kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #45 Dátum: 2007. Október 11. - 19:59:50 » |
|
OFF Jé, ilyet is lehet...? Tecccik... ON
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
georgbob
|
|
« Hozzászólás #46 Dátum: 2007. Október 11. - 20:15:17 » |
|
Mondjuk nálam nem 3 ezren múlik hanem 6 ezren, amiből már megvettem a következő cseréhez is az olajat. (TXT softec)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #47 Dátum: 2007. Október 29. - 19:01:43 » |
|
Sokan bírálták az áltam és a gyár által említett 10w-40-es olajat. Tudtok, ami jobb kenést biztosít?
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #48 Dátum: 2007. Október 30. - 14:03:10 » |
|
Fiúk! Több autószerelő szakértőt megkérdeztem olaj ügyben, és mindegyik egyértelműen a 10W-40-est javasolta ehhez az autóhoz. Mindegyik ember sok-sok éves tapasztalattal rendelkezik, és egymástól függetlenek, mert nem is ismerik egymást. Én Castrol Magnatec 10W-40-est vettem 4l 6500Ft-ért. Előzőleg Nubvirám volt, ott se az 5W-30-ast mondták, mert túl híg. Ennek a legjobb a kenése, és nem kezdi fogyasztani az olajat. Ettől függetlenül mindenki arra hallgat, akire akar. Én csak több szakmabeli, és az én tapasztakatomat osztottam meg most itt veletek. Üdv: LadiGidy
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #49 Dátum: 2007. Október 30. - 14:52:14 » |
|
Fiúk! Több autószerelő szakértőt megkérdeztem olaj ügyben, és mindegyik egyértelműen a 10W-40-est javasolta ehhez az autóhoz. Mindegyik ember sok-sok éves tapasztalattal rendelkezik, és egymástól függetlenek, mert nem is ismerik egymást. Én Castrol Magnatec 10W-40-est vettem 4l 6500Ft-ért. Előzőleg Nubvirám volt, ott se az 5W-30-ast mondták, mert túl híg. Ennek a legjobb a kenése, és nem kezdi fogyasztani az olajat. Ettől függetlenül mindenki arra hallgat, akire akar. Én csak több szakmabeli, és az én tapasztakatomat osztottam meg most itt veletek. Üdv: LadiGidy
S mert olyan híg, hamar el is ér a motor tetejébe a hidrotőkékhez, (amik némely tagtársnál már kopognak indítás után s talán a véletlen műve, vagy sem, hogy aki említette, ő pont nem az előírt olajat tette bele?) , hidegebb időben is jobban szivattyúzható tulajdonságú. Attól még, hogy hígabb egy olaj, a kenési tulajdonságai nem feltétlen romlanak!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #50 Dátum: 2007. Október 30. - 17:29:55 » |
|
Fiúk! Több autószerelő szakértőt megkérdeztem olaj ügyben, és mindegyik egyértelműen a 10W-40-est javasolta ehhez az autóhoz. Mindegyik ember sok-sok éves tapasztalattal rendelkezik, és egymástól függetlenek, mert nem is ismerik egymást. Én Castrol Magnatec 10W-40-est vettem 4l 6500Ft-ért. Előzőleg Nubvirám volt, ott se az 5W-30-ast mondták, mert túl híg. Ennek a legjobb a kenése, és nem kezdi fogyasztani az olajat. Ettől függetlenül mindenki arra hallgat, akire akar. Én csak több szakmabeli, és az én tapasztakatomat osztottam meg most itt veletek. Üdv: LadiGidy
S mert olyan híg, hamar el is ér a motor tetejébe a hidrotőkékhez, (amik némely tagtársnál már kopognak indítás után s talán a véletlen műve, vagy sem, hogy aki említette, ő pont nem az előírt olajat tette bele?) , hidegebb időben is jobban szivattyúzható tulajdonságú. Attól még, hogy hígabb egy olaj, a kenési tulajdonságai nem feltétlen romlanak! Talán én emlegettem legutóljára a hidrotőkékkel kapcsolatban a 10W40 - et . Ezért esetemben a következő kis helyesbítést eszközölném az idézetben : Nem én nem tettem bele az előírt olajat , hanem a szervíz !
