diablo77
|
|
« Hozzászólás #75 Dátum: 2009. Május 20. - 18:43:23 » |
|
Magasabb guminyomásnál kisebb a tapadási felület, tehát könyebben megcsúszik az autó. Ezért is mérni kisebb fogyasztást a nagyobb nyomás használatánál, mivel csökken a súrlódási ellenállás. Ami viszont a fékezésnél jó, ha van... Szerintem...
A nagyobb nyomástól a gördülési ellenállás csökken, attól csökken a fogyasztás. Ha a súrlódás csökken, akkor kipöröghet, megcsúszhat a kocsi. Én az előírtnál picit nagyobb nyomáson használom (lehet ezért is jó a fogyim, bár nekem a Kalosál is jó volt, persze ott is magasabb volt a guminyomás), de ilyet nem tapasztaltam még. A nyomás gyárilag 2.1, én 2.4-en használom.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Komis
|
|
« Hozzászólás #76 Dátum: 2009. Május 20. - 20:34:02 » |
|
Magasabb guminyomásnál kisebb a tapadási felület, tehát könyebben megcsúszik az autó. Ezért is mérni kisebb fogyasztást a nagyobb nyomás használatánál, mivel csökken a súrlódási ellenállás. Ami viszont a fékezésnél jó, ha van... Szerintem...
A nagyobb nyomástól a gördülési ellenállás csökken, attól csökken a fogyasztás. Ha a súrlódás csökken, akkor kipöröghet, megcsúszhat a kocsi. Én az előírtnál picit nagyobb nyomáson használom (lehet ezért is jó a fogyim, bár nekem a Kalosál is jó volt, persze ott is magasabb volt a guminyomás), de ilyet nem tapasztaltam még. A nyomás gyárilag 2.1, én 2.4-en használom. Ha a gumi kopottabb, akkor fokozhatja a tapadás csökkenést magas gumi nyomásnál.? Plusz Gidy szerinti egyenetlen út.. Sok pici összeadódik?
|
|
|
Naplózva
|
MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #77 Dátum: 2009. Május 21. - 12:31:14 » |
|
Magasabb guminyomásnál kisebb a tapadási felület, tehát könyebben megcsúszik az autó. Ezért is mérni kisebb fogyasztást a nagyobb nyomás használatánál, mivel csökken a súrlódási ellenállás. Ami viszont a fékezésnél jó, ha van... Szerintem...
A nagyobb nyomástól a gördülési ellenállás csökken, attól csökken a fogyasztás. Ha a súrlódás csökken, akkor kipöröghet, megcsúszhat a kocsi. Én az előírtnál picit nagyobb nyomáson használom (lehet ezért is jó a fogyim, bár nekem a Kalosál is jó volt, persze ott is magasabb volt a guminyomás), de ilyet nem tapasztaltam még. A nyomás gyárilag 2.1, én 2.4-en használom. Ha a gumi kopottabb, akkor fokozhatja a tapadás csökkenést magas gumi nyomásnál.? Plusz Gidy szerinti egyenetlen út.. Sok pici összeadódik? Pontosan. A guminyomást a terheléshez is kell igazítani. Túl nagy nyomásnál középen kopik jobban, alacsonyabbnál pedig a két szélén. A pattogás nagyon függ még a teleszkópok állapotától is nagy mértékben. Hibás csillapításnál erősen veszt a stabilitásból, balesetveszélyes helyzet!
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #78 Dátum: 2009. Május 21. - 13:26:00 » |
|
Rossz minőségű út. Ez volt a kulcsmondat. Buckás, keresztirányban vályús (+poros, koszos) úton már kisebb tempónál is működésbe léphet az ABS. Pont azért, amit Gidy írt. Lehet tesztelni: Bp. II. Gábor Áron úton lefelé.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #79 Dátum: 2009. Május 21. - 22:51:16 » |
|
Ahogy említettétek: Ha elpattan a kerék az útról, kisebb fékezéskor is azonnal blokkol, ezért lép működésbe az ABS. Ez normális. A kérdés csak az, hogy azért pattant el a kerék mert annyira rossz volt az út, vagy esetleg hibás a lengéscsillapító esetleg rossz a gumi/guminyomás.
A túlfújt gumi természetesen könnyebben elpattog, ilyen esetben könnyebben léphet vele működésbe az ABS, mint normál/lapos gumival.
