sebijoe
Vendég
|
|
« Hozzászólás #225 Dátum: 2008. December 13. - 22:26:37 » |
|
Motorolajból típusváltás: Castrol SLX 0W-30, alapjáraton hallhatóan csendesebben jár vele a motor. GM minősítés is van rajta, csere periódus 30 ekm. Olajszaki mit szól hozzá?
Én maradnék a 15ezer km-nél. (nem vagyok olajszaki) Okos szakemberek csak üzleti fogásnak hiszik a 30 ezer km-es olajcserét, hogy az ügyfél örüljön, hogy ritkán kell cserélni, holott nem bírja ki, hogy végig a megfelelő minőségben maradjon a kenés, és védés. Max 15 ezer, amit elfogadhatónak találnak. Egymástól függetlenül több valódi szakember a Lacettihez a 10W-40-es ajánlotta, még csak nem is az 5W-40-es, vagy pláne 5W-30-ast. Én hiszek nekik, mert ráadásul régi barátok is, jót akarnak nekem. (Castrol Magnatec) Én is meg a fiam sebike is a 10W40-t töltjük az álltalunk szervizelt verdákba, nincs semmi gond azokkal az autókkal amikben ez az olaj van.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #226 Dátum: 2008. December 14. - 07:39:09 » |
|
Egy kis "Off", vagy mégsem. Az olajcsere kérdés szerintem nem egyoldalú, tehát nem csak motor és/vagy nem csak olaj kérdés. Nyílván az autógyártó megad egy bizonyos általános használat melletti csereperiódust, egy középutat ami mellet biztosan nem lesz gond a kenéssel. Az előző teherautómnál pl. a következő paraméterek játszottak. Autópályás közlekedés, hosszutávú árufuvarozás: 100.000 Km, Helyközi árufuvarozás: 60.000 Km, Nehéz üzemelési körülmények: 30.000 Km. Ugyanannál a motornál, ugyanazzal az olajjal. Ezért szerintem az is fontos, hogy ki milyen körülmények között használja a kocsiját. ( Persze ezzel nem azt mondom, hogy ne cseréljünk olajat 15.000-nél.. )
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
R*R
|
|
« Hozzászólás #227 Dátum: 2008. December 14. - 08:42:11 » |
|
Motorolajból típusváltás: Castrol SLX 0W-30, alapjáraton hallhatóan csendesebben jár vele a motor. GM minősítés is van rajta, csere periódus 30 ekm. Olajszaki mit szól hozzá?
0 W-30? Nem maradt le egy számjegy? Casrol SLX LongTec 0W-30. Minősítések: SAE 0W-30, API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, VW 502 00 / 505 00, MB229.3 / 229.5, BMW Longlife-01, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #228 Dátum: 2008. December 14. - 08:45:33 » |
|
A teherautómnál 60.000 km van megadva olajcserére vagy 1 év.Én évente cserélek olajat,mert nem megyek vele annyit.A lacsival sem megyek 15.000 km-t egy évben,így ott is évente egyszer kap friss olajat.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
R*R
|
|
« Hozzászólás #229 Dátum: 2008. December 14. - 09:03:11 » |
|
Egy kis "Off", vagy mégsem. Az olajcsere kérdés szerintem nem egyoldalú, tehát nem csak motor és/vagy nem csak olaj kérdés. Nyílván az autógyártó megad egy bizonyos általános használat melletti csereperiódust, egy középutat ami mellet biztosan nem lesz gond a kenéssel. Az előző teherautómnál pl. a következő paraméterek játszottak. Autópályás közlekedés, hosszutávú árufuvarozás: 100.000 Km, Helyközi árufuvarozás: 60.000 Km, Nehéz üzemelési körülmények: 30.000 Km. Ugyanannál a motornál, ugyanazzal az olajjal. Ezért szerintem az is fontos, hogy ki milyen körülmények között használja a kocsiját. ( Persze ezzel nem azt mondom, hogy ne cseréljünk olajat 15.000-nél.. ) Szerintem is itt van igazság. Az üzemeltetési körülmények nem csak az olajra, a motorra is ugyanolyan hatással vannak, taxiüzem, oktató gk., túlnyómórészt városi forgalom, rendszeres alacsony motorfordulat, versenyzés- fokozott igénybevételnek minősül. http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/20081120/ (olcsóbban is meg lehet vásárolni) http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/20081209/
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #230 Dátum: 2008. December 14. - 12:04:00 » |
|
Én sem várom meg a 15000-et, pedig 14-15 hónapra cseréltem legutóbb is. Első soron kívüli volt 7500-nál, aztán 14000-nél, most meg 26000-nél. Viszont sokat megy hidegen városban, így maradok az 5W-s olajnál, ami folyósabb.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
R*R
|
|
« Hozzászólás #231 Dátum: 2008. December 14. - 12:16:18 » |
|
Én sem várom meg a 15000-et, pedig 14-15 hónapra cseréltem legutóbb is. Első soron kívüli volt 7500-nál, aztán 14000-nél, most meg 26000-nél. Viszont sokat megy hidegen városban, így maradok az 5W-s olajnál, ami folyósabb.
