Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 22. - 23:39:16 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Szavazás
Kérdés: Ki, melyik olajat kultiválja inkább??
5W30 - 10 (15.6%)
5W40 - 33 (51.6%)
10W30 - 1 (1.6%)
10W40 - 20 (31.3%)
Összes szavazó: 64

Oldalak: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 57   Le
 
Szerző Téma: Kenőanyagok, üzemanyagok, adalékok LACETTI-hez  (Megtekintve 225910 alkalommal)
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #240 Dátum: 2009. Február 13. - 17:13:12 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!
Nekem 2004-es 1.6os Lacettim van és most kell olajat cserélnem. Nem én vagyok az első tulajdonos , első két szervizen 5w30-as olajat kapott a harmadiknál már 10w 40-est és a negyediknek én is 10w40-est tettem bele mivel ez a fajta volt utoljára benne, a kérdésem az lenne hogy érdemes lenne most nekem 5w40 es olajat raknom bele?, pl castrolt ? ja és 70e km van benne most
Szia!
Szerény véleményem szerint egy ilyen futásteljesítmény mellett még bátran belerakhatod az 5W-40-es olajat. De ha végül is megmaradsz a 10W-40 mellett, azzal sem lehet semmi gondod - a gyári előírás is ez (csak válassz minőségi olajat... Kacsint)
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #241 Dátum: 2009. Február 13. - 17:55:34 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!
Nekem 2004-es 1.6os Lacettim van és most kell olajat cserélnem. Nem én vagyok az első tulajdonos , első két szervizen 5w30-as olajat kapott a harmadiknál már 10w 40-est és a negyediknek én is 10w40-est tettem bele mivel ez a fajta volt utoljára benne, a kérdésem az lenne hogy érdemes lenne most nekem 5w40 es olajat raknom bele?, pl castrolt ? ja és 70e km van benne most
Szia!
Szerény véleményem szerint egy ilyen futásteljesítmény mellett még bátran belerakhatod az 5W-40-es olajat. De ha végül is megmaradsz a 10W-40 mellett, azzal sem lehet semmi gondod - a gyári előírás is ez (csak válassz minőségi olajat... Kacsint)
A 2004-esekhez még 10W40-et írtak a könyvbe?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #242 Dátum: 2009. Február 13. - 18:00:06 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!
Nekem 2004-es 1.6os Lacettim van és most kell olajat cserélnem. Nem én vagyok az első tulajdonos , első két szervizen 5w30-as olajat kapott a harmadiknál már 10w 40-est és a negyediknek én is 10w40-est tettem bele mivel ez a fajta volt utoljára benne, a kérdésem az lenne hogy érdemes lenne most nekem 5w40 es olajat raknom bele?, pl castrolt ? ja és 70e km van benne most
Szia!
Szerény véleményem szerint egy ilyen futásteljesítmény mellett még bátran belerakhatod az 5W-40-es olajat. De ha végül is megmaradsz a 10W-40 mellett, azzal sem lehet semmi gondod - a gyári előírás is ez (csak válassz minőségi olajat... Kacsint)
A 2004-esekhez még 10W40-et írtak a könyvbe?
API SL (ILSAC GF-III) fokozat SAE 10W-30
Hideg időjárás SAE 5W-30
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #243 Dátum: 2009. Február 13. - 18:08:49 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!
Nekem 2004-es 1.6os Lacettim van és most kell olajat cserélnem. Nem én vagyok az első tulajdonos , első két szervizen 5w30-as olajat kapott a harmadiknál már 10w 40-est és a negyediknek én is 10w40-est tettem bele mivel ez a fajta volt utoljára benne, a kérdésem az lenne hogy érdemes lenne most nekem 5w40 es olajat raknom bele?, pl castrolt ? ja és 70e km van benne most
Szia!
Szerény véleményem szerint egy ilyen futásteljesítmény mellett még bátran belerakhatod az 5W-40-es olajat. De ha végül is megmaradsz a 10W-40 mellett, azzal sem lehet semmi gondod - a gyári előírás is ez (csak válassz minőségi olajat... Kacsint)
A 2004-esekhez még 10W40-et írtak a könyvbe?
API SL (ILSAC GF-III) fokozat SAE 10W-30
Hideg időjárás SAE 5W-30
Én is így tudtam és mivel sokat megyek rövid utakon városban, én az 5w-set preferálom. Most 5w40 van benne, eddig 5w30 volt.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #244 Dátum: 2009. Február 13. - 19:19:38 »

