Guldenburg
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
|
|
« Hozzászólás #645 Dátum: 2013. Július 28. - 18:26:02 » |
|
Üdv Urak !
Ma délután, otthontól 250 km távolságban engem is utólért a hátsó fékek végzete. Egy erősebb fékezés során a hátsó traktus felől érkező iszonyú súrlódó, kopogó hangorkánt követő szemrevételezéskor konstatáltam a tényt, miszerint a bal hátsó fék küső betétjét a vasig megette a technika. Vélhetően a tárcsa belső felén is ez a helyzet. Tök jó, januárban cseréltem betéteket és tárcsákat.....
A fékbetét evés gondolom nem újkeletű dolog, egy ideje fogyaszthatta a betétet a beragadt munkahenger, az utósó izmosabb fékezés emészthette fel az utósó ferrodol atomokat.
Mindenképp haza kellett jönnöm, így a fék ezen állapotában indultam el, fék kímélő üzemmódban. Bár igyekeztem kilóméterekkel előre gondolkodni, néha azért a fékre kellett lépni, igaz legtöbbször csak simogattam a pedált. Elképzelhető hogy a visszaút során elkövetett pár fékezés végképp betett a tárcsának is, s cserélni kell ?
Holnap megy fel gépsárkány a csáposra, és szemrevételezünk.Remélem sikerül hátsó betéteket is szerezni.
Ha a munkahenger a ludas, elég javító készletet venni, vagy teljes m.hengert illik cserélni ? S ha már a bal féket reparáljuk célszerű átvizsgálni, felújítani a jobboldalt is ?
Esetleg megúszom egy tisztitással ?Bár ahogy néztem, az egész féknyereg össze volt rohadva....
gyakorlatilag dobhatod ki azt amit év elején felraktatok eleve lila tárcsát nem hagyunk fenn mivel állandóan fogott a féked túlmelegedett a tárcsád. A hátsó féknyerget fel lehet újítani mivel van már hozzá dugattyú igaz,hogy a nagyoknál nincs,de mindkét munkahengert újítsátok fel ne csak azt amelyik leette a betétet én biztos ami biztos alapon a fékcsöveket is ki szoktam cserélni mivel pár alkalommal már megjártam miatta. Sajnos alsóhangon ez egy 50.000ft os javítás lesz. Ajajj ! Nos, kiderült a turpisság. Az alapvető gond, nem is a munkahengerrel, s nem is a baloldalon van - a jobboldali féknyergen az úgynevezett vezető szár (jól mondom ?) rohadt be a jobboldalon, így a fékerő elméletileg a baloldalon duplán jelentkezett. A féknyereg csere innentől kezdve alapértelmezésnek látszik, ám ezzel kapcsolatban felmerül egy kis gond : az ismert webes alkatrészáruházakban tájékozódva valami horror összegbe kerül a féknyereg, 30 és 61 ezer forint között mozognak, ráadásul hátsót nem is láttam csak elsőt. Illetve féknyeregként csak a képen láthatót találtam mindenhol, azt a részt, amibe a berohadt vezetőszárak vannak, nem láttam sehol. Pontosabban, a Unixnál találtam féknyereg vezető készletet, de csak első fékre. Az alap felújító készletet, és az új betéteket megvettem már tegnap, szombaton - ma reggel lett szétbontva a fék, azóta kutakodok a web-en.... dugattyút nem fogsz kapni,féknyereg meg csak gyáriban rendelhető,de úgylátszik tök hiábavaló ha az ember neked akármit is mond Átléptem a szerelőhöz ismét, kiderült helytelenül fogalmaztam - féknyergek, munkahengerek jók,működnek korrekten, a bal féktuskón lévő vezetőszárakból az alsó rohadt be és mozdíthatatlan. Azt kell cserélni, illetve felújítani az összeset, ha lehetséges - bár a szerelő srác szerint, koránt sem biztos, hogy a felújítás sikeres lesz : nem egyszer a berohadt szár beletörik kivétel közben, illetve az utángyártott felújító készletek pontatlanok szoktak lenni. Persze a felújítás jóval olcsóbb, mint a méregdrága új alkatrész. Gondolom féktuskót csak gyáriban, márkaszervízben lehet beszerzni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #646 Dátum: 2013. Július 28. - 19:12:59 » |
|
Üdv Urak !
