hawer
|
|
« Hozzászólás #420 Dátum: 2012. április 24. - 19:05:09 » |
|
Sziasztok! Első fékbetéteim cserések lesznek ! Kérdezném, hogy tud vki. jó minőségűt? Illetve a klubon keresztül vki. foglalkozik alkatrész kereskedéssel? A kocsim: 1.4 HB 2005.03.-ai Nem baj ha nem gyári, csak jól fogjon és ne radírozzam le 30 e. -nél Segítségeteket köszönöm! Nekem Textar van most benne. Nagyon jók, csak egy gond van velük... Feltekert ablaknál is hallom, úgy visít Nos, én a közeljövőben kívánom "ívjavítani" a Textar betétet. Teljességgel kiszámíthatatlan a fékhatás, a gyári legalább konstans pocsék volt. Nagy ívbe javítod legalább?
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #421 Dátum: 2012. április 24. - 19:07:36 » |
|
Sziasztok! Első fékbetéteim cserések lesznek ! Kérdezném, hogy tud vki. jó minőségűt? Illetve a klubon keresztül vki. foglalkozik alkatrész kereskedéssel? A kocsim: 1.4 HB 2005.03.-ai Nem baj ha nem gyári, csak jól fogjon és ne radírozzam le 30 e. -nél Segítségeteket köszönöm! Nekem Textar van most benne. Nagyon jók, csak egy gond van velük... Feltekert ablaknál is hallom, úgy visít Nos, én a közeljövőben kívánom "ívjavítani" a Textar betétet. Teljességgel kiszámíthatatlan a fékhatás, a gyári legalább konstans pocsék volt. Nagy ívbe javítod legalább? Igen, már edzem magam egyéb használt betétekkel!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #422 Dátum: 2012. április 25. - 03:40:50 » |
|
Sziasztok! Első fékbetéteim cserések lesznek ! Kérdezném, hogy tud vki. jó minőségűt? Illetve a klubon keresztül vki. foglalkozik alkatrész kereskedéssel? A kocsim: 1.4 HB 2005.03.-ai Nem baj ha nem gyári, csak jól fogjon és ne radírozzam le 30 e. -nél Segítségeteket köszönöm! Nekem Textar van most benne. Nagyon jók, csak egy gond van velük... Feltekert ablaknál is hallom, úgy visít Nos, én a közeljövőben kívánom "ívjavítani" a Textar betétet. Teljességgel kiszámíthatatlan a fékhatás, a gyári legalább konstans pocsék volt. Nagy ívbe javítod legalább? Igen, már edzem magam egyéb használt betétekkel! Nekem a gyári után koreai utángyártott van amivel jelentősen javult a fékhatás.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #423 Dátum: 2012. április 25. - 19:22:13 » |
|
Sziasztok! Első fékbetéteim cserések lesznek ! Kérdezném, hogy tud vki. jó minőségűt? Illetve a klubon keresztül vki. foglalkozik alkatrész kereskedéssel? A kocsim: 1.4 HB 2005.03.-ai Nem baj ha nem gyári, csak jól fogjon és ne radírozzam le 30 e. -nél Segítségeteket köszönöm! Nekem Textar van most benne. Nagyon jók, csak egy gond van velük... Feltekert ablaknál is hallom, úgy visít Nos, én a közeljövőben kívánom "ívjavítani" a Textar betétet. Teljességgel kiszámíthatatlan a fékhatás, a gyári legalább konstans pocsék volt. Nagy ívbe javítod legalább? Igen, már edzem magam egyéb használt betétekkel! Nekem a gyári után koreai utángyártott van amivel jelentősen javult a fékhatás. Mérted, vagy csak a megérzés?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #424 Dátum: 2012. április 25. - 20:37:37 » |
|
Sziasztok! Első fékbetéteim cserések lesznek ! Kérdezném, hogy tud vki. jó minőségűt? Illetve a klubon keresztül vki. foglalkozik alkatrész kereskedéssel? A kocsim: 1.4 HB 2005.03.-ai Nem baj ha nem gyári, csak jól fogjon és ne radírozzam le 30 e. -nél Segítségeteket köszönöm! Nekem Textar van most benne. Nagyon jók, csak egy gond van velük... Feltekert ablaknál is hallom, úgy visít Nos, én a közeljövőben kívánom "ívjavítani" a Textar betétet. Teljességgel kiszámíthatatlan a fékhatás, a gyári legalább konstans pocsék volt. Nagy ívbe javítod legalább? Igen, már edzem magam egyéb használt betétekkel! Nekem a gyári után koreai utángyártott van amivel jelentősen javult a fékhatás. Mérted, vagy csak a megérzés? Nekem is Textar betéteim vannak elöl, és csak néha nyöszög akkor se olyan vészes, viszont a fékhatásra nincs panaszom tavaly bizonyított Erdélyben a hegyi kanyargós utakon több mint 2000 km-en át és azóta is megállok velük.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #425 Dátum: 2012. április 26. - 12:14:20 » |
