Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 18:33:43 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 63   Le
 
Szerző Téma: Fék ,ABS, TC  (Megtekintve 290998 alkalommal)
Guldenburg
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



« Hozzászólás #645 Dátum: 2013. Július 28. - 18:26:02 »

Üdv Urak !

Ma délután, otthontól 250 km távolságban engem is utólért a hátsó fékek végzete. Egy erősebb fékezés során a hátsó traktus felől érkező iszonyú súrlódó, kopogó hangorkánt követő szemrevételezéskor konstatáltam a tényt, miszerint a bal hátsó fék küső betétjét a vasig megette a technika. Vélhetően a tárcsa belső felén is ez a helyzet. Tök jó, januárban cseréltem betéteket és tárcsákat.....

A fékbetét evés gondolom nem újkeletű dolog, egy ideje fogyaszthatta a betétet a beragadt munkahenger, az utósó izmosabb fékezés emészthette fel az utósó ferrodol atomokat.

Mindenképp haza kellett jönnöm, így a fék ezen állapotában indultam el, fék kímélő üzemmódban. Bár igyekeztem kilóméterekkel előre gondolkodni, néha azért a fékre kellett lépni, igaz legtöbbször csak simogattam a pedált. Elképzelhető hogy a visszaút során elkövetett pár fékezés végképp betett a tárcsának is, s cserélni kell ?

Holnap megy fel gépsárkány a csáposra, és szemrevételezünk.Remélem sikerül hátsó betéteket is szerezni.

Ha  a munkahenger a ludas, elég javító készletet venni, vagy teljes m.hengert illik cserélni ?
S ha már a bal féket reparáljuk célszerű átvizsgálni, felújítani a jobboldalt is ?

Esetleg megúszom egy tisztitással ?Bár ahogy néztem, az egész féknyereg össze volt rohadva....



gyakorlatilag dobhatod ki azt amit év elején felraktatok  eleve lila tárcsát nem hagyunk fenn mivel állandóan fogott a féked túlmelegedett a tárcsád.
A hátsó féknyerget fel lehet újítani mivel van már hozzá dugattyú Vigyorog igaz,hogy a nagyoknál nincs,de mindkét munkahengert újítsátok fel ne csak azt amelyik leette a betétet én biztos ami biztos alapon a fékcsöveket is ki szoktam cserélni mivel pár alkalommal már megjártam miatta.
Sajnos alsóhangon ez egy 50.000ft os javítás lesz.

Ajajj !

Nos, kiderült a turpisság. Az alapvető gond, nem is a munkahengerrel, s nem is a baloldalon van - a jobboldali féknyergen az úgynevezett vezető szár (jól mondom ?) rohadt be a jobboldalon, így a fékerő elméletileg a baloldalon duplán jelentkezett.

A féknyereg csere innentől kezdve alapértelmezésnek látszik, ám ezzel kapcsolatban felmerül egy kis gond :

az ismert webes alkatrészáruházakban tájékozódva valami horror összegbe kerül a féknyereg, 30 és 61 ezer forint között mozognak, ráadásul hátsót nem is láttam csak elsőt. Illetve féknyeregként csak a képen láthatót találtam mindenhol, azt a részt, amibe a berohadt vezetőszárak vannak, nem láttam sehol.

Pontosabban, a Unixnál találtam féknyereg vezető készletet, de csak első fékre.

Az alap felújító készletet, és az új betéteket megvettem már tegnap, szombaton - ma reggel lett szétbontva a fék, azóta kutakodok a web-en....


dugattyút nem fogsz kapni,féknyereg meg csak gyáriban rendelhető,de úgylátszik tök hiábavaló ha az ember neked akármit is mond



Átléptem a szerelőhöz ismét, kiderült helytelenül fogalmaztam - féknyergek, munkahengerek jók,működnek korrekten, a bal féktuskón lévő vezetőszárakból az alsó rohadt be és mozdíthatatlan. Azt kell cserélni, illetve felújítani az összeset, ha lehetséges - bár a szerelő srác szerint, koránt sem biztos, hogy a felújítás sikeres lesz : nem egyszer a berohadt szár beletörik kivétel közben, illetve az utángyártott felújító készletek pontatlanok szoktak lenni. Persze a felújítás jóval olcsóbb, mint a méregdrága új alkatrész.

