Lacetti klub fórum
2024. Október 01. - 14:32:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 63   Le
 
Szerző Téma: Fék ,ABS, TC  (Megtekintve 286761 alkalommal)
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #705 Dátum: 2014. Március 20. - 22:45:25 »

Ma lecseréltem a téli kerekeket és egyúttal megnéztem a fékbetétek állapotát. Az elsőknek úgy látom már csak pár ezer km van, 75-80e km körül lesznek cserélve. Figyelembe véve, hogy dízel kombi sok városi menettel, szerintem tűrhető ez a futásteljesítmény. Azt viszont már várom, hogy valami rendes betét kerüljön bele, mert ez a gyári rendszer elég gyenge ekkora tömeghez.

ha rendes féket akarsz akkor a tárcsát is dobd ki,de lehet fejleszteni is nagyobbra én megtettem mert a teljesítménynövelés után tényleg kevés volt
Naplózva

70/4334431
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #706 Dátum: 2014. Március 21. - 11:34:09 »

Ma lecseréltem a téli kerekeket és egyúttal megnéztem a fékbetétek állapotát. Az elsőknek úgy látom már csak pár ezer km van, 75-80e km körül lesznek cserélve. Figyelembe véve, hogy dízel kombi sok városi menettel, szerintem tűrhető ez a futásteljesítmény. Azt viszont már várom, hogy valami rendes betét kerüljön bele, mert ez a gyári rendszer elég gyenge ekkora tömeghez.

ha rendes féket akarsz akkor a tárcsát is dobd ki,de lehet fejleszteni is nagyobbra én megtettem mert a teljesítménynövelés után tényleg kevés volt

1,4-es HB-hez is lehetséges erősebb féket társítani? Csak azért kérdezem, mert adódtak már izzasztó szituk, a gyengus fékek miatt. Így ránézésre maguk a tárcsák is kicsiknek tűnnek, összehasonlítva más kocsikkal. Eléggé laikus vagyok, és nem tudom, hogy jól gondolkodom-e, de szerintem azonos munkahengerekkel, fékalkatrészekkel, abroncsokkal és futómű állapotokkal számolva a nagyobb átmérőjű tárcsa jobb fékhatást biztosítana, nem? Persze más kérdés, hogy elfér-e, társítható-e a gyári kengyel-nyereg kombóval, stb. Ezt csak arra alapozom, hogy egy forgó testet gyorsabban le lehet fékezni a forgástengelyétől távolabb, mint ahhoz közelebb, ha mindkét esetben azonos erővel fékezzük. Most nem mennék bele a különböző inercianyomatékos zagyvaságba. Mosolyog
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #707 Dátum: 2014. Március 21. - 12:06:09 »

Ma lecseréltem a téli kerekeket és egyúttal megnéztem a fékbetétek állapotát. Az elsőknek úgy látom már csak pár ezer km van, 75-80e km körül lesznek cserélve. Figyelembe véve, hogy dízel kombi sok városi menettel, szerintem tűrhető ez a futásteljesítmény. Azt viszont már várom, hogy valami rendes betét kerüljön bele, mert ez a gyári rendszer elég gyenge ekkora tömeghez.

ha rendes féket akarsz akkor a tárcsát is dobd ki,de lehet fejleszteni is nagyobbra én megtettem mert a teljesítménynövelés után tényleg kevés volt

1,4-es HB-hez is lehetséges erősebb féket társítani? Csak azért kérdezem, mert adódtak már izzasztó szituk, a gyengus fékek miatt. Így ránézésre maguk a tárcsák is kicsiknek tűnnek, összehasonlítva más kocsikkal. Eléggé laikus vagyok, és nem tudom, hogy jól gondolkodom-e, de szerintem azonos munkahengerekkel, fékalkatrészekkel, abroncsokkal és futómű állapotokkal számolva a nagyobb átmérőjű tárcsa jobb fékhatást biztosítana, nem? Persze más kérdés, hogy elfér-e, társítható-e a gyári kengyel-nyereg kombóval, stb. Ezt csak arra alapozom, hogy egy forgó testet gyorsabban le lehet fékezni a forgástengelyétől távolabb, mint ahhoz közelebb, ha mindkét esetben azonos erővel fékezzük. Most nem mennék bele a különböző inercianyomatékos zagyvaságba. Mosolyog

1.4 re felesleges egy jobb minőségű fékbetét+tárcsa elég hozzá,lehet nagyobb féket alárakni de az tárcsa betét nyereg cserével jár és sok sok pénzel
Naplózva