|
Sziasztok! Első fékbetéteim cserések lesznek ! Kérdezném, hogy tud vki. jó minőségűt? Illetve a klubon keresztül vki. foglalkozik alkatrész kereskedéssel? A kocsim: 1.4 HB 2005.03.-ai Nem baj ha nem gyári, csak jól fogjon és ne radírozzam le 30 e. -nél Segítségeteket köszönöm! Nekem Textar van most benne. Nagyon jók, csak egy gond van velük... Feltekert ablaknál is hallom, úgy visít Nos, én a közeljövőben kívánom "ívjavítani" a Textar betétet. Teljességgel kiszámíthatatlan a fékhatás, a gyári legalább konstans pocsék volt. Nagy ívbe javítod legalább? Igen, már edzem magam egyéb használt betétekkel! Nekem a gyári után koreai utángyártott van amivel jelentősen javult a fékhatás. Mérted, vagy csak a megérzés? te a kiszámíthatatlan fékhatást mérted? amúgy változott az adagolhatóságon keresztül minden a gyári egy nyúlós"takony" volt
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #426 Dátum: 2012. április 26. - 14:50:51 » |
|
Sziasztok! Első fékbetéteim cserések lesznek ! Kérdezném, hogy tud vki. jó minőségűt? Illetve a klubon keresztül vki. foglalkozik alkatrész kereskedéssel? A kocsim: 1.4 HB 2005.03.-ai Nem baj ha nem gyári, csak jól fogjon és ne radírozzam le 30 e. -nél Segítségeteket köszönöm! Nekem Textar van most benne. Nagyon jók, csak egy gond van velük... Feltekert ablaknál is hallom, úgy visít Nos, én a közeljövőben kívánom "ívjavítani" a Textar betétet. Teljességgel kiszámíthatatlan a fékhatás, a gyári legalább konstans pocsék volt. Nagy ívbe javítod legalább? Igen, már edzem magam egyéb használt betétekkel! Nekem a gyári után koreai utángyártott van amivel jelentősen javult a fékhatás. Mérted, vagy csak a megérzés? te a kiszámíthatatlan fékhatást mérted? amúgy változott az adagolhatóságon keresztül minden a gyári egy nyúlós"takony" volt Nekem már attól változott jó irányba a fékhatás, hogy Sebike Scan-100-zal szivatta le a fékolajat az ABS szelepről is(vagy mifenét magyarázott ). Szakszervízben csak pumpálták és kézzel tartályba eregették.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #427 Dátum: 2012. április 26. - 18:13:19 » |
|
Sziasztok! Első fékbetéteim cserések lesznek ! Kérdezném, hogy tud vki. jó minőségűt? Illetve a klubon keresztül vki. foglalkozik alkatrész kereskedéssel? A kocsim: 1.4 HB 2005.03.-ai Nem baj ha nem gyári, csak jól fogjon és ne radírozzam le 30 e. -nél Segítségeteket köszönöm! Nekem Textar van most benne. Nagyon jók, csak egy gond van velük... Feltekert ablaknál is hallom, úgy visít Nos, én a közeljövőben kívánom "ívjavítani" a Textar betétet. Teljességgel kiszámíthatatlan a fékhatás, a gyári legalább konstans pocsék volt. Nagy ívbe javítod legalább? Igen, már edzem magam egyéb használt betétekkel! Nekem a gyári után koreai utángyártott van amivel jelentősen javult a fékhatás. Mérted, vagy csak a megérzés? te a kiszámíthatatlan fékhatást mérted? amúgy változott az adagolhatóságon keresztül minden a gyári egy nyúlós"takony" volt Igen, tettem kísérletet rá. 3-4 blokkolás közeli fékezés kb 80 km/h sebességről és máris 50-60%-al nagyobb pedálerő kellett ugyanazon fékerőhöz. És nem, nem a fékfolyadék a ludas, konkrétan kigyulladt a fékbetét, olyan büdös volt, mint az erősen csúszó kuplung. Ezt tudta produkálni 160 km/h sebességről, vészfékezéskor is, egyszerűen nem fogta az elejét. Ja, és az ABS-t kikapcsoltam.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #428 Dátum: 2012. április 26. - 20:02:37 » |