Az autó gumiknál nem ANNYIRA igaz, hogy ha túlfújod csökken a tapadási felület. Inkább csak a komfort romlik, meg rossz úton nőhet meg a féktáv az elpattogás miatt, illetve a lengéscsillapító fárad hamarabb. A fogyasztás a gördülési ellenállás csökkenése miatt lesz kevesebb, de az a fékezéskor mutatott tapadóképességgel nincs egyenes összefüggésben. A gördülési ellenállás egyik fontos eleme, hogy a gumi forgása közben mindig behajlik/kihajlik az a rész, amelyik az út felé van, a ránehezedő súly miatt. Ez jelentős energiát igényel, amit a motornak kell megteremtenie üzemanyagból... A kemény gumit nem kell gördülés közben annyira behajlítani.
A kemény gumi inkább motoron lehet veszélyes, mert ott az abroncs kerekebb kereszmetszete miatt a tapadófelület nem csak gördülési irányban (hosszában), hanem keresztben is lecsökken (keskenyebb sáv ér az úttesthez).
A lapos gumira viszont igaz, hogy a futófelület közepe behajol az útról (W-hez hasonló keresztmetszet) ezért hirtelen csökken a tapadófelület és elkopik a futófelület két széle (a W alsó sarkai). A lapos gumival nemcsak a fékút és a fogyasztás nő meg, de a kanyarvétel is bizonytalan lesz, mert a gumi oldalfala is deformálódik a merőleges erőhatások miatt, nagyon drasztikus esetben a felniről is leeshet az abroncs pereme.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
athee
Adminisztrátor
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1404
Lacetti 1.4 Star HB
|
|
« Hozzászólás #80 Dátum: 2009. Május 22. - 09:28:44 » |
|
Ez mind szép és jó, amit leírtatok, de ettől még nem kéne az ABS lámpának világítania. Ha menetközben kezd el világítani, akkor ABS üzemzavar van. Nekem már harmadjára csinálta ebben az évben. Nincs különösebb indok. Tiszta útviszonyok, nem volt vészfékezés sem. Mégis világít a következő indításik. Utána elalszik. 2 hétig semmi, majd újra.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #81 Dátum: 2009. Május 22. - 10:25:02 » |
|
Ez mind szép és jó, amit leírtatok, de ettől még nem kéne az ABS lámpának világítania. Ha menetközben kezd el világítani, akkor ABS üzemzavar van. Nekem már harmadjára csinálta ebben az évben. Nincs különösebb indok. Tiszta útviszonyok, nem volt vészfékezés sem. Mégis világít a következő indításik. Utána elalszik. 2 hétig semmi, majd újra.
Az ABS gyújtás ráadásnál világít, mert a computer ellenőrzi, hogy működik-e, utána viszont el kell aludnia. Ha világít, az hibajelzés! Légzsáknál detto!
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #82 Dátum: 2009. Május 22. - 12:12:47 » |
|
Ez mind szép és jó, amit leírtatok, de ettől még nem kéne az ABS lámpának világítania. Ha menetközben kezd el világítani, akkor ABS üzemzavar van. Nekem már harmadjára csinálta ebben az évben. Nincs különösebb indok. Tiszta útviszonyok, nem volt vészfékezés sem. Mégis világít a következő indításik. Utána elalszik. 2 hétig semmi, majd újra.
A kerekeknél a csatlakozókat már próbáltad befújni kontakt sprayvel?Eléggé ki van téve az időjárás viszontagságainak.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #83 Dátum: 2009. Május 22. - 12:25:09 » |
|
Hát igen. Nem mindegy, hogy bejelez vagy működésbe lép. Ha világít az probléma... amit én nem hagynék annyiban, mert tuti akkor nem fog működni a fék amikor kellene
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
athee
Adminisztrátor
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1404
Lacetti 1.4 Star HB
|
|
« Hozzászólás #84 Dátum: 2009. Május 22. - 13:28:05 » |
|
Ez mind szép és jó, amit leírtatok, de ettől még nem kéne az ABS lámpának világítania. Ha menetközben kezd el világítani, akkor ABS üzemzavar van. Nekem már harmadjára csinálta ebben az évben. Nincs különösebb indok. Tiszta útviszonyok, nem volt vészfékezés sem. Mégis világít a következő indításik. Utána elalszik. 2 hétig semmi, majd újra.
