Stocz
|
|
« Hozzászólás #165 Dátum: 2009. Február 01. - 16:01:45 » |
|
Sziasztok! Engem is utolért a lejátszó csere kényszerből. Anno tartozás fejében szereztem egy 500Wos MacAudio mélyládát, és ahhoz karácsonyra szereztem egy 1000W-os 4csatornás Mac erősítőt is. Hát mondanom sem kell hogy nem volt egyszerű a beépítés, bárki ilyenbe akar kezdeni inkább bízza szakemberre A csomagtartóban földpontot találni igazi rémálom, így a csomitartó zárszerkezetének az ellenpárjához kellett csavarozni a kábelt. +12V-ot találni megint nem volt egyszerű, egy kábelcsomopontba tudtuk csak beforrasztani a kupplung pedál mellett. A gyári rádión nekem nem volt RCA kimenet sem, így a rádiót cserélni kellett, de legalább mp3as lett helyette, viszont minden egyes indításnál újra kell programozni a rádiót, nem marad a memoriájában semmi sem. Lejátszó cserénél volt valakinek hasolnó problémája? És hogyan orvosolta? Ahogy néztem miután kiveszem a kulcsot, vagy leveszem az ACC-ről akkor már nem kap áramot a lejátszó. A hangtechnikát továbbra is fogom fejleszteni ahogy a tárcám engedi és ezzel kapcsolatban további kérdéseket szeretnék feltenni. Magassugárzó minden esetben van az első ajtókban? Mert ahogy probáltuk hallgatni, úgy tűnt, hogy nincs benne, ezért tervezem a beszerelését, először előre aztán hátra is, majd a gyári hangszórókat is le akarom cserélni valami komolyabbra. Meg tudjátok mondani a gyári adatokat, szal hogy minek mi a mérete stb... Előre is köszönöm! Az új rádiónak nyilván kellene még egy +12 V, ami a memóriát tartja (magyarán két +12 V-ra van szüksége. Az egyik a memóriát táplálja, a másikról meg szól is). Nem tudom, hogy a gyári rádiónak szüksége van-e ilyenre, és csak meg kellene találnod a megfelelő kábelt, vagy be kell-e húzni egy újat. hogy hova kell bekötni ezt a +12-őt a rádióban, arról a saját bekötési utasítása adhat segítséget. Egy ilyen teljesítményű erősítőnek (meg leginkább bármelyiknek!) nem megfelelő az autó tetszőleges csomópontjáról vett tápellátás. Közvetlenül az akkutól kell behúzni neki egy megfelelő(!!) vastagságú, az akkunál saját biztosítékkal ellátott tápkábelt. Ha nem így teszel, azzal több problémát is okozol: 1. nagy hangerőnél nem kap megfelelő tápellátást az erősítő, ezért torzítani fog. 2. az autó egyéb célra használt elektromos rendszerét terheled nagy árammal és erős feszültség ingadozással, ami a kocsi működésében okozhat hibákat. Inkább kérdezz meg egy hozzáértőt, olvass utána az interneten, és utána állj neki szerelni. Egy helytelenül beszerelt cucctól akár ki is gyulladhat az autó. És ez nem vicc.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #166 Dátum: 2009. Február 01. - 17:41:28 » |
|
