baroti
|
|
« Hozzászólás #165 Dátum: 2010. április 14. - 06:34:16 » |
|
Üdv!
Hátsó fék melegedésével kapcsolatban valahol olvastam itt valamelyik fórumban, vagy a főoldalon, hogy a fékcsőben lévő gumival történik valami és ez nem engedi vissza az olajat, ami miatt megmarad a nyomás, azaz a fékpofák tovább szorongatják a tárcsát... Nálam most jelentkezik megint a melegedés, de nem találom a hiba leírását. Vagy nem voltam kellően alapos, vagy csak bénázok... Egyáltalán úgy van-e, ahogy fentebb írtam? Típushibák között nem találtam... Mi a megoldás? (Gondolom a fékcső csere, de annak melyik része? Az hol van? Ha csak az egyik oldal melegszik kell-e cserélni a másikat is? Mennyibe fáj sacc a bukszának?) Köszi előre is választ.
hátsó gumifékcső csere a megoldás célszerű párban mert sajnos a másik is erre a sorsra jut Ez igy igaz ahogy Sebike irja, mar arrol hogy " célszerű párban mert sajnos a másik is erre a sorsra jut", Ugyanis nekem is bejott a masodik is, annyi kulombseggel hogy az elejen.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Yanee
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 451
SW 1,6 Elite
|
|
« Hozzászólás #166 Dátum: 2010. április 14. - 17:02:19 » |
|
Üdv!
Hátsó fék melegedésével kapcsolatban valahol olvastam itt valamelyik fórumban, vagy a főoldalon, hogy a fékcsőben lévő gumival történik valami és ez nem engedi vissza az olajat, ami miatt megmarad a nyomás, azaz a fékpofák tovább szorongatják a tárcsát... Nálam most jelentkezik megint a melegedés, de nem találom a hiba leírását. Vagy nem voltam kellően alapos, vagy csak bénázok... Egyáltalán úgy van-e, ahogy fentebb írtam? Típushibák között nem találtam... Mi a megoldás? (Gondolom a fékcső csere, de annak melyik része? Az hol van? Ha csak az egyik oldal melegszik kell-e cserélni a másikat is? Mennyibe fáj sacc a bukszának?) Köszi előre is választ.
hátsó gumifékcső csere a megoldás célszerű párban mert sajnos a másik is erre a sorsra jut Ez igy igaz ahogy Sebike irja, mar arrol hogy " célszerű párban mert sajnos a másik is erre a sorsra jut", Ugyanis nekem is bejott a masodik is, annyi kulombseggel hogy az elejen. Csere óta tünetmentes? Most végig jártam Miskolc nagy alkatrész kereskedéseit (bárdi láng unix) + japán-koreai specialistát + 1-2 egyéb alkatrészkereskedést ami útba esett: nincs készleten, nincs raktáron, nincs sehol. Egy helyről hívtak vissza, hogy a !!!jövő hét közepére tud hozatni 11860 Ft/db-ért!!! A márkaszervízben sincs. Kérdik miért kell. Mondom a tüneteket, sorolom a korábbi takarítást, stb. Szerintük nem az. Javító készlet + takarítás + ilyenről még nem hallottak, aztán jön a szervízvezető mégis volt ilyesmi egyszer valamikor... Fél óra alatt megnézik, ha kell. Mondom OK kezdhetik rögtön, mibe kerül? Mondják izé, akkor már fékpad, meg takarítás, meg bla-bla és akkor az úgy két óra és 12000Ft + alkatrész. Mondom további szép napot. Nekem viszont most nagyon kellene a kocsi és nincs másik a családban... :-( Tegnap Balassagyarmatról hazafelé már láthatóan izzott a féktárcsám pedig még szürkület sem volt. Többször is megálltam 10-15 km után, hogy hüljön. Aztán Nádújfalu után észrevettem, hogy nem melegszik... Onnantól a Barcikáig a 23,25,26-os utakon csak motorfékkel, és kézi fékkel lassítva jöttem. Jövő héten Debrecenbe, Pestre és Bgyarmatra is kellene mennem... Segítség!Segítség!Segítség!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #167 Dátum: 2010. április 14. - 17:12:52 » |
|
Yanee! Van Pittike, van Várna15, van Müllerautó kft, ezeknél mind kedvezményünk van, és tudnak küldeni is utánvétellel. Keresd meg őket! Ha megkapod bármelyik autószerelő be tudja rakni, feltölti, légteleníti, és kész. Sőt, holnap Rudihoz megyek, ott is rákérdezek, hátha tud valami okosat. Amúgy meg el tudom képzelni, hogy nemcsak a gyári cső jó bele, biztosan van más megoldás is. Próbálkozz, ne add fel! (Elérhetőségüket megtalálod a partnereknél). A legszebb autónak mennie kell!
