Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 22. - 21:29:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Szavazás
Kérdés: Ki, melyik olajat kultiválja inkább??
5W30 - 10 (15.6%)
5W40 - 33 (51.6%)
10W30 - 1 (1.6%)
10W40 - 20 (31.3%)
Összes szavazó: 64

Oldalak: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 57   Le
 
Szerző Téma: Kenőanyagok, üzemanyagok, adalékok LACETTI-hez  (Megtekintve 225818 alkalommal)
sebijoe
Vendég
« Hozzászólás #225 Dátum: 2008. December 13. - 22:26:37 »

Motorolajból típusváltás: Castrol SLX 0W-30, alapjáraton hallhatóan csendesebben jár vele a motor. GM minősítés is van rajta, csere periódus 30 ekm. Olajszaki mit szól hozzá?
Én maradnék a 15ezer km-nél. (nem vagyok olajszaki)
Okos szakemberek csak üzleti fogásnak hiszik a 30 ezer km-es olajcserét, hogy az ügyfél örüljön, hogy ritkán kell cserélni, holott nem bírja ki, hogy végig a megfelelő minőségben maradjon a kenés, és védés. Max 15 ezer, amit elfogadhatónak találnak. Egymástól függetlenül több valódi szakember a Lacettihez a 10W-40-es ajánlotta, még csak nem is az 5W-40-es, vagy pláne 5W-30-ast. Én hiszek nekik, mert ráadásul régi barátok is, jót akarnak nekem. (Castrol Magnatec)

Én is meg a fiam sebike is a 10W40-t töltjük az álltalunk szervizelt verdákba, nincs semmi gond azokkal az autókkal amikben ez az olaj van. Kacsint
Naplózva
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #226 Dátum: 2008. December 14. - 07:39:09 »

Egy kis "Off", vagy mégsem.
Az olajcsere kérdés szerintem nem egyoldalú, tehát nem csak motor és/vagy nem csak olaj kérdés. Nyílván az autógyártó megad egy bizonyos általános használat melletti csereperiódust, egy középutat ami mellet biztosan nem lesz gond a kenéssel.
Az előző teherautómnál pl. a következő paraméterek játszottak. Autópályás közlekedés, hosszutávú árufuvarozás: 100.000 Km, Helyközi árufuvarozás: 60.000 Km, Nehéz üzemelési körülmények: 30.000 Km.
Ugyanannál a motornál, ugyanazzal az olajjal. Ezért szerintem az is fontos, hogy ki milyen körülmények között használja a kocsiját. ( Persze ezzel nem azt mondom, hogy ne cseréljünk olajat 15.000-nél.. Kacsint)
Naplózva
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #227 Dátum: 2008. December 14. - 08:42:11 »

Motorolajból típusváltás: Castrol SLX 0W-30, alapjáraton hallhatóan csendesebben jár vele a motor. GM minősítés is van rajta, csere periódus 30 ekm. Olajszaki mit szól hozzá?
0
W-30? Nem maradt le egy számjegy?
Casrol SLX LongTec 0W-30. Minősítések: SAE 0W-30, API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, VW 502 00 / 505 00, MB229.3 / 229.5, BMW Longlife-01, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025.
Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #228 Dátum: 2008. December 14. - 08:45:33 »

A teherautómnál 60.000 km van megadva olajcserére vagy 1 év.Én évente cserélek olajat,mert nem megyek vele annyit.A lacsival sem megyek 15.000 km-t egy évben,így ott is évente egyszer kap friss olajat.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #229 Dátum: 2008. December 14. - 09:03:11 »

Egy kis "Off", vagy mégsem.
Az olajcsere kérdés szerintem nem egyoldalú, tehát nem csak motor és/vagy nem csak olaj kérdés. Nyílván az autógyártó megad egy bizonyos általános használat melletti csereperiódust, egy középutat ami mellet biztosan nem lesz gond a kenéssel.
Az előző teherautómnál pl. a következő paraméterek játszottak. Autópályás közlekedés, hosszutávú árufuvarozás: 100.000 Km, Helyközi árufuvarozás: 60.000 Km, Nehéz üzemelési körülmények: 30.000 Km.
Ugyanannál a motornál, ugyanazzal az olajjal. Ezért szerintem az is fontos, hogy ki milyen körülmények között használja a kocsiját. ( Persze ezzel nem azt mondom, hogy ne cseréljünk olajat 15.000-nél.. Kacsint)
Szerintem is itt van igazság. Az üzemeltetési körülmények nem csak az olajra, a motorra is ugyanolyan hatással vannak, taxiüzem, oktató gk., túlnyómórészt városi forgalom, rendszeres alacsony motorfordulat, versenyzés- fokozott igénybevételnek minősül.
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/20081120/  (olcsóbban is meg lehet vásárolni)
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/20081209/
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #230 Dátum: 2008. December 14. - 12:04:00 »

Én sem várom meg a 15000-et, pedig 14-15 hónapra cseréltem legutóbb is. Első soron kívüli volt 7500-nál, aztán 14000-nél, most meg 26000-nél. Viszont sokat megy hidegen városban, így maradok az 5W-s olajnál, ami folyósabb.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #231 Dátum: 2008. December 14. - 12:16:18 »

Én sem várom meg a 15000-et, pedig 14-15 hónapra cseréltem legutóbb is. Első soron kívüli volt 7500-nál, aztán 14000-nél, most meg 26000-nél. Viszont sokat megy hidegen városban, így maradok az 5W-s olajnál, ami folyósabb.
Eddig szinte teljesen megegyezünk időben és km-ben is a csereperiódban.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #232 Dátum: 2008. December 14. - 13:57:26 »

Nos, én éves periódusban cseréltem, 11000 km futás után. 5W-40-et tettem bele.
Nem garázsban áll az autó és még ha itthon is vagyok, akkor is előfordul, hogy két napig nem megyünk vele sehová. Ha meg csak a feleségem vezeti, akkor max a kapuig tartó gurulás a bemelegedésre szánt idő.
Majd ha kopottabb lesz a motor, én is 10W-40-t rakok bele.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #233 Dátum: 2008. December 20. - 07:35:04 »

Kicsit lemaradtam a témában. 

