sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #630 Dátum: 2013. Június 02. - 20:45:48 » |
|
Sziasztok, márkatársak! Egy ideje vacakol a fék a Lacettimen. Három üzemmódja van: 1) minden OK, ezt szinte csak akkor produkálja, ha szerelőhöz megyünk...; 2) Ciripel, a fordulatszám függvényében; 3) folyamatosan fog, fékezés nélkül, menet közben, olyannyira, hogy meglehetősen meredek úton, üresben, gyorsulás nélkül tudok legurulni. (Ilyenkor a felnin simán megsülne a tükörtojás.) Sajna, muszáj használnom az autót, és bár próbálom kímélni, tudom, hogy folyamatosan gyilkolom. A három üzemmódot rapszódikusan váltogatja, legtöbbször az első 3-4 kilométer alatt megy rendesen, majd jön a cirip, és hál' istennek elég ritkán fog folyamatosan. Az érintett kerekek az elsők, inkább a jobb, néha a bal is. Fékpadon az értékek jók. Ami eddig történt javítás terén, szerelő által: első körben a jobb első fékdugattyú (bocs, ha nem pont így hívják, nem vagyok szakmabeli) mechanikus visszanyomása, később fékfolyadékcsere és a rendszer átöblítése fékfolyadékkal, a harmadik találkán komplett fékbetétcsere, elöl-hátul. Itt tartunk, a szaki azt mondta, most már a főfékhenger-csere lesz a következő lépés, de bízom benne, hogy valakinek van esetleg olyan tapasztalata/ötlete, amit még előtte ki lehetne próbálni (pl. érdemes-e a főfékhengert felújítani?). Valahogy nincs túl nagy kedvem 95 ezerért főfékhengert venni. Előre is köszi! Tom65
inkább nézzétek meg a féknyerget/fékcsövet a főfékhengerhez ne nyúljatok!
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Toki
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 19
|
|
« Hozzászólás #631 Dátum: 2013. Június 02. - 21:33:34 » |
|
Nekem a jobb hatulja fogott be hasonlóan. Féknyereg cserével megjavult.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #632 Dátum: 2013. Június 02. - 21:36:30 » |
|
Nekem a jobb hatulja fogott be hasonlóan. Féknyereg cserével megjavult.
NEM kell cserélni nyerget csak ha sok kidobnivaló pénzed van!
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Tom65
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 5
|
|
« Hozzászólás #633 Dátum: 2013. Június 03. - 20:29:02 » |
|
Köszi mindenkinek! Vác mellett lakom, ha tudtok valakit a környéken, szívesen venném, ha rápillantana. Lévén a CHF-hitel miatt még legalább öt évig szeretnünk kell egymást, keresem az optimális megoldást, ami a fentiek miatt meglehetősen árérzékeny. Persze amennyit rá kell költeni, annyit rá kell költeni. Kösz mégegyszer (utólag és előre is)! Tom65
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sx2004
|
|
« Hozzászólás #634 Dátum: 2013. Június 03. - 21:11:41 » |
|
Köszi mindenkinek! Vác mellett lakom, ha tudtok valakit a környéken, szívesen venném, ha rápillantana. Lévén a CHF-hitel miatt még legalább öt évig szeretnünk kell egymást, keresem az optimális megoldást, ami a fentiek miatt meglehetősen árérzékeny. Persze amennyit rá kell költeni, annyit rá kell költeni. Kösz mégegyszer (utólag és előre is)! Tom65
Dunakeszin Tomy61-et találod.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tom65
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 5
|
|
« Hozzászólás #635 Dátum: 2013. Június 04. - 05:49:49 » |
|
Köszi, megkeresem! Üdv: Tom65
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
bzs198
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 117
1.4 SE (full gyári) csak nagy zene:)
|
|
« Hozzászólás #636 Dátum: 2013. Június 18. - 18:29:34 » |
|
Nah kész vannak a fékek.!!
Köszönöm a segítséget sebikének, Tomy61-nek és a többi hozzászólónak! Sebi ,Tomy sorry ,de volt alkatrész ügyben és szerelés ügyben is ismerős, aki igen baráti áron dolgozott+ az időszakos szervizt is megejtettük az autón (olaj+szűrők cseréje). Amúgy a fékcsövem az hibátlan volt, viszont a javítókészlet az kellett hozzá! A mh. kitakarítva+a javítókészlettel (dugattyú+gyűrű) megoldódott a problémám és már nem fog az a fránya hátsó fékem folyton Mosolyog Jah és a fogyim is jobb lett tőle Mosolyog A két fékbetétet is kicseréltük persze + fékfolyadék cs.! De azóta azért taperolom a felnit, mert ha megint melegedni fog akkor legalább idejében tudjam meg!! Még egyszer kösz mindent márkatársak..most már nyugodtabb lett az autózásom ismét!!!