A kerekeknél a csatlakozókat már próbáltad befújni kontakt sprayvel?Eléggé ki van téve az időjárás viszontagságainak. Persze, de nem én, hanem szaki, és előttem csinálta. Hát igen. Nem mindegy, hogy bejelez vagy működésbe lép. Ha világít az probléma... amit én nem hagynék annyiban, mert tuti akkor nem fog működni a fék amikor kellene Fék az lesz, csak blokkolhatnak a kerekek. Sőt tovább megyek. Világít az ABS lámpa. Lassan haladok, kb. 30 km/h-al. Tiszta egyenes útfelületen. Hirtelen satufék. És láss csodát dolgozik az ABS és a lámpa elalszik. világító lámpával 2 "szakszervízbe" bevittem. Mondtam, hogy csináljunk már egy ilyen tesztet, mielőtt nekiesnek. Megcsináltuk, és mindenki nézett egy nagyot. Lényegében arra akartam kilyukadni, hogy a guminyomás nem igazán befolyásolja az ABS-t. Az egyenletlen útfelület miatt ha fékezésnél nincs tapadás, az befolyásolhatja, de nem fog egyből felvillanni a lámpa. Komis cartárs is azt jelezte, hogy kb. 40-el ment, és lassító fékezés volt. majd egyből lámpa. És még valami. A Szervíz cd-n, dvd-n (kinek hogy tetszik) ez van írva: "Mint a legtöbb elektronikai rendszer, az időnként fellépő (kihagyásos) működési zavarokat gyakran igen nehéz diagnosztizálni. Az alábbiakban leírásra kerülő módszer megpróbálja meghatározni az időnként fellépő működési zavarok, mindenek előtt a kerék fordulatszám érzékelő áramkörökben időnként fellépő működési zavarok pontos okát. Ha az ABS-ben működési zavar lép fel, az ABS kijelző azon gyújtási ciklus során, amelyben a zavart észlelték, kigyullad. Ha ez egy időnként fellépő probléma, amelyről úgy tűnik, hogy magától megszűnt (ABS kijelző KI), a rendszer eltárol egy előzmény hibakódot (history DTC-t). A rendszer az előzmény hibakóddal együtt annak fellépési időpontját is eltárolja. Az ABS előzmény adatokat a kiolvasó műszer (Scan Tool) moduláris felépítésű diagnosztikai rendszerével lehet kiolvasni. A legtöbb időnként fellépő (kihagyásos) működési zavart hibás elektromos csatlakozás vagy vezeték okozza, ámbár esetenként egy beakadt relé vagy mágnesszelep is okozhat ilyen hibát."Bocs hogy hosszú voltam.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #85 Dátum: 2009. Május 22. - 13:56:36 » |
|
Nemtom lehet én értettem félre, de Komis szerint "bejelzett" az ABS. Biztos, hogy ez lámpát jelent és nem a fék(és pedál) zümmögését??? Komis, nyilatkozz! Igen, a hivatalos szöveget ismerem, ha az ABS nem műxik a fék attól még kell, hogy fogjon. Csak hát tudod... Lehet volt akinek nem fogott, csak nem élte meg, hogy elmondja Persze annyira nem ismerem a technikai részleteket, elképzelhető, hogy a rendszer kialakítása miatt ilyen nem történhet meg.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #86 Dátum: 2009. Május 22. - 14:56:44 » |
|
Érdekesség képpen leírom ami velem történt a teherautómmal.Amikor elérte a kétéves kort volt benne kb 90.000 km,és ehhez hasonló jelenségeket produkált.Fékezéskor világított az ABS lámpa,vagy csak úgy menet közben felvillant meg elaludt.Elvittem a szakszervízbe,ahol megállapították hogy a hátsó kerekeken lévő jeladó fogaskerék(legalábbis úgy néz ki mint a fogaskerék)felületét megette a rozsda(szép egy 2 éves autónál ),és ezért a jeladó megzavarodott.Komplett féktárcsa cserével lehetett orvosolni a hibát,mivel abba voltak belemarva ezek a jeladó fogak.Érdekes,hogy bizonyos típusoknál külön lehet cserélni ezeket a fogakat a féktárcsáról.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1142
1.4 16v LPG
|
|
« Hozzászólás #87 Dátum: 2009. Június 20. - 19:19:09 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #88 Dátum: 2009. Június 20. - 20:22:38 » |
|
A kézifék dobfékes a Lacettiken, nem a tárcsát használja. Gondolom nem a dobfék betétet cserélted. Azt, hogy állítani hol kell, azt nem tudom.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. Június 20. - 20:24:16 írta Jani »
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1142
1.4 16v LPG
|
|
« Hozzászólás #89 Dátum: 2009. Június 20. - 20:42:45 » |
|
dobfék? ??milyen dobfék ezt nem értem egyáltalán holnap meglessem ???de azért köszi
|
|
|
Naplózva
|
06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
|
|
|
|