Nekem pont fél évente jön ki a 7-8 ezer km és így is szoktam cserélni, mert eleve gyanús volt a szerviz által megszabott 15 ezer km. Viszont most nyárra 10W-60-at vettem bele (ami sportosabb), mert azé szoktam kormolni rendesen. Viszont ez az olaj már nem szerette a hideget és most 10W-40-nel már szebben jár. Viszont nyáron meg az volt a jobb. Az OLAJDOKI szerint is vezetési stílusnak megfelelően kell olajat választani, bár én hozzátenném, hogy bár régen úgy volt ugye, hogy évszakos olajok voltak. Szerintem ez nem hülyeség és én visszamentem 20-30 évet a korban. Összegzésül: tavasztól őszig 10W-60, ősztől tavaszig 10W-40.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #234 Dátum: 2008. December 20. - 21:49:20 »

Kicsit lemaradtam a témában. 

Nekem pont fél évente jön ki a 7-8 ezer km és így is szoktam cserélni, mert eleve gyanús volt a szerviz által megszabott 15 ezer km. Viszont most nyárra 10W-60-at vettem bele (ami sportosabb), mert azé szoktam kormolni rendesen. Viszont ez az olaj már nem szerette a hideget és most 10W-40-nel már szebben jár. Viszont nyáron meg az volt a jobb. Az OLAJDOKI szerint is vezetési stílusnak megfelelően kell olajat választani, bár én hozzátenném, hogy bár régen úgy volt ugye, hogy évszakos olajok voltak. Szerintem ez nem hülyeség és én visszamentem 20-30 évet a korban. Összegzésül: tavasztól őszig 10W-60, ősztől tavaszig 10W-40.
Pedig télen nem is a második számot kell csökkenteni az olajnál, hisz az a + hőmérsékleti maximumot határozza meg, hanem az elsőt, ami a - hőmérsékletét.  Kacsint 
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #235 Dátum: 2008. December 22. - 14:52:34 »

Kicsit lemaradtam a témában. 

Nekem pont fél évente jön ki a 7-8 ezer km és így is szoktam cserélni, mert eleve gyanús volt a szerviz által megszabott 15 ezer km. Viszont most nyárra 10W-60-at vettem bele (ami sportosabb), mert azé szoktam kormolni rendesen. Viszont ez az olaj már nem szerette a hideget és most 10W-40-nel már szebben jár. Viszont nyáron meg az volt a jobb. Az OLAJDOKI szerint is vezetési stílusnak megfelelően kell olajat választani, bár én hozzátenném, hogy bár régen úgy volt ugye, hogy évszakos olajok voltak. Szerintem ez nem hülyeség és én visszamentem 20-30 évet a korban. Összegzésül: tavasztól őszig 10W-60, ősztől tavaszig 10W-40.
Pedig télen nem is a második számot kell csökkenteni az olajnál, hisz az a + hőmérsékleti maximumot határozza meg, hanem az elsőt, ami a - hőmérsékletét.  Kacsint 
Talán csak az olajgyárak tudnának tiszta magyarázatot adni.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #236 Dátum: 2008. December 29. - 17:10:51 »

Fagyálló folyadékot cseréltem (saját service) GLYCUNIC ALU/G-30 -3 literből megoldható, higítás nélkül nem használható.
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #237 Dátum: 2008. December 30. - 13:01:55 »

Fagyálló folyadékot cseréltem (saját service) GLYCUNIC ALU/G-30 -3 literből megoldható, higítás nélkül nem használható.
De ügyes és bátor vagy!  Vigyorog Vigyorog Kacsint
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #238 Dátum: 2008. December 30. - 13:41:33 »

Fagyálló folyadékot cseréltem (saját service) GLYCUNIC ALU/G-30 -3 literből megoldható, higítás nélkül nem használható.
De ügyes és bátor vagy!  Vigyorog Vigyorog Kacsint
Nem bonyolultabb az olaj cserénél. A hűtő motor felőli oldalán, alul, jobb oldalon van a fekete színű leeresztő műnyag csavar, csavarhúzóval oldható, feles állásnál lassan csorog, kitekerve sugárban lefolyik. Viszont nem a teljes mennyiség ürül ki, ha a termosztat zárva van.
Szervizben fordult elő velem, hogy rákérdezés után, a szintig öntöttek fel "valamivel?!" a hűtőfolyadékot- nem volt benne köszönet, mert röviddel utána beállt nyitottan a termosztátom és cserélni kelett. Azóta amit tudok, inkább magam végzem el.
Naplózva
Evil
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52


« Hozzászólás #239 Dátum: 2009. Február 13. - 16:37:51 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!
Nekem 2004-es 1.6os Lacettim van és most kell olajat cserélnem. Nem én vagyok az első tulajdonos , első két szervizen 5w30-as olajat kapott a harmadiknál már 10w 40-est és a negyediknek én is 10w40-est tettem bele mivel ez a fajta volt utoljára benne, a kérdésem az lenne hogy érdemes lenne most nekem 5w40 es olajat raknom bele?, pl castrolt ? ja és 70e km van benne most
Naplózva
Oldalak: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 57   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!