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Yanee
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 451
SW 1,6 Elite
|
|
« Hozzászólás #168 Dátum: 2010. április 14. - 17:32:16 » |
|
Yanee! Van Pittike, van Várna15, van Müllerautó kft, ezeknél mind kedvezményünk van, és tudnak küldeni is utánvétellel. Keresd meg őket! Ha megkapod bármelyik autószerelő be tudja rakni, feltölti, légteleníti, és kész. Sőt, holnap Rudihoz megyek, ott is rákérdezek, hátha tud valami okosat. Amúgy meg el tudom képzelni, hogy nemcsak a gyári cső jó bele, biztosan van más megoldás is. Próbálkozz, ne add fel! (Elérhetőségüket megtalálod a partnereknél). A legszebb autónak mennie kell!
Minden megoldás érdekel! Szerelő van, már megegyeztünk, hogy pénteken estefelé, vagy szombaton szinte egész nap meg tudjuk csinálni, de nincs mit belerakni! Utánvétes startpluszos postacsomagra is nyitott vagyok... Az ha holnap postára kerül, akkor pénteken megkapom. A telszámomat aki akarja, itt a fórumon is megtalálja. Addig is keresem a felsoroltakat.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
baroti
|
|
« Hozzászólás #169 Dátum: 2010. április 14. - 17:33:10 » |
|
Most mar a mesed alapjan egesszen biztos hogy a gumifekcso a bunos, Nalam is ez volt meg ha elol is de a tunet ugyan az sot nalam is mar izott a tarcsa mind a kovacstuzben. Megoldast hozott a tomlocsere. Keress kitartoan mert nem letezik hogy valahol ne bukkanj ra, en is az UNIX-tol rendeltem, igaz meg nem tudom mondani most hogy milyen marka, de biztos hogy nem eredeti ugyanis a teleszkopon valo rogziteshez nem femidom van hanem gumi konusz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #170 Dátum: 2010. április 14. - 20:25:50 » |
|
Yanee! Van Pittike, van Várna15, van Müllerautó kft, ezeknél mind kedvezményünk van, és tudnak küldeni is utánvétellel. Keresd meg őket! Ha megkapod bármelyik autószerelő be tudja rakni, feltölti, légteleníti, és kész. Sőt, holnap Rudihoz megyek, ott is rákérdezek, hátha tud valami okosat. Amúgy meg el tudom képzelni, hogy nemcsak a gyári cső jó bele, biztosan van más megoldás is. Próbálkozz, ne add fel! (Elérhetőségüket megtalálod a partnereknél). A legszebb autónak mennie kell!
