Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
|
« Hozzászólás #135 Dátum: 2010. Január 30. - 23:16:40 » |
|
Egyébként a Lacsi kipörgésgátlója milyen elven működik?
Mindegyik kipörgésgátló a kereket fékezi van olyan ami a motorteljesítményt is elveszi Pont erre voltam kiváncsi, mármint, hogy a Lacsié teljesítményt is vesz-e el vagy sem. De ezek szerint "csak" fékezi a kerekeket. Ez benne van a kézikönyvben is, hogy a kipörgő kerekeket fékezi. Bár szerintem nem a leghatékonyabban végzi a dolgát. Simán elcsúszkál az autó eleje jobbra-balra, ha csúszós úton nyomok egy kövér gázt. Viszont az igaz, hogy más TC nélküli kocsiknál könnybben elindul. De komolyabb márkák ellen csúszós úton való indulásnál sansza sincs a Lacsinak.
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Lacetti: Toyota:
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #136 Dátum: 2010. Január 30. - 23:22:03 » |
|
Egyébként a Lacsi kipörgésgátlója milyen elven működik?
Mindegyik kipörgésgátló a kereket fékezi van olyan ami a motorteljesítményt is elveszi Pont erre voltam kiváncsi, mármint, hogy a Lacsié teljesítményt is vesz-e el vagy sem. De ezek szerint "csak" fékezi a kerekeket. Ez benne van a kézikönyvben is, hogy a kipörgő kerekeket fékezi. Bár szerintem nem a leghatékonyabban végzi a dolgát. Simán elcsúszkál az autó eleje jobbra-balra, ha csúszós úton nyomok egy kövér gázt. Viszont az igaz, hogy más TC nélküli kocsiknál könnybben elindul. De komolyabb márkák ellen csúszós úton való indulásnál sansza sincs a Lacsinak. Hát lehet, de épp előttem piruettezett egyet egy vadiúj 5-ös bömös (LPK rendszámú), körforgalomból kifele nyomott egy kövér gázt és kipörgő kerekekkel elindult a fara. Persze 2-3 másodperc múlva az elektronika megfogta, de ott is simán pörgött a kerék addig.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
|
« Hozzászólás #137 Dátum: 2010. Január 31. - 09:27:27 » |
|
Egyébként a Lacsi kipörgésgátlója milyen elven működik?
Mindegyik kipörgésgátló a kereket fékezi van olyan ami a motorteljesítményt is elveszi Pont erre voltam kiváncsi, mármint, hogy a Lacsié teljesítményt is vesz-e el vagy sem. De ezek szerint "csak" fékezi a kerekeket. Ez benne van a kézikönyvben is, hogy a kipörgő kerekeket fékezi. Bár szerintem nem a leghatékonyabban végzi a dolgát. Simán elcsúszkál az autó eleje jobbra-balra, ha csúszós úton nyomok egy kövér gázt. Viszont az igaz, hogy más TC nélküli kocsiknál könnybben elindul. De komolyabb márkák ellen csúszós úton való indulásnál sansza sincs a Lacsinak. Hát lehet, de épp előttem piruettezett egyet egy vadiúj 5-ös bömös (LPK rendszámú), körforgalomból kifele nyomott egy kövér gázt és kipörgő kerekekkel elindult a fara. Persze 2-3 másodperc múlva az elektronika megfogta, de ott is simán pörgött a kerék addig. Lehet, hogy sport állásban volt
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Lacetti: Toyota:
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #138 Dátum: 2010. Január 31. - 10:35:26 » |
|
Egyébként a Lacsi kipörgésgátlója milyen elven működik?
Mindegyik kipörgésgátló a kereket fékezi van olyan ami a motorteljesítményt is elveszi Pont erre voltam kiváncsi, mármint, hogy a Lacsié teljesítményt is vesz-e el vagy sem. De ezek szerint "csak" fékezi a kerekeket. Ez benne van a kézikönyvben is, hogy a kipörgő kerekeket fékezi. Bár szerintem nem a leghatékonyabban végzi a dolgát. Simán elcsúszkál az autó eleje jobbra-balra, ha csúszós úton nyomok egy kövér gázt. Viszont az igaz, hogy más TC nélküli kocsiknál könnybben elindul. De komolyabb márkák ellen csúszós úton való indulásnál sansza sincs a Lacsinak. Hát lehet, de épp előttem piruettezett egyet egy vadiúj 5-ös bömös (LPK rendszámú), körforgalomból kifele nyomott egy kövér gázt és kipörgő kerekekkel elindult a fara. Persze 2-3 másodperc múlva az elektronika megfogta, de ott is simán pörgött a kerék addig. Lehet, hogy sport állásban volt Talán az is csak így működik nesze neked prémium márka Talán a helyén kéne kezelni a típust Lacetti esetén egy egyszerűbb TCS van csak fékez az ABS-t használja gyakorlatilag más az ABS vezérlő szelep minden ugyanaz amikor a 2 kerék fordulatszámeltérése elér egy gyárilag beállított szintet akkor áll neki fékezni a túlpörgő kerekeket. Korszerübb technika beavatkozik a motorba is gázt vesz el stb.