|
Sziasztok! Első fékbetéteim cserések lesznek ! Kérdezném, hogy tud vki. jó minőségűt? Illetve a klubon keresztül vki. foglalkozik alkatrész kereskedéssel? A kocsim: 1.4 HB 2005.03.-ai Nem baj ha nem gyári, csak jól fogjon és ne radírozzam le 30 e. -nél Segítségeteket köszönöm! Nekem Textar van most benne. Nagyon jók, csak egy gond van velük... Feltekert ablaknál is hallom, úgy visít Nos, én a közeljövőben kívánom "ívjavítani" a Textar betétet. Teljességgel kiszámíthatatlan a fékhatás, a gyári legalább konstans pocsék volt. Nagy ívbe javítod legalább? Igen, már edzem magam egyéb használt betétekkel! Nekem a gyári után koreai utángyártott van amivel jelentősen javult a fékhatás. Mérted, vagy csak a megérzés? te a kiszámíthatatlan fékhatást mérted? amúgy változott az adagolhatóságon keresztül minden a gyári egy nyúlós"takony" volt Igen, tettem kísérletet rá. 3-4 blokkolás közeli fékezés kb 80 km/h sebességről és máris 50-60%-al nagyobb pedálerő kellett ugyanazon fékerőhöz. És nem, nem a fékfolyadék a ludas, konkrétan kigyulladt a fékbetét, olyan büdös volt, mint az erősen csúszó kuplung. Ezt tudta produkálni 160 km/h sebességről, vészfékezéskor is, egyszerűen nem fogta az elejét. Ja, és az ABS-t kikapcsoltam. Amit leírsz az szerintem nem igazán "mérés", a leírt sebesség után nem hiszem, hogy konkrét mért értékeid lennének!?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #429 Dátum: 2012. április 26. - 20:55:12 » |
|
Sziasztok! Első fékbetéteim cserések lesznek ! Kérdezném, hogy tud vki. jó minőségűt? Illetve a klubon keresztül vki. foglalkozik alkatrész kereskedéssel? A kocsim: 1.4 HB 2005.03.-ai Nem baj ha nem gyári, csak jól fogjon és ne radírozzam le 30 e. -nél Segítségeteket köszönöm! Nekem Textar van most benne. Nagyon jók, csak egy gond van velük... Feltekert ablaknál is hallom, úgy visít Nos, én a közeljövőben kívánom "ívjavítani" a Textar betétet. Teljességgel kiszámíthatatlan a fékhatás, a gyári legalább konstans pocsék volt. Nagy ívbe javítod legalább? Igen, már edzem magam egyéb használt betétekkel! Nekem a gyári után koreai utángyártott van amivel jelentősen javult a fékhatás. Mérted, vagy csak a megérzés? te a kiszámíthatatlan fékhatást mérted? amúgy változott az adagolhatóságon keresztül minden a gyári egy nyúlós"takony" volt Igen, tettem kísérletet rá. 3-4 blokkolás közeli fékezés kb 80 km/h sebességről és máris 50-60%-al nagyobb pedálerő kellett ugyanazon fékerőhöz. És nem, nem a fékfolyadék a ludas, konkrétan kigyulladt a fékbetét, olyan büdös volt, mint az erősen csúszó kuplung. Ezt tudta produkálni 160 km/h sebességről, vészfékezéskor is, egyszerűen nem fogta az elejét. Ja, és az ABS-t kikapcsoltam. Amit leírsz az szerintem nem igazán "mérés", a leírt sebesség után nem hiszem, hogy konkrét mért értékeid lennének!? Ennyire azért ne nézzél amatőrnek! A "hideg" féket lemértem, majd a fentebb említett 3-4 fékezés után visszamértem fékpadon. Ugyanis felénk már feltalálták a fékpadot, pedálerő mérővel egyetemben. Arról már nem is beszélve, hogy minden autóhoz tartozik egy fékhatátgörbe, ami megszabja az adott autón elérendő fékerőt adott pedálerő függvényében. Lehet, hogy újdonságot mondtam? Pedig kb 1987 óta a műszakin eszerint kell a féket mérni. Aztán a fékbetéten kialakult felület is sokatmondó volt. Leginkább a békebeli német briketthez volt hasonlatos. A nagy tempóról való fékezés csak "hab a tortán".