Gondolom féktuskót csak gyáriban, márkaszervízben lehet beszerzni.

Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #646 Dátum: 2013. Július 28. - 19:12:59 »

Üdv Urak !

Ma délután, otthontól 250 km távolságban engem is utólért a hátsó fékek végzete. Egy erősebb fékezés során a hátsó traktus felől érkező iszonyú súrlódó, kopogó hangorkánt követő szemrevételezéskor konstatáltam a tényt, miszerint a bal hátsó fék küső betétjét a vasig megette a technika. Vélhetően a tárcsa belső felén is ez a helyzet. Tök jó, januárban cseréltem betéteket és tárcsákat.....

A fékbetét evés gondolom nem újkeletű dolog, egy ideje fogyaszthatta a betétet a beragadt munkahenger, az utósó izmosabb fékezés
emészthette fel az utósó ferrodol atomokat.

Mindenképp haza kellett jönnöm, így a fék ezen állapotában indultam el, fék kímélő üzemmódban. Bár igyekeztem kilóméterekkel előre gondolkodni, néha azért a fékre kellett lépni, igaz legtöbbször csak simogattam a pedált. Elképzelhető hogy a visszaút során elkövetett pár fékezés végképp betett a tárcsának is, s cserélni kell ?

Holnap megy fel gépsárkány a csáposra, és szemrevételezünk.Remélem sikerül hátsó betéteket is szerezni.

Ha  a munkahenger a ludas, elég javító készletet venni, vagy teljes m.hengert illik cserélni ?
S ha már a bal féket reparáljuk célszerű átvizsgálni, felújítani a jobboldalt is ?

Esetleg megúszom egy tisztitással ?Bár ahogy néztem, az egész féknyereg össze volt rohadva....



gyakorlatilag dobhatod ki azt amit év elején felraktatok  eleve lila tárcsát nem hagyunk fenn mivel állandóan fogott a féked túlmelegedett a tárcsád.
A hátsó féknyerget fel lehet újítani mivel van már hozzá dugattyú Vigyorog igaz,hogy a nagyoknál nincs,de mindkét munkahengert újítsátok fel ne csak azt amelyik leette a betétet én biztos ami biztos alapon a fékcsöveket is ki szoktam cserélni mivel pár alkalommal már megjártam miatta.
Sajnos alsóhangon ez egy 50.000ft os javítás lesz.

Ajajj !

Nos, kiderült a turpisság. Az alapvető gond, nem is a munkahengerrel, s nem is a baloldalon van - a jobboldali féknyergen az úgynevezett vezető szár (jól mondom ?) rohadt be a jobboldalon, így a fékerő elméletileg a baloldalon duplán jelentkezett.

A féknyereg csere innentől kezdve alapértelmezésnek látszik, ám ezzel kapcsolatban felmerül egy kis gond :

az ismert webes alkatrészáruházakban tájékozódva valami horror összegbe kerül a féknyereg, 30 és 61 ezer forint között mozognak, ráadásul hátsót nem is láttam csak elsőt. Illetve féknyeregként csak a képen láthatót találtam mindenhol, azt a részt, amibe a berohadt vezetőszárak vannak, nem láttam sehol.

Pontosabban, a Unixnál találtam féknyereg vezető készletet, de csak első fékre.

Az alap felújító készletet, és az új betéteket megvettem már tegnap, szombaton - ma reggel lett szétbontva a fék, azóta kutakodok a web-en....


dugattyút nem fogsz kapni,féknyereg meg csak gyáriban rendelhető,de úgylátszik tök hiábavaló ha az ember neked akármit is mond



Átléptem a szerelőhöz ismét, kiderült helytelenül fogalmaztam - féknyergek, munkahengerek jók,működnek korrekten, a bal féktuskón lévő vezetőszárakból az alsó rohadt be és mozdíthatatlan. Azt kell cserélni, illetve felújítani az összeset, ha lehetséges - bár a szerelő srác szerint, koránt sem biztos, hogy a felújítás sikeres lesz : nem egyszer a berohadt szár beletörik kivétel közben, illetve az utángyártott felújító készletek pontatlanok szoktak lenni. Persze a felújítás jóval olcsóbb, mint a méregdrága új alkatrész.