Ma délután, otthontól 250 km távolságban engem is utólért a hátsó fékek végzete. Egy erősebb fékezés során a hátsó traktus felől érkező iszonyú súrlódó, kopogó hangorkánt követő szemrevételezéskor konstatáltam a tényt, miszerint a bal hátsó fék küső betétjét a vasig megette a technika. Vélhetően a tárcsa belső felén is ez a helyzet. Tök jó, januárban cseréltem betéteket és tárcsákat.....
A fékbetét evés gondolom nem újkeletű dolog, egy ideje fogyaszthatta a betétet a beragadt munkahenger, az utósó izmosabb fékezés emészthette fel az utósó ferrodol atomokat.
Mindenképp haza kellett jönnöm, így a fék ezen állapotában indultam el, fék kímélő üzemmódban. Bár igyekeztem kilóméterekkel előre gondolkodni, néha azért a fékre kellett lépni, igaz legtöbbször csak simogattam a pedált. Elképzelhető hogy a visszaút során elkövetett pár fékezés végképp betett a tárcsának is, s cserélni kell ?
Holnap megy fel gépsárkány a csáposra, és szemrevételezünk.Remélem sikerül hátsó betéteket is szerezni.
Ha a munkahenger a ludas, elég javító készletet venni, vagy teljes m.hengert illik cserélni ? S ha már a bal féket reparáljuk célszerű átvizsgálni, felújítani a jobboldalt is ?
Esetleg megúszom egy tisztitással ?Bár ahogy néztem, az egész féknyereg össze volt rohadva....
gyakorlatilag dobhatod ki azt amit év elején felraktatok eleve lila tárcsát nem hagyunk fenn mivel állandóan fogott a féked túlmelegedett a tárcsád. A hátsó féknyerget fel lehet újítani mivel van már hozzá dugattyú igaz,hogy a nagyoknál nincs,de mindkét munkahengert újítsátok fel ne csak azt amelyik leette a betétet én biztos ami biztos alapon a fékcsöveket is ki szoktam cserélni mivel pár alkalommal már megjártam miatta. Sajnos alsóhangon ez egy 50.000ft os javítás lesz. Ajajj ! Nos, kiderült a turpisság. Az alapvető gond, nem is a munkahengerrel, s nem is a baloldalon van - a jobboldali féknyergen az úgynevezett vezető szár (jól mondom ?) rohadt be a jobboldalon, így a fékerő elméletileg a baloldalon duplán jelentkezett. A féknyereg csere innentől kezdve alapértelmezésnek látszik, ám ezzel kapcsolatban felmerül egy kis gond : az ismert webes alkatrészáruházakban tájékozódva valami horror összegbe kerül a féknyereg, 30 és 61 ezer forint között mozognak, ráadásul hátsót nem is láttam csak elsőt. Illetve féknyeregként csak a képen láthatót találtam mindenhol, azt a részt, amibe a berohadt vezetőszárak vannak, nem láttam sehol. Pontosabban, a Unixnál találtam féknyereg vezető készletet, de csak első fékre. Az alap felújító készletet, és az új betéteket megvettem már tegnap, szombaton - ma reggel lett szétbontva a fék, azóta kutakodok a web-en.... dugattyút nem fogsz kapni,féknyereg meg csak gyáriban rendelhető,de úgylátszik tök hiábavaló ha az ember neked akármit is mond Átléptem a szerelőhöz ismét, kiderült helytelenül fogalmaztam - féknyergek, munkahengerek jók,működnek korrekten, a bal féktuskón lévő vezetőszárakból az alsó rohadt be és mozdíthatatlan. Azt kell cserélni, illetve felújítani az összeset, ha lehetséges - bár a szerelő srác szerint, koránt sem biztos, hogy a felújítás sikeres lesz : nem egyszer a berohadt szár beletörik kivétel közben, illetve az utángyártott felújító készletek pontatlanok szoktak lenni. Persze a felújítás jóval olcsóbb, mint a méregdrága új alkatrész. Gondolom féktuskót csak gyáriban, márkaszervízben lehet beszerzni. vegye ki a dugattyút csak minimálisan szorul nem fogja észrevenni a szerelőd a csuszka miatt nem fogja leenni neked a fékbetétet pár ezer km alatt