Több, számomra értékes szakember szerint a Lacettibe a legoptimálisabb, ha: Castrol Magnatec 10W-40 olajat teszel bele.
Amúgy az 5W-40 se baj, de feleslegesen drágább, a kocsinak nem kell, és előbb kezdi fogyasztani az olajat valószínűleg.
Amúgy azt teszel bele, amit akarsz, de lehetőleg azért a márka Castrol legyen! Én a Nubirába, majd a Lacettibe is az előbbit használtam hosszú évekig, és sok kilométeren keresztül, és bőven jó volt, és maradok is ennél. Ez egy másokat is meghallgatott véleményem volt.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #245 Dátum: 2009. Február 14. - 13:34:30 »

Szakmabeliként hadd szóljak bele Mosolyog

Nemtom kik azok a szakemberek, akik szerint a Lacettibe 10W-40 kell. Azon gondolkodjatok el, hogy senki nem ért jobban az autóhoz (márkától/típustól függetlenül), mint annak gyártója. Vajon miért javasol a gyártó 5W-30 -at (illetve 10W-30-at) a motorba, ha 10W-40 kell bele???

Azt meg higgyétel el, sajnos tapasztalatból mondom, hogy Mo-n nagyon ritka az igazi autószerelő szakember márkaszervizen belül és kívül egyaránt, a legtöbb helyen kontárok dolgoznak, akiknek véleményük persze van, csak nem biztos, hogy érdemes rá hallgatni...

A 10W-40 -es olajok, mint pl. a Magnatec is általában részszintetikusok, ami alapvetően nem baj, de azért ma már nem ezek a kenőanyagok képviselik a technológia csúcsát. Az 5W-s olajok hidegen sokkal folyékonyabbak, hamarabb átolajozzák a motort hidegindítás útán, mint a 10W-sek. Ez motorélettartam és fogyasztás (könnyebben jár a hideg motor) szempontjából is előnyösebb.

Annak mondjuk kisebb a jelentősége szerintem, hogy a második szám 30 vagy 40, de:
 + miért ajánlana 30-ast a gyártó, ha a 40-es jobb bele?
 + a 40-essel picivel magasabb lesz a fogyasztásod, mint a 30-assal
 + a Lacetti motorokban teljesítményükből/konstrukciójukból adódóan nem lép fel olyan hőterhelés, ami indokolná a 40-es olajok használatát
 - cserébe a 30-as olajokból esetleg kicsit több fog fogyni, de az ebből fakadó pluszköltséget megspórolod az üzemanyagon
Naplózva

Pittike
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #246 Dátum: 2009. Február 14. - 13:52:57 »

A márkaszervizben (is) azért ajánlják a 10W-40 -et, mert házon belül a kétes minőségű GM 10W-40 olajat rakják bele (igaz nem mindenhol), ami egyébként újrahasznosított kenőanyag, és kb. 400 Ft/liter, de Te a márkaszervizben baráti áron megkapod 1-2-3000 Ft/ literért.

A Castrolról meg annyit, hogy bár nem tagadom, hogy jó olaj, de:

Jusson eszedbe, ha Castrolt veszel, hogy azt a rengeteg reklámot, meg szponzori lóvét, amit a gyártó elkölt végül mind Te fizeted meg. A 6000 Ft-os olajad kb. így néz ki (csak hasra): 3000 Ft előállítás, szállítás, nyereség + 3000 Ft reklám és szponzoráció (hülyítés), hogy azt hidd az említett márka a legeslegjobb a világon, és nincs másik hozzá fogható...

Vagyis lehet, hogy más márkában azonos minőséget olcsóbban megkapsz, vagy azonos áron jobb minőséget vehetsz kevesebb marketinggel.
Naplózva

Pittike
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #247 Dátum: 2009. Február 14. - 14:02:47 »

Szakmabeliként hadd szóljak bele Mosolyog

Nemtom kik azok a szakemberek, akik szerint a Lacettibe 10W-40 kell. Azon gondolkodjatok el, hogy senki nem ért jobban az autóhoz (márkától/típustól függetlenül), mint annak gyártója. Vajon miért javasol a gyártó 5W-30 -at (illetve 10W-30-at) a motorba, ha 10W-40 kell bele???

