Lacetti klub fórum
2024. December 13. - 19:33:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 63   Le
 
Szerző Téma: Fék ,ABS, TC  (Megtekintve 291342 alkalommal)
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #435 Dátum: 2012. április 27. - 22:41:26 »

Sziasztok!

Első fékbetéteim cserések lesznek !
Kérdezném, hogy tud vki. jó minőségűt? Illetve a klubon keresztül vki. foglalkozik alkatrész kereskedéssel?
A kocsim: 1.4 HB 2005.03.-ai
Nem baj ha nem gyári, csak jól fogjon és ne radírozzam le 30 e. -nél  Mosolyog
Segítségeteket köszönöm!
Nekem Textar van most benne. Nagyon jók, csak egy gond van velük... Feltekert ablaknál is hallom, úgy visít Mosolyog
Nos, én a közeljövőben kívánom "ívjavítani" a Textar betétet. Teljességgel kiszámíthatatlan a fékhatás, a gyári legalább konstans pocsék volt.
Nagy ívbe javítod legalább?  Vigyorog Vigyorog
Igen, már edzem magam egyéb használt betétekkel!
Nekem a gyári után koreai utángyártott van amivel jelentősen javult a fékhatás.
Mérted, vagy csak a megérzés?

te a kiszámíthatatlan fékhatást mérted?
amúgy változott az adagolhatóságon keresztül minden a gyári egy nyúlós"takony" volt
Igen, tettem kísérletet rá. 3-4 blokkolás közeli fékezés kb 80 km/h sebességről és máris 50-60%-al nagyobb pedálerő kellett ugyanazon fékerőhöz. És nem, nem a fékfolyadék a ludas, konkrétan kigyulladt a fékbetét, olyan büdös volt, mint az erősen csúszó kuplung. Ezt tudta produkálni 160 km/h sebességről, vészfékezéskor is, egyszerűen nem fogta az elejét. Ja, és az ABS-t kikapcsoltam.
Amit leírsz az szerintem nem igazán "mérés", a leírt sebesség után nem hiszem, hogy konkrét mért értékeid lennének!?
Ennyire azért ne nézzél amatőrnek!
A "hideg" féket lemértem, majd a fentebb említett 3-4 fékezés után visszamértem fékpadon. Ugyanis felénk már feltalálták a fékpadot, pedálerő mérővel egyetemben. Arról már nem is beszélve, hogy minden autóhoz tartozik egy fékhatátgörbe, ami megszabja az adott autón elérendő fékerőt adott pedálerő függvényében. Lehet, hogy újdonságot mondtam? Pedig  kb 1987 óta a műszakin eszerint kell a féket mérni. Aztán a fékbetéten kialakult felület is sokatmondó volt. Leginkább a békebeli német briketthez volt hasonlatos.  A nagy tempóról való fékezés csak "hab a tortán".

lassulásmérővel vagy fékútméréssel szerintem lényegesen többet értél volna a jelleggörbe szerintem semmit nem ér!
vagy szerinted,hogyan lehet ráhúzni 1 autóra 1 görbét amikor 2 fajta tárcsaátmérővel és 3 fajta fékmunkahenger dugattyú átmérővel létezik?
vagy szerinted ugyanaz a fékhatás?
Valószínűleg  ezek a megoldások is megfelelően igazolták volna, de ez egyszerűbb volt és pontosabb adatot szolgáltatott. Az pedig teljesen mindegy, hogy szerinted semmit sem ér a határgörbe, mert ezt nálunk sokkal okosabb emberek találták ki.  A különféle fék felszerelés adott típuson belül fejlesztés eredménye, több-kevesebb sikerrel (az önképzőkörös machinátorokról most nem beszélek). Valószínűsíthetően oka van a variációknak, nekem nem tisztem ezt boncolgatni, nem is erről volt szó alapjaiban. Tény az, hogy nekem kevés ami most van az autóban. De nem is értem, minek magyarázkodok feleslegesen. Egyszerű összehasonlító mérést végeztem, számszerűsíthető paraméterekkel és ennyi.

