Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 16:48:03 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 63   Le
 
Szerző Téma: Fék ,ABS, TC  (Megtekintve 290928 alkalommal)
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #135 Dátum: 2010. Január 30. - 23:16:40 »

Egyébként a Lacsi kipörgésgátlója milyen elven működik?

Mindegyik kipörgésgátló a kereket fékezi van olyan ami a motorteljesítményt is elveszi
Pont erre voltam kiváncsi, mármint, hogy a Lacsié teljesítményt is vesz-e el vagy sem. De ezek szerint "csak" fékezi a kerekeket.
Ez benne van a kézikönyvben is, hogy a kipörgő kerekeket fékezi. Bár szerintem nem a leghatékonyabban végzi a dolgát. Simán elcsúszkál az autó eleje jobbra-balra, ha csúszós úton nyomok egy kövér gázt. Viszont az igaz, hogy más TC nélküli kocsiknál könnybben elindul. De komolyabb márkák ellen csúszós úton való indulásnál sansza sincs a Lacsinak.
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #136 Dátum: 2010. Január 30. - 23:22:03 »

Egyébként a Lacsi kipörgésgátlója milyen elven működik?

Mindegyik kipörgésgátló a kereket fékezi van olyan ami a motorteljesítményt is elveszi
Pont erre voltam kiváncsi, mármint, hogy a Lacsié teljesítményt is vesz-e el vagy sem. De ezek szerint "csak" fékezi a kerekeket.
Ez benne van a kézikönyvben is, hogy a kipörgő kerekeket fékezi. Bár szerintem nem a leghatékonyabban végzi a dolgát. Simán elcsúszkál az autó eleje jobbra-balra, ha csúszós úton nyomok egy kövér gázt. Viszont az igaz, hogy más TC nélküli kocsiknál könnybben elindul. De komolyabb márkák ellen csúszós úton való indulásnál sansza sincs a Lacsinak.
Hát lehet, de épp előttem piruettezett egyet egy vadiúj 5-ös bömös (LPK rendszámú), körforgalomból kifele nyomott egy kövér gázt és kipörgő kerekekkel elindult a fara. Persze 2-3 másodperc múlva az elektronika megfogta, de ott is simán pörgött a kerék addig.
Naplózva
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #137 Dátum: 2010. Január 31. - 09:27:27 »

Egyébként a Lacsi kipörgésgátlója milyen elven működik?

Mindegyik kipörgésgátló a kereket fékezi van olyan ami a motorteljesítményt is elveszi
Pont erre voltam kiváncsi, mármint, hogy a Lacsié teljesítményt is vesz-e el vagy sem. De ezek szerint "csak" fékezi a kerekeket.
Ez benne van a kézikönyvben is, hogy a kipörgő kerekeket fékezi. Bár szerintem nem a leghatékonyabban végzi a dolgát. Simán elcsúszkál az autó eleje jobbra-balra, ha csúszós úton nyomok egy kövér gázt. Viszont az igaz, hogy más TC nélküli kocsiknál könnybben elindul. De komolyabb márkák ellen csúszós úton való indulásnál sansza sincs a Lacsinak.
Hát lehet, de épp előttem piruettezett egyet egy vadiúj 5-ös bömös (LPK rendszámú), körforgalomból kifele nyomott egy kövér gázt és kipörgő kerekekkel elindult a fara. Persze 2-3 másodperc múlva az elektronika megfogta, de ott is simán pörgött a kerék addig.
Lehet, hogy sport állásban volt Mosolyog
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #138 Dátum: 2010. Január 31. - 10:35:26 »

Egyébként a Lacsi kipörgésgátlója milyen elven működik?

Mindegyik kipörgésgátló a kereket fékezi van olyan ami a motorteljesítményt is elveszi
Pont erre voltam kiváncsi, mármint, hogy a Lacsié teljesítményt is vesz-e el vagy sem. De ezek szerint "csak" fékezi a kerekeket.
Ez benne van a kézikönyvben is, hogy a kipörgő kerekeket fékezi. Bár szerintem nem a leghatékonyabban végzi a dolgát. Simán elcsúszkál az autó eleje jobbra-balra, ha csúszós úton nyomok egy kövér gázt. Viszont az igaz, hogy más TC nélküli kocsiknál könnybben elindul. De komolyabb márkák ellen csúszós úton való indulásnál sansza sincs a Lacsinak.
Hát lehet, de épp előttem piruettezett egyet egy vadiúj 5-ös bömös (LPK rendszámú), körforgalomból kifele nyomott egy kövér gázt és kipörgő kerekekkel elindult a fara. Persze 2-3 másodperc múlva az elektronika megfogta, de ott is simán pörgött a kerék addig.
Lehet, hogy sport állásban volt Mosolyog

Talán az is csak így működik nesze neked prémium márka
Talán a helyén kéne kezelni a típust Lacetti esetén egy egyszerűbb TCS van csak fékez az ABS-t használja gyakorlatilag más az ABS vezérlő szelep minden ugyanaz amikor a 2 kerék fordulatszámeltérése elér egy gyárilag beállított szintet akkor áll neki fékezni a túlpörgő kerekeket.
Korszerübb technika beavatkozik a motorba is gázt vesz el stb.
Naplózva

70/4334431
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #139 Dátum: 2010. Január 31. - 10:38:08 »

Egyébként a Lacsi kipörgésgátlója milyen elven működik?