Sziasztok! Engem is utolért a lejátszó csere kényszerből. Anno tartozás fejében szereztem egy 500Wos MacAudio mélyládát, és ahhoz karácsonyra szereztem egy 1000W-os 4csatornás Mac erősítőt is. Hát mondanom sem kell hogy nem volt egyszerű a beépítés, bárki ilyenbe akar kezdeni inkább bízza szakemberre A csomagtartóban földpontot találni igazi rémálom, így a csomitartó zárszerkezetének az ellenpárjához kellett csavarozni a kábelt. +12V-ot találni megint nem volt egyszerű, egy kábelcsomopontba tudtuk csak beforrasztani a kupplung pedál mellett. A gyári rádión nekem nem volt RCA kimenet sem, így a rádiót cserélni kellett, de legalább mp3as lett helyette, viszont minden egyes indításnál újra kell programozni a rádiót, nem marad a memoriájában semmi sem. Lejátszó cserénél volt valakinek hasolnó problémája? És hogyan orvosolta? Ahogy néztem miután kiveszem a kulcsot, vagy leveszem az ACC-ről akkor már nem kap áramot a lejátszó. A hangtechnikát továbbra is fogom fejleszteni ahogy a tárcám engedi és ezzel kapcsolatban további kérdéseket szeretnék feltenni. Magassugárzó minden esetben van az első ajtókban? Mert ahogy probáltuk hallgatni, úgy tűnt, hogy nincs benne, ezért tervezem a beszerelését, először előre aztán hátra is, majd a gyári hangszórókat is le akarom cserélni valami komolyabbra. Meg tudjátok mondani a gyári adatokat, szal hogy minek mi a mérete stb... Előre is köszönöm! A rádió beszerelésekor 2 pozitív szálat kell bekötni a megfelelő helyre.Az egyikben mindig van áram,a másikban csak akkor,ha ráadod a gyújtást.Te ezt keverhetted össze,vagy mindkét helyre olyan szálat kötöttél,amibe csak akkor van áram amikor ráadod a gyújtást.Ha mindkét helyre olyan szálat kötnél,amibe mindig van áram,akkor meg mikor leveszed a gyújtást,akkor nem fog lekapcsolni magától a rádió,hanem mindíg kézzel kell lekapcsolni.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #167 Dátum: 2009. Február 01. - 19:02:11 » |
|
Én is így tettem a kihangosítóval. Állandó 12V-ot a kesztyűtartóról vettem, ez a készínlétéhez és a memóriájához kell, gyújtás 12V-ot meg a szivargyújtóról.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
ShadowTm
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 39
|
|
« Hozzászólás #168 Dátum: 2009. Február 01. - 19:39:46 » |
|
Értem, köszönöm!
És a hangszórok pontos méreteit nem tudjátok? Valamint az 2 vezeték milyen színű?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #169 Dátum: 2009. Február 01. - 19:56:38 » |
|
Értem, köszönöm!
És a hangszórok pontos méreteit nem tudjátok? Valamint az 2 vezeték milyen színű?
Sajnos a színét nem tudom,mert még nem szedtem szét,és én annakidején még a keletnémet szín és számrendszert tanultam,aminek már nem sok haszna van.De egy próbalámpával ezt meg tudod oldani.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #170 Dátum: 2009. Február 01. - 20:07:40 » |
|
...Magassugárzó minden esetben van az első ajtókban? Mert ahogy probáltuk hallgatni, úgy tűnt, hogy nincs benne, ezért tervezem a beszerelését, először előre aztán hátra is, ...
Magas hangszóró felszereltség függő: Star: nincs magasnyomó, csak 4 hangszórós Elite: elöl van magasnyomó, össz 6 hangszóró Platinum: 2008-tól 8 hangszóró, elöl-hátul van magasnyomó, 2007-ig meg mint az elite!
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #171 Dátum: 2009. Február 01. - 20:42:15 » |
|
Értem, köszönöm!
És a hangszórok pontos méreteit nem tudjátok? Valamint az 2 vezeték milyen színű?