Azt meg higgyétel el, sajnos tapasztalatból mondom, hogy Mo-n nagyon ritka az igazi autószerelő szakember márkaszervizen belül és kívül egyaránt, a legtöbb helyen kontárok dolgoznak, akiknek véleményük persze van, csak nem biztos, hogy érdemes rá hallgatni...

A 10W-40 -es olajok, mint pl. a Magnatec is általában részszintetikusok, ami alapvetően nem baj, de azért ma már nem ezek a kenőanyagok képviselik a technológia csúcsát. Az 5W-s olajok hidegen sokkal folyékonyabbak, hamarabb átolajozzák a motort hidegindítás útán, mint a 10W-sek. Ez motorélettartam és fogyasztás (könnyebben jár a hideg motor) szempontjából is előnyösebb.

Annak mondjuk kisebb a jelentősége szerintem, hogy a második szám 30 vagy 40, de:
 + miért ajánlana 30-ast a gyártó, ha a 40-es jobb bele?
 + a 40-essel picivel magasabb lesz a fogyasztásod, mint a 30-assal
 + a Lacetti motorokban teljesítményükből/konstrukciójukból adódóan nem lép fel olyan hőterhelés, ami indokolná a 40-es olajok használatát
 - cserébe a 30-as olajokból esetleg kicsit több fog fogyni, de az ebből fakadó pluszköltséget megspórolod az üzemanyagon
Én ugyanezt mondom állandóan. Dehát...
Én most csak azért váltottam le az 5w30-as olajat, mert 1. az a típus megszűnt (Castrol Performance A1  API-SL 5w30)  2. hátha megint leszek olyan helyzetben, mint tavaly, ahol a ventilátor alig állt, mert olyan 20 km-es egysávos szerpentinen mentünk fel Makarska fölé 1700 méterre 33 fokban, hogy néhol úgy ment fel a kocsi első fokozatban, ha kikapcsoltam a klímát. Na az volt a hőterhelés! Menetszél semmi, csak meredek tempó legtöbbször egyesben!
Most 5w40 van benne, fogyasztáson nem vettem észre különbséget, de mintha hamarabb melegedne fel a motor.
Viszont amiért nem térek el az 5w-től, hogy sokat megyek városban (szinte mindig hideg) 2-3 km-ereket, oda vissza munkába járással, így aztán fontos, hogy folyós legyen az olaj és ilyenkor is hamar érjen el a hidrotőkékhez.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #248 Dátum: 2009. Február 14. - 14:23:25 »

Több, számomra értékes szakember szerint a Lacettibe a legoptimálisabb, ha: Castrol Magnatec 10W-40 olajat teszel bele.
Amúgy az 5W-40 se baj, de feleslegesen drágább, a kocsinak nem kell, és előbb kezdi fogyasztani az olajat valószínűleg.
Amúgy azt teszel bele, amit akarsz, de lehetőleg azért a márka Castrol legyen! Én a Nubirába, majd a Lacettibe is az előbbit használtam hosszú évekig, és sok kilométeren keresztül, és bőven jó volt, és maradok is ennél. Ez egy másokat is meghallgatott véleményem volt.

Csak a pontosság kedvéért (és nem kötekedésből):

Az 5W-40 es olajtól (mondjuk azonos márka/minőség) esetén biztos nem "kezd el előbb fogyasztani olajat" a motor, legfeljebb az 5W-40 -esből kicsivel több fogy. De ha lecseréled 10W-40 -esre, a motor ismét kevesebbet fog fogyasztani a kenőanyagból.

Az ellenkezője viszont igaz: A 10W-40 -es olajjal hosszú idő alatt nagyobb lesz a motor kopása, főleg gyakori hidegindítás esetén, ami azt eredményezi, hogy hamarabb kezd majd el a motorod több olajat fogyasztani, mint újkorában. (Persze azért nem ennyire drámai a helyzet, apró különbségekről beszélünk)

Illetve csak az objektívség kedvéért érdekelne, hogy ki-ki hogyan állapítja meg, hogy egy adott olaj hosszú éveken és sok kilométeren át mennyire volt jó a motornak, és legfőképpen egy másik olaj mennyivel lett volna rosszabb vagy jobb.

Ha csak az a cél, hogy a motor ne álljon be, ahhoz valszeg a legolcsóbb ***** gazdaságos olaj is megfelelne.