Mindegyik kipörgésgátló a kereket fékezi van olyan ami a motorteljesítményt is elveszi
Pont erre voltam kiváncsi, mármint, hogy a Lacsié teljesítményt is vesz-e el vagy sem. De ezek szerint "csak" fékezi a kerekeket.
Ez benne van a kézikönyvben is, hogy a kipörgő kerekeket fékezi. Bár szerintem nem a leghatékonyabban végzi a dolgát. Simán elcsúszkál az autó eleje jobbra-balra, ha csúszós úton nyomok egy kövér gázt. Viszont az igaz, hogy más TC nélküli kocsiknál könnybben elindul. De komolyabb márkák ellen csúszós úton való indulásnál sansza sincs a Lacsinak.
Hát lehet, de épp előttem piruettezett egyet egy vadiúj 5-ös bömös (LPK rendszámú), körforgalomból kifele nyomott egy kövér gázt és kipörgő kerekekkel elindult a fara. Persze 2-3 másodperc múlva az elektronika megfogta, de ott is simán pörgött a kerék addig.
Lehet, hogy sport állásban volt Mosolyog
Az is lehet. Bár én ilyen időben biztos nem úgy használnám.
Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #140 Dátum: 2010. Február 13. - 21:09:55 »

Ma is jó szolgálatot tett a kipörgésgátló. Egy teljesen jeges úton parkoltam és viszonylag simán el tudtam indulni, míg az előttem parkoló új Fabia csak szenvedett. Azért segítettem neki tolni a kocsit. Mosolyog
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #141 Dátum: 2010. Február 14. - 15:10:47 »

Ma is jó szolgálatot tett a kipörgésgátló. Egy teljesen jeges úton parkoltam és viszonylag simán el tudtam indulni, míg az előttem parkoló új Fabia csak szenvedett. Azért segítettem neki tolni a kocsit. Mosolyog
Így legalább megvolt a napi jó cselekedeted!  Vigyorog Persze nemcsak kipörgésgátló függvénye, legalább annyira vezetés technikai kérdés is. Kacsint
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #142 Dátum: 2010. Február 14. - 21:29:07 »

Ma is jó szolgálatot tett a kipörgésgátló. Egy teljesen jeges úton parkoltam és viszonylag simán el tudtam indulni, míg az előttem parkoló új Fabia csak szenvedett. Azért segítettem neki tolni a kocsit. Mosolyog
Így legalább megvolt a napi jó cselekedeted!  Vigyorog Persze nemcsak kipörgésgátló függvénye, legalább annyira vezetés technikai kérdés is. Kacsint
Hát van benne valami. A Fabiasnak annyira kipörgött a kereke és csak pörgette-pörgette. Ajánlottam neki a kettest és hogy azért kormány is van azon a kocsin is, de végül győzőtt a kézi erő. Kacsint
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #143 Dátum: 2010. Február 16. - 13:30:44 »

Vasárnap felmentünk hóba sétálni a Hármashatárhegyre, nos, ami a csúcsnál parkoló lett volna ott ugye nem volt letakarítva a hó, meg be sem álltak rendesen, csak a bejárat szájába parkoltak egymás mellé. Pár perc várakozás után felszabadult 1 hely. Be is álltam oda, de elég keskeny részen volt elhányva a térdig érő hó. Gondoltam is hogy majd tolatva kell kiállnom (mármint, hogy végig tolatni az első elágazásig, kb 30 méter), persze induláskor ezt elfelejtettem. Jól alászedtem és a jobb első kerekem elsüppedt a hóban, az eleje szintén felakadt (a kerékjárat és a lökösnél). Haver mondta, hogy a nyakig havas jobb elsőm nem is forog az erőlködésnél. Ez normális? Aztán csak sikerült tologatni, ásogatni kézzel, mert se előre, se hátra nem tudtam megmozdítani az autót. Kb fél óra szenvedés után sikerült kijutni, előtte még egy lagunát is ki kellett tolnunk.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #144 Dátum: 2010. Február 16. - 20:13:07 »