Minden megoldás érdekel! Szerelő van, már megegyeztünk, hogy pénteken estefelé, vagy szombaton szinte egész nap meg tudjuk csinálni, de nincs mit belerakni! Utánvétes startpluszos postacsomagra is nyitott vagyok... Az ha holnap postára kerül, akkor pénteken megkapom. A telszámomat aki akarja, itt a fórumon is megtalálja. Addig is keresem a felsoroltakat. Megnéztem, sajnos én nem tudok ilyet szerezni, pedig mi elküldtük volna postán, minden nap adunk fel csomagokat... :S
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Yanee
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 451
SW 1,6 Elite
|
|
« Hozzászólás #171 Dátum: 2010. április 23. - 10:17:30 » |
|
Yanee! Van Pittike, van Várna15, van Müllerautó kft, ezeknél mind kedvezményünk van, és tudnak küldeni is utánvétellel. Keresd meg őket! Ha megkapod bármelyik autószerelő be tudja rakni, feltölti, légteleníti, és kész. Sőt, holnap Rudihoz megyek, ott is rákérdezek, hátha tud valami okosat. Amúgy meg el tudom képzelni, hogy nemcsak a gyári cső jó bele, biztosan van más megoldás is. Próbálkozz, ne add fel! (Elérhetőségüket megtalálod a partnereknél). A legszebb autónak mennie kell!
Csőcsere megvolt - nem, nem szolit üzuemeltetek! A Műllerautósoktól kaptam a legrövidem időpontot, mire tudnak küldeni, ráadásul a legolcsóbbat is a három közül, akik jelezték, hogy tudnak majd küldeni. (Volt 11890-/db közeli japó-koreaira specializálódott üzlet 1 hétre vállalva beszerzést, volt 8200-/db-ra mondott, de most nincs és nem is tudja mikor lesz, mert a holland raktárban sincs éppen... Ez egy nagykereskedő cég volt. És a Mülleresek 4150-/db-ért+postaköltség 3 munkanapra postai szállítással együtt .) A szerelő haver kedd este beépítette, fékmunkahengert szétszedte, kitakarította. Amin megdöbbentünk: A munkahengerben lévő gumigyűrű alatt (!!!) rozsdásodás volt! Elvileg oda levegő sem juthat be, nemhogy nedvesség... Hallott/látott már ilyet valaki? Mivel olyan gumigyűrűvel nem készültem, visszakerült a régi. Tegnap volt egy sacc 300km-es utam - fék tünetmentes. Remélem így is marad. A fékbetét és a tárcsa megégett nem kicsit. Betétet cserélni kell, tárcsát szabályozni... Majd májusban. És már a vezérműszíjas hadműveletet sem kellene tovább halogatni... De legalább fogyira mértem most egy jó értéket. Az írom oda, ahová való.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #172 Dátum: 2010. április 29. - 10:06:07 » |
|
nos, ma kiderült, hogy nem a kopásjelző ciripelt, hanem a betét széle beleért a tárcsa vállába. némi csiszolás és fazonigazítás után minden okés.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #173 Dátum: 2010. április 29. - 21:02:24 » |
|
nos, ma kiderült, hogy nem a kopásjelző ciripelt, hanem a betét széle beleért a tárcsa vállába. némi csiszolás és fazonigazítás után minden okés. Na ezt nem értem... Hogy lehet akkora válla a tárcsának, hogy az bármibe is beleérjen???
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #174 Dátum: 2010. Május 01. - 10:14:03 » |
|
nos, ma kiderült, hogy nem a kopásjelző ciripelt, hanem a betét széle beleért a tárcsa vállába. némi csiszolás és fazonigazítás után minden okés. Na ezt nem értem... Hogy lehet akkora válla a tárcsának, hogy az bármibe is beleérjen??? az volt a gáz, hogy a betétcserénél a betétek szélei nem voltak becsiszolva és a fékporlerakodások miatt súrlódott a tárcsa szélén kiült fekete cuccal (mert sosem voltak még takarítva ez előtt a fékek, 71000 km). nem vagyok szaki, remélem nem írtam hülyeséget. mondta is múltkor az ex chevys szaki, hogy azért egy párszor már szét kellett volna szedni és takarítani ennyi km-nél.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. Május 01. - 10:20:22 írta WERES »
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #175 Dátum: 2010. Május 01. - 11:53:11 » |
|
nos, ma kiderült, hogy nem a kopásjelző ciripelt, hanem a betét széle beleért a tárcsa vállába. némi csiszolás és fazonigazítás után minden okés. Na ezt nem értem... Hogy lehet akkora válla a tárcsának, hogy az bármibe is beleérjen??? az volt a gáz, hogy a betétcserénél a betétek szélei nem voltak becsiszolva és a fékporlerakodások miatt súrlódott a tárcsa szélén kiült fekete cuccal (mert sosem voltak még takarítva ez előtt a fékek, 71000 km). nem vagyok szaki, remélem nem írtam hülyeséget. mondta is múltkor az ex chevys szaki, hogy azért egy párszor már szét kellett volna szedni és takarítani ennyi km-nél. Szakember cserélte? Merthogy ha válla volt a tárcsának, akkor betétcserénél illett volna a tárcsát szabályoztatni...nem?