Nálunk a cégnél per pill. 7 lacetti van (1.4, ill. 1.6), de összesen 14 volt, mind hosszú évekig és sok kilométeren át szolgált minket (kivéve amelyiket ellopták ). A következő olajokat használtuk:

 - GM 10W-40 (felejtő)
 - GM 5W-30
 - Valvoline DuraBlend 10W-40
 - Valvoline SynPower 5W-30
 - Valvoline MaxLife 10W-40
 - Castrol Magnatec 10W-40
 - Shell Helix Plus 10W-40
 - Total Quartz 9000 5W-40
 - Mobil Synt S 5W-40

A következőket állapítottuk meg: A GM 10W-40 kivételével, amelyet a márkaszerviz rakott bele, és amit traktorba sem öntenénk önszántunkból, mind "bevált", értékelhető különbség 0. Illetve talán annyi, hogy a MaxLife 10W-40 alkalmazását követően a motor sokkal szebben, lágyabban kezdett el járni mint előtte bármelyik másik olajjal, de ez ugyebár abszolút szubjektív dolog.

HA JÓT AKARTOK A MOTORNAK CSERÉLJÉTEK LE AZ OLAJAT 8000 - 10000 KM UTÁN, AKÁRMI IS VAN BENNE!
Naplózva

Pittike
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #249 Dátum: 2009. Február 14. - 14:27:48 »

Szakmabeliként hadd szóljak bele Mosolyog

Nemtom kik azok a szakemberek, akik szerint a Lacettibe 10W-40 kell. Azon gondolkodjatok el, hogy senki nem ért jobban az autóhoz (márkától/típustól függetlenül), mint annak gyártója. Vajon miért javasol a gyártó 5W-30 -at (illetve 10W-30-at) a motorba, ha 10W-40 kell bele???

Azt meg higgyétel el, sajnos tapasztalatból mondom, hogy Mo-n nagyon ritka az igazi autószerelő szakember márkaszervizen belül és kívül egyaránt, a legtöbb helyen kontárok dolgoznak, akiknek véleményük persze van, csak nem biztos, hogy érdemes rá hallgatni...

A 10W-40 -es olajok, mint pl. a Magnatec is általában részszintetikusok, ami alapvetően nem baj, de azért ma már nem ezek a kenőanyagok képviselik a technológia csúcsát. Az 5W-s olajok hidegen sokkal folyékonyabbak, hamarabb átolajozzák a motort hidegindítás útán, mint a 10W-sek. Ez motorélettartam és fogyasztás (könnyebben jár a hideg motor) szempontjából is előnyösebb.

Annak mondjuk kisebb a jelentősége szerintem, hogy a második szám 30 vagy 40, de:
 + miért ajánlana 30-ast a gyártó, ha a 40-es jobb bele?
 + a 40-essel picivel magasabb lesz a fogyasztásod, mint a 30-assal
 + a Lacetti motorokban teljesítményükből/konstrukciójukból adódóan nem lép fel olyan hőterhelés, ami indokolná a 40-es olajok használatát
 - cserébe a 30-as olajokból esetleg kicsit több fog fogyni, de az ebből fakadó pluszköltséget megspórolod az üzemanyagon
Én ugyanezt mondom állandóan. Dehát...
Én most csak azért váltottam le az 5w30-as olajat, mert 1. az a típus megszűnt (Castrol Performance A1  API-SL 5w30)  2. hátha megint leszek olyan helyzetben, mint tavaly, ahol a ventilátor alig állt, mert olyan 20 km-es egysávos szerpentinen mentünk fel Makarska fölé 1700 méterre 33 fokban, hogy néhol úgy ment fel a kocsi első fokozatban, ha kikapcsoltam a klímát. Na az volt a hőterhelés! Menetszél semmi, csak meredek tempó legtöbbször egyesben!
Most 5w40 van benne, fogyasztáson nem vettem észre különbséget, de mintha hamarabb melegedne fel a motor.
Viszont amiért nem térek el az 5w-től, hogy sokat megyek városban (szinte mindig hideg) 2-3 km-ereket, oda vissza munkába járással, így aztán fontos, hogy folyós legyen az olaj és ilyenkor is hamar érjen el a hidrotőkékhez.

És könnyen lehet, hogy ezzel még inkább jót is tettél a motornak, mert kiégett belőle az a sok mocsok, ami átlagos használat közben letapad benne...