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #51 Dátum: 2007. Október 30. - 17:48:58 » |
|
Fiúk! Több autószerelő szakértőt megkérdeztem olaj ügyben, és mindegyik egyértelműen a 10W-40-est javasolta ehhez az autóhoz. Mindegyik ember sok-sok éves tapasztalattal rendelkezik, és egymástól függetlenek, mert nem is ismerik egymást. Én Castrol Magnatec 10W-40-est vettem 4l 6500Ft-ért. Előzőleg Nubvirám volt, ott se az 5W-30-ast mondták, mert túl híg. Ennek a legjobb a kenése, és nem kezdi fogyasztani az olajat. Ettől függetlenül mindenki arra hallgat, akire akar. Én csak több szakmabeli, és az én tapasztakatomat osztottam meg most itt veletek. Üdv: LadiGidy
S mert olyan híg, hamar el is ér a motor tetejébe a hidrotőkékhez, (amik némely tagtársnál már kopognak indítás után s talán a véletlen műve, vagy sem, hogy aki említette, ő pont nem az előírt olajat tette bele?) , hidegebb időben is jobban szivattyúzható tulajdonságú. Attól még, hogy hígabb egy olaj, a kenési tulajdonságai nem feltétlen romlanak! Talán én emlegettem legutóljára a hidrotőkékkel kapcsolatban a 10W40 - et . Ezért esetemben a következő kis helyesbítést eszközölném az idézetben : Nem én nem tettem bele az előírt olajat , hanem a szervíz ! Jogos, nem néztem utána kellőképpen. Sorry! Elnézést a fogalmazásért is, valóban így helyes. Üdv!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
R*R
|
|
« Hozzászólás #52 Dátum: 2007. November 02. - 09:07:15 » |
|
Motorolaj Lacetti diesel:http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/071026b/
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
weni
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
|
|
« Hozzászólás #53 Dátum: 2007. November 16. - 09:27:45 » |
|
hali!
Hozzászólnék a 10-40 vagy 5-40-es "vitához". 15 és 30 ezernél a márkaszervíz nekem is a gyár által előírtnál gyengébb viszkozitású motorolajat töltötte be, vagyis a 10-40-eset. Írtam az olajdokinak (totalcar.hu). Nem csinált ügyet belőle, mondta a szervíz csak faszagyerek akart lenni és spórolni akar a tulajnak. Legközelebb szóljak a jobb viszkozitású olaj miatt. Október elején már volt olykor fagypont körüli a külső hőmérséklet. A kocsi csillaggarázsban állt. A reggeli hidegindításkor többször előfordult, hogy a motornak olyan hangja volt, mint egy traktornak. Nem volt megfelelő kenése. Csupán két-három másodpercig tartott, de azért idegesített. Október második felében voltam a 45 ezres szervizen. Most - külön kérésemre és kétperces győzködésemre - betöltötték az előírt viszkozitású olajat. Azóta a hibajelenség nem ismétlődött meg. Szóval a magam részéről mindenkinek a hígabb, 5-40-es viszkozitású olajat ajánlom. A motor élettartama során a legnagyobb kopást a hidegindításokkor szenvedi el. Nem hiszem, hogy a pár ezer forintos diffi bárkinek is fontosabb...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #54 Dátum: 2007. November 16. - 19:56:58 » |
|
Én meg sem merek szólalni...pedig jönnek a hidegebb idők és egyre többen -akik győzködtek a 10W40 és hasonló olajokról- panaszkodnak hidegindítási zajokra. Én is mínuszokban indulok, de egy pillanatra sem kalapál a motor. Vagy csak én fogtam ki azt az autót, amelyiknél a motornyekergést is egyszerűen meg lehetett szüntetni, a kormány sem hallatja a hangját (mostanában... pedig semmit nem tettem vele) és még egy izzóm sem égett ki 16000-en túl?