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #430 Dátum: 2012. április 26. - 22:23:58 » |
|
Sziasztok! Első fékbetéteim cserések lesznek ! Kérdezném, hogy tud vki. jó minőségűt? Illetve a klubon keresztül vki. foglalkozik alkatrész kereskedéssel? A kocsim: 1.4 HB 2005.03.-ai Nem baj ha nem gyári, csak jól fogjon és ne radírozzam le 30 e. -nél Segítségeteket köszönöm! Nekem Textar van most benne. Nagyon jók, csak egy gond van velük... Feltekert ablaknál is hallom, úgy visít Nos, én a közeljövőben kívánom "ívjavítani" a Textar betétet. Teljességgel kiszámíthatatlan a fékhatás, a gyári legalább konstans pocsék volt. Nagy ívbe javítod legalább? Igen, már edzem magam egyéb használt betétekkel! Nekem a gyári után koreai utángyártott van amivel jelentősen javult a fékhatás. Mérted, vagy csak a megérzés? te a kiszámíthatatlan fékhatást mérted? amúgy változott az adagolhatóságon keresztül minden a gyári egy nyúlós"takony" volt Igen, tettem kísérletet rá. 3-4 blokkolás közeli fékezés kb 80 km/h sebességről és máris 50-60%-al nagyobb pedálerő kellett ugyanazon fékerőhöz. És nem, nem a fékfolyadék a ludas, konkrétan kigyulladt a fékbetét, olyan büdös volt, mint az erősen csúszó kuplung. Ezt tudta produkálni 160 km/h sebességről, vészfékezéskor is, egyszerűen nem fogta az elejét. Ja, és az ABS-t kikapcsoltam. Amit leírsz az szerintem nem igazán "mérés", a leírt sebesség után nem hiszem, hogy konkrét mért értékeid lennének!? Ennyire azért ne nézzél amatőrnek! A "hideg" féket lemértem, majd a fentebb említett 3-4 fékezés után visszamértem fékpadon. Ugyanis felénk már feltalálták a fékpadot, pedálerő mérővel egyetemben. Arról már nem is beszélve, hogy minden autóhoz tartozik egy fékhatátgörbe, ami megszabja az adott autón elérendő fékerőt adott pedálerő függvényében. Lehet, hogy újdonságot mondtam? Pedig kb 1987 óta a műszakin eszerint kell a féket mérni. Aztán a fékbetéten kialakult felület is sokatmondó volt. Leginkább a békebeli német briketthez volt hasonlatos. A nagy tempóról való fékezés csak "hab a tortán". lassulásmérővel vagy fékútméréssel szerintem lényegesen többet értél volna a jelleggörbe szerintem semmit nem ér! vagy szerinted,hogyan lehet ráhúzni 1 autóra 1 görbét amikor 2 fajta tárcsaátmérővel és 3 fajta fékmunkahenger dugattyú átmérővel létezik? vagy szerinted ugyanaz a fékhatás?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2012. április 26. - 22:37:07 írta sebike »
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #431 Dátum: 2012. április 26. - 23:06:36 » |
|
Sziasztok! Első fékbetéteim cserések lesznek ! Kérdezném, hogy tud vki. jó minőségűt? Illetve a klubon keresztül vki. foglalkozik alkatrész kereskedéssel? A kocsim: 1.4 HB 2005.03.-ai Nem baj ha nem gyári, csak jól fogjon és ne radírozzam le 30 e. -nél Segítségeteket köszönöm! Nekem Textar van most benne. Nagyon jók, csak egy gond van velük... Feltekert ablaknál is hallom, úgy visít Nos, én a közeljövőben kívánom "ívjavítani" a Textar betétet. Teljességgel kiszámíthatatlan a fékhatás, a gyári legalább konstans pocsék volt. Nagy ívbe javítod legalább? Igen, már edzem magam egyéb használt betétekkel! Nekem a gyári után koreai utángyártott van amivel jelentősen javult a fékhatás. Mérted, vagy csak a megérzés? te a kiszámíthatatlan fékhatást mérted? amúgy változott az adagolhatóságon keresztül minden a gyári egy nyúlós"takony" volt Igen, tettem kísérletet rá. 3-4 blokkolás közeli fékezés kb 80 km/h sebességről és máris 50-60%-al nagyobb pedálerő kellett ugyanazon fékerőhöz. És nem, nem a fékfolyadék a ludas, konkrétan kigyulladt a fékbetét, olyan büdös volt, mint az erősen csúszó kuplung. Ezt tudta produkálni 160 km/h sebességről, vészfékezéskor is, egyszerűen nem fogta az elejét. Ja, és az ABS-t kikapcsoltam. Amit leírsz az szerintem nem igazán "mérés", a leírt sebesség után nem