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #176 Dátum: 2010. Május 01. - 20:27:46 » |
|
nos, ma kiderült, hogy nem a kopásjelző ciripelt, hanem a betét széle beleért a tárcsa vállába. némi csiszolás és fazonigazítás után minden okés. Na ezt nem értem... Hogy lehet akkora válla a tárcsának, hogy az bármibe is beleérjen??? az volt a gáz, hogy a betétcserénél a betétek szélei nem voltak becsiszolva és a fékporlerakodások miatt súrlódott a tárcsa szélén kiült fekete cuccal (mert sosem voltak még takarítva ez előtt a fékek, 71000 km). nem vagyok szaki, remélem nem írtam hülyeséget. mondta is múltkor az ex chevys szaki, hogy azért egy párszor már szét kellett volna szedni és takarítani ennyi km-nél. Szakember cserélte? Merthogy ha válla volt a tárcsának, akkor betétcserénél illett volna a tárcsát szabályoztatni...nem? akkor lehet rosszul értelmezem a vállasodást. nem volt baja a tárcsának, inkább a bekeményedett fékporlerakódást a tárcsa éle és sarka találkozásánál nevezném arra, amire gondoltam
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #177 Dátum: 2010. Május 02. - 09:49:21 » |
|
nos, ma kiderült, hogy nem a kopásjelző ciripelt, hanem a betét széle beleért a tárcsa vállába. némi csiszolás és fazonigazítás után minden okés. Na ezt nem értem... Hogy lehet akkora válla a tárcsának, hogy az bármibe is beleérjen??? az volt a gáz, hogy a betétcserénél a betétek szélei nem voltak becsiszolva és a fékporlerakodások miatt súrlódott a tárcsa szélén kiült fekete cuccal (mert sosem voltak még takarítva ez előtt a fékek, 71000 km). nem vagyok szaki, remélem nem írtam hülyeséget. mondta is múltkor az ex chevys szaki, hogy azért egy párszor már szét kellett volna szedni és takarítani ennyi km-nél. Szakember cserélte? Merthogy ha válla volt a tárcsának, akkor betétcserénél illett volna a tárcsát szabályoztatni...nem? akkor lehet rosszul értelmezem a vállasodást. nem volt baja a tárcsának, inkább a bekeményedett fékporlerakódást a tárcsa éle és sarka találkozásánál nevezném arra, amire gondoltam Attól is tud nyikorogni. Mondjuk lacsin még nem tapasztaltam, lehet mert elég nyitott az alufelni miatt és ki van pucolva néha. Egyik előző autómon nem volt alukerék, na ott nyikorgott is. Kerékcseréknél mindig kifujatom, meg mosásnál sem árt a mosót odatartani.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #178 Dátum: 2010. Május 04. - 15:33:09 » |
|
nos, ma kiderült, hogy nem a kopásjelző ciripelt, hanem a betét széle beleért a tárcsa vállába. némi csiszolás és fazonigazítás után minden okés. Na ezt nem értem... Hogy lehet akkora válla a tárcsának, hogy az bármibe is beleérjen??? az volt a gáz, hogy a betétcserénél a betétek szélei nem voltak becsiszolva és a fékporlerakodások miatt súrlódott a tárcsa szélén kiült fekete cuccal (mert sosem voltak még takarítva ez előtt a fékek, 71000 km). nem vagyok szaki, remélem nem írtam hülyeséget. mondta is múltkor az ex chevys szaki, hogy azért egy párszor már szét kellett volna szedni és