Üdv.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tom65
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 5
|
|
« Hozzászólás #637 Dátum: 2013. Június 19. - 07:45:10 » |
|
Sziasztok! Úgy látszik a tegnapi nap a fékek rendbejövésének napja volt... Hála Tommy61 értő kezeinek, amivel kivakarta a dzsuvából a féknyergek dugattyúit, most már nálam is minden rendben. Köszönöm a segítő hozzászólásokat! Üdv: Tom65
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
szediati
|
|
« Hozzászólás #638 Dátum: 2013. Július 04. - 09:51:37 » |
|
lacettibe milyen fékolaj való? néztem bosch dot4 est az jó? vagy kell valami szabvány érték is?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #639 Dátum: 2013. Július 04. - 11:34:47 » |
|
lacettibe milyen fékolaj való? néztem bosch dot4 est az jó? vagy kell valami szabvány érték is?
Dot-4 megfelelő.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Guldenburg
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
|
|
« Hozzászólás #640 Dátum: 2013. Július 26. - 22:32:09 » |
|
Üdv Urak !
Ma délután, otthontól 250 km távolságban engem is utólért a hátsó fékek végzete. Egy erősebb fékezés során a hátsó traktus felől érkező iszonyú súrlódó, kopogó hangorkánt követő szemrevételezéskor konstatáltam a tényt, miszerint a bal hátsó fék küső betétjét a vasig megette a technika. Vélhetően a tárcsa belső felén is ez a helyzet. Tök jó, januárban cseréltem betéteket és tárcsákat.....
A fékbetét evés gondolom nem újkeletű dolog, egy ideje fogyaszthatta a betétet a beragadt munkahenger, az utósó izmosabb fékezés emészthette fel az utósó ferrodol atomokat.
Mindenképp haza kellett jönnöm, így a fék ezen állapotában indultam el, fék kímélő üzemmódban. Bár igyekeztem kilóméterekkel előre gondolkodni, néha azért a fékre kellett lépni, igaz legtöbbször csak simogattam a pedált. Elképzelhető hogy a visszaút során elkövetett pár fékezés végképp betett a tárcsának is, s cserélni kell ?
Holnap megy fel gépsárkány a csáposra, és szemrevételezünk.Remélem sikerül hátsó betéteket is szerezni.
Ha a munkahenger a ludas, elég javító készletet venni, vagy teljes m.hengert illik cserélni ? S ha már a bal féket reparáljuk célszerű átvizsgálni, felújítani a jobboldalt is ?
Esetleg megúszom egy tisztitással ?Bár ahogy néztem, az egész féknyereg össze volt rohadva....
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #641 Dátum: 2013. Július 27. - 13:23:11 » |
|
Üdv Urak !
Ma délután, otthontól 250 km távolságban engem is utólért a hátsó fékek végzete. Egy erősebb fékezés során a hátsó traktus felől érkező iszonyú súrlódó, kopogó hangorkánt követő szemrevételezéskor konstatáltam a tényt, miszerint a bal hátsó fék küső betétjét a vasig megette a technika. Vélhetően a tárcsa belső felén is ez a helyzet. Tök jó, januárban cseréltem betéteket és tárcsákat.....
A fékbetét evés gondolom nem újkeletű dolog, egy ideje fogyaszthatta a betétet a beragadt munkahenger, az utósó izmosabb fékezés emészthette fel az utósó ferrodol atomokat.
Mindenképp haza kellett jönnöm, így a fék ezen állapotában indultam el, fék kímélő üzemmódban. Bár igyekeztem kilóméterekkel előre gondolkodni, néha azért a fékre kellett lépni, igaz legtöbbször csak simogattam a pedált. Elképzelhető hogy a visszaút során elkövetett pár fékezés végképp betett a tárcsának is, s cserélni kell ?
Holnap megy fel gépsárkány a csáposra, és szemrevételezünk.Remélem sikerül hátsó betéteket is szerezni.
Ha a munkahenger a ludas, elég javító készletet venni, vagy teljes m.hengert illik cserélni ? S ha már a bal féket reparáljuk célszerű átvizsgálni, felújítani a jobboldalt is ?