Vasárnap felmentünk hóba sétálni a Hármashatárhegyre, nos, ami a csúcsnál parkoló lett volna ott ugye nem volt letakarítva a hó, meg be sem álltak rendesen, csak a bejárat szájába parkoltak egymás mellé. Pár perc várakozás után felszabadult 1 hely. Be is álltam oda, de elég keskeny részen volt elhányva a térdig érő hó. Gondoltam is hogy majd tolatva kell kiállnom (mármint, hogy végig tolatni az első elágazásig, kb 30 méter), persze induláskor ezt elfelejtettem. Jól alászedtem és a jobb első kerekem elsüppedt a hóban, az eleje szintén felakadt (a kerékjárat és a lökösnél). Haver mondta, hogy a nyakig havas jobb elsőm nem is forog az erőlködésnél. Ez normális? Aztán csak sikerült tologatni, ásogatni kézzel, mert se előre, se hátra nem tudtam megmozdítani az autót. Kb fél óra szenvedés után sikerült kijutni, előtte még egy lagunát is ki kellett tolnunk.
Normális.
Ez a differenciálmű hátránya, ezért kapcsolható ki a terepjárókban.
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #145 Dátum: 2010. Február 16. - 21:54:20 »

Vasárnap felmentünk hóba sétálni a Hármashatárhegyre, nos, ami a csúcsnál parkoló lett volna ott ugye nem volt letakarítva a hó, meg be sem álltak rendesen, csak a bejárat szájába parkoltak egymás mellé. Pár perc várakozás után felszabadult 1 hely. Be is álltam oda, de elég keskeny részen volt elhányva a térdig érő hó. Gondoltam is hogy majd tolatva kell kiállnom (mármint, hogy végig tolatni az első elágazásig, kb 30 méter), persze induláskor ezt elfelejtettem. Jól alászedtem és a jobb első kerekem elsüppedt a hóban, az eleje szintén felakadt (a kerékjárat és a lökösnél). Haver mondta, hogy a nyakig havas jobb elsőm nem is forog az erőlködésnél. Ez normális? Aztán csak sikerült tologatni, ásogatni kézzel, mert se előre, se hátra nem tudtam megmozdítani az autót. Kb fél óra szenvedés után sikerült kijutni, előtte még egy lagunát is ki kellett tolnunk.
Normális.
Ez a differenciálmű hátránya, ezért kapcsolható ki a terepjárókban.
Illetve inkább zárható.. Kacsint
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
zoci79
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


« Hozzászólás #146 Dátum: 2010. Március 18. - 14:33:19 »

TISZTELT GABBACSI!

SZERINTEM KÜLD EL A FENÉBE A MUNKAFELVEVŐT,MERT AZ ABS LÁMPA CSAK AKKOR VILÁGÍT A MŰSZERFALON HA AZ ABS-NEK HIBÁLYA VAN.HA ESŐS IDŐBEN CSINÁLJA, VALAMELYIK KERÉKSZENZOROD VAGY ANNAK VEZETÉKE A HIBÁS.HA LEVESZED A GYUJTÁST AZÉRT HAGYJA ABBA EGY DARABIG MERT,IGY SZOKTÁK BELŐLE AZ AKTUÁLIS HBÁKAT KITÖRÖLNI.HA SZERVÍZBE RÁDUGJÁK A GÉPET ÉS ELKEZDIK A VEZETÉKEKET "SZENZOR" BABRÁLNI , MEG LESSZ MELYIK A ROSSZ.CSAK NE A MÁRKASZERVÍZBE VEGYÉL HOZZÁ SZENZORT MERT OTT EGY VAGYON.
Naplózva
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #147 Dátum: 2010. Március 18. - 15:17:21 »

TISZTELT GABBACSI!

SZERINTEM KÜLD EL A FENÉBE A MUNKAFELVEVŐT,MERT AZ ABS LÁMPA CSAK AKKOR VILÁGÍT A MŰSZERFALON HA AZ ABS-NEK HIBÁLYA VAN.HA ESŐS IDŐBEN CSINÁLJA, VALAMELYIK KERÉKSZENZOROD VAGY ANNAK VEZETÉKE A HIBÁS.HA LEVESZED A GYUJTÁST AZÉRT HAGYJA ABBA EGY DARABIG MERT,IGY SZOKTÁK BELŐLE AZ AKTUÁLIS HBÁKAT KITÖRÖLNI.HA SZERVÍZBE RÁDUGJÁK A GÉPET ÉS ELKEZDIK A VEZETÉKEKET "SZENZOR" BABRÁLNI , MEG LESSZ MELYIK A ROSSZ.CSAK NE A MÁRKASZERVÍZBE VEGYÉL HOZZÁ SZENZORT MERT OTT EGY VAGYON.
zoci, elmondod, miért kiabálsz? nem vagyunk süketek Kacsint
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #148 Dátum: 2010. Március 18. - 17:13:26 »

zoci, elmondod, miért kiabálsz? nem vagyunk süketek Kacsint
szerintem csak beragadt a kepszlokk Kacsint
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #149 Dátum: 2010. Március 18. - 17:48:51 »

zoci, elmondod, miért kiabálsz? nem vagyunk süketek Kacsint
szerintem csak beragadt a kepszlokk Kacsint
Szerintem 2 és fél év alatt biztos megoldódott már ez a probléma. Vigyorog
Naplózva


LPG
Oldalak: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 63   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!