Ezek a megoldások pontosabbak vajon miért nézik így olyan amatőr cégek a fék mint pl ADAC a fékek terhelhetőségét?
Az "okos emberek nem készültek fel az autógyártók variálására.
A különféle féktípusok pedig az autógyártók variálásának köszönhetőek gyakorlatilag kiszámíthatatlan mikor milyen autón melyik fék van találkoztam már olyan esettel pl Opel Corsa D ,hogy az 1,3D az 1,0benzines fékje volt gyári új autó!
De VW esetén is vannak hasonló anomáliák miért szerelnek egy Polo/Fabia 1,2 benzines tipust 2 tárcsaátmérővel 4 fajta féknyereggel?
Először is: én nem minősítettem az általad emlegetett cégeket vizsgálati módszerük miatt. Sehol nem említettem, hogy elzárkóztam a lassulás méréstől illetve a fékút méréstől, mint vizsgálati módszertől. Nem utolsó sorban pedig engedtessék meg nekem, hogy én válasszam meg a számomra megfelelő választ adó mérési módszert. A választott vizsgálati eljárás nekem sokkal több adatot szolgáltatott, mint gondolnád. Nem is akarok a mit-miértekkel terhelni senkit, elég, ha én tudom és még néhány kolléga.
2. Nem tudom és nem is nagyon izgat, miért így minősítik a féket. Én a rendelkezésemre álló eszközökkel tettem kísérletet a különbség mérhetővé tételére, engem meggyőzött, tükrözte a tapasztalatomat.
3. Az, hogy melyik autóra milyen féktárcsát és nyerget szerelnek a gyártók, hát ez sem nagyon érdekel, biztosan oka van. De azért hozzátenném, hogy nem csak ebből a két alkatrészből áll a fék. Tehát a variációk tárháza kimeríthetetlen.
 Végezetül megemlíteném, hogy igazából nem erről szólt a társalgás. Egészen egyszerűen véleményeztem a jelenleg az autómban található első fékbetétet. Ettől még más lehet elégedett vele.
1.az,hogy az adott határértéken belül van  "A" "B" vagy "C" típusú fékbetéttel/tárcsával is a fékhatás az még nem jelenti azt,hogy még kielégítő lehet akár neked akár nekem
2.a féket általánosságban nemigazán tudod se te se én mással mint fékpaddal mérni,de nem jelenti azt,hogy tudod szimulálni azt ami az utakon történik terhelés és melegedés szintjén
3.az ,hogy nem érdekel téged attól még tény ,hogy össze vissza fékekkel jönnek azonos típusú autók  nagyon jól tudom,hogy miből áll egy fék de az esetek 90% ban azokat az alkatrészeket keverik amiket írtam
Viszont te kételkedtél abban ,hogy más akár érzésre is szubjektíven véleményt tud nyilvánítani az autójában lévő fékbetétek milyenségéről.
Megpróbálom másképpen fogalmazni.
1.Így igaz, ezt írtam az előző hsz-ben az utolsó mondatban:ettől még más lehet elégedett vele. És ahogy írod, a fordítottja is helytálló.
2. A fékpadi mérés azért volt számomra jó, mert az alap (még szinte friss és hideg) fékkel mértem értékeket. Ezek után alapos "igénybevétel" után, immár rendesen felmelegített fékkel megismételtem a mérést. A fékpadon 5 km/h sebességnél jelentős romlást mértem. Nem is igazán az abszolút értékek voltak fontosak, hanem a fékerő jelentős romlása volt megdöbbentő. Nem nehéz belegondolni, hogy üzemi körülmények között ez csak romlik a fék hőmérsékletének növekedésével.
3. Továbbra se izgat az "összevissza fékek" esete, mert nem ez volt az alap hozzászólásom témája. Egyébként ettől még működhetnek megfelelően.
A  "kételkedésem" pedig csupán abban merült ki, hogy  írtál a koreai utángyártott fékbetéttel elért fékhatás javulásról, én pedig feltettem egy kérdést, minden hátsó szándék nélkül.
Ahhoz képest, hogy csak egy fékbetét "száműzésével" kezdődött, hát jó alaposan sikerült belemélyedni. És még én vagyok "kekec".  Vigyorog
Naplózva
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #436 Dátum: 2012. Május 12. - 19:36:27 »

Hello,

2005-ös évjáratú, 1.4-es HB Lacettim első féknyergei iszonyatosan lötyögnek, menet közben folyamatosan mocorognak és hozzáérnek a tárcsákhoz, ha álló helyzetben megrúgom a kereket zörög ez egész "Betlehem"... A hiba, hogy a stiftek, és a kengyelek, amikre a nyergek rögzülnek a stifteken keresztül - ha így hívják?... - kikoptak. Felhívtam pár bontót és autósboltot, de csak egyben adják az egész cuccot.

