Egy fb csoportban volt némi beszélgetés üzemanyagokról és én is beszálltam
előre is elnézést, ha hülyeséget írtam, igyekeztem okosnak tűnni
én: most nem olvasom végig a 30 háeszt :S de az tuti, hogy az ömv az jó cuccokat ad. igaz nekem csak egy 1.6 lacettim van, de a maxxmotion 95össel is jóval kevesebbet fogyaszt, mint másból, mintha nyugati benzin lenne olasz és osztrák benzinnel is igen keveset fogyasztott a lacsi az itthoniakhoz képest. amúgy itthon nagyobbrészt osan-féle 98ast tolok bele télen, idén először Spuri adalékkal, tavasztól őszig meg 95+etanol max felesben, igaz az alkohol miatt többet fogyaszt, de legalább környezetvédő vagyok (nem úgy, mint a füstokádó agyoncsippelt dízelek :X no offense)
ja és hogy a shellről is írjak amióta van ez a fuelsave cuccuk azóta nem mertem ott tankolni. több embernek is rángatott tőle, kockabenzin. viszont a nitro nevűre aszondják, hogy "repül" a gép, ami sztem túlzás, főleg a 2.0 alatti szívó benzineseknél hiszen kb valós 95 oktán fölött nem tud átállni az ECU, inkább csak alá van programozva, hogy a mocsokkal is elguruljon a gép.
visszatérve a prémium üzemanyagokra...minden kút a moltól veszi az üzemanyagot, kivéve a prémiumot. pl ömv Ausztriából külön hozatja a 100ast és sztem a maxxmotiont is. ja és Olaszországban EGYFÉLE benzin van az ólommentes. eléggé ledöbbentem, mert belegondolva milyen kocsik járkálnak ott...igaz minden 3ik autó tdi audi volt :S na de akkor is. még a morgó hangja is öblösebb volt, nemcsak kevesebb volt a fogyi és jobban is ment...
srác: Etanolt én elfelejteném...3 blokkot kukáztunk ki így(Daewo nexia,2 swift)
Valamiért nem volt kenés,kiszáritotta a blokkot!
én: milyen arányban használtátok?
srác: Nem mi,javításra jött,de dugó átszakadva,szelepek morzsába stb...
50/50 volt mind,vagy több etanollal.
100km alatt spóroltok ezzel 1500ft-ot felejtős ez a móka...
én: amióta felqrták az árát már nem a spórolásról szól. amúgy érdekes, én elég sokat olvastam utána, mielőtt ki mertem próbálni. sőt, igen tapasztalt szerelő ismerős is használja évek óta okos keverésben, max felesben, ami azt jelenti, hogy pl 40l benzinhez 15-20l etanol. az e85nek ugye eleve van 15%benzin tartalma, mint ahogy a benzinben is van 5% etanol. szóval érdekes dolgok ezek. persze az idősebb autók lehet nem kultiválják a telitank etanolt, mert felold sok évtizedes retket, amúgy meg az sem mindegy milyen motorolajat használ, aki "spórol"
meg ugye azt se felejtsük el, hogy ezek nem versenyautók...szóval aki üveghangon használja folyton, az kb benzinnel is megöli, meg teszkós motorolajjal. szerk: meg ügye nem tudjuk mennyire volt lelkiismeretesen szervizelve a 3 példás gép
Itt most az a lényeg, hogy érdemi választ nem kaptam, hogy pontosan mi ölte meg az adott 3 motort, én nem kenném csakis kizárólag az etanolra...