen rakhatod bele, jó olaj, legfeljebb nem ez a legkedvezőbb választás. Rokonomék taxiznak, ők is Magnatecet tesznek a Lacettikbe, van amelyik már 200e km fölött jár (TAXI ÜZEMBEN (!)), de a motoron nem veszed észre, hibátlanok. (Viszont a bőrkormány meg a váltógomb... )
Naplózva

Pittike
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #258 Dátum: 2009. Február 16. - 15:38:49 »

A bejáratás utáni olajcsere mindig is vita tárgya volt, és gondolom az is marad egy ideig. Az autógyártók folyamatosan azzal fényezik magukat, hogy az ő motorjuk olyan precíz, hogy nem is kell már bejáratás, meg a hideg motort sem kell kímélni többé. Ez azért baj, mert van aki ezt el is hiszi.

Szerintem ebből a tévhitből indulnak ki azok a nézetek, hogy felesleges bejáratás után olajat cserélni egy új autóban. Aki látott már bejáratós autóból leengedett olajat annak többé nincsenek kétségei az ügyben... Akármilyen precíz is egy-egy mai motor, az első néhány ezer km alatt akkor is szorul, ezért nagyobb igénybevételnek van kitéve a kenőanyag is. Ezt akár vehetjük is (mármint az első párezek km-t) fokozott igénybevételnek, amire a legtöbb gyártó is eleve gyakoribb olajcserét ír elő. Csakhát Mo-n ami nem kötelező, azt általában el is hanyagoljuk.

Az olaj nagyobb igénybevételén túl a motor különböző alkatrészeiből is lekopnak apró fémszemcsék, amik ha tönkre nem is teszik a gépet, azért jót biztos nem tesznek neki. Az olajszűrő sem szűr ki mindent, mert akkor az olajat sem engedné át...

Akinek volt szerencséje számos új autót kipróbálni/használni, és esetleg később is ment velük az tudja, hogy az új autók kb. 1000 km-ig rendkívül lomhák, nehézkesek, párezer km múlva már sokkal jobban mennek, de igazán 20-30-50 ezer km után lesznek elemükben. Nyilvánvaló, hogy ez azért van, mert azok a felületek meg illesztések mégsem voltak olyan tökéletesek, mint ahogy a gyártók hirdették.

Innentől fogva aki hosszú távon számítani akar gépkocsijára az tudja, hogy nem az első olajcserén kell spórolni.

Visszatérve a 7500 km-re, sokan szerintem nem is tudják, hogy a Lacettiben is 7500 km-enkénti olajcserét ír elő a gyártó, fokozott igénybevétel esetén. Pedig a magyar autózási szokásokat figyelembevéve autók háromnegyede tutira megkapja a fokozott igénybevételt. Olajat viszont nem sokan cserélnek ennek megfelelően. Tisztelet a kivételnek természetesen Mosolyog
Nagyon egy húron pendülünk!  Kacsint Vigyorog

Ennek örülök! Vigyorog
Naplózva

Pittike
cupika
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203


2.0 D Elite


« Hozzászólás #259 Dátum: 2009. Március 21. - 21:23:49 »

Sziasztok!

Lacetti 2.0 dízelhez szerintetek melyik a jó olaj? GM es szerintem kizárva, sokan írtátok a CASTROLT. Dízelhez is oké?
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #260 Dátum: 2009. Március 22. - 09:22:14 »

Sziasztok!

Lacetti 2.0 dízelhez szerintetek melyik a jó olaj? GM es szerintem kizárva, sokan írtátok a CASTROLT. Dízelhez is oké?
Bizony, a Diesel is kedveli ám!  Vigyorog
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #261 Dátum: 2009. Március 22. - 13:06:25 »

Ez a motor egy igazi csemege. Mosolyog Az egész ország össze-vissza beszél, hogy milyen olaj is kellene bele, merthogy ugye szériában részecskeszűrős, a GM jóváhagyással rendelkező olajok pedig jellemzően elég magas szulfáthamu tartalmúak, ami nem biztos, hogy jót tesz a szűrő élettartamának.

Szerintem tegyél bele valamilyen jóminőségű ACEA C3-as olajat, abból baj nem lehet. Ha lehet olyat válassz, ami a C1/2/4-et NEM teljesíti. Ilyen pl. a Valvoline Synpower MST 5W-30 vagy a Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40. Ha márkaszervizben cserélteted esetleg kérdezd meg, hogy ők milyen jóváhagyással rendelkező olajat fogadnak el, mert még ebben sincs összhang.