Általában narancs szokott lenni a memória és piros a normál 12volt. Mármint ami a fejegyséből jön ki.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
ShadowTm
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 39
|
|
« Hozzászólás #172 Dátum: 2009. Február 01. - 21:02:41 » |
|
köszönök mindent, már csak a méretekre vagyok kíváncsi (sztem megérne külön topic-ot a zene építés a kocsiba, mert idetartozik még a csillapítás is, a zörgések megszűntetése stb... és a cd lejátszó cseréjéhez ez már nem tartozik hozzá)
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. Február 01. - 22:25:38 írta ShadowTm »
|
Naplózva
|
|
|
|
Laczy
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
|
|
« Hozzászólás #173 Dátum: 2009. Február 06. - 10:24:26 » |
|
Na akkor pár szóban: Nekem is star felszereltségű a kocsim (sedan). Így magasaim nem voltak. Legkönnyebben ezt úgy lehet megoldani, hogy coax, vagyis 2 utas hangszórókat kell beszerelni. Ami a méretet illeti (első ajtók): voltam jópár autóhifi üzletben kérdezősködni, de mind összevissza beszélt méretet illetően. Így végül hangszóróvásárláskor vittem magammal a gyári kiemelőkeretet. A megoldás: 165 mm átmérőjű hangszórók kellenek. Az eggyel kisebb kicsi bele, 165-ös meg nagynak tűnik, DE! Flexbe smirglis korong berak, majd a kiemelőkeret belső átmérője megnővel. Elsőre kicsit durván hangzik, de csak ez az út járható. (nem keveset kellett leszedni a kiemelőkeretből) Feltéve, ha nem veszel új kiemelőkeretet, dehát annak is lehetnek buktatói (pl nem stimmelő csavarhelyek). Nekem így kerültek előre Hertz ECX 165 hangszórók. RCA dolog. Igen, gyári CDn nincs RCA, de kb 1000 Ft hozzá a mini Iso-RCA kábel. Ez a probléma is megoldva. Másik ehhez hasonló kábellel lett nekem pl AUX bemenetem is. Erősítő+mélyláda téma: csak megfontoltan, nagy körültekintéssel!!! Táp +12V-ot kizárólag akkuról, akku után pár cientire megfelelő biztosítékkal! Nekem mivel elég nagy az erősítőm, 50A-es bizti került bele. S ezt tessék komolyan venni! Innen-onnan leszedett + 12V-okat elfelejteni nagyívben!!! Másik a kábelátmérő! Fontos a megfelelő átmérő! Én 8ast húztam be. HA 1,5 netén pl 1es kábelt húzol be, könnyen csinálhatsz egy szépen lángoló autót magadnak! Testet én a hátsó ülés alól szedtem le. Ott van gyári menet, szerintem pont hasonló célzattal. Saru a kábelre + egy csavar, s ez is megoldva. Nem nagy dolog. CDből erősítőhöz menő vezérlő (másik +12V) lehet nyugodtan kis átmérőjű, azon nagy áramok nem folynak. Nekem az lett 1,5-ös. Ha valaki hasonló műveletbe kezd, csak körültekintően, megfelelő szerszámokkal dolgozva, megelelő minőségű anyagokat felhasználva tegye! Nekem nem ez volt első "autóhifi" építésem, de még ígyis bő 2 délutánom ment rá. Szóval nemösszecsapni, s legfőképp nem otthon talált kábeldarabokból megoldani!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ShadowTm
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 39
|
|
« Hozzászólás #174 Dátum: 2009. Február 12. - 14:39:04 » |
|
köszönöm a válaszokat, tanácsokat! a +12V-ot mi nem az akksiról szedjük, nem tudtuk hol kihúzni odáig a kábelt mellesleg a hátsó ülést ülő részét nem tudom kiszedni. nekem asszem 20A-os bizti van, de nem akarok hülyeséget mondani...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Laczy
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
|
|
« Hozzászólás #175 Dátum: 2009. Február 12. - 18:28:18 » |
|
köszönöm a válaszokat, tanácsokat! a +12V-ot mi nem az akksiról szedjük, nem tudtuk hol kihúzni odáig a kábelt mellesleg a hátsó ülést ülő részét nem tudom kiszedni. nekem asszem 20A-os bizti van, de nem akarok hülyeséget mondani... Hátsó ülés ülőlapjának kiszedése nem nagy dolog! Elöl az aljánál megfogod, s egy erősebb, hirtelen mozdulattal fel lehet emelni ( tépni ). Az, hogy az erősítőnek a tápot nem az akkuról szeded, rögtön utána biztosítékolva, hát.... merész dolog, de attól még működőképes a dolog.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #176 Dátum: 2009. Február 12. - 19:00:31 » |