Esetleg megúszom egy tisztitással ?Bár ahogy néztem, az egész féknyereg össze volt rohadva....
gyakorlatilag dobhatod ki azt amit év elején felraktatok eleve lila tárcsát nem hagyunk fenn mivel állandóan fogott a féked túlmelegedett a tárcsád. A hátsó féknyerget fel lehet újítani mivel van már hozzá dugattyú igaz,hogy a nagyoknál nincs,de mindkét munkahengert újítsátok fel ne csak azt amelyik leette a betétet én biztos ami biztos alapon a fékcsöveket is ki szoktam cserélni mivel pár alkalommal már megjártam miatta. Sajnos alsóhangon ez egy 50.000ft os javítás lesz.
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
cupika
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
2.0 D Elite
|
|
« Hozzászólás #642 Dátum: 2013. Július 27. - 19:11:33 » |
|
Üdv Urak !
Ma délután, otthontól 250 km távolságban engem is utólért a hátsó fékek végzete. Egy erősebb fékezés során a hátsó traktus felől érkező iszonyú súrlódó, kopogó hangorkánt követő szemrevételezéskor konstatáltam a tényt, miszerint a bal hátsó fék küső betétjét a vasig megette a technika. Vélhetően a tárcsa belső felén is ez a helyzet. Tök jó, januárban cseréltem betéteket és tárcsákat.....
A fékbetét evés gondolom nem újkeletű dolog, egy ideje fogyaszthatta a betétet a beragadt munkahenger, az utósó izmosabb fékezés emészthette fel az utósó ferrodol atomokat.
Mindenképp haza kellett jönnöm, így a fék ezen állapotában indultam el, fék kímélő üzemmódban. Bár igyekeztem kilóméterekkel előre gondolkodni, néha azért a fékre kellett lépni, igaz legtöbbször csak simogattam a pedált. Elképzelhető hogy a visszaút során elkövetett pár fékezés végképp betett a tárcsának is, s cserélni kell ?
Holnap megy fel gépsárkány a csáposra, és szemrevételezünk.Remélem sikerül hátsó betéteket is szerezni.
Ha a munkahenger a ludas, elég javító készletet venni, vagy teljes m.hengert illik cserélni ? S ha már a bal féket reparáljuk célszerű átvizsgálni, felújítani a jobboldalt is ?
Esetleg megúszom egy tisztitással ?Bár ahogy néztem, az egész féknyereg össze volt rohadva....
Egy tengelyen párban cserélni. Nekem is meg volt ez a hiba. Cserélve MINDKÉT OLDALON: tárcsa, fékbetét, fékcső, felújító készlet a munkahengerhez, fékolaj csere. A hibát én anno úgy vettem észre, hogy megállás után erős szúró szagot éreztem, a bal hátsó kerék felől pattogó hang, ahogy a forró fém hülni kezd, tűzforró keréktárcsa.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Guldenburg
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
|
|
« Hozzászólás #643 Dátum: 2013. Július 28. - 16:08:01 » |
|
Üdv Urak !
Ma délután, otthontól 250 km távolságban engem is utólért a hátsó fékek végzete. Egy erősebb fékezés során a hátsó traktus felől érkező iszonyú súrlódó, kopogó hangorkánt követő szemrevételezéskor konstatáltam a tényt, miszerint a bal hátsó fék küső betétjét a vasig megette a technika. Vélhetően a tárcsa belső felén is ez a helyzet. Tök jó, januárban cseréltem betéteket és tárcsákat.....
A fékbetét evés gondolom nem újkeletű dolog, egy ideje fogyaszthatta a betétet a beragadt munkahenger, az utósó izmosabb fékezés emészthette fel az utósó ferrodol atomokat.
Mindenképp haza kellett jönnöm, így a fék ezen állapotában indultam el, fék kímélő üzemmódban. Bár igyekeztem kilóméterekkel előre gondolkodni, néha azért a fékre kellett lépni, igaz legtöbbször csak simogattam a pedált. Elképzelhető hogy a visszaút során elkövetett pár fékezés végképp betett a tárcsának is, s cserélni kell ?
Holnap megy fel gépsárkány a csáposra, és szemrevételezünk.Remélem sikerül hátsó betéteket is szerezni.
Ha a munkahenger a ludas, elég javító készletet venni, vagy teljes m.hengert illik cserélni ? S ha már a bal féket reparáljuk célszerű átvizsgálni, felújítani a jobboldalt is ?