70/4334431
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #708 Dátum: 2014. Március 21. - 12:20:24 »

Ma lecseréltem a téli kerekeket és egyúttal megnéztem a fékbetétek állapotát. Az elsőknek úgy látom már csak pár ezer km van, 75-80e km körül lesznek cserélve. Figyelembe véve, hogy dízel kombi sok városi menettel, szerintem tűrhető ez a futásteljesítmény. Azt viszont már várom, hogy valami rendes betét kerüljön bele, mert ez a gyári rendszer elég gyenge ekkora tömeghez.

ha rendes féket akarsz akkor a tárcsát is dobd ki,de lehet fejleszteni is nagyobbra én megtettem mert a teljesítménynövelés után tényleg kevés volt

1,4-es HB-hez is lehetséges erősebb féket társítani? Csak azért kérdezem, mert adódtak már izzasztó szituk, a gyengus fékek miatt. Így ránézésre maguk a tárcsák is kicsiknek tűnnek, összehasonlítva más kocsikkal. Eléggé laikus vagyok, és nem tudom, hogy jól gondolkodom-e, de szerintem azonos munkahengerekkel, fékalkatrészekkel, abroncsokkal és futómű állapotokkal számolva a nagyobb átmérőjű tárcsa jobb fékhatást biztosítana, nem? Persze más kérdés, hogy elfér-e, társítható-e a gyári kengyel-nyereg kombóval, stb. Ezt csak arra alapozom, hogy egy forgó testet gyorsabban le lehet fékezni a forgástengelyétől távolabb, mint ahhoz közelebb, ha mindkét esetben azonos erővel fékezzük. Most nem mennék bele a különböző inercianyomatékos zagyvaságba. Mosolyog

1.4 re felesleges egy jobb minőségű fékbetét+tárcsa elég hozzá,lehet nagyobb féket alárakni de az tárcsa betét nyereg cserével jár és sok sok pénzel

Értem! Erről a lötyögő nyereg kapcsán beszélgettünk egy hete nálad, amikor küzdöttél a gömbfejjel, hogy kengyel+nyereg megbonthatatlan kombó miatt egy rakat pénz, ha 100%-osan akarja az ember kijavítani a lötyögést...
Naplózva
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #709 Dátum: 2014. Március 21. - 23:23:14 »

Ma lecseréltem a téli kerekeket és egyúttal megnéztem a fékbetétek állapotát. Az elsőknek úgy látom már csak pár ezer km van, 75-80e km körül lesznek cserélve. Figyelembe véve, hogy dízel kombi sok városi menettel, szerintem tűrhető ez a futásteljesítmény. Azt viszont már várom, hogy valami rendes betét kerüljön bele, mert ez a gyári rendszer elég gyenge ekkora tömeghez.

ha rendes féket akarsz akkor a tárcsát is dobd ki,de lehet fejleszteni is nagyobbra én megtettem mert a teljesítménynövelés után tényleg kevés volt
Annyira nem piszkálnék bele, de ha van jobb hatású betét, akkor azt tennék bele. A tárcsa gyártmánya mit tud befolyásolni a hullámosodási hajlamon kívül? Elvileg a betéten múlik a fékerő, tartósság, tárcsa koptatása nem?
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #710 Dátum: 2014. Március 22. - 00:09:47 »

Ma lecseréltem a téli kerekeket és egyúttal megnéztem a fékbetétek állapotát. Az elsőknek úgy látom már csak pár ezer km van, 75-80e km körül lesznek cserélve. Figyelembe véve, hogy dízel kombi sok városi menettel, szerintem tűrhető ez a futásteljesítmény. Azt viszont már várom, hogy valami rendes betét kerüljön bele, mert ez a gyári rendszer elég gyenge ekkora tömeghez.

ha rendes féket akarsz akkor a tárcsát is dobd ki,de lehet fejleszteni is nagyobbra én megtettem mert a teljesítménynövelés után tényleg kevés volt
Annyira nem piszkálnék bele, de ha van jobb hatású betét, akkor azt tennék bele. A tárcsa gyártmánya mit tud befolyásolni a hullámosodási hajlamon kívül? Elvileg a betéten múlik a fékerő, tartósság, tárcsa koptatása nem?

jobb a hőelvezetése,nem melegszik el olyan könnyen pl ezért is nehezebb egy normális tárcsa mert van benn anyag
Naplózva

70/4334431
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #711 Dátum: 2014. Március 22. - 13:52:44 »

