Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 21. - 23:49:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Szavazás
Kérdés: Ki, melyik olajat kultiválja inkább??
5W30 - 10 (15.6%)
5W40 - 33 (51.6%)
10W30 - 1 (1.6%)
10W40 - 20 (31.3%)
Összes szavazó: 64

Oldalak: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 57   Le
 
Szerző Téma: Kenőanyagok, üzemanyagok, adalékok LACETTI-hez  (Megtekintve 225337 alkalommal)
Hooti
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Hozzászólás #705 Dátum: 2013. Augusztus 14. - 21:53:34 »

Én régebben MOL, majd itt olvasva, hogy a Shell jobb áttértem rá és tényleg jobb, de ezek szerint az OMV viszi a prímet?
Sima mezei 95-ről pötyögök...
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #706 Dátum: 2013. Augusztus 14. - 23:08:00 »

azt jo lenne tudni ez külföldi benya vagy magyar pancs. mert elvileg a f1 is ezt használja. én hozzáteszem csak omv tankoltam eddig. na jó párszor e85 el felesben. de amugy omv maxx motiont
.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
sx2004
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 281



« Hozzászólás #707 Dátum: 2013. Augusztus 15. - 07:58:22 »

Én régebben MOL, majd itt olvasva, hogy a Shell jobb áttértem rá és tényleg jobb, de ezek szerint az OMV viszi a prímet?
Sima mezei 95-ről pötyögök...
Próbáld ki néhány tankolás erejéig és meglátod van-e különbség.
Naplózva
Hooti
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Hozzászólás #708 Dátum: 2013. Augusztus 15. - 08:10:54 »

Én régebben MOL, majd itt olvasva, hogy a Shell jobb áttértem rá és tényleg jobb, de ezek szerint az OMV viszi a prímet?
Sima mezei 95-ről pötyögök...
Próbáld ki néhány tankolás erejéig és meglátod van-e különbség.
Az lesz, csak az a bibi, hogy nekem a legközelebbi OMV 50km.... Na de ha arra járok tutkó televágom Vigyorog
Naplózva
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #709 Dátum: 2013. Augusztus 15. - 09:06:08 »

akkor ezek szerint az omv maxx motion a legjobb a lacettikbe?
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #710 Dátum: 2013. Augusztus 15. - 13:09:07 »

akkor ezek szerint az omv maxx motion a legjobb a lacettikbe?
Ha nem is a legjobb, de szeretik, és TOPlistás...
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #711 Dátum: 2013. Augusztus 16. - 12:18:03 »

Hát kizárásos alapon az jön le, hogy az a legjobb. A shellt leírtátok a mol az magyar pancs akkor ez marad csak Mosolyog
Naplózva
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #712 Dátum: 2013. Augusztus 16. - 12:29:51 »

az ilyen agip meg avia meg esso alapból nem szimpatikusak. bár attól lehet jó. igaz sosem tankoltam ott csak e85 öt az omv mellé
Naplózva
guszesz
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 473



« Hozzászólás #713 Dátum: 2013. Augusztus 16. - 12:33:20 »

Az Agipba én még nem csalódtam. A Lacsiba és a robogóba is ezt tankolom és nincs vele semmi gond.
Naplózva
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #714 Dátum: 2013. Augusztus 16. - 13:52:34 »

Én piros STP-t tettem bele, amikor sárgaságot kapott az autóm, eddig még oké a dolog.

Azt ha jól olvasom akkor kell használni, ha épp olajat cserélek. Én olyasmire gondolok, mint a spuri, hogy tankba betöltöm, aztán had szóljon.
Sárga STP, esetleg egy kis etanol a benzin mellé....
Sárga STP-t hetek óta nem látok a korábbi beszerzési helyeimen - nagy áruházláncok autós polcai (akciósan 1000-1200Ft.) Gyártják, forgalmazzák még?
A flakon formája is átalakult, már nem olyan széles a kivitele... Mármint a pirosnak, feketének...


