Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 15:42:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 63   Le
 
Szerző Téma: Fék ,ABS, TC  (Megtekintve 290886 alkalommal)
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #630 Dátum: 2013. Június 02. - 20:45:48 »

Sziasztok, márkatársak! Egy ideje vacakol a fék a Lacettimen. Három üzemmódja van: 1) minden OK, ezt szinte csak akkor produkálja, ha szerelőhöz megyünk...; 2) Ciripel, a fordulatszám függvényében; 3) folyamatosan fog, fékezés nélkül, menet közben, olyannyira, hogy meglehetősen meredek úton, üresben, gyorsulás nélkül tudok legurulni. (Ilyenkor a felnin simán megsülne a tükörtojás.) Sajna, muszáj használnom az autót, és bár próbálom kímélni, tudom, hogy folyamatosan gyilkolom. A három üzemmódot rapszódikusan váltogatja, legtöbbször az első 3-4 kilométer alatt megy rendesen, majd jön a cirip, és hál' istennek elég ritkán fog folyamatosan. Az érintett kerekek az elsők, inkább a jobb, néha a bal is. Fékpadon az értékek jók. Ami eddig történt javítás terén, szerelő által: első körben a jobb első fékdugattyú (bocs, ha nem pont így hívják, nem vagyok szakmabeli) mechanikus visszanyomása, később fékfolyadékcsere és a rendszer átöblítése fékfolyadékkal, a harmadik találkán komplett fékbetétcsere, elöl-hátul. Itt tartunk, a szaki azt mondta, most már a főfékhenger-csere lesz a következő lépés, de bízom benne, hogy valakinek van esetleg olyan tapasztalata/ötlete, amit még előtte ki lehetne próbálni (pl. érdemes-e a főfékhengert felújítani?). Valahogy nincs túl nagy kedvem 95 ezerért főfékhengert venni. Előre is köszi! Tom65

inkább nézzétek meg a féknyerget/fékcsövet a főfékhengerhez ne nyúljatok!
Naplózva

70/4334431
Toki
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


« Hozzászólás #631 Dátum: 2013. Június 02. - 21:33:34 »

Nekem a jobb hatulja fogott be hasonlóan. Féknyereg cserével megjavult.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #632 Dátum: 2013. Június 02. - 21:36:30 »

Nekem a jobb hatulja fogott be hasonlóan. Féknyereg cserével megjavult.

NEM kell cserélni nyerget csak ha sok kidobnivaló pénzed van!
Naplózva

70/4334431
Tom65
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Hozzászólás #633 Dátum: 2013. Június 03. - 20:29:02 »

Köszi mindenkinek!
Vác mellett lakom, ha tudtok valakit a környéken, szívesen venném, ha rápillantana. Lévén a CHF-hitel miatt még legalább öt évig szeretnünk kell egymást, keresem az optimális megoldást, ami a fentiek miatt meglehetősen árérzékeny. Persze amennyit rá kell költeni, annyit rá kell költeni.
Kösz mégegyszer (utólag és előre is)!
Tom65
Naplózva
sx2004
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 281



« Hozzászólás #634 Dátum: 2013. Június 03. - 21:11:41 »

Köszi mindenkinek!
Vác mellett lakom, ha tudtok valakit a környéken, szívesen venném, ha rápillantana. Lévén a CHF-hitel miatt még legalább öt évig szeretnünk kell egymást, keresem az optimális megoldást, ami a fentiek miatt meglehetősen árérzékeny. Persze amennyit rá kell költeni, annyit rá kell költeni.
Kösz mégegyszer (utólag és előre is)!
Tom65
Dunakeszin Tomy61-et találod.
Naplózva
Tom65
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Hozzászólás #635 Dátum: 2013. Június 04. - 05:49:49 »

Köszi, megkeresem!
Üdv:
Tom65
Naplózva
bzs198
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


1.4 SE (full gyári) csak nagy zene:)


« Hozzászólás #636 Dátum: 2013. Június 18. - 18:29:34 »

Nah kész vannak a fékek.!!

Köszönöm a segítséget sebikének, Tomy61-nek és a többi hozzászólónak! Sebi ,Tomy sorry ,de volt alkatrész ügyben és szerelés ügyben is ismerős, aki igen baráti áron dolgozott+ az időszakos szervizt is megejtettük az autón (olaj+szűrők cseréje).
Amúgy a fékcsövem az hibátlan volt, viszont a javítókészlet az kellett hozzá! A mh. kitakarítva+a javítókészlettel (dugattyú+gyűrű) megoldódott a problémám és már nem fog az a fránya hátsó fékem folyton Mosolyog
Jah és a fogyim is jobb lett tőle  Mosolyog  A két fékbetétet is kicseréltük persze + fékfolyadék cs.!
De azóta azért taperolom a felnit, mert ha megint melegedni fog akkor legalább idejében tudjam meg!!
Még egyszer kösz mindent márkatársak..most már nyugodtabb lett az autózásom ismét!!!