hiszem, hogy konkrét mért értékeid lennének!? Ennyire azért ne nézzél amatőrnek! A "hideg" féket lemértem, majd a fentebb említett 3-4 fékezés után visszamértem fékpadon. Ugyanis felénk már feltalálták a fékpadot, pedálerő mérővel egyetemben. Arról már nem is beszélve, hogy minden autóhoz tartozik egy fékhatátgörbe, ami megszabja az adott autón elérendő fékerőt adott pedálerő függvényében. Lehet, hogy újdonságot mondtam? Pedig kb 1987 óta a műszakin eszerint kell a féket mérni. Aztán a fékbetéten kialakult felület is sokatmondó volt. Leginkább a békebeli német briketthez volt hasonlatos. A nagy tempóról való fékezés csak "hab a tortán". lassulásmérővel vagy fékútméréssel szerintem lényegesen többet értél volna a jelleggörbe szerintem semmit nem ér! vagy szerinted,hogyan lehet ráhúzni 1 autóra 1 görbét amikor 2 fajta tárcsaátmérővel és 3 fajta fékmunkahenger dugattyú átmérővel létezik? vagy szerinted ugyanaz a fékhatás? Valószínűleg ezek a megoldások is megfelelően igazolták volna, de ez egyszerűbb volt és pontosabb adatot szolgáltatott. Az pedig teljesen mindegy, hogy szerinted semmit sem ér a határgörbe, mert ezt nálunk sokkal okosabb emberek találták ki. A különféle fék felszerelés adott típuson belül fejlesztés eredménye, több-kevesebb sikerrel (az önképzőkörös machinátorokról most nem beszélek). Valószínűsíthetően oka van a variációknak, nekem nem tisztem ezt boncolgatni, nem is erről volt szó alapjaiban. Tény az, hogy nekem kevés ami most van az autóban. De nem is értem, minek magyarázkodok feleslegesen. Egyszerű összehasonlító mérést végeztem, számszerűsíthető paraméterekkel és ennyi.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #432 Dátum: 2012. április 27. - 05:43:30 » |
|
Sziasztok! Első fékbetéteim cserések lesznek ! Kérdezném, hogy tud vki. jó minőségűt? Illetve a klubon keresztül vki. foglalkozik alkatrész kereskedéssel? A kocsim: 1.4 HB 2005.03.-ai Nem baj ha nem gyári, csak jól fogjon és ne radírozzam le 30 e. -nél Segítségeteket köszönöm! Nekem Textar van most benne. Nagyon jók, csak egy gond van velük... Feltekert ablaknál is hallom, úgy visít Nos, én a közeljövőben kívánom "ívjavítani" a Textar betétet. Teljességgel kiszámíthatatlan a fékhatás, a gyári legalább konstans pocsék volt. Nagy ívbe javítod legalább? Igen, már edzem magam egyéb használt betétekkel! Nekem a gyári után koreai utángyártott van amivel jelentősen javult a fékhatás. Mérted, vagy csak a megérzés? te a kiszámíthatatlan fékhatást mérted? amúgy változott az adagolhatóságon keresztül minden a gyári egy nyúlós"takony" volt Igen, tettem kísérletet rá. 3-4 blokkolás közeli fékezés kb 80 km/h sebességről és máris 50-60%-al nagyobb pedálerő kellett ugyanazon fékerőhöz. És nem, nem a fékfolyadék a ludas, konkrétan kigyulladt a fékbetét, olyan büdös volt, mint az erősen csúszó kuplung. Ezt tudta produkálni 160 km/h sebességről, vészfékezéskor is, egyszerűen nem fogta az elejét. Ja, és az ABS-t kikapcsoltam. Amit leírsz az szerintem nem igazán "mérés", a leírt sebesség után nem hiszem, hogy konkrét mért értékeid lennének!? Ennyire azért ne nézzél amatőrnek! A "hideg" féket lemértem, majd a fentebb említett 3-4 fékezés után visszamértem fékpadon. Ugyanis felénk már feltalálták a fékpadot, pedálerő mérővel egyetemben. Arról már nem is beszélve, hogy minden autóhoz tartozik egy fékhatátgörbe, ami megszabja az adott autón elérendő fékerőt adott pedálerő függvényében. Lehet, hogy újdonságot mondtam? Pedig kb 1987 óta a műszakin eszerint kell a féket mérni. Aztán a fékbetéten kialakult felület is sokatmondó volt. Leginkább a békebeli német briketthez volt hasonlatos. A nagy tempóról való fékezés csak "hab a tortán". lassulásmérővel vagy fékútméréssel szerintem lényegesen többet értél volna a jelleggörbe szerintem semmit nem ér! vagy szerinted,hogyan lehet ráhúzni 1 autóra 1 görbét