Lehet valahol külön kapni stiftet bordás gumigyűrűvel és kengyelt, esetleg új betét rúgókat?

Illetve volna még egy gondom, a bal hátsó fékhengerem néha szorul, főleg meleg időben és néha fog a hátsó fék akkor is ha nem kéne.

Kb. mennyibe kóstálhat egy új fékhenger?

Már Pesten lakom, szívesen várom azoknak a válaszát is akik Pesttől távolabb élnek de alkatrészekkel is foglalkoznak, + postaköltséggel együtt, ha nem túl nagy macera!

Előre is köszi!
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #437 Dátum: 2012. Május 19. - 14:35:08 »

Jelentem, két hete bekerültek az új első fékbetétek az autómba. A kötelező "bejáratás" letelt és maximális megelégedésemre igen hatékonyak. Száraz és vizes illetve hideg és meleg állapotban is meggyőzően működnek.
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #438 Dátum: 2012. Május 19. - 15:26:57 »

Jelentem, két hete bekerültek az új első fékbetétek az autómba. A kötelező "bejáratás" letelt és maximális megelégedésemre igen hatékonyak. Száraz és vizes illetve hideg és meleg állapotban is meggyőzően működnek.
Elárulod melyik márkára eset a választásod?
Naplózva


LPG
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #439 Dátum: 2012. Május 19. - 17:58:03 »

Jelentem, két hete bekerültek az új első fékbetétek az autómba. A kötelező "bejáratás" letelt és maximális megelégedésemre igen hatékonyak. Száraz és vizes illetve hideg és meleg állapotban is meggyőzően működnek.
Elárulod melyik márkára eset a választásod?
Privátban szívesen. Nem titkos, csak nem kívánok ismét belefutni egy "oktató programba".
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #440 Dátum: 2012. Május 19. - 18:07:33 »

Jelentem, két hete bekerültek az új első fékbetétek az autómba. A kötelező "bejáratás" letelt és maximális megelégedésemre igen hatékonyak. Száraz és vizes illetve hideg és meleg állapotban is meggyőzően működnek.
Elárulod melyik márkára eset a választásod?
Privátban szívesen. Nem titkos, csak nem kívánok ismét belefutni egy "oktató programba".
... jogos!  Kacsint
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #441 Dátum: 2012. Május 19. - 20:07:48 »

Az egyik kedves fórumtársnak most cseréltem elsőféket/csütörtök/ hátsó hétfőn lesz biztonsági megfontolásból !
TRW/így legalább egyforma típus a betét és a tárcsa/ mellett döntöttünk mivel meg kell fogni a Diesel kombit használati tapasztalatait talán megosztja velünk.
Naplózva

70/4334431
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #442 Dátum: 2012. Május 19. - 20:08:16 »

Uraim!
Ezt kérem itt és most befejezni!Ezeket a dolgokat mindenki rendezze le privátban!
Mostantól minden ilyen hsz. törlésre kerül!

Köszönöm!
Naplózva
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #443 Dátum: 2012. Május 19. - 22:19:24 »

Sziasztok!
Mitől lehet az, hogy a bal első tárcsám külső felülete kopottabb (nagyobb a válla), mint a többi. (Szemrevételezős és simogatós módszerrel mérve.  Mosolyog )42e km van a kocsiban, amúgy a féket egyenletesnek érzem, bár fékpadon még nem volt. Érdekes, hogy a két külső betétet egyforma vastagnak látom, csak a tárcsánál látok különbséget.  He
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #444 Dátum: 2012. Május 20. - 07:35:50 »

Sziasztok!
Mitől lehet az, hogy a bal első tárcsám külső felülete kopottabb (nagyobb a válla), mint a többi. (Szemrevételezős és simogatós módszerrel mérve.  Mosolyog )42e km van a kocsiban, amúgy a féket egyenletesnek érzem, bár fékpadon még nem volt. Érdekes, hogy a két külső betétet egyforma vastagnak látom, csak a tárcsánál látok különbséget.  He