Off: Régebben volt egy Subaru Legacy-m, na annak volt az igazi szenvedés a város. Amikor kiruccantunk vele Ausztriába a hegyekbe és beleküldtünk egy nap 1000 - 1200 km-t, utána öröm volt hallgatni a hangját (amúgy is) olyan szépen járt napokig.
Naplózva

Pittike
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #250 Dátum: 2009. Február 14. - 14:51:21 »

Mostanában 'majd minden hónapban olajat cserélek- csak most fékolajat. (FERODO DOT4)
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #251 Dátum: 2009. Február 14. - 19:18:53 »

Mostanában 'majd minden hónapban olajat cserélek- csak most fékolajat. (FERODO DOT4)
Nekem is az került most bele a második szervízen!   Kacsint
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #252 Dátum: 2009. Február 15. - 13:11:00 »


HA JÓT AKARTOK A MOTORNAK CSERÉLJÉTEK LE AZ OLAJAT 8000 - 10000 KM UTÁN, AKÁRMI IS VAN BENNE!

Szerintem is. Én 7500-anként cserélem új kora óta és ilyen esetben asszem az élettartam sokat számít. Vannak akik szerint sokkal többet kibír az olaj, mint 15 ezer km, hát én nem próbálnám ki soha az biztos. Még annyit, hogy az olaj típusa a használattól is függ, pl: tavasztól őszig pörgősebb tulajoknak nem árt a 10W-60.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #253 Dátum: 2009. Február 15. - 13:50:53 »


HA JÓT AKARTOK A MOTORNAK CSERÉLJÉTEK LE AZ OLAJAT 8000 - 10000 KM UTÁN, AKÁRMI IS VAN BENNE!

Hát..nálam sosem megy el 15000 egy év alatt. Első csere 7000 km-nél volt (ez csak egy saját kezdeményezésű csere volt, mert az az elvem, hogy egy új motorban párezer után mindig le kell cserélni), aztán asszem 16000-nél az első szervíz, majd most 26000-nél a 30000-es szervíz.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #254 Dátum: 2009. Február 15. - 19:52:52 »

A bejáratás utáni olajcsere mindig is vita tárgya volt, és gondolom az is marad egy ideig. Az autógyártók folyamatosan azzal fényezik magukat, hogy az ő motorjuk olyan precíz, hogy nem is kell már bejáratás, meg a hideg motort sem kell kímélni többé. Ez azért baj, mert van aki ezt el is hiszi.

Szerintem ebből a tévhitből indulnak ki azok a nézetek, hogy felesleges bejáratás után olajat cserélni egy új autóban. Aki látott már bejáratós autóból leengedett olajat annak többé nincsenek kétségei az ügyben... Akármilyen precíz is egy-egy mai motor, az első néhány ezer km alatt akkor is szorul, ezért nagyobb igénybevételnek van kitéve a kenőanyag is. Ezt akár vehetjük is (mármint az első párezek km-t) fokozott igénybevételnek, amire a legtöbb gyártó is eleve gyakoribb olajcserét ír elő. Csakhát Mo-n ami nem kötelező, azt általában el is hanyagoljuk.

Az olaj nagyobb igénybevételén túl a motor különböző alkatrészeiből is lekopnak apró fémszemcsék, amik ha tönkre nem is teszik a gépet, azért jót biztos nem tesznek neki. Az olajszűrő sem szűr ki mindent, mert akkor az olajat sem engedné át...

Akinek volt szerencséje számos új autót kipróbálni/használni, és esetleg később is ment velük az tudja, hogy az új autók kb. 1000 km-ig rendkívül lomhák, nehézkesek, párezer km múlva már sokkal jobban mennek, de igazán 20-30-50 ezer km után lesznek elemükben. Nyilvánvaló, hogy ez azért van, mert azok a felületek meg illesztések mégsem voltak olyan tökéletesek, mint ahogy a gyártók hirdették.

Innentől fogva aki hosszú távon számítani akar gépkocsijára az tudja, hogy nem az első olajcserén kell spórolni.

Visszatérve a 7500 km-re, sokan szerintem nem is tudják, hogy a Lacettiben is 7500 km-enkénti olajcserét ír elő a gyártó, fokozott igénybevétel esetén. Pedig a magyar autózási szokásokat figyelembevéve autók háromnegyede tutira megkapja a fokozott igénybevételt. Olajat viszont nem sokan cserélnek ennek megfelelően. Tisztelet a kivételnek természetesen Mosolyog
Naplózva

Pittike
Oldalak: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 57   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!