Gondolom féktuskót csak gyáriban, márkaszervízben lehet beszerzni.



vegye ki a dugattyút csak minimálisan szorul nem fogja észrevenni a szerelőd
a csuszka miatt nem fogja leenni neked a fékbetétet pár ezer km alatt
« Utoljára szerkesztve: 2013. Július 28. - 19:19:36 írta sebike » Naplózva

70/4334431
Haart
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


« Hozzászólás #647 Dátum: 2013. Szeptember 02. - 21:15:03 »

Hi, mostanában előjött az hogy indítás után az első féktávon nyikorog a fékem, később ha megyek már nincs gond mindig kb az indítás utáni 1.-2. kanyarnál nyikorog. Mit lehet ez ellen tenni?
Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #648 Dátum: 2013. Szeptember 03. - 10:46:49 »

Hi, mostanában előjött az hogy indítás után az első féktávon nyikorog a fékem, később ha megyek már nincs gond mindig kb az indítás utáni 1.-2. kanyarnál nyikorog. Mit lehet ez ellen tenni?
Mostanában már párásak a reggelek és reggelre picit rozsdás lesz a féktárcsa,ami két fékezés után eltűnik.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
Haart
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


« Hozzászólás #649 Dátum: 2013. Szeptember 05. - 10:45:39 »

Hi, mostanában előjött az hogy indítás után az első féktávon nyikorog a fékem, később ha megyek már nincs gond mindig kb az indítás utáni 1.-2. kanyarnál nyikorog. Mit lehet ez ellen tenni?
Mostanában már párásak a reggelek és reggelre picit rozsdás lesz a féktárcsa,ami két fékezés után eltűnik.
Sajna nén a mostanában alatt kb 1 évet értek. Szóval nem pár napos dologról van szó sajnos.
Naplózva
sx2004
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 281



« Hozzászólás #650 Dátum: 2013. Szeptember 05. - 11:12:24 »

Hi, mostanában előjött az hogy indítás után az első féktávon nyikorog a fékem, később ha megyek már nincs gond mindig kb az indítás utáni 1.-2. kanyarnál nyikorog. Mit lehet ez ellen tenni?
Mostanában már párásak a reggelek és reggelre picit rozsdás lesz a féktárcsa,ami két fékezés után eltűnik.
Sajna nén a mostanában alatt kb 1 évet értek. Szóval nem pár napos dologról van szó sajnos.
Bocs de az nem mostanában, akkor lehet a betéted vagy a tárcsád döntött úgy hogy nyikorog. Az is előfordulhat, hogy a tárcsán (ahogy meatloaf is írta) "kiül" rozsda réteg, és az első fékezésekkor ez eltávozik, figyeld meg, hogy mielőtt elindulsz van-e kevés rozsda a tárcsán. 
Naplózva
Haart
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


« Hozzászólás #651 Dátum: 2013. Szeptember 05. - 15:55:04 »

Hi, mostanában előjött az hogy indítás után az első féktávon nyikorog a fékem, később ha megyek már nincs gond mindig kb az indítás utáni 1.-2. kanyarnál nyikorog. Mit lehet ez ellen tenni?
Mostanában már párásak a reggelek és reggelre picit rozsdás lesz a féktárcsa,ami két fékezés után eltűnik.
Sajna nén a mostanában alatt kb 1 évet értek. Szóval nem pár napos dologról van szó sajnos.
Bocs de az nem mostanában, akkor lehet a betéted vagy a tárcsád döntött úgy hogy nyikorog. Az is előfordulhat, hogy a tárcsán (ahogy meatloaf is írta) "kiül" rozsda réteg, és az első fékezésekkor ez eltávozik, figyeld meg, hogy mielőtt elindulsz van-e kevés rozsda a tárcsán. 
A tárcsa nem rozsdás szép fém színű, viszont azt még el tudom képzelni hogy kb 1 éve volt cserélve rajta fékbetét, és ez kezdett el nyüszíteni. Lehet a minősége nem túl jó.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #652 Dátum: 2013. Szeptember 05. - 20:24:28 »