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #55 Dátum: 2007. November 17. - 08:41:38 » |
|
Én meg sem merek szólalni...pedig jönnek a hidegebb idők és egyre többen -akik győzködtek a 10W40 és hasonló olajokról- panaszkodnak hidegindítási zajokra. Én is mínuszokban indulok, de egy pillanatra sem kalapál a motor. Vagy csak én fogtam ki azt az autót, amelyiknél a motornyekergést is egyszerűen meg lehetett szüntetni, a kormány sem hallatja a hangját (mostanában... pedig semmit nem tettem vele) és még egy izzóm sem égett ki 16000-en túl?
Nekem sem kerreg reggelente (de szép ezsperente!:) ), pedig meg áll az udvarunkban a hideg rendesen.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #56 Dátum: 2007. November 17. - 08:49:46 » |
|
Én meg sem merek szólalni...pedig jönnek a hidegebb idők és egyre többen -akik győzködtek a 10W40 és hasonló olajokról- panaszkodnak hidegindítási zajokra. Én is mínuszokban indulok, de egy pillanatra sem kalapál a motor. Vagy csak én fogtam ki azt az autót, amelyiknél a motornyekergést is egyszerűen meg lehetett szüntetni, a kormány sem hallatja a hangját (mostanában... pedig semmit nem tettem vele) és még egy izzóm sem égett ki 16000-en túl?
Nekem sem kerreg reggelente (de szép ezsperente!:) ), pedig meg áll az udvarunkban a hideg rendesen. A második kötelezőn bizony 5W-30 került a gépbe (az eddigi 10W-40 helyett). Nem tudom, hogy mennyire az olaj frissessége teszi, de csendesebb lett a gép... Nekem ez elvem lett: Eme nedv kell bele!!!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #57 Dátum: 2007. November 17. - 17:17:57 » |
|
Én meg sem merek szólalni...pedig jönnek a hidegebb idők és egyre többen -akik győzködtek a 10W40 és hasonló olajokról- panaszkodnak hidegindítási zajokra. Én is mínuszokban indulok, de egy pillanatra sem kalapál a motor. Vagy csak én fogtam ki azt az autót, amelyiknél a motornyekergést is egyszerűen meg lehetett szüntetni, a kormány sem hallatja a hangját (mostanában... pedig semmit nem tettem vele) és még egy izzóm sem égett ki 16000-en túl?
Nekem sem kerreg reggelente (de szép ezsperente!:) ), pedig meg áll az udvarunkban a hideg rendesen. A második kötelezőn bizony 5W-30 került a gépbe (az eddigi 10W-40 helyett). Nem tudom, hogy mennyire az olaj frissessége teszi, de csendesebb lett a gép... Nekem ez elvem lett: Eme nedv kell bele!!!A gyárban milyet tesznek bele? Tudja valaki? Mert nekem csendes, viszont gyári az olajam. Szerintem 5w30 mellett teszem le a voksom.
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #58 Dátum: 2007. November 20. - 13:58:35 » |
|
Honnan veszitek, hogy az autóinkba 5-40-es az előírás?
Üzemeltetési kézikönyv, 8. fejezet 4. oldal (műszaki adatok/folyadékok): API SL fokozat, SAE 10W-30 hideg időjárás SAE 5W-30
A következő oldalon a "magyarázat": 10-30-as -20 celsiusig megfelelő. Azért nálunk ennél ritkán van hidegebb. Persze ettől még mindenki rakhat bele 5-40-est, de ne vezessük félre egymást. A 10w-40 nem gyengébb a gyári előírásnál, hanem jobb.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #59 Dátum: 2007. November 21. - 08:30:56 » |
|
Honnan veszitek, hogy az autóinkba 5-40-es az előírás?
Üzemeltetési kézikönyv, 8. fejezet 4. oldal (műszaki adatok/folyadékok): API SL fokozat, SAE 10W-30 hideg időjárás SAE 5W-30
A következő oldalon a "magyarázat": 10-30-as -20 celsiusig megfelelő. Azért nálunk ennél ritkán van hidegebb. Persze ettől még mindenki rakhat bele 5-40-est, de ne vezessük félre egymást. A 10w-40 nem gyengébb a gyári előírásnál, hanem jobb.
Akkor most mi van?
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
|