(Ha nálunk rendeled meg az olajport.hu-n, kapsz 10% kedvezményt, csak jelezd e-mailben, hogy Lacetti-klub tag vagy, vagy szólj nekem itt, és (regisztráció után) beállítom Neked a kedvezményt!)
Naplózva

Pittike
cupika
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203


2.0 D Elite


« Hozzászólás #262 Dátum: 2009. Március 23. - 22:41:57 »

Motorban most 10W40 es van, legalábbis a gari füzet szerint. 6700 nál volt cserélve, gondolom a GM es olajat tették bele. városban használjuk többet, lehet ez túl sűrű olaj neki?
Naplózva
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #263 Dátum: 2009. Március 23. - 22:58:13 »

Elvileg a márkaszervizben 5W-30 -as ACEA C3 olajat kellene, hogy beletöltsenek, GM-et vagy más márkát.

De láttam én már csodát...

A részszintetikus 10W-40 egy új autóba nem az optimális választás, pláne városi használatban inkább 5W-40 kellene, méginkább a belevaló 5W-30. Sajnos sok helyen 10W-40 -et raknak a Lacsikba, nem tudom miért. Talán mert olcsóbb és többet tudnak rátenni, vagy mert kevesebbet fogyaszt a motor, és nem fogod visszavinni gariban olajfogyasztási tünetekkel.
Naplózva

Pittike
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #264 Dátum: 2009. Március 24. - 09:14:57 »

Elvileg a márkaszervizben 5W-30 -as ACEA C3 olajat kellene, hogy beletöltsenek, GM-et vagy más márkát.

De láttam én már csodát...

A részszintetikus 10W-40 egy új autóba nem az optimális választás, pláne városi használatban inkább 5W-40 kellene, méginkább a belevaló 5W-30. Sajnos sok helyen 10W-40 -et raknak a Lacsikba, nem tudom miért. Talán mert olcsóbb és többet tudnak rátenni, vagy mert kevesebbet fogyaszt a motor, és nem fogod visszavinni gariban olajfogyasztási tünetekkel.
Én egyetlen különbséget ÉREZTEM a 10/40 és az 5/30 között. Mivel csillag garázsban áll, a hidegben hamarabb válik kezessé a váltó a váltógombon érezhető remegés hamarabb megszűnik. (-jav. Komis!). Egyéb tünete nem volt... ezért elgondolkodtam, hogy az árkülönbség megéri-e? 
« Utoljára szerkesztve: 2009. Július 28. - 11:37:12 írta Komis » Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #265 Dátum: 2009. Március 24. - 09:24:18 »

Nem feltétlenül kell, hogy bármilyen különbséget észlelj, attól még a motornak lehet jó vagy rossz. Persze beállni nem fog a 10W-40 -től, mert mondjuk azt meg lehetne érezni Mosolyog

A váltó? Nem a motorra gondoltál?  Kacsint
Naplózva

Pittike
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #266 Dátum: 2009. Március 26. - 17:10:07 »

Nem feltétlenül kell, hogy bármilyen különbséget észlelj, attól még a motornak lehet jó vagy rossz. Persze beállni nem fog a 10W-40 -től, mert mondjuk azt meg lehetne érezni Mosolyog

A váltó? Nem a motorra gondoltál?  Kacsint

De igen!! Vigyorog Csak összevontam a motor remegését, amit a váltón szoktam érezni.
Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #267 Dátum: 2009. Március 26. - 22:39:34 »

Olyan motorgyilkos vagy, hogy remeg a motor, ha beülsz az autóba???  Vigyorog Vigyorog Vigyorog Kacsint
Naplózva

Pittike
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #268 Dátum: 2009. Március 27. - 19:47:23 »

Olyan motorgyilkos vagy, hogy remeg a motor, ha beülsz az autóba???  Vigyorog Vigyorog Vigyorog Kacsint
Ha beülök akkor az EGÉSZ kocsi remeg Vigyorog, amúgy meg -10 Cnál sem szoktam sokáig melegíteni
Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
csavardi
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34



« Hozzászólás #269 Dátum: 2009. Május 03. - 17:36:46 »

Gyerekek, figyelem- új téma!
E85 (miszerint bioalkohol)? Tapasztalat? Hallomás? Valaki?
Naplózva

170000miles
Oldalak: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 57   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!