Üdv.
Naplózva
Tom65
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Hozzászólás #637 Dátum: 2013. Június 19. - 07:45:10 »

Sziasztok!
Úgy látszik a tegnapi nap a fékek rendbejövésének napja volt... Hála Tommy61 értő kezeinek, amivel kivakarta a dzsuvából a féknyergek dugattyúit, most már nálam is minden rendben. Köszönöm a segítő hozzászólásokat!
Üdv:
Tom65
Naplózva
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #638 Dátum: 2013. Július 04. - 09:51:37 »

lacettibe milyen fékolaj való? néztem bosch dot4 est az jó? vagy kell valami  szabvány érték is?
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #639 Dátum: 2013. Július 04. - 11:34:47 »

lacettibe milyen fékolaj való? néztem bosch dot4 est az jó? vagy kell valami  szabvány érték is?
Dot-4 megfelelő.
Naplózva
Guldenburg
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



« Hozzászólás #640 Dátum: 2013. Július 26. - 22:32:09 »

Üdv Urak !

Ma délután, otthontól 250 km távolságban engem is utólért a hátsó fékek végzete. Egy erősebb fékezés során a hátsó traktus felől érkező iszonyú súrlódó, kopogó hangorkánt követő szemrevételezéskor konstatáltam a tényt, miszerint a bal hátsó fék küső betétjét a vasig megette a technika. Vélhetően a tárcsa belső felén is ez a helyzet. Tök jó, januárban cseréltem betéteket és tárcsákat.....

A fékbetét evés gondolom nem újkeletű dolog, egy ideje fogyaszthatta a betétet a beragadt munkahenger, az utósó izmosabb fékezés emészthette fel az utósó ferrodol atomokat.

Mindenképp haza kellett jönnöm, így a fék ezen állapotában indultam el, fék kímélő üzemmódban. Bár igyekeztem kilóméterekkel előre gondolkodni, néha azért a fékre kellett lépni, igaz legtöbbször csak simogattam a pedált. Elképzelhető hogy a visszaút során elkövetett pár fékezés végképp betett a tárcsának is, s cserélni kell ?

Holnap megy fel gépsárkány a csáposra, és szemrevételezünk.Remélem sikerül hátsó betéteket is szerezni.

Ha  a munkahenger a ludas, elég javító készletet venni, vagy teljes m.hengert illik cserélni ?
S ha már a bal féket reparáljuk célszerű átvizsgálni, felújítani a jobboldalt is ?

Esetleg megúszom egy tisztitással ?Bár ahogy néztem, az egész féknyereg össze volt rohadva....

Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #641 Dátum: 2013. Július 27. - 13:23:11 »

Üdv Urak !

Ma délután, otthontól 250 km távolságban engem is utólért a hátsó fékek végzete. Egy erősebb fékezés során a hátsó traktus felől érkező iszonyú súrlódó, kopogó hangorkánt követő szemrevételezéskor konstatáltam a tényt, miszerint a bal hátsó fék küső betétjét a vasig megette a technika. Vélhetően a tárcsa belső felén is ez a helyzet. Tök jó, januárban cseréltem betéteket és tárcsákat.....

A fékbetét evés gondolom nem újkeletű dolog, egy ideje fogyaszthatta a betétet a beragadt munkahenger, az utósó izmosabb fékezés emészthette fel az utósó ferrodol atomokat.

Mindenképp haza kellett jönnöm, így a fék ezen állapotában indultam el, fék kímélő üzemmódban. Bár igyekeztem kilóméterekkel előre gondolkodni, néha azért a fékre kellett lépni, igaz legtöbbször csak simogattam a pedált. Elképzelhető hogy a visszaút során elkövetett pár fékezés végképp betett a tárcsának is, s cserélni kell ?

Holnap megy fel gépsárkány a csáposra, és szemrevételezünk.Remélem sikerül hátsó betéteket is szerezni.

Ha  a munkahenger a ludas, elég javító készletet venni, vagy teljes m.hengert illik cserélni ?
S ha már a bal féket reparáljuk célszerű átvizsgálni, felújítani a jobboldalt is ?