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #139 Dátum: 2010. Január 31. - 10:38:08 » |
|
Egyébként a Lacsi kipörgésgátlója milyen elven működik?
Mindegyik kipörgésgátló a kereket fékezi van olyan ami a motorteljesítményt is elveszi Pont erre voltam kiváncsi, mármint, hogy a Lacsié teljesítményt is vesz-e el vagy sem. De ezek szerint "csak" fékezi a kerekeket. Ez benne van a kézikönyvben is, hogy a kipörgő kerekeket fékezi. Bár szerintem nem a leghatékonyabban végzi a dolgát. Simán elcsúszkál az autó eleje jobbra-balra, ha csúszós úton nyomok egy kövér gázt. Viszont az igaz, hogy más TC nélküli kocsiknál könnybben elindul. De komolyabb márkák ellen csúszós úton való indulásnál sansza sincs a Lacsinak. Hát lehet, de épp előttem piruettezett egyet egy vadiúj 5-ös bömös (LPK rendszámú), körforgalomból kifele nyomott egy kövér gázt és kipörgő kerekekkel elindult a fara. Persze 2-3 másodperc múlva az elektronika megfogta, de ott is simán pörgött a kerék addig. Lehet, hogy sport állásban volt Az is lehet. Bár én ilyen időben biztos nem úgy használnám.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #140 Dátum: 2010. Február 13. - 21:09:55 » |
|
Ma is jó szolgálatot tett a kipörgésgátló. Egy teljesen jeges úton parkoltam és viszonylag simán el tudtam indulni, míg az előttem parkoló új Fabia csak szenvedett. Azért segítettem neki tolni a kocsit.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #141 Dátum: 2010. Február 14. - 15:10:47 » |
|
Ma is jó szolgálatot tett a kipörgésgátló. Egy teljesen jeges úton parkoltam és viszonylag simán el tudtam indulni, míg az előttem parkoló új Fabia csak szenvedett. Azért segítettem neki tolni a kocsit. Így legalább megvolt a napi jó cselekedeted! Persze nemcsak kipörgésgátló függvénye, legalább annyira vezetés technikai kérdés is.
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #142 Dátum: 2010. Február 14. - 21:29:07 » |
|
Ma is jó szolgálatot tett a kipörgésgátló. Egy teljesen jeges úton parkoltam és viszonylag simán el tudtam indulni, míg az előttem parkoló új Fabia csak szenvedett. Azért segítettem neki tolni a kocsit. Így legalább megvolt a napi jó cselekedeted! Persze nemcsak kipörgésgátló függvénye, legalább annyira vezetés technikai kérdés is. Hát van benne valami. A Fabiasnak annyira kipörgött a kereke és csak pörgette-pörgette. Ajánlottam neki a kettest és hogy azért kormány is van azon a kocsin is, de végül győzőtt a kézi erő.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #143 Dátum: 2010. Február 16. - 13:30:44 » |
|
Vasárnap felmentünk hóba sétálni a Hármashatárhegyre, nos, ami a csúcsnál parkoló lett volna ott ugye nem volt letakarítva a hó, meg be sem álltak rendesen, csak a bejárat szájába parkoltak egymás mellé. Pár perc várakozás után felszabadult 1 hely. Be is álltam oda, de elég keskeny részen volt elhányva a térdig érő hó. Gondoltam is hogy majd tolatva kell kiállnom (mármint, hogy végig tolatni az első elágazásig, kb 30 méter), persze induláskor ezt elfelejtettem. Jól alászedtem és a jobb első kerekem elsüppedt a hóban, az eleje szintén felakadt (a kerékjárat és a lökösnél). Haver mondta, hogy a nyakig havas jobb elsőm nem is forog az erőlködésnél. Ez normális? Aztán csak sikerült tologatni, ásogatni kézzel, mert se előre, se hátra nem tudtam megmozdítani az autót. Kb fél óra szenvedés után sikerült kijutni, előtte még egy lagunát is ki kellett tolnunk.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #144 Dátum: 2010. Február 16. - 20:13:07 » |
|
Vasárnap felmentünk hóba sétálni a Hármashatárhegyre, nos, ami a csúcsnál parkoló lett volna ott ugye nem volt letakarítva a hó, meg be sem álltak rendesen, csak a bejárat szájába parkoltak egymás mellé. Pár perc várakozás után felszabadult 1 hely. Be is álltam oda, de elég keskeny részen volt elhányva a térdig érő hó. Gondoltam is hogy majd tolatva kell kiállnom (mármint, hogy végig tolatni az első elágazásig, kb 30 méter), persze induláskor ezt elfelejtettem. Jól alászedtem és a jobb első kerekem elsüppedt a hóban, az eleje szintén felakadt (a kerékjárat és a lökösnél). Haver mondta, hogy a nyakig havas jobb elsőm nem is forog az erőlködésnél. Ez normális? Aztán csak sikerült tologatni, ásogatni kézzel, mert se előre, se hátra nem tudtam megmozdítani az autót. Kb fél óra szenvedés után sikerült kijutni, előtte még egy lagunát is ki kellett tolnunk.