Eddig szinte teljesen megegyezünk időben és km-ben is a csereperiódban.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #232 Dátum: 2008. December 14. - 13:57:26 » |
|
Nos, én éves periódusban cseréltem, 11000 km futás után. 5W-40-et tettem bele. Nem garázsban áll az autó és még ha itthon is vagyok, akkor is előfordul, hogy két napig nem megyünk vele sehová. Ha meg csak a feleségem vezeti, akkor max a kapuig tartó gurulás a bemelegedésre szánt idő. Majd ha kopottabb lesz a motor, én is 10W-40-t rakok bele.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #233 Dátum: 2008. December 20. - 07:35:04 » |
|
Kicsit lemaradtam a témában. Nekem pont fél évente jön ki a 7-8 ezer km és így is szoktam cserélni, mert eleve gyanús volt a szerviz által megszabott 15 ezer km. Viszont most nyárra 10W-60-at vettem bele (ami sportosabb), mert azé szoktam kormolni rendesen. Viszont ez az olaj már nem szerette a hideget és most 10W-40-nel már szebben jár. Viszont nyáron meg az volt a jobb. Az OLAJDOKI szerint is vezetési stílusnak megfelelően kell olajat választani, bár én hozzátenném, hogy bár régen úgy volt ugye, hogy évszakos olajok voltak. Szerintem ez nem hülyeség és én visszamentem 20-30 évet a korban. Összegzésül: tavasztól őszig 10W-60, ősztől tavaszig 10W-40.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #234 Dátum: 2008. December 20. - 21:49:20 » |
|
Kicsit lemaradtam a témában. Nekem pont fél évente jön ki a 7-8 ezer km és így is szoktam cserélni, mert eleve gyanús volt a szerviz által megszabott 15 ezer km. Viszont most nyárra 10W-60-at vettem bele (ami sportosabb), mert azé szoktam kormolni rendesen. Viszont ez az olaj már nem szerette a hideget és most 10W-40-nel már szebben jár. Viszont nyáron meg az volt a jobb. Az OLAJDOKI szerint is vezetési stílusnak megfelelően kell olajat választani, bár én hozzátenném, hogy bár régen úgy volt ugye, hogy évszakos olajok voltak. Szerintem ez nem hülyeség és én visszamentem 20-30 évet a korban. Összegzésül: tavasztól őszig 10W-60, ősztől tavaszig 10W-40. Pedig télen nem is a második számot kell csökkenteni az olajnál, hisz az a + hőmérsékleti maximumot határozza meg, hanem az elsőt, ami a - hőmérsékletét.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #235 Dátum: 2008. December 22. - 14:52:34 » |
|
Kicsit lemaradtam a témában. Nekem pont fél évente jön ki a 7-8 ezer km és így is szoktam cserélni, mert eleve gyanús volt a szerviz által megszabott 15 ezer km. Viszont most nyárra 10W-60-at vettem bele (ami sportosabb), mert azé szoktam kormolni rendesen. Viszont ez az olaj már nem szerette a hideget és most 10W-40-nel már szebben jár. Viszont nyáron meg az volt a jobb. Az OLAJDOKI szerint is vezetési stílusnak megfelelően kell olajat választani, bár én hozzátenném, hogy bár régen úgy volt ugye, hogy évszakos olajok voltak. Szerintem ez nem hülyeség és én visszamentem 20-30 évet a korban. Összegzésül: tavasztól őszig 10W-60, ősztől tavaszig 10W-40. Pedig télen nem is a második számot kell csökkenteni az olajnál, hisz az a + hőmérsékleti maximumot határozza meg, hanem az elsőt, ami a - hőmérsékletét. Talán csak az olajgyárak tudnának tiszta magyarázatot adni.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
R*R
|
|
« Hozzászólás #236 Dátum: 2008. December 29. - 17:10:51 » |
|
Fagyálló folyadékot cseréltem (saját service) GLYCUNIC ALU/G-30 -3 literből megoldható, higítás nélkül nem használható.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #237 Dátum: 2008. December 30. - 13:01:55 » |
|
Fagyálló folyadékot cseréltem (saját service) GLYCUNIC ALU/G-30 -3 literből megoldható, higítás nélkül nem használható.
De ügyes és bátor vagy!
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
R*R
|
|
« Hozzászólás #238 Dátum: 2008. December 30. - 13:41:33 » |
|
Fagyálló folyadékot cseréltem (saját service) GLYCUNIC ALU/G-30 -3 literből megoldható, higítás nélkül nem használható.
De ügyes és bátor vagy! Nem bonyolultabb az olaj cserénél. A hűtő motor felőli oldalán, alul, jobb oldalon van a fekete színű leeresztő műnyag csavar, csavarhúzóval oldható, feles állásnál lassan csorog, kitekerve sugárban lefolyik. Viszont nem a teljes mennyiség ürül ki, ha a termosztat zárva van. Szervizben fordult elő velem, hogy rákérdezés után, a szintig öntöttek fel "valamivel?!" a hűtőfolyadékot- nem volt benne köszönet, mert röviddel utána beállt nyitottan a termosztátom és cserélni kelett. Azóta amit tudok, inkább magam végzem el.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Evil
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
|
|
« Hozzászólás #239 Dátum: 2009. Február 13. - 16:37:51 » |
|
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! Nekem 2004-es 1.6os Lacettim van és most kell olajat cserélnem. Nem én vagyok az első tulajdonos , első két szervizen 5w30-as olajat kapott a harmadiknál már 10w 40-est és a negyediknek én is 10w40-est tettem bele mivel ez a fajta volt utoljára benne, a kérdésem az lenne hogy érdemes lenne most nekem 5w40 es olajat raknom bele?, pl castrolt ? ja és 70e km van benne most
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|