Esetleg megúszom egy tisztitással ?Bár ahogy néztem, az egész féknyereg össze volt rohadva....



gyakorlatilag dobhatod ki azt amit év elején felraktatok  eleve lila tárcsát nem hagyunk fenn mivel állandóan fogott a féked túlmelegedett a tárcsád.
A hátsó féknyerget fel lehet újítani mivel van már hozzá dugattyú Vigyorog igaz,hogy a nagyoknál nincs,de mindkét munkahengert újítsátok fel ne csak azt amelyik leette a betétet én biztos ami biztos alapon a fékcsöveket is ki szoktam cserélni mivel pár alkalommal már megjártam miatta.
Sajnos alsóhangon ez egy 50.000ft os javítás lesz.
Naplózva

70/4334431
cupika
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203


2.0 D Elite


« Hozzászólás #642 Dátum: 2013. Július 27. - 19:11:33 »

Üdv Urak !

Ma délután, otthontól 250 km távolságban engem is utólért a hátsó fékek végzete. Egy erősebb fékezés során a hátsó traktus felől érkező iszonyú súrlódó, kopogó hangorkánt követő szemrevételezéskor konstatáltam a tényt, miszerint a bal hátsó fék küső betétjét a vasig megette a technika. Vélhetően a tárcsa belső felén is ez a helyzet. Tök jó, januárban cseréltem betéteket és tárcsákat.....

A fékbetét evés gondolom nem újkeletű dolog, egy ideje fogyaszthatta a betétet a beragadt munkahenger, az utósó izmosabb fékezés emészthette fel az utósó ferrodol atomokat.

Mindenképp haza kellett jönnöm, így a fék ezen állapotában indultam el, fék kímélő üzemmódban. Bár igyekeztem kilóméterekkel előre gondolkodni, néha azért a fékre kellett lépni, igaz legtöbbször csak simogattam a pedált. Elképzelhető hogy a visszaút során elkövetett pár fékezés végképp betett a tárcsának is, s cserélni kell ?

Holnap megy fel gépsárkány a csáposra, és szemrevételezünk.Remélem sikerül hátsó betéteket is szerezni.

Ha  a munkahenger a ludas, elég javító készletet venni, vagy teljes m.hengert illik cserélni ?
S ha már a bal féket reparáljuk célszerű átvizsgálni, felújítani a jobboldalt is ?

Esetleg megúszom egy tisztitással ?Bár ahogy néztem, az egész féknyereg össze volt rohadva....


Egy tengelyen párban cserélni. Nekem is meg volt ez a hiba. Cserélve MINDKÉT OLDALON: tárcsa, fékbetét, fékcső, felújító készlet a munkahengerhez, fékolaj csere. A hibát én anno úgy vettem észre, hogy megállás után erős szúró szagot éreztem, a bal hátsó kerék felől pattogó hang, ahogy a forró fém hülni kezd, tűzforró keréktárcsa.
Naplózva
Guldenburg
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



« Hozzászólás #643 Dátum: 2013. Július 28. - 16:08:01 »

Üdv Urak !

Ma délután, otthontól 250 km távolságban engem is utólért a hátsó fékek végzete. Egy erősebb fékezés során a hátsó traktus felől érkező iszonyú súrlódó, kopogó hangorkánt követő szemrevételezéskor konstatáltam a tényt, miszerint a bal hátsó fék küső betétjét a vasig megette a technika. Vélhetően a tárcsa belső felén is ez a helyzet. Tök jó, januárban cseréltem betéteket és tárcsákat.....

A fékbetét evés gondolom nem újkeletű dolog, egy ideje fogyaszthatta a betétet a beragadt munkahenger, az utósó izmosabb fékezés emészthette fel az utósó ferrodol atomokat.

Mindenképp haza kellett jönnöm, így a fék ezen állapotában indultam el, fék kímélő üzemmódban. Bár igyekeztem kilóméterekkel előre gondolkodni, néha azért a fékre kellett lépni, igaz legtöbbször csak simogattam a pedált. Elképzelhető hogy a visszaút során elkövetett pár fékezés végképp betett a tárcsának is, s cserélni kell ?

Holnap megy fel gépsárkány a csáposra, és szemrevételezünk.Remélem sikerül hátsó betéteket is szerezni.

Ha  a munkahenger a ludas, elég javító készletet venni, vagy teljes m.hengert illik cserélni ?
S ha már a bal féket reparáljuk célszerű átvizsgálni, felújítani a jobboldalt is ?

Esetleg megúszom egy tisztitással ?Bár ahogy néztem, az egész féknyereg össze volt rohadva....



gyakorlatilag dobhatod ki azt amit év elején felraktatok  eleve lila tárcsát nem hagyunk fenn mivel állandóan fogott a féked túlmelegedett a tárcsád.
A hátsó féknyerget fel lehet újítani mivel van már hozzá dugattyú Vigyorog igaz,hogy a nagyoknál nincs,de mindkét munkahengert újítsátok fel ne csak azt amelyik leette a betétet én biztos ami biztos alapon a fékcsöveket is ki szoktam cserélni mivel pár alkalommal már megjártam miatta.
Sajnos alsóhangon ez egy 50.000ft os javítás lesz.