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2013. Július 28. - 19:19:36 írta sebike »
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Haart
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
|
|
« Hozzászólás #647 Dátum: 2013. Szeptember 02. - 21:15:03 » |
|
Hi, mostanában előjött az hogy indítás után az első féktávon nyikorog a fékem, később ha megyek már nincs gond mindig kb az indítás utáni 1.-2. kanyarnál nyikorog. Mit lehet ez ellen tenni?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #648 Dátum: 2013. Szeptember 03. - 10:46:49 » |
|
Hi, mostanában előjött az hogy indítás után az első féktávon nyikorog a fékem, később ha megyek már nincs gond mindig kb az indítás utáni 1.-2. kanyarnál nyikorog. Mit lehet ez ellen tenni?
Mostanában már párásak a reggelek és reggelre picit rozsdás lesz a féktárcsa,ami két fékezés után eltűnik.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
Haart
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
|
|
« Hozzászólás #649 Dátum: 2013. Szeptember 05. - 10:45:39 » |
|
Hi, mostanában előjött az hogy indítás után az első féktávon nyikorog a fékem, később ha megyek már nincs gond mindig kb az indítás utáni 1.-2. kanyarnál nyikorog. Mit lehet ez ellen tenni?
Mostanában már párásak a reggelek és reggelre picit rozsdás lesz a féktárcsa,ami két fékezés után eltűnik. Sajna nén a mostanában alatt kb 1 évet értek. Szóval nem pár napos dologról van szó sajnos.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sx2004
|
|
« Hozzászólás #650 Dátum: 2013. Szeptember 05. - 11:12:24 » |
|
Hi, mostanában előjött az hogy indítás után az első féktávon nyikorog a fékem, később ha megyek már nincs gond mindig kb az indítás utáni 1.-2. kanyarnál nyikorog. Mit lehet ez ellen tenni?
Mostanában már párásak a reggelek és reggelre picit rozsdás lesz a féktárcsa,ami két fékezés után eltűnik. Sajna nén a mostanában alatt kb 1 évet értek. Szóval nem pár napos dologról van szó sajnos. Bocs de az nem mostanában, akkor lehet a betéted vagy a tárcsád döntött úgy hogy nyikorog. Az is előfordulhat, hogy a tárcsán (ahogy meatloaf is írta) "kiül" rozsda réteg, és az első fékezésekkor ez eltávozik, figyeld meg, hogy mielőtt elindulsz van-e kevés rozsda a tárcsán.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Haart
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
|
|
« Hozzászólás #651 Dátum: 2013. Szeptember 05. - 15:55:04 » |
|
Hi, mostanában előjött az hogy indítás után az első féktávon nyikorog a fékem, később ha megyek már nincs gond mindig kb az indítás utáni 1.-2. kanyarnál nyikorog. Mit lehet ez ellen tenni?