A betét anyaga szemcseszerkezete is erősen befolyásolja a kopást de lehet nem ártana kivenni ellenőrizni nem e akar e leválni a fémtől Gabkáét ezért cseréltük
Naplózva

70/4334431
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #445 Dátum: 2012. Május 20. - 15:02:31 »

Én nippon-t vettem (asszem japán) és nagyon jó. 6000 volt az első 4 db.
Naplózva
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #446 Dátum: 2012. Május 21. - 19:31:59 »

Sziasztok!
Mitől lehet az, hogy a bal első tárcsám külső felülete kopottabb (nagyobb a válla), mint a többi. (Szemrevételezős és simogatós módszerrel mérve.  Mosolyog )42e km van a kocsiban, amúgy a féket egyenletesnek érzem, bár fékpadon még nem volt. Érdekes, hogy a két külső betétet egyforma vastagnak látom, csak a tárcsánál látok különbséget.  He

A betét anyaga szemcseszerkezete is erősen befolyásolja a kopást de lehet nem ártana kivenni ellenőrizni nem e akar e leválni a fémtől Gabkáét ezért cseréltük
Ez még a gyári betét. De a leválni készülő betét jobban koptatja?  He  Ha le akar válni, akor úgy néz ki, mint a leváló cipőtalp?
Naplózva
guszesz
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 473



« Hozzászólás #447 Dátum: 2012. Május 22. - 17:05:15 »

Sziasztok!
Mitől lehet az, hogy a bal első tárcsám külső felülete kopottabb (nagyobb a válla), mint a többi. (Szemrevételezős és simogatós módszerrel mérve.  Mosolyog )42e km van a kocsiban, amúgy a féket egyenletesnek érzem, bár fékpadon még nem volt. Érdekes, hogy a két külső betétet egyforma vastagnak látom, csak a tárcsánál látok különbséget.  He

A betét anyaga szemcseszerkezete is erősen befolyásolja a kopást de lehet nem ártana kivenni ellenőrizni nem e akar e leválni a fémtől Gabkáét ezért cseréltük
Ez még a gyári betét. De a leválni készülő betét jobban koptatja?  He  Ha le akar válni, akor úgy néz ki, mint a leváló cipőtalp?
Nekem a hátsó vált le egyszer. Igaz az kapott rendesen a megszoruló munkahenger miatt. Nem látszott a betéten semmi ,csak amikor szétszedtem és meg akartam egy kicsit csiszolópapírral egyengetni a felületét egyszerűen minden erőltetés nélkül leesett a ferodor a fémről.
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #448 Dátum: 2012. Május 23. - 07:36:52 »

Nekem a hátsó vált le egyszer. Igaz az kapott rendesen a megszoruló munkahenger miatt. Nem látszott a betéten semmi ,csak amikor szétszedtem és meg akartam egy kicsit csiszolópapírral egyengetni a felületét egyszerűen minden erőltetés nélkül leesett a ferodor a fémről.
nekem szintén a hátsó volt így, el volt repedve a 2 anyag találkozásánál. féktisztításos rutinellenőrzés volt és csere  Kacsint
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
bzs198
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


1.4 SE (full gyári) csak nagy zene:)


« Hozzászólás #449 Dátum: 2012. Június 23. - 09:05:41 »

Sziasztok!

Fékezésnél hátulról fémes hangot hallottam. Na biztos a korrózió a tárcsán, mert sokat áll a kocsi..gondoltam, mert már többször volt ilyen! De mentem vele vagy 20km-t és a hang csak nem múlik..sőt ha jobban benyomtam a pedált erős fémes hang...fékerő pedig 0 !! Itt a baj..a bal hátsó fékemnél a munkahenger beállt és folyton súrlódott a betét a tárcsához..Ez látszik is a tárcsán, mert egy részén igencsak belenyírt..
Az autóban 74000km van. Első betétek is gyáriak, mint a hátsók! Kérdésem, mennyi lenne hátulra ez a munkahenger? Plusz ha a betéteket is cserélni kell+tárcsákat? Az első betétek kb. 40 %-ak mondták a szakik..de már sokkal hamarább akartam őket cseréltetni (Sebitől árajánlatot is kértem) DE lebeszéltek, mondván minek cseréltetni, ha még jó! Szerintetek??
csao
Naplózva
Oldalak: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 63   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!