cucogany
|
|
« Hozzászólás #825 Dátum: 2015. Július 30. - 15:02:53 » |
|
Nincs gond a kerék tartja azt rendesen. Beszakadt csavart esetleg ki lehet fúrni, de nem kell vele foglalkozni, nem lesz bajod vele.
Köszönöm, megnyugtattál. A szerelő is ugyanezt mondta, de azt gondoltam, hogy csak azért, mert ő szakította bele. Megjegyzem, előtte minden csavart bekent valami zöld kenőccsel, de úgy látszik, ez nem bírta a gyűrődést. Egyébként ez a csavar már hosszú évek óta nem volt rendesen becsavarva, kb. 2-3 milliméterrel kijjebb állt a kelleténél.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kubu87
|
|
« Hozzászólás #826 Dátum: 2015. Július 30. - 19:29:34 » |
|
Nincs gond a kerék tartja azt rendesen. Beszakadt csavart esetleg ki lehet fúrni, de nem kell vele foglalkozni, nem lesz bajod vele.
Köszönöm, megnyugtattál. A szerelő is ugyanezt mondta, de azt gondoltam, hogy csak azért, mert ő szakította bele. Megjegyzem, előtte minden csavart bekent valami zöld kenőccsel, de úgy látszik, ez nem bírta a gyűrődést. Egyébként ez a csavar már hosszú évek óta nem volt rendesen becsavarva, kb. 2-3 milliméterrel kijjebb állt a kelleténél. Szívesen! Viszont a szerelő megpucolta a kerékagyat mielőtt felrakta a tárcsákat??? Olyanra gondolok, hogy drótkefével vagy smirgli papírral esetleg egy sima ronggyal. Ha esetleg volt némi retek pl. vastagabb fékpor vagy összeállt porgalacsin stb. az agyon és ezt nem törölte le, amire aztán később vis****akta az újakat, akkor üthetnek a féktárcsák, még úgy is, hogy Te azt nem is érzed. Ezáltal pedig előbb el tud kopni a fékbetét. Ezt Sebikétől tanultam.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #827 Dátum: 2015. Július 31. - 12:19:45 » |
|
Viszont a szerelő megpucolta a kerékagyat mielőtt felrakta a tárcsákat??? Olyanra gondolok, hogy drótkefével vagy smirgli papírral esetleg egy sima ronggyal. Ha esetleg volt némi retek pl. vastagabb fékpor vagy összeállt porgalacsin stb. az agyon és ezt nem törölte le, amire aztán később vis****akta az újakat, akkor üthetnek a féktárcsák, még úgy is, hogy Te azt nem is érzed. Ezáltal pedig előbb el tud kopni a fékbetét. Ezt Sebikétől tanultam. A szerelő igen gondosan tisztított meg minden egyes féktárcsát és fékbetétet, tökéletesen meg voltam elégedve a munkájával. Ott nem maradt egyetlen porszem sem, nemhogy porgalacsin. A fékeim most úgy fognak, mint új korában.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #828 Dátum: 2015. Július 31. - 12:55:00 » |
|
Viszont a szerelő megpucolta a kerékagyat mielőtt felrakta a tárcsákat??? Olyanra gondolok, hogy drótkefével vagy smirgli papírral esetleg egy sima ronggyal. Ha esetleg volt némi retek pl. vastagabb fékpor vagy összeállt porgalacsin stb. az agyon és ezt nem törölte le, amire aztán később vis****akta az újakat, akkor üthetnek a féktárcsák, még úgy is, hogy Te azt nem is érzed. Ezáltal pedig előbb el tud kopni a fékbetét. Ezt Sebikétől tanultam. A szerelő igen gondosan tisztított meg minden egyes féktárcsát és fékbetétet, tökéletesen meg voltam elégedve a munkájával. Ott nem maradt egyetlen porszem sem, nemhogy porgalacsin. A fékeim most úgy fognak, mint új korában. nem a tárcsa és a betét pucalása a lényeg(betéten nem is kell semmit,csak a tárcsáról a konzerváló anyagot) a kerékagyról kell lepucolni a vékony rozsdát ha ez nem történik meg ütni fog a féked
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
kubu87
|
|
« Hozzászólás #829 Dátum: 2015. Július 31. - 19:20:33 » |
|
Viszont a szerelő megpucolta a kerékagyat mielőtt felrakta a tárcsákat??? Olyanra gondolok, hogy drótkefével vagy smirgli papírral esetleg egy sima ronggyal. Ha esetleg volt némi retek pl. vastagabb fékpor vagy összeállt porgalacsin stb. az agyon és ezt nem törölte le, amire aztán később vis****akta az újakat, akkor üthetnek a féktárcsák, még úgy is, hogy Te azt nem is érzed. Ezáltal pedig előbb el tud kopni a fékbetét. Ezt Sebikétől tanultam. A szerelő igen gondosan tisztított meg minden egyes féktárcsát és fékbetétet, tökéletesen meg voltam elégedve a munkájával. Ott nem maradt egyetlen porszem sem, nemhogy porgalacsin. A fékeim most úgy fognak, mint új korában. nem a tárcsa és a betét pucalása a lényeg(betéten nem is kell semmit,csak a tárcsáról a konzerváló anyagot) a kerékagyról kell lepucolni a vékony rozsdát ha ez nem történik meg ütni fog a féked Ezért kellett öcsém néhai F Astrájának kétszer is szétszednünk az elős fékjét; az első alkalommal atyám is csak a konzerváló szmötyit pucolta le a tárcsákról, az agyhoz nem értünk hozzá. Másodjára már ment a smirgli és a rongy. Lusta ember kétszer fárad...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #830 Dátum: 2015. Augusztus 01. - 13:16:08 » |
|
nem a tárcsa és a betét pucalása a lényeg(betéten nem is kell semmit,csak a tárcsáról a konzerváló anyagot) a kerékagyról kell lepucolni a vékony rozsdát ha ez nem történik meg ütni fog a féked