Ajajj !

Nos, kiderült a turpisság. Az alapvető gond, nem is a munkahengerrel, s nem is a baloldalon van - a jobboldali féknyergen az úgynevezett vezető szár (jól mondom ?) rohadt be a jobboldalon, így a fékerő elméletileg a baloldalon duplán jelentkezett.

A féknyereg csere innentől kezdve alapértelmezésnek látszik, ám ezzel kapcsolatban felmerül egy kis gond :

az ismert webes alkatrészáruházakban tájékozódva valami horror összegbe kerül a féknyereg, 30 és 61 ezer forint között mozognak, ráadásul hátsót nem is láttam csak elsőt. Illetve féknyeregként csak a képen láthatót találtam mindenhol, azt a részt, amibe a berohadt vezetőszárak vannak, nem láttam sehol.

Pontosabban, a Unixnál találtam féknyereg vezető készletet, de csak első fékre.

Az alap felújító készletet, és az új betéteket megvettem már tegnap, szombaton - ma reggel lett szétbontva a fék, azóta kutakodok a web-en....
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #644 Dátum: 2013. Július 28. - 17:58:19 »

Üdv Urak !

Ma délután, otthontól 250 km távolságban engem is utólért a hátsó fékek végzete. Egy erősebb fékezés során a hátsó traktus felől érkező iszonyú súrlódó, kopogó hangorkánt követő szemrevételezéskor konstatáltam a tényt, miszerint a bal hátsó fék küső betétjét a vasig megette a technika. Vélhetően a tárcsa belső felén is ez a helyzet. Tök jó, januárban cseréltem betéteket és tárcsákat.....

A fékbetét evés gondolom nem újkeletű dolog, egy ideje fogyaszthatta a betétet a beragadt munkahenger, az utósó izmosabb fékezés emészthette fel az utósó ferrodol atomokat.

Mindenképp haza kellett jönnöm, így a fék ezen állapotában indultam el, fék kímélő üzemmódban. Bár igyekeztem kilóméterekkel előre gondolkodni, néha azért a fékre kellett lépni, igaz legtöbbször csak simogattam a pedált. Elképzelhető hogy a visszaút során elkövetett pár fékezés végképp betett a tárcsának is, s cserélni kell ?

Holnap megy fel gépsárkány a csáposra, és szemrevételezünk.Remélem sikerül hátsó betéteket is szerezni.

Ha  a munkahenger a ludas, elég javító készletet venni, vagy teljes m.hengert illik cserélni ?
S ha már a bal féket reparáljuk célszerű átvizsgálni, felújítani a jobboldalt is ?

Esetleg megúszom egy tisztitással ?Bár ahogy néztem, az egész féknyereg össze volt rohadva....



gyakorlatilag dobhatod ki azt amit év elején felraktatok  eleve lila tárcsát nem hagyunk fenn mivel állandóan fogott a féked túlmelegedett a tárcsád.
A hátsó féknyerget fel lehet újítani mivel van már hozzá dugattyú Vigyorog igaz,hogy a nagyoknál nincs,de mindkét munkahengert újítsátok fel ne csak azt amelyik leette a betétet én biztos ami biztos alapon a fékcsöveket is ki szoktam cserélni mivel pár alkalommal már megjártam miatta.
Sajnos alsóhangon ez egy 50.000ft os javítás lesz.

Ajajj !

Nos, kiderült a turpisság. Az alapvető gond, nem is a munkahengerrel, s nem is a baloldalon van - a jobboldali féknyergen az úgynevezett vezető szár (jól mondom ?) rohadt be a jobboldalon, így a fékerő elméletileg a baloldalon duplán jelentkezett.

A féknyereg csere innentől kezdve alapértelmezésnek látszik, ám ezzel kapcsolatban felmerül egy kis gond :

az ismert webes alkatrészáruházakban tájékozódva valami horror összegbe kerül a féknyereg, 30 és 61 ezer forint között mozognak, ráadásul hátsót nem is láttam csak elsőt. Illetve féknyeregként csak a képen láthatót találtam mindenhol, azt a részt, amibe a berohadt vezetőszárak vannak, nem láttam sehol.

Pontosabban, a Unixnál találtam féknyereg vezető készletet, de csak első fékre.

Az alap felújító készletet, és az új betéteket megvettem már tegnap, szombaton - ma reggel lett szétbontva a fék, azóta kutakodok a web-en....


dugattyút nem fogsz kapni,féknyereg meg csak gyáriban rendelhető,de úgylátszik tök hiábavaló ha az ember neked akármit is mond
Naplózva

70/4334431
Oldalak: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 63   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!