Hi, mostanában előjött az hogy indítás után az első féktávon nyikorog a fékem, később ha megyek már nincs gond mindig kb az indítás utáni 1.-2. kanyarnál nyikorog. Mit lehet ez ellen tenni?
Mostanában már párásak a reggelek és reggelre picit rozsdás lesz a féktárcsa,ami két fékezés után eltűnik.
Sajna nén a mostanában alatt kb 1 évet értek. Szóval nem pár napos dologról van szó sajnos.
Bocs de az nem mostanában, akkor lehet a betéted vagy a tárcsád döntött úgy hogy nyikorog. Az is előfordulhat, hogy a tárcsán (ahogy meatloaf is írta) "kiül" rozsda réteg, és az első fékezésekkor ez eltávozik, figyeld meg, hogy mielőtt elindulsz van-e kevés rozsda a tárcsán. 
A tárcsa nem rozsdás szép fém színű, viszont azt még el tudom képzelni hogy kb 1 éve volt cserélve rajta fékbetét, és ez kezdett el nyüszíteni. Lehet a minősége nem túl jó.

volt ilyen probléma anno a fékbetét rögzítő lemezt cseréltük anno gariban
Naplózva

70/4334431
sx2004
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 281



« Hozzászólás #653 Dátum: 2013. Szeptember 05. - 21:27:09 »



volt ilyen probléma anno a fékbetét rögzítő lemezt cseréltük anno gariban
[/quote]

Mi volt a gond azzal a lemezzel, beleért valahol?
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #654 Dátum: 2013. Szeptember 06. - 09:36:30 »



volt ilyen probléma anno a fékbetét rögzítő lemezt cseréltük anno gariban

Mi volt a gond azzal a lemezzel, beleért valahol?
[/quote]

nem az anyaga
Naplózva

70/4334431
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #655 Dátum: 2013. Szeptember 06. - 11:55:33 »


Mi volt a gond azzal a lemezzel, beleért valahol?

nem az anyaga

hanem?  Vigyorog
Naplózva
Papy
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 212


« Hozzászólás #656 Dátum: 2013. Szeptember 06. - 13:49:19 »

 
Naplózva

Papy, akinek Lacettije van, és nem fél használni...!
szaot
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 92


Lacetti 1.4 Star AC HB 2007


« Hozzászólás #657 Dátum: 2013. Szeptember 13. - 14:38:28 »

A napokban nedves úton jöttem le egy domboldalról nem túl nagy sebességgel, amikor az egyik fékezés alkalmával elkezdett kerregni a fékpedál a lábam alatt. Ez lett volna az ABS? Idáig hogy-hogy nem éreztem ilyet, pedig volt már néhány satufék.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #658 Dátum: 2013. Szeptember 13. - 15:22:13 »

A napokban nedves úton jöttem le egy domboldalról nem túl nagy sebességgel, amikor az egyik fékezés alkalmával elkezdett kerregni a fékpedál a lábam alatt. Ez lett volna az ABS? Idáig hogy-hogy nem éreztem ilyet, pedig volt már néhány satufék.


igen az azért nem érezted mert eddig nem blokkolt a kerék
Naplózva

70/4334431
Jamon Serrano
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 135



« Hozzászólás #659 Dátum: 2013. Szeptember 17. - 21:26:06 »

Mitől van az, hogy az abs akkor is működik, ha nem nyomom a féket? Gyakorlatilag elindulás után elkezd kerregni, majd dob egy abs lámpát és abbahagyja.
Naplózva

Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
Oldalak: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 63   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!