|
köszönöm a válaszokat, tanácsokat! a +12V-ot mi nem az akksiról szedjük, nem tudtuk hol kihúzni odáig a kábelt mellesleg a hátsó ülést ülő részét nem tudom kiszedni. nekem asszem 20A-os bizti van, de nem akarok hülyeséget mondani... 1000W-os erősítő 20A-es biztivel. Nem akarlak elkeseríteni, de az nem 1000W-os max 100. Az én 4x50-es PhoenixGold erősítőmnek 2db 20A-es volt. Én is azt ajánlanom,hogy az akkuról vedd legalább a +t, és tegyél az akkutól 10-20cm-re egy biztosítékot
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Laczy
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
|
|
« Hozzászólás #177 Dátum: 2009. Február 12. - 19:13:00 » |
|
köszönöm a válaszokat, tanácsokat! a +12V-ot mi nem az akksiról szedjük, nem tudtuk hol kihúzni odáig a kábelt mellesleg a hátsó ülést ülő részét nem tudom kiszedni. nekem asszem 20A-os bizti van, de nem akarok hülyeséget mondani... 1000W-os erősítő 20A-es biztivel. Nem akarlak elkeseríteni, de az nem 1000W-os max 100. Az én 4x50-es PhoenixGold erősítőmnek 2db 20A-es volt. Én is azt ajánlanom,hogy az akkuról vedd legalább a +t, és tegyél az akkutól 10-20cm-re egy biztosítékot Egy 1000 W-os erősítő, ha 12 Voltról van hajtva, akkor max teljesítménynél 83,33 A-t vesz fel. De ha kapja stabilan a 14 V-ot, akkoris 71,42 Ampert emészt fel. :-) Enyémben egy Power Acoustik LT620 van. Hídban hajtva. Ha minden igaz, maxra kihajtava elvileg már ezis ellőheti az 50es biztimet. :-)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #178 Dátum: 2009. Február 12. - 19:17:35 » |
|
köszönöm a válaszokat, tanácsokat! a +12V-ot mi nem az akksiról szedjük, nem tudtuk hol kihúzni odáig a kábelt mellesleg a hátsó ülést ülő részét nem tudom kiszedni. nekem asszem 20A-os bizti van, de nem akarok hülyeséget mondani... 1000W-os erősítő 20A-es biztivel. Nem akarlak elkeseríteni, de az nem 1000W-os max 100. Az én 4x50-es PhoenixGold erősítőmnek 2db 20A-es volt. Én is azt ajánlanom,hogy az akkuról vedd legalább a +t, és tegyél az akkutól 10-20cm-re egy biztosítékot Egy 1000 W-os erősítő, ha 12 Voltról van hajtva, akkor max teljesítménynél 83,33 A-t vesz fel. De ha kapja stabilan a 14 V-ot, akkoris 71,42 Ampert emészt fel. :-) Enyémben egy Power Acoustik LT620 van. Hídban hajtva. Ha minden igaz, maxra kihajtava elvileg már ezis ellőheti az 50es biztimet. :-) ...és névleges, vagy zenei teljesítmény ez?
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
Laczy
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
|
|
« Hozzászólás #179 Dátum: 2009. Február 12. - 19:28:14 » |
|
köszönöm a válaszokat, tanácsokat! a +12V-ot mi nem az akksiról szedjük, nem tudtuk hol kihúzni odáig a kábelt mellesleg a hátsó ülést ülő részét nem tudom kiszedni. nekem asszem 20A-os bizti van, de nem akarok hülyeséget mondani... 1000W-os erősítő 20A-es biztivel. Nem akarlak elkeseríteni, de az nem 1000W-os max 100. Az én 4x50-es PhoenixGold erősítőmnek 2db 20A-es volt. Én is azt ajánlanom,hogy az akkuról vedd legalább a +t, és tegyél az akkutól 10-20cm-re egy biztosítékot Egy 1000 W-os erősítő, ha 12 Voltról van hajtva, akkor max teljesítménynél 83,33 A-t vesz fel. De ha kapja stabilan a 14 V-ot, akkoris 71,42 Ampert emészt fel. :-) Enyémben egy Power Acoustik LT620 van. Hídban hajtva. Ha minden igaz, maxra kihajtava elvileg már ezis ellőheti az 50es biztimet. :-) ...és névleges, vagy zenei teljesítmény ez? Névleges, v zenei? Erről sokat lehetne beszélni..... Én színuszjellel hajtva számoltam ezeket. :-) Tehát ez az elméletileg elérhető legnagyobb teljesítmény. Mondjuk ilyen úgysem lesz soha. Legalábbis nálam. Ilyen max hangnyomásversenyeken lehet, vagy mondjuk egy teljesítménymérés alkalmával. De ehhez már komoly hangszóró is kell. Meg stabil táp, pufferkondik, ujjnyi vastag kábelek ....
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|