Én nem is az első tárcsákról beszéltem, mert azok vadi újak (természetesen a konzerváló anyag szakszerűen el lett róluk távolítva).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kubu87
|
|
« Hozzászólás #831 Dátum: 2015. Augusztus 02. - 11:36:51 » |
|
nem a tárcsa és a betét pucalása a lényeg(betéten nem is kell semmit,csak a tárcsáról a konzerváló anyagot) a kerékagyról kell lepucolni a vékony rozsdát ha ez nem történik meg ütni fog a féked
Én nem is az első tárcsákról beszéltem, mert azok vadi újak (természetesen a konzerváló anyag szakszerűen el lett róluk távolítva). Vonatkoztass el az F Astrától, mivel annak csak elől van tárcsafék, és a tárcsákat bevonó állagmegóvó anyagtól is... A lényeg, hogy bármely új tárcsa felrakása előtt a kerékagyat is illik megtisztítani, különben a fentebb vázolt tárcsaütés állhat elő, ami nem használ a féknek. Ennyi.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #832 Dátum: 2015. Augusztus 02. - 21:14:55 » |
|
Vonatkoztass el az F Astrától, mivel annak csak elől van tárcsafék, és a tárcsákat bevonó állagmegóvó anyagtól is... A lényeg, hogy bármely új tárcsa felrakása előtt a kerékagyat is illik megtisztítani, különben a fentebb vázolt tárcsaütés állhat elő, ami nem használ a féknek. Ennyi.
Sosem volt F Astrám, tehát erre asszociálni sem tudtam, én a Lacettiről beszéltem. A kerékagyak is, a féknyergek is, a kézifék dobok is, minden alaposan le lett drótkefézve, tisztító sprayzve, stb., stb., amiket már leírtam.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #833 Dátum: 2015. Augusztus 31. - 16:29:32 » |
|
Ma ismét előjött a fékhibám, illetve a bal hátsó ismét csikorog néha. Nem az üzemi fék, hanem a kézifék volt múltkor is a gond. Akkor tisztítás-ellenőrzés-beállítás volt, de a szerelő semmi hibát nem talált, munkahenger tökéletes, nem ereszt, rugók szintén jók. És csak a bal hátsó, a jobbos tökéletes. Az egészben az az érdekes, hogy mentem azt a hosszú utat és féltem, hogy megint előjön, minden megállónál ellenőriztem, hogy melegszik-e, de nem volt semmi gond. Erre most itthon megint előjön.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #834 Dátum: 2015. Augusztus 31. - 18:08:46 » |
|
A szerelő szerint megakadt a bovden a bal oldalon. Ilyenkor mindkettőt érdemes cserélni vagy csak elég a bal oldalit? A jobb oldalival soha nem volt probléma.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sx2004
|
|
« Hozzászólás #835 Dátum: 2015. Augusztus 31. - 18:29:36 » |
|
A szerelő szerint megakadt a bovden a bal oldalon. Ilyenkor mindkettőt érdemes cserélni vagy csak elég a bal oldalit? A jobb oldalival soha nem volt probléma.
Gyári bovden? , jól bírta.. Cserélheted mindkettőt nyugodtan (8 alatt van darabja a gyári), mert ha a másik oldal el talál szakadni, megint csak gondod lesz vele.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #836 Dátum: 2015. Szeptember 01. - 07:48:16 » |
|
A szerelő szerint megakadt a bovden a bal oldalon. Ilyenkor mindkettőt érdemes cserélni vagy csak elég a bal oldalit? A jobb oldalival soha nem volt probléma.
Gyári bovden? , jól bírta.. Cserélheted mindkettőt nyugodtan (8 alatt van darabja a gyári), mert ha a másik oldal el talál szakadni, megint csak gondod lesz vele. Igen gyári. Csillaggarázsos és én mindig behúzom megálláskor, szóval használom is. Ezek szerint nálad is volt már cserélve?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sx2004
|
|
« Hozzászólás #837 Dátum: 2015. Szeptember 01. - 11:43:45 » |
|
A szerelő szerint megakadt a bovden a bal oldalon. Ilyenkor mindkettőt érdemes cserélni vagy csak elég a bal oldalit? A jobb oldalival soha nem volt probléma.
Gyári bovden? , jól bírta.. Cserélheted mindkettőt nyugodtan (8 alatt van darabja a gyári), mert ha a másik oldal el talál szakadni, megint csak gondod lesz vele. Igen gyári. Csillaggarázsos és én mindig behúzom megálláskor, szóval használom is. Ezek szerint nálad is volt már cserélve? Nálam még nem (én nem mindig húzom be). Kellett volna cserélni, ha gyári lemez füleket akarok egyszerűen, mert az alvázhoz tartó lemez eltört (elrohadt). Nem láttam értelmét cserélni tartó lemez javítást lett a megoldás és megy tovább.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #838 Dátum: 2015. Szeptember 02. - 16:31:05 » |
|
Egyébként volt már valakinek gondja a kézifékkel?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sx2004
|
|
« Hozzászólás #839 Dátum: 2015. Szeptember 02. - 17:59:16 » |
|
Egyébként volt már valakinek gondja a kézifékkel?
Szakadni szokott, vannak "túl erős" emberek , elvileg nem szokás betojni a bowden. (legalábbis nem sokszor hallottam róla, de majd megírják a szakik )
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2015. Szeptember 02. - 21:57:19 írta sx2004 »
|
Naplózva
|
|
|
|
|