amikor 2 fajta tárcsaátmérővel és 3 fajta fékmunkahenger dugattyú átmérővel létezik? vagy szerinted ugyanaz a fékhatás? Valószínűleg ezek a megoldások is megfelelően igazolták volna, de ez egyszerűbb volt és pontosabb adatot szolgáltatott. Az pedig teljesen mindegy, hogy szerinted semmit sem ér a határgörbe, mert ezt nálunk sokkal okosabb emberek találták ki. A különféle fék felszerelés adott típuson belül fejlesztés eredménye, több-kevesebb sikerrel (az önképzőkörös machinátorokról most nem beszélek). Valószínűsíthetően oka van a variációknak, nekem nem tisztem ezt boncolgatni, nem is erről volt szó alapjaiban. Tény az, hogy nekem kevés ami most van az autóban. De nem is értem, minek magyarázkodok feleslegesen. Egyszerű összehasonlító mérést végeztem, számszerűsíthető paraméterekkel és ennyi. Ezek a megoldások pontosabbak vajon miért nézik így olyan amatőr cégek a fék mint pl ADAC a fékek terhelhetőségét? Az "okos emberek nem készültek fel az autógyártók variálására. A különféle féktípusok pedig az autógyártók variálásának köszönhetőek gyakorlatilag kiszámíthatatlan mikor milyen autón melyik fék van találkoztam már olyan esettel pl Opel Corsa D ,hogy az 1,3D az 1,0benzines fékje volt gyári új autó! De VW esetén is vannak hasonló anomáliák miért szerelnek egy Polo/Fabia 1,2 benzines tipust 2 tárcsaátmérővel 4 fajta féknyereggel?
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #433 Dátum: 2012. április 27. - 19:01:59 » |
|
Sziasztok! Első fékbetéteim cserések lesznek ! Kérdezném, hogy tud vki. jó minőségűt? Illetve a klubon keresztül vki. foglalkozik alkatrész kereskedéssel? A kocsim: 1.4 HB 2005.03.-ai Nem baj ha nem gyári, csak jól fogjon és ne radírozzam le 30 e. -nél Segítségeteket köszönöm! Nekem Textar van most benne. Nagyon jók, csak egy gond van velük... Feltekert ablaknál is hallom, úgy visít Nos, én a közeljövőben kívánom "ívjavítani" a Textar betétet. Teljességgel kiszámíthatatlan a fékhatás, a gyári legalább konstans pocsék volt. Nagy ívbe javítod legalább? Igen, már edzem magam egyéb használt betétekkel! Nekem a gyári után koreai utángyártott van amivel jelentősen javult a fékhatás. Mérted, vagy csak a megérzés? te a kiszámíthatatlan fékhatást mérted? amúgy változott az adagolhatóságon keresztül minden a gyári egy nyúlós"takony" volt Igen, tettem kísérletet rá. 3-4 blokkolás közeli fékezés kb 80 km/h sebességről és máris 50-60%-al nagyobb pedálerő kellett ugyanazon fékerőhöz. És nem, nem a fékfolyadék a ludas, konkrétan kigyulladt a fékbetét, olyan büdös volt, mint az erősen csúszó kuplung. Ezt tudta produkálni 160 km/h sebességről, vészfékezéskor is, egyszerűen nem fogta az elejét. Ja, és az ABS-t kikapcsoltam. Amit leírsz az szerintem nem igazán "mérés", a leírt sebesség után nem hiszem, hogy konkrét mért értékeid lennének!? Ennyire azért ne nézzél amatőrnek! A "hideg" féket lemértem, majd a fentebb említett 3-4 fékezés után visszamértem fékpadon. Ugyanis felénk már feltalálták a fékpadot, pedálerő mérővel egyetemben. Arról már nem is beszélve, hogy minden autóhoz tartozik egy fékhatátgörbe, ami megszabja az adott autón elérendő fékerőt adott pedálerő függvényében. Lehet, hogy újdonságot mondtam? Pedig kb 1987 óta a műszakin eszerint kell a féket mérni. Aztán a fékbetéten kialakult felület is sokatmondó volt. Leginkább a békebeli német briketthez volt hasonlatos. A nagy tempóról való fékezés csak "hab a tortán". lassulásmérővel vagy fékútméréssel szerintem lényegesen többet értél volna a jelleggörbe szerintem semmit nem ér! vagy szerinted,hogyan lehet ráhúzni 1 autóra 1 görbét amikor 2 fajta tárcsaátmérővel és 3 fajta fékmunkahenger dugattyú átmérővel létezik? vagy szerinted ugyanaz a fékhatás? Valószínűleg ezek a megoldások is megfelelően igazolták volna, de ez egyszerűbb volt és pontosabb adatot szolgáltatott. Az pedig teljesen