Mostanában már párásak a reggelek és reggelre picit rozsdás lesz a féktárcsa,ami két fékezés után eltűnik. Sajna nén a mostanában alatt kb 1 évet értek. Szóval nem pár napos dologról van szó sajnos. Bocs de az nem mostanában, akkor lehet a betéted vagy a tárcsád döntött úgy hogy nyikorog. Az is előfordulhat, hogy a tárcsán (ahogy meatloaf is írta) "kiül" rozsda réteg, és az első fékezésekkor ez eltávozik, figyeld meg, hogy mielőtt elindulsz van-e kevés rozsda a tárcsán. A tárcsa nem rozsdás szép fém színű, viszont azt még el tudom képzelni hogy kb 1 éve volt cserélve rajta fékbetét, és ez kezdett el nyüszíteni. Lehet a minősége nem túl jó.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #652 Dátum: 2013. Szeptember 05. - 20:24:28 » |
|
Hi, mostanában előjött az hogy indítás után az első féktávon nyikorog a fékem, később ha megyek már nincs gond mindig kb az indítás utáni 1.-2. kanyarnál nyikorog. Mit lehet ez ellen tenni?
Mostanában már párásak a reggelek és reggelre picit rozsdás lesz a féktárcsa,ami két fékezés után eltűnik. Sajna nén a mostanában alatt kb 1 évet értek. Szóval nem pár napos dologról van szó sajnos. Bocs de az nem mostanában, akkor lehet a betéted vagy a tárcsád döntött úgy hogy nyikorog. Az is előfordulhat, hogy a tárcsán (ahogy meatloaf is írta) "kiül" rozsda réteg, és az első fékezésekkor ez eltávozik, figyeld meg, hogy mielőtt elindulsz van-e kevés rozsda a tárcsán. A tárcsa nem rozsdás szép fém színű, viszont azt még el tudom képzelni hogy kb 1 éve volt cserélve rajta fékbetét, és ez kezdett el nyüszíteni. Lehet a minősége nem túl jó. volt ilyen probléma anno a fékbetét rögzítő lemezt cseréltük anno gariban
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
sx2004
|
|
« Hozzászólás #653 Dátum: 2013. Szeptember 05. - 21:27:09 » |
|
volt ilyen probléma anno a fékbetét rögzítő lemezt cseréltük anno gariban [/quote]
Mi volt a gond azzal a lemezzel, beleért valahol?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #654 Dátum: 2013. Szeptember 06. - 09:36:30 » |
|
volt ilyen probléma anno a fékbetét rögzítő lemezt cseréltük anno gariban
Mi volt a gond azzal a lemezzel, beleért valahol? [/quote] nem az anyaga
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #655 Dátum: 2013. Szeptember 06. - 11:55:33 » |
|
Mi volt a gond azzal a lemezzel, beleért valahol?
nem az anyaga hanem?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Papy
|
|
« Hozzászólás #656 Dátum: 2013. Szeptember 06. - 13:49:19 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Papy, akinek Lacettije van, és nem fél használni...!
|
|
|
szaot
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 92
Lacetti 1.4 Star AC HB 2007
|
|
« Hozzászólás #657 Dátum: 2013. Szeptember 13. - 14:38:28 » |
|
A napokban nedves úton jöttem le egy domboldalról nem túl nagy sebességgel, amikor az egyik fékezés alkalmával elkezdett kerregni a fékpedál a lábam alatt. Ez lett volna az ABS? Idáig hogy-hogy nem éreztem ilyet, pedig volt már néhány satufék.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #658 Dátum: 2013. Szeptember 13. - 15:22:13 » |
|
A napokban nedves úton jöttem le egy domboldalról nem túl nagy sebességgel, amikor az egyik fékezés alkalmával elkezdett kerregni a fékpedál a lábam alatt. Ez lett volna az ABS? Idáig hogy-hogy nem éreztem ilyet, pedig volt már néhány satufék.
igen az azért nem érezted mert eddig nem blokkolt a kerék
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Jamon Serrano
|
|
« Hozzászólás #659 Dátum: 2013. Szeptember 17. - 21:26:06 » |
|
Mitől van az, hogy az abs akkor is működik, ha nem nyomom a féket? Gyakorlatilag elindulás után elkezd kerregni, majd dob egy abs lámpát és abbahagyja.
|
|
|
Naplózva
|
Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
|
|
|
|