Én is rákérdeztem a Határ út - Soroksári út sarkán lévő OMW kúton, hogy mért nem árulnak külön adalék anyagokat. Erre az a válasz érkezett a pénztáros sráctól, hogy jövedéki adós termék lett és ezért az eddigi értékesítési helyek 70%-ról kikopott. (Nem tudom, hogy ez igaz-e?!)
Kérdem én, egy töltőállomás mi a fenéből szerzi az árbevétele 99,9%-át??? Jövedéki adó köteles üzemanyagból, nem?! Szerintem egy csomó kútról azért tűnt el, mert az amúgy is horror áron árult adalékok jóval olcsóbban megkaphatók, pl. egy Metro vagy egyéb hipermarketben, fölösleges olyan termékekkel árversenyezni, amiből szinte elenyésző az árbevétel és a haszon.

Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #715 Dátum: 2013. Augusztus 16. - 15:26:33 »

Én viszont maradok a MOL-nál. Próbáltam sima és extra üzemanyagot is OMV és SHELL kutakon, de dinamikusabb nem lett és a fogyasztás sem csökkent.
Naplózva
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #716 Dátum: 2013. Augusztus 16. - 15:38:09 »

nekem a mol 95 el jó 1.5 ha nem 2 literrel eszik többet azonos úton és távon. De már a régi kocsimnál is többet evett belőle a mol os benzintől igy csak azzal nem stimmel valami.
Naplózva
mandro
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


1.4 HB Elite


« Hozzászólás #717 Dátum: 2013. Augusztus 16. - 22:33:43 »

Én azt szeretem, hogy sokan meg vannak arról győződve, hogy az a jó, amit ők tankolnak, hiszen próbáltak mást is, de az nem jött be. Talán igazuk is van, de ha csinálnánk egy statisztikát, gyorsan kiderülne, hogy mindenki más üzemanyagban bízik, miközben kis túlzással ugyanabban az autóban ülnek Mosolyog Nem túl valószínű, hogy az egyik Lacsi az OMV-t, a másik a MOL-t, a harmadik az Agip-ot szeresse... Mosolyog

Szerintem annyi mindenen múlik, hogy mekkora fogyasztást mérünk, hogy ez alapján nem érdemes összehasonlítani az üzemanyagokat. Számít az időjárás, a klíma használat, hogy mennyit mentünk dugóban, hogy mennyit ült a kocsiban az anyós a 120 kilójával, hogy mennyit mentünk emelkedőn, ellenszélben vagy épp szélárnyékban...
De tegyük fel, hogy tényleg van különbség fogyasztásban, akár 1-2 liter is százon. Attól még jobb az az üzemanyag? És vajon mennyi káros anyagot pöfékelünk közben mondjuk a kedvenc EGR szelepünkbe? Motortisztaság? Katalizátor? Égéshő? Égési sebesség? Kenés?

A problémát szerintem jól bemutatja a ma annyira divatos vízszűrő berendezések kérdése. Üzletkötők járják a házakat, a bemutatón fekete trutyit szűrnek ki a csapvízből, majd azt mondják: tudtad, hogy te ezt iszod minden nap?! Vedd meg ezt a gépet, cseréld a szűrőt rendszeresen, és a tisztított vízzel majd tovább élsz... De vajon az a vízből kiszűrt fekete szenny mi volt? Kalcium? Magnézium? Kálium? Só? Vas? Ezekre mind szüksége van a szervezetünknek. (Persze lehet arzén is, nem mondom, de annak kisebb az esélye:)) Lehet, hogy a szűrt víz tisztább, de nem biztos, hogy egészségesebb.

Hát hasonló a helyzet a benzinnel is szerintem. Lehet, hogy kevesebbet fogyaszt, lehet, hogy erősebbnek érezzük tőle a motort, de ez engem még biztosan nem győz meg arról, hogy az a jó...
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #718 Dátum: 2013. Augusztus 17. - 05:00:03 »

Én azt szeretem, hogy sokan meg vannak arról győződve, hogy az a jó, amit ők tankolnak, hiszen próbáltak mást is, de az nem jött be. Talán igazuk is van, de ha csinálnánk egy statisztikát, gyorsan kiderülne, hogy mindenki más üzemanyagban bízik, miközben kis túlzással ugyanabban az autóban ülnek Mosolyog Nem túl valószínű, hogy az egyik Lacsi az OMV-t, a másik a MOL-t, a harmadik az Agip-ot szeresse... Mosolyog

Szerintem annyi mindenen múlik, hogy mekkora fogyasztást mérünk, hogy ez alapján nem érdemes összehasonlítani az üzemanyagokat. Számít az időjárás, a klíma használat, hogy mennyit mentünk dugóban, hogy mennyit ült a kocsiban az anyós a 120 kilójával, hogy mennyit mentünk emelkedőn, ellenszélben vagy épp szélárnyékban...
De tegyük fel, hogy tényleg van különbség fogyasztásban, akár 1-2 liter is százon. Attól még jobb az az üzemanyag? És vajon mennyi káros anyagot pöfékelünk közben mondjuk a kedvenc EGR szelepünkbe? Motortisztaság? Katalizátor? Égéshő? Égési sebesség? Kenés?

A problémát szerintem jól bemutatja a ma annyira divatos vízszűrő berendezések kérdése. Üzletkötők járják a házakat, a bemutatón fekete trutyit szűrnek ki a csapvízből, majd azt mondják: tudtad, hogy te ezt iszod minden nap?! Vedd meg ezt a gépet, cseréld a szűrőt rendszeresen, és a tisztított vízzel majd tovább élsz... De vajon az a vízből kiszűrt fekete szenny mi volt? Kalcium? Magnézium? Kálium? Só? Vas? Ezekre mind szüksége van a szervezetünknek. (Persze lehet arzén is, nem mondom, de annak kisebb az esélye:)) Lehet, hogy a szűrt víz tisztább, de nem biztos, hogy egészségesebb.

Hát hasonló a helyzet a benzinnel is szerintem. Lehet, hogy kevesebbet fogyaszt, lehet, hogy erősebbnek érezzük tőle a motort, de ez engem még biztosan nem győz meg arról, hogy az a jó...


Helyi viszonyok is közrejátszhatnak,hogy milyen az adott kúthálózat  töltőállomása/i
Nagy átlagba lehet az mondani,hogy az OMV max motion ból kevesebbet eszik az autónk mivel tudja a neki való minimum minőséget sok olcsóbb üzemanyaggal ellentétben.
Te olyan dologgal sarkosítottad le az egészet amit nem gondoltál végig.
Üzemanyag esetén azért tud kevesebbet enni az autó A vagy épp B kúthálózat termékéből mert épp annak jobb  a minősége és ebből kifolyólag adott  mennyiségből több energia szabadul fel és nem épp azzal van elfoglalva szerencsétlen ECM,hogy meddig tolja lefelé a jelleggörbét a minőségi anyag miatt.
Naplózva

70/4334431
mandro
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


1.4 HB Elite


« Hozzászólás #719 Dátum: 2013. Augusztus 17. - 10:49:16 »

Igen, egyetértek, hogy kúthálózaton belül kutanként is lehet teljesen más az üzemanyag. És abban is egyetértek, hogy a minőségi üzemanyagokból általában több energia szabadul fel. De az, hogy nagyobb a fűtőértéke, még nem mond semmit a benne levő adalékokról. (Feketekőszenet is darálhatnék bele, jól fog égni...)
Úgy gondolom, hogy a hozzáadott adalékok megváltoztathatják az égés tulajdonságait (pl. égéshő, égési sebesség), ami akár károkhoz is vezethet. Ugyanígy ha hiányoznak a megfelelő adalékok, az is gondot okozhat.
Például ha az üzemanyag jellemzői miatt hosszabb ideig tart az égés (mint a túl dús keveréknél), a motor gazdaságossága lecsökken. Vagy ha az üzemanyag lemossa a henger faláról az olajfilmet, az se tesz túl sok jót.
De ez csak az én személyes véleményem, lehet, hogy nincs igazam.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 57   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!