mindegy, hogy szerinted semmit sem ér a határgörbe, mert ezt nálunk sokkal okosabb emberek találták ki. A különféle fék felszerelés adott típuson belül fejlesztés eredménye, több-kevesebb sikerrel (az önképzőkörös machinátorokról most nem beszélek). Valószínűsíthetően oka van a variációknak, nekem nem tisztem ezt boncolgatni, nem is erről volt szó alapjaiban. Tény az, hogy nekem kevés ami most van az autóban. De nem is értem, minek magyarázkodok feleslegesen. Egyszerű összehasonlító mérést végeztem, számszerűsíthető paraméterekkel és ennyi. Ezek a megoldások pontosabbak vajon miért nézik így olyan amatőr cégek a fék mint pl ADAC a fékek terhelhetőségét? Az "okos emberek nem készültek fel az autógyártók variálására. A különféle féktípusok pedig az autógyártók variálásának köszönhetőek gyakorlatilag kiszámíthatatlan mikor milyen autón melyik fék van találkoztam már olyan esettel pl Opel Corsa D ,hogy az 1,3D az 1,0benzines fékje volt gyári új autó! De VW esetén is vannak hasonló anomáliák miért szerelnek egy Polo/Fabia 1,2 benzines tipust 2 tárcsaátmérővel 4 fajta féknyereggel? Először is: én nem minősítettem az általad emlegetett cégeket vizsgálati módszerük miatt. Sehol nem említettem, hogy elzárkóztam a lassulás méréstől illetve a fékút méréstől, mint vizsgálati módszertől. Nem utolsó sorban pedig engedtessék meg nekem, hogy én válasszam meg a számomra megfelelő választ adó mérési módszert. A választott vizsgálati eljárás nekem sokkal több adatot szolgáltatott, mint gondolnád. Nem is akarok a mit-miértekkel terhelni senkit, elég, ha én tudom és még néhány kolléga. 2. Nem tudom és nem is nagyon izgat, miért így minősítik a féket. Én a rendelkezésemre álló eszközökkel tettem kísérletet a különbség mérhetővé tételére, engem meggyőzött, tükrözte a tapasztalatomat. 3. Az, hogy melyik autóra milyen féktárcsát és nyerget szerelnek a gyártók, hát ez sem nagyon érdekel, biztosan oka van. De azért hozzátenném, hogy nem csak ebből a két alkatrészből áll a fék. Tehát a variációk tárháza kimeríthetetlen. Végezetül megemlíteném, hogy igazából nem erről szólt a társalgás. Egészen egyszerűen véleményeztem a jelenleg az autómban található első fékbetétet. Ettől még más lehet elégedett vele.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #434 Dátum: 2012. április 27. - 21:19:38 » |
|
Sziasztok! Első fékbetéteim cserések lesznek ! Kérdezném, hogy tud vki. jó minőségűt? Illetve a klubon keresztül vki. foglalkozik alkatrész kereskedéssel? A kocsim: 1.4 HB 2005.03.-ai Nem baj ha nem gyári, csak jól fogjon és ne radírozzam le 30 e. -nél Segítségeteket köszönöm! Nekem Textar van most benne. Nagyon jók, csak egy gond van velük... Feltekert ablaknál is hallom, úgy visít Nos, én a közeljövőben kívánom "ívjavítani" a Textar betétet. Teljességgel kiszámíthatatlan a fékhatás, a gyári legalább konstans pocsék volt. Nagy ívbe javítod legalább? Igen, már edzem magam egyéb használt betétekkel! Nekem a gyári után koreai utángyártott van amivel jelentősen javult a fékhatás. Mérted, vagy csak a megérzés? te a kiszámíthatatlan fékhatást mérted? amúgy változott az adagolhatóságon keresztül minden a gyári egy nyúlós"takony" volt Igen, tettem kísérletet rá. 3-4 blokkolás közeli fékezés kb 80 km/h sebességről és máris 50-60%-al nagyobb pedálerő kellett ugyanazon fékerőhöz. És nem, nem a fékfolyadék a ludas, konkrétan kigyulladt a fékbetét, olyan büdös volt, mint az erősen csúszó kuplung. Ezt tudta produkálni 160 km/h sebességről, vészfékezéskor is, egyszerűen nem fogta az elejét. Ja, és az ABS-t kikapcsoltam. Amit leírsz az szerintem nem igazán "mérés", a leírt sebesség után nem hiszem, hogy konkrét mért értékeid lennének!? Ennyire azért ne nézzél amatőrnek! A "hideg" féket lemértem, majd a fentebb említett 3-4 fékezés után visszamértem fékpadon. Ugyanis felénk már feltalálták a fékpadot, pedálerő