Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 22. - 21:23:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Szavazás
Kérdés: Ki, melyik olajat kultiválja inkább??
5W30 - 10 (15.6%)
5W40 - 33 (51.6%)
10W30 - 1 (1.6%)
10W40 - 20 (31.3%)
Összes szavazó: 64

Oldalak: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 57   Le
 
Szerző Téma: Kenőanyagok, üzemanyagok, adalékok LACETTI-hez  (Megtekintve 225800 alkalommal)
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #210 Dátum: 2008. Szeptember 25. - 17:23:58 »

Most lettem boldog tulajdonosa egy dízel lacettinek. Használtan vettem, és úgy gondolom, nem árt egy olajcsere, biztos ami biztos, hiszen a következő szervízig még 8000 km-t kell mennem vele. Úgy látom, a hozzászólásokat olvasva, hogy egyelőre nem sok dízeles jár errefelé, ezért leírom, mit nyomoztam ki motorolajat illetően.
A benne lévő TDCI V16, 1991 kcm-es motorba az előírt motorolaj típusa (kézikönyvből vett adat) SAE 5W40, MB 229.31, ACEA c3
Ennek a minősígi osztálynak nagyon sokféle olaj megfelel, én kettőt választottm ki:
CASTROL Magnatec 4W-50 C3 Ez ajánlott benzin vagy dízel üzemű gépkocsikba is
CASTROL Magnatec Diesel 5W-40 B4 kifejezett dízel üzemű részecskeszűrős közös nyomócsöves motorokhoz.
6.2 liter olaj kell szűrővel együtt ez kb. 12000Ft akciósan
Megdöbbenve érzékeltem, hogy az olajszűrő 7000Ft-ba kerül.
Munkadíj 10000Ft
Összesen 29000Ft. Hát erre nem számítottam.
Szia! Sokezer balesetmentes km-t a boldog tulajnak! Úgy gondolom, a félperiódusban cserélt olaj pénzpocsékolás, de kérdés milyen állapotú és eredetű a benne levő? Olajszűrőt minden második olajcserénél elég lenne cserélni, így közbensőnél mindenképpen kihagynám. (Céges Ford több mint 50000 km-t ment a gyári olajszűrővel!)
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #211 Dátum: 2008. Szeptember 25. - 18:06:41 »

Lehet hozzáírtak egy nullát, mert én 7-800 ft-ért veszem...
Két helyen is megkérdeztem potosn azért. Salgótarjánban Chevrolet szervíz 7000Ft. Chevrolet Gombos Bp. 6740Ft a dízel olajszűrő. Lehet hogy aranyból van?
Kérdezd meg Várna15 Cartársat. Nála olcsóbb.
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #212 Dátum: 2008. Október 16. - 08:12:12 »

Tesóm és köztem merült fel a kérdés, miután megkérdeztem neki, hogy a cégünktől (Renault-Nissan raktár) mennyiért tudnék olajat vásárolni, és a srácok lent azt mondták nincs külön olaj a dízelekhez. Tesóm szerint viszont van.
Hogy van ez? Marketing fogás ráírkálni az olajos flaskákra, hogy dízelhez fejlesztve, vagy van különbség?
SZerintem a két motor kenendő részeiben nincs akkora eltérés, hogy különböző olaj kelljen bele. Ráadásul a dízel kisebb fordulatszámmal is dolgozik, tehát ugyanaz a viszkozitás bőven megkellene, hogy feleljen neki.
Naplózva
lacettibb
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


sw 2.0 dízel Platinum


WWW
« Hozzászólás #213 Dátum: 2008. Október 16. - 09:31:12 »

Tesóm és köztem merült fel a kérdés, miután megkérdeztem neki, hogy a cégünktől (Renault-Nissan raktár) mennyiért tudnék olajat vásárolni, és a srácok lent azt mondták nincs külön olaj a dízelekhez. Tesóm szerint viszont van.
Hogy van ez? Marketing fogás ráírkálni az olajos flaskákra, hogy dízelhez fejlesztve, vagy van különbség?
SZerintem a két motor kenendő részeiben nincs akkora eltérés, hogy különböző olaj kelljen bele. Ráadásul a dízel kisebb fordulatszámmal is dolgozik, tehát ugyanaz a viszkozitás bőven megkellene, hogy feleljen neki.
Lacetti diesel kenőanyag előírás SAE 5 W40, MB 229.31, ACEA C3
Ennek az előírásnak megfelelő olajok:
pl. Castrol Magnatec 5W-40 C3  benzin és diesel kocsikhoz is jó,
    Castrol Magnatec Diesel 5W-40 B4 kifejezetten turbófeltöltős, töltőlevegő hűtővel felszerelt, közvetlen befecskendezésű, közös nyomásterű, részecskeszűrős dízelmotorokhoz.
Ha választani kelle, nyilván a másodikat tenném a diesel Lacettimbe.
« Utoljára szerkesztve: 2008. Október 16. - 09:33:30 írta lacettibb » Naplózva