takarítani ennyi km-nél. Szakember cserélte? Merthogy ha válla volt a tárcsának, akkor betétcserénél illett volna a tárcsát szabályoztatni...nem? akkor lehet rosszul értelmezem a vállasodást. nem volt baja a tárcsának, inkább a bekeményedett fékporlerakódást a tárcsa éle és sarka találkozásánál nevezném arra, amire gondoltam Nem értelmezted rosszul. A kopott tárcsa vállasodik. Az Epica-é mondjuk nem, mert ott már volt annyi eszük, hogy a fékbetét kiér a széléig. Egyébként nagyon kocsinál az a megoldás van mint a mienken, és ezeknél bizony válla lesz a tárcsának. Akár már egy betét alatt is. Szabályozni ezeket a tárcsákat már nem igen lehet (szabad). Nincs bennük annyi anyag, hamar a minimum méreten vannak. Szabályozás után a vékonyabb anyag miatt vetemedhet (ütni fog a fék), vagy akár törhet is a tárcsa. Nem éri meg. Állapottól függően (nálam úgy néz ki max. 2 betétenként) csere. Ha nem cserélem, akkor a tárcsa széléről le szoktam kaparni a rozsdát egy csavarhúzóval (csavarhúzó befeszít, tárcsa kézzel forgat).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #179 Dátum: 2010. Május 04. - 17:16:18 » |
|
nos, ma kiderült, hogy nem a kopásjelző ciripelt, hanem a betét széle beleért a tárcsa vállába. némi csiszolás és fazonigazítás után minden okés. Na ezt nem értem... Hogy lehet akkora válla a tárcsának, hogy az bármibe is beleérjen??? az volt a gáz, hogy a betétcserénél a betétek szélei nem voltak becsiszolva és a fékporlerakodások miatt súrlódott a tárcsa szélén kiült fekete cuccal (mert sosem voltak még takarítva ez előtt a fékek, 71000 km). nem vagyok szaki, remélem nem írtam hülyeséget. mondta is múltkor az ex chevys szaki, hogy azért egy párszor már szét kellett volna szedni és takarítani ennyi km-nél. Szakember cserélte? Merthogy ha válla volt a tárcsának, akkor betétcserénél illett volna a tárcsát szabályoztatni...nem? akkor lehet rosszul értelmezem a vállasodást. nem volt baja a tárcsának, inkább a bekeményedett fékporlerakódást a tárcsa éle és sarka találkozásánál nevezném arra, amire gondoltam Nem értelmezted rosszul. A kopott tárcsa vállasodik. Az Epica-é mondjuk nem, mert ott már volt annyi eszük, hogy a fékbetét kiér a széléig. Egyébként nagyon kocsinál az a megoldás van mint a mienken, és ezeknél bizony válla lesz a tárcsának. Akár már egy betét alatt is. Szabályozni ezeket a tárcsákat már nem igen lehet (szabad). Nincs bennük annyi anyag, hamar a minimum méreten vannak. Szabályozás után a vékonyabb anyag miatt vetemedhet (ütni fog a fék), vagy akár törhet is a tárcsa. Nem éri meg. Állapottól függően (nálam úgy néz ki max. 2 betétenként) csere. Ha nem cserélem, akkor a tárcsa széléről le szoktam kaparni a rozsdát egy csavarhúzóval (csavarhúzó befeszít, tárcsa kézzel forgat). Egy szabályzást kibírnak...mondjuk 60000-nél betétcserekor, 120000-nél tárcsacsere. Persze vannak kivételek, mondjuk citroen...na annak alapban olyan vékony, mint egy másik márkáé kopottan.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
|