mérővel egyetemben. Arról már nem is beszélve, hogy minden autóhoz tartozik egy fékhatátgörbe, ami megszabja az adott autón elérendő fékerőt adott pedálerő függvényében. Lehet, hogy újdonságot mondtam? Pedig kb 1987 óta a műszakin eszerint kell a féket mérni. Aztán a fékbetéten kialakult felület is sokatmondó volt. Leginkább a békebeli német briketthez volt hasonlatos. A nagy tempóról való fékezés csak "hab a tortán". lassulásmérővel vagy fékútméréssel szerintem lényegesen többet értél volna a jelleggörbe szerintem semmit nem ér! vagy szerinted,hogyan lehet ráhúzni 1 autóra 1 görbét amikor 2 fajta tárcsaátmérővel és 3 fajta fékmunkahenger dugattyú átmérővel létezik? vagy szerinted ugyanaz a fékhatás? Valószínűleg ezek a megoldások is megfelelően igazolták volna, de ez egyszerűbb volt és pontosabb adatot szolgáltatott. Az pedig teljesen mindegy, hogy szerinted semmit sem ér a határgörbe, mert ezt nálunk sokkal okosabb emberek találták ki. A különféle fék felszerelés adott típuson belül fejlesztés eredménye, több-kevesebb sikerrel (az önképzőkörös machinátorokról most nem beszélek). Valószínűsíthetően oka van a variációknak, nekem nem tisztem ezt boncolgatni, nem is erről volt szó alapjaiban. Tény az, hogy nekem kevés ami most van az autóban. De nem is értem, minek magyarázkodok feleslegesen. Egyszerű összehasonlító mérést végeztem, számszerűsíthető paraméterekkel és ennyi. Ezek a megoldások pontosabbak vajon miért nézik így olyan amatőr cégek a fék mint pl ADAC a fékek terhelhetőségét? Az "okos emberek nem készültek fel az autógyártók variálására. A különféle féktípusok pedig az autógyártók variálásának köszönhetőek gyakorlatilag kiszámíthatatlan mikor milyen autón melyik fék van találkoztam már olyan esettel pl Opel Corsa D ,hogy az 1,3D az 1,0benzines fékje volt gyári új autó! De VW esetén is vannak hasonló anomáliák miért szerelnek egy Polo/Fabia 1,2 benzines tipust 2 tárcsaátmérővel 4 fajta féknyereggel? Először is: én nem minősítettem az általad emlegetett cégeket vizsgálati módszerük miatt. Sehol nem említettem, hogy elzárkóztam a lassulás méréstől illetve a fékút méréstől, mint vizsgálati módszertől. Nem utolsó sorban pedig engedtessék meg nekem, hogy én válasszam meg a számomra megfelelő választ adó mérési módszert. A választott vizsgálati eljárás nekem sokkal több adatot szolgáltatott, mint gondolnád. Nem is akarok a mit-miértekkel terhelni senkit, elég, ha én tudom és még néhány kolléga. 2. Nem tudom és nem is nagyon izgat, miért így minősítik a féket. Én a rendelkezésemre álló eszközökkel tettem kísérletet a különbség mérhetővé tételére, engem meggyőzött, tükrözte a tapasztalatomat. 3. Az, hogy melyik autóra milyen féktárcsát és nyerget szerelnek a gyártók, hát ez sem nagyon érdekel, biztosan oka van. De azért hozzátenném, hogy nem csak ebből a két alkatrészből áll a fék. Tehát a variációk tárháza kimeríthetetlen. Végezetül megemlíteném, hogy igazából nem erről szólt a társalgás. Egészen egyszerűen véleményeztem a jelenleg az autómban található első fékbetétet. Ettől még más lehet elégedett vele. 1.az,hogy az adott határértéken belül van "A" "B" vagy "C" típusú fékbetéttel/tárcsával is a fékhatás az még nem jelenti azt,hogy még kielégítő lehet akár neked akár nekem 2.a féket általánosságban nemigazán tudod se te se én mással mint fékpaddal mérni,de nem jelenti azt,hogy tudod szimulálni azt ami az utakon történik terhelés és melegedés szintjén 3.az ,hogy nem érdekel téged attól még tény ,hogy össze vissza fékekkel jönnek azonos típusú autók nagyon jól tudom,hogy miből áll egy fék de az esetek 90% ban azokat az alkatrészeket keverik amiket írtam Viszont te kételkedtél abban ,hogy más akár érzésre is szubjektíven véleményt tud nyilvánítani az autójában lévő fékbetétek milyenségéről.
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
|