Esetleg megúszom egy tisztitással ?Bár ahogy néztem, az egész féknyereg össze volt rohadva....
gyakorlatilag dobhatod ki azt amit év elején felraktatok eleve lila tárcsát nem hagyunk fenn mivel állandóan fogott a féked túlmelegedett a tárcsád. A hátsó féknyerget fel lehet újítani mivel van már hozzá dugattyú igaz,hogy a nagyoknál nincs,de mindkét munkahengert újítsátok fel ne csak azt amelyik leette a betétet én biztos ami biztos alapon a fékcsöveket is ki szoktam cserélni mivel pár alkalommal már megjártam miatta. Sajnos alsóhangon ez egy 50.000ft os javítás lesz. Ajajj ! Nos, kiderült a turpisság. Az alapvető gond, nem is a munkahengerrel, s nem is a baloldalon van - a jobboldali féknyergen az úgynevezett vezető szár (jól mondom ?) rohadt be a jobboldalon, így a fékerő elméletileg a baloldalon duplán jelentkezett. A féknyereg csere innentől kezdve alapértelmezésnek látszik, ám ezzel kapcsolatban felmerül egy kis gond : az ismert webes alkatrészáruházakban tájékozódva valami horror összegbe kerül a féknyereg, 30 és 61 ezer forint között mozognak, ráadásul hátsót nem is láttam csak elsőt. Illetve féknyeregként csak a képen láthatót találtam mindenhol, azt a részt, amibe a berohadt vezetőszárak vannak, nem láttam sehol. Pontosabban, a Unixnál találtam féknyereg vezető készletet, de csak első fékre. Az alap felújító készletet, és az új betéteket megvettem már tegnap, szombaton - ma reggel lett szétbontva a fék, azóta kutakodok a web-en....
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #644 Dátum: 2013. Július 28. - 17:58:19 » |
|
Üdv Urak !
Ma délután, otthontól 250 km távolságban engem is utólért a hátsó fékek végzete. Egy erősebb fékezés során a hátsó traktus felől érkező iszonyú súrlódó, kopogó hangorkánt követő szemrevételezéskor konstatáltam a tényt, miszerint a bal hátsó fék küső betétjét a vasig megette a technika. Vélhetően a tárcsa belső felén is ez a helyzet. Tök jó, januárban cseréltem betéteket és tárcsákat.....
A fékbetét evés gondolom nem újkeletű dolog, egy ideje fogyaszthatta a betétet a beragadt munkahenger, az utósó izmosabb fékezés emészthette fel az utósó ferrodol atomokat.
Mindenképp haza kellett jönnöm, így a fék ezen állapotában indultam el, fék kímélő üzemmódban. Bár igyekeztem kilóméterekkel előre gondolkodni, néha azért a fékre kellett lépni, igaz legtöbbször csak simogattam a pedált. Elképzelhető hogy a visszaút során elkövetett pár fékezés végképp betett a tárcsának is, s cserélni kell ?
Holnap megy fel gépsárkány a csáposra, és szemrevételezünk.Remélem sikerül hátsó betéteket is szerezni.
Ha a munkahenger a ludas, elég javító készletet venni, vagy teljes m.hengert illik cserélni ? S ha már a bal féket reparáljuk célszerű átvizsgálni, felújítani a jobboldalt is ?
Esetleg megúszom egy tisztitással ?Bár ahogy néztem, az egész féknyereg össze volt rohadva....
gyakorlatilag dobhatod ki azt amit év elején felraktatok eleve lila tárcsát nem hagyunk fenn mivel állandóan fogott a féked túlmelegedett a tárcsád. A hátsó féknyerget fel lehet újítani mivel van már hozzá dugattyú igaz,hogy a nagyoknál nincs,de mindkét munkahengert újítsátok fel ne csak azt amelyik leette a betétet én biztos ami biztos alapon a fékcsöveket is ki szoktam cserélni mivel pár alkalommal már megjártam miatta. Sajnos alsóhangon ez egy 50.000ft os javítás lesz. Ajajj ! Nos, kiderült a turpisság. Az alapvető gond, nem is a munkahengerrel, s nem is a baloldalon van - a jobboldali féknyergen az úgynevezett vezető szár (jól mondom ?) rohadt be a jobboldalon, így a fékerő elméletileg a baloldalon duplán jelentkezett. A féknyereg csere innentől kezdve alapértelmezésnek látszik, ám ezzel kapcsolatban felmerül egy kis gond : az ismert webes alkatrészáruházakban tájékozódva valami horror összegbe kerül a féknyereg, 30 és 61 ezer forint között mozognak, ráadásul hátsót nem is láttam csak elsőt. Illetve féknyeregként csak a képen láthatót találtam mindenhol, azt a részt, amibe a berohadt vezetőszárak vannak, nem láttam sehol. Pontosabban, a Unixnál találtam féknyereg vezető készletet, de csak első fékre. Az alap felújító készletet, és az új betéteket megvettem már tegnap, szombaton - ma reggel lett szétbontva a fék, azóta kutakodok a web-en.... dugattyút nem fogsz kapni,féknyereg meg csak gyáriban rendelhető,de úgylátszik tök hiábavaló ha az ember neked akármit is mond
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
|