Ne dobd a használt zoknid kifordítva a szennyestartóba!
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #214 Dátum: 2008. November 25. - 18:38:05 »

Hajtóműolajok kiválasztása:
http://re-cord.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=37
Naplózva
sebijoe
Vendég
« Hozzászólás #215 Dátum: 2008. November 25. - 18:57:58 »


Ebből a Lacettihez mit váéasztasz?
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #216 Dátum: 2008. November 25. - 21:53:52 »

Úgy tudom, nem kell cserélni lacsiban.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #217 Dátum: 2008. November 25. - 21:58:48 »

Szintem minden autónál azt írják, hogy soha nem kell váltóolajat cserélni, de ez szerintem nem igaz.
Az olaj szép lassan elöregszik és tele lesz fémreszelékkel.
Naplózva


LPG
sebijoe
Vendég
« Hozzászólás #218 Dátum: 2008. November 26. - 03:16:39 »

Szintem minden autónál azt írják, hogy soha nem kell váltóolajat cserélni, de ez szerintem nem igaz.
Az olaj szép lassan elöregszik és tele lesz fémreszelékkel.

Ami bele való ATF olaj azt nem kell cserélni ezért nincs leeresztőcsavar sem a váltón, amire annyi fémreszelék kerülne bele addigra a váltót is cserélheted. Kacsint
« Utoljára szerkesztve: 2008. November 26. - 10:30:26 írta sebijoe » Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #219 Dátum: 2008. November 26. - 09:22:57 »

Tegnap az jutott eszembe, hogy mivel a lacsim tankjába már gyermekkora óta öntöttem mindenféle adalékot időszakonként, ezért lehet, hogy problémamentesen üzemel (kopp-kopp). A múltkor olvastam valamelyik linken, hogy a benzinben annyi mocsok van, hogy ha nem adunk adalékot hozzá, akkor leülepszik a szutyok egy idő után. Remélem nem írtam hülyeséget.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #220 Dátum: 2008. November 26. - 18:29:02 »

CASTROL EPX 80-90 volt a választás és befért majd 3 dl (28 ezer km után).
Naplózva
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #221 Dátum: 2008. December 12. - 19:49:17 »

Motorolajból típusváltás: Castrol SLX 0W-30, alapjáraton hallhatóan csendesebben jár vele a motor. GM minősítés is van rajta, csere periódus 30 ekm. Olajszaki mit szól hozzá?
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #222 Dátum: 2008. December 13. - 20:17:59 »

Motorolajból típusváltás: Castrol SLX 0W-30, alapjáraton hallhatóan csendesebben jár vele a motor. GM minősítés is van rajta, csere periódus 30 ekm. Olajszaki mit szól hozzá?
0
W-30? Nem maradt le egy számjegy?
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #223 Dátum: 2008. December 13. - 20:48:04 »

Motorolajból típusváltás: Castrol SLX 0W-30, alapjáraton hallhatóan csendesebben jár vele a motor. GM minősítés is van rajta, csere periódus 30 ekm. Olajszaki mit szól hozzá?
Én maradnék a 15ezer km-nél. (nem vagyok olajszaki)
Naplózva


LPG
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #224 Dátum: 2008. December 13. - 22:00:52 »

Motorolajból típusváltás: Castrol SLX 0W-30, alapjáraton hallhatóan csendesebben jár vele a motor. GM minősítés is van rajta, csere periódus 30 ekm. Olajszaki mit szól hozzá?
Én maradnék a 15ezer km-nél. (nem vagyok olajszaki)
Okos szakemberek csak üzleti fogásnak hiszik a 30 ezer km-es olajcserét, hogy az ügyfél örüljön, hogy ritkán kell cserélni, holott nem bírja ki, hogy végig a megfelelő minőségben maradjon a kenés, és védés. Max 15 ezer, amit elfogadhatónak találnak. Egymástól függetlenül több valódi szakember a Lacettihez a 10W-40-es ajánlotta, még csak nem is az 5W-40-es, vagy pláne 5W-30-ast. Én hiszek nekik, mert ráadásul régi barátok is, jót akarnak nekem. (Castrol Magnatec)
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Oldalak: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 57   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!