Ma lecseréltem a téli kerekeket és egyúttal megnéztem a fékbetétek állapotát. Az elsőknek úgy látom már csak pár ezer km van, 75-80e km körül lesznek cserélve. Figyelembe véve, hogy dízel kombi sok városi menettel, szerintem tűrhető ez a futásteljesítmény. Azt viszont már várom, hogy valami rendes betét kerüljön bele, mert ez a gyári rendszer elég gyenge ekkora tömeghez.

ha rendes féket akarsz akkor a tárcsát is dobd ki,de lehet fejleszteni is nagyobbra én megtettem mert a teljesítménynövelés után tényleg kevés volt
Annyira nem piszkálnék bele, de ha van jobb hatású betét, akkor azt tennék bele. A tárcsa gyártmánya mit tud befolyásolni a hullámosodási hajlamon kívül? Elvileg a betéten múlik a fékerő, tartósság, tárcsa koptatása nem?
Érdemes olvasgatni a "súrlódási együttható" kérdéskörében.  Mid a betét, mind a tárcsa ezen értéke fontos, az anyagösszetételük folytán. Ha ezek az értékek magasak, magasabb hőtermeléssel és kopással párosulnak. Fizika. Viszont jó fékerőt biztosítanak. Valahol mindig "meg kell fizetni" az árat.
Naplózva
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #712 Dátum: 2014. Március 23. - 14:33:02 »

Ma lecseréltem a téli kerekeket és egyúttal megnéztem a fékbetétek állapotát. Az elsőknek úgy látom már csak pár ezer km van, 75-80e km körül lesznek cserélve. Figyelembe véve, hogy dízel kombi sok városi menettel, szerintem tűrhető ez a futásteljesítmény. Azt viszont már várom, hogy valami rendes betét kerüljön bele, mert ez a gyári rendszer elég gyenge ekkora tömeghez.

ha rendes féket akarsz akkor a tárcsát is dobd ki,de lehet fejleszteni is nagyobbra én megtettem mert a teljesítménynövelés után tényleg kevés volt
Annyira nem piszkálnék bele, de ha van jobb hatású betét, akkor azt tennék bele. A tárcsa gyártmánya mit tud befolyásolni a hullámosodási hajlamon kívül? Elvileg a betéten múlik a fékerő, tartósság, tárcsa koptatása nem?
Érdemes olvasgatni a "súrlódási együttható" kérdéskörében.  Mid a betét, mind a tárcsa ezen értéke fontos, az anyagösszetételük folytán. Ha ezek az értékek magasak, magasabb hőtermeléssel és kopással párosulnak. Fizika. Viszont jó fékerőt biztosítanak. Valahol mindig "meg kell fizetni" az árat.
Igen, az nyilvánvaló, hogy csodák nincsenek, kb. azonos a történet, mint a gumiknál. Van olyan betét, ami nagyon "harap", de megeszi a tárcsát is, a másik véglet meg ami olyan kemény, hogy már megég, de még alig fog. Itt a tárcsa-betét összhangot kellene megtalálni, de gondolom van olyan betét, ami a gyári tárcsához jobban illeszkedik, mint a gyári betét.
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #713 Dátum: 2014. Március 23. - 14:46:54 »

Ma lecseréltem a téli kerekeket és egyúttal megnéztem a fékbetétek állapotát. Az elsőknek úgy látom már csak pár ezer km van, 75-80e km körül lesznek cserélve. Figyelembe véve, hogy dízel kombi sok városi menettel, szerintem tűrhető ez a futásteljesítmény. Azt viszont már várom, hogy valami rendes betét kerüljön bele, mert ez a gyári rendszer elég gyenge ekkora tömeghez.

ha rendes féket akarsz akkor a tárcsát is dobd ki,de lehet fejleszteni is nagyobbra én megtettem mert a teljesítménynövelés után tényleg kevés volt
Annyira nem piszkálnék bele, de ha van jobb hatású betét, akkor azt tennék bele. A tárcsa gyártmánya mit tud befolyásolni a hullámosodási hajlamon kívül? Elvileg a betéten múlik a fékerő, tartósság, tárcsa koptatása nem?
Érdemes olvasgatni a "súrlódási együttható" kérdéskörében.  Mid a betét, mind a tárcsa ezen értéke fontos, az anyagösszetételük folytán. Ha ezek az értékek magasak, magasabb hőtermeléssel és kopással párosulnak. Fizika. Viszont jó fékerőt biztosítanak. Valahol mindig "meg kell fizetni" az árat.
Igen, az nyilvánvaló, hogy csodák nincsenek, kb. azