Evil
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
|
|
« Hozzászólás #255 Dátum: 2009. Február 15. - 21:23:46 » |
|
Sziasztok!
Akkor rakhatom bele a castrol magnetic 10w40-et ?
Pettike: ha jól láttam azt irtad hogy céges autónál nem volt ezzel az olajjal probléma.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #256 Dátum: 2009. Február 15. - 23:39:21 » |
|
A bejáratás utáni olajcsere mindig is vita tárgya volt, és gondolom az is marad egy ideig. Az autógyártók folyamatosan azzal fényezik magukat, hogy az ő motorjuk olyan precíz, hogy nem is kell már bejáratás, meg a hideg motort sem kell kímélni többé. Ez azért baj, mert van aki ezt el is hiszi. Szerintem ebből a tévhitből indulnak ki azok a nézetek, hogy felesleges bejáratás után olajat cserélni egy új autóban. Aki látott már bejáratós autóból leengedett olajat annak többé nincsenek kétségei az ügyben... Akármilyen precíz is egy-egy mai motor, az első néhány ezer km alatt akkor is szorul, ezért nagyobb igénybevételnek van kitéve a kenőanyag is. Ezt akár vehetjük is (mármint az első párezek km-t) fokozott igénybevételnek, amire a legtöbb gyártó is eleve gyakoribb olajcserét ír elő. Csakhát Mo-n ami nem kötelező, azt általában el is hanyagoljuk. Az olaj nagyobb igénybevételén túl a motor különböző alkatrészeiből is lekopnak apró fémszemcsék, amik ha tönkre nem is teszik a gépet, azért jót biztos nem tesznek neki. Az olajszűrő sem szűr ki mindent, mert akkor az olajat sem engedné át... Akinek volt szerencséje számos új autót kipróbálni/használni, és esetleg később is ment velük az tudja, hogy az új autók kb. 1000 km-ig rendkívül lomhák, nehézkesek, párezer km múlva már sokkal jobban mennek, de igazán 20-30-50 ezer km után lesznek elemükben. Nyilvánvaló, hogy ez azért van, mert azok a felületek meg illesztések mégsem voltak olyan tökéletesek, mint ahogy a gyártók hirdették. Innentől fogva aki hosszú távon számítani akar gépkocsijára az tudja, hogy nem az első olajcserén kell spórolni. Visszatérve a 7500 km-re, sokan szerintem nem is tudják, hogy a Lacettiben is 7500 km-enkénti olajcserét ír elő a gyártó, fokozott igénybevétel esetén. Pedig a magyar autózási szokásokat figyelembevéve autók háromnegyede tutira megkapja a fokozott igénybevételt. Olajat viszont nem sokan cserélnek ennek megfelelően. Tisztelet a kivételnek természetesen Nagyon egy húron pendülünk!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #257 Dátum: 2009. Február 16. - 15:36:05 » |
|
Sziasztok!
Akkor rakhatom bele a castrol magnetic 10w40-et ?
Pettike: ha jól láttam azt irtad hogy céges autónál nem volt ezzel az olajjal probléma.
Természetesen rakhatod bele, jó olaj, legfeljebb nem ez a legkedvezőbb választás. Rokonomék taxiznak, ők is Magnatecet tesznek a Lacettikbe, van amelyik már 200e km fölött jár (TAXI ÜZEMBEN (!)), de a motoron nem veszed észre, hibátlanok. (Viszont a bőrkormány meg a váltógomb... )
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #258 Dátum: 2009. Február 16. - 15:38:49 » |
|
A bejáratás utáni olajcsere mindig is vita tárgya volt, és gondolom az is marad egy ideig. Az autógyártók folyamatosan azzal fényezik magukat, hogy az ő motorjuk olyan precíz, hogy nem is kell már bejáratás, meg a hideg motort sem kell kímélni többé. Ez azért baj, mert van aki ezt el is hiszi. Szerintem ebből a tévhitből indulnak ki azok a nézetek, hogy felesleges bejáratás után olajat cserélni egy új autóban. Aki látott már bejáratós autóból leengedett olajat annak többé nincsenek kétségei az ügyben... Akármilyen precíz is egy-egy mai motor, az első néhány ezer km alatt akkor is szorul, ezért nagyobb igénybevételnek van kitéve a kenőanyag is. Ezt akár vehetjük is (mármint az első párezek km-t) fokozott igénybevételnek, amire a legtöbb gyártó is eleve gyakoribb olajcserét ír elő. Csakhát Mo-n ami nem kötelező, azt általában el is hanyagoljuk. Az olaj nagyobb igénybevételén túl a motor különböző alkatrészeiből is lekopnak apró fémszemcsék, amik ha tönkre nem is teszik a gépet, azért jót biztos nem tesznek neki. Az olajszűrő sem szűr ki mindent, mert akkor az olajat sem engedné át... Akinek volt szerencséje számos új autót kipróbálni/használni, és esetleg később is ment velük az tudja, hogy az új autók kb. 1000 km-ig rendkívül lomhák, nehézkesek, párezer km múlva már sokkal jobban mennek, de igazán 20-30-50 ezer km után lesznek elemükben. Nyilvánvaló, hogy ez azért van, mert azok a felületek meg illesztések mégsem voltak olyan tökéletesek, mint ahogy a gyártók hirdették. Innentől fogva aki hosszú távon számítani akar gépkocsijára az tudja, hogy nem az első olajcserén kell spórolni. Visszatérve a 7500 km-re, sokan szerintem nem is tudják, hogy a Lacettiben is 7500 km-enkénti olajcserét ír elő a gyártó, fokozott igénybevétel esetén. Pedig a magyar autózási szokásokat figyelembevéve autók háromnegyede tutira megkapja a fokozott igénybevételt. Olajat viszont nem sokan cserélnek ennek megfelelően. Tisztelet a kivételnek természetesen Nagyon egy húron pendülünk! Ennek örülök!
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
cupika
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
2.0 D Elite
|
|
« Hozzászólás #259 Dátum: 2009. Március 21. - 21:23:49 » |
|
Sziasztok!
Lacetti 2.0 dízelhez szerintetek melyik a jó olaj? GM es szerintem kizárva, sokan írtátok a CASTROLT. Dízelhez is oké?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #260 Dátum: 2009. Március 22. - 09:22:14 » |
|
Sziasztok!
Lacetti 2.0 dízelhez szerintetek melyik a jó olaj? GM es szerintem kizárva, sokan írtátok a CASTROLT. Dízelhez is oké?
Bizony, a Diesel is kedveli ám!
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #261 Dátum: 2009. Március 22. - 13:06:25 » |
|
Ez a motor egy igazi csemege. Az egész ország össze-vissza beszél, hogy milyen olaj is kellene bele, merthogy ugye szériában részecskeszűrős, a GM jóváhagyással rendelkező olajok pedig jellemzően elég magas szulfáthamu tartalmúak, ami nem biztos, hogy jót tesz a szűrő élettartamának. Szerintem tegyél bele valamilyen jóminőségű ACEA C3-as olajat, abból baj nem lehet. Ha lehet olyat válassz, ami a C1/2/4-et NEM teljesíti. Ilyen pl. a Valvoline Synpower MST 5W-30 vagy a Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40. Ha márkaszervizben cserélteted esetleg kérdezd meg, hogy ők milyen jóváhagyással rendelkező olajat fogadnak el, mert még ebben sincs összhang. (Ha nálunk rendeled meg az olajport.hu-n, kapsz 10% kedvezményt, csak jelezd e-mailben, hogy Lacetti-klub tag vagy, vagy szólj nekem itt, és (regisztráció után) beállítom Neked a kedvezményt!)
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
cupika
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
2.0 D Elite
|
|
« Hozzászólás #262 Dátum: 2009. Március 23. - 22:41:57 » |
|
Motorban most 10W40 es van, legalábbis a gari füzet szerint. 6700 nál volt cserélve, gondolom a GM es olajat tették bele. városban használjuk többet, lehet ez túl sűrű olaj neki?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #263 Dátum: 2009. Március 23. - 22:58:13 » |
|
Elvileg a márkaszervizben 5W-30 -as ACEA C3 olajat kellene, hogy beletöltsenek, GM-et vagy más márkát.
De láttam én már csodát...
A részszintetikus 10W-40 egy új autóba nem az optimális választás, pláne városi használatban inkább 5W-40 kellene, méginkább a belevaló 5W-30. Sajnos sok helyen 10W-40 -et raknak a Lacsikba, nem tudom miért. Talán mert olcsóbb és többet tudnak rátenni, vagy mert kevesebbet fogyaszt a motor, és nem fogod visszavinni gariban olajfogyasztási tünetekkel.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Komis
|
|
« Hozzászólás #264 Dátum: 2009. Március 24. - 09:14:57 » |
|
Elvileg a márkaszervizben 5W-30 -as ACEA C3 olajat kellene, hogy beletöltsenek, GM-et vagy más márkát.
De láttam én már csodát...
A részszintetikus 10W-40 egy új autóba nem az optimális választás, pláne városi használatban inkább 5W-40 kellene, méginkább a belevaló 5W-30. Sajnos sok helyen 10W-40 -et raknak a Lacsikba, nem tudom miért. Talán mert olcsóbb és többet tudnak rátenni, vagy mert kevesebbet fogyaszt a motor, és nem fogod visszavinni gariban olajfogyasztási tünetekkel.
Én egyetlen különbséget ÉREZTEM a 10/40 és az 5/30 között. Mivel csillag garázsban áll, a hidegben hamarabb válik kezessé a váltó a váltógombon érezhető remegés hamarabb megszűnik. (-jav. Komis!). Egyéb tünete nem volt... ezért elgondolkodtam, hogy az árkülönbség megéri-e?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. Július 28. - 11:37:12 írta Komis »
|
Naplózva
|
MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #265 Dátum: 2009. Március 24. - 09:24:18 » |
|
Nem feltétlenül kell, hogy bármilyen különbséget észlelj, attól még a motornak lehet jó vagy rossz. Persze beállni nem fog a 10W-40 -től, mert mondjuk azt meg lehetne érezni A váltó? Nem a motorra gondoltál?
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Komis
|
|
« Hozzászólás #266 Dátum: 2009. Március 26. - 17:10:07 » |
|
Nem feltétlenül kell, hogy bármilyen különbséget észlelj, attól még a motornak lehet jó vagy rossz. Persze beállni nem fog a 10W-40 -től, mert mondjuk azt meg lehetne érezni A váltó? Nem a motorra gondoltál? De igen!! Csak összevontam a motor remegését, amit a váltón szoktam érezni.
|
|
|
Naplózva
|
MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #267 Dátum: 2009. Március 26. - 22:39:34 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Komis
|
|
« Hozzászólás #268 Dátum: 2009. Március 27. - 19:47:23 » |
|
Ha beülök akkor az EGÉSZ kocsi remeg , amúgy meg -10 Cnál sem szoktam sokáig melegíteni
|
|
|
Naplózva
|
MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
|
|
|
csavardi
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 34
|
|
« Hozzászólás #269 Dátum: 2009. Május 03. - 17:36:46 » |
|
Gyerekek, figyelem- új téma! E85 (miszerint bioalkohol)? Tapasztalat? Hallomás? Valaki?
|
|
|
Naplózva
|
170000miles
|
|
|
|