Normális. Ez a differenciálmű hátránya, ezért kapcsolható ki a terepjárókban.
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #145 Dátum: 2010. Február 16. - 21:54:20 » |
|
Vasárnap felmentünk hóba sétálni a Hármashatárhegyre, nos, ami a csúcsnál parkoló lett volna ott ugye nem volt letakarítva a hó, meg be sem álltak rendesen, csak a bejárat szájába parkoltak egymás mellé. Pár perc várakozás után felszabadult 1 hely. Be is álltam oda, de elég keskeny részen volt elhányva a térdig érő hó. Gondoltam is hogy majd tolatva kell kiállnom (mármint, hogy végig tolatni az első elágazásig, kb 30 méter), persze induláskor ezt elfelejtettem. Jól alászedtem és a jobb első kerekem elsüppedt a hóban, az eleje szintén felakadt (a kerékjárat és a lökösnél). Haver mondta, hogy a nyakig havas jobb elsőm nem is forog az erőlködésnél. Ez normális? Aztán csak sikerült tologatni, ásogatni kézzel, mert se előre, se hátra nem tudtam megmozdítani az autót. Kb fél óra szenvedés után sikerült kijutni, előtte még egy lagunát is ki kellett tolnunk.
Normális. Ez a differenciálmű hátránya, ezért kapcsolható ki a terepjárókban. Illetve inkább zárható..
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
zoci79
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
|
|
« Hozzászólás #146 Dátum: 2010. Március 18. - 14:33:19 » |
|
TISZTELT GABBACSI!
SZERINTEM KÜLD EL A FENÉBE A MUNKAFELVEVŐT,MERT AZ ABS LÁMPA CSAK AKKOR VILÁGÍT A MŰSZERFALON HA AZ ABS-NEK HIBÁLYA VAN.HA ESŐS IDŐBEN CSINÁLJA, VALAMELYIK KERÉKSZENZOROD VAGY ANNAK VEZETÉKE A HIBÁS.HA LEVESZED A GYUJTÁST AZÉRT HAGYJA ABBA EGY DARABIG MERT,IGY SZOKTÁK BELŐLE AZ AKTUÁLIS HBÁKAT KITÖRÖLNI.HA SZERVÍZBE RÁDUGJÁK A GÉPET ÉS ELKEZDIK A VEZETÉKEKET "SZENZOR" BABRÁLNI , MEG LESSZ MELYIK A ROSSZ.CSAK NE A MÁRKASZERVÍZBE VEGYÉL HOZZÁ SZENZORT MERT OTT EGY VAGYON.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #147 Dátum: 2010. Március 18. - 15:17:21 » |
|
TISZTELT GABBACSI!
SZERINTEM KÜLD EL A FENÉBE A MUNKAFELVEVŐT,MERT AZ ABS LÁMPA CSAK AKKOR VILÁGÍT A MŰSZERFALON HA AZ ABS-NEK HIBÁLYA VAN.HA ESŐS IDŐBEN CSINÁLJA, VALAMELYIK KERÉKSZENZOROD VAGY ANNAK VEZETÉKE A HIBÁS.HA LEVESZED A GYUJTÁST AZÉRT HAGYJA ABBA EGY DARABIG MERT,IGY SZOKTÁK BELŐLE AZ AKTUÁLIS HBÁKAT KITÖRÖLNI.HA SZERVÍZBE RÁDUGJÁK A GÉPET ÉS ELKEZDIK A VEZETÉKEKET "SZENZOR" BABRÁLNI , MEG LESSZ MELYIK A ROSSZ.CSAK NE A MÁRKASZERVÍZBE VEGYÉL HOZZÁ SZENZORT MERT OTT EGY VAGYON.
zoci, elmondod, miért kiabálsz? nem vagyunk süketek
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #148 Dátum: 2010. Március 18. - 17:13:26 » |
|
zoci, elmondod, miért kiabálsz? nem vagyunk süketek szerintem csak beragadt a kepszlokk
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #149 Dátum: 2010. Március 18. - 17:48:51 » |
|
zoci, elmondod, miért kiabálsz? nem vagyunk süketek szerintem csak beragadt a kepszlokk Szerintem 2 és fél év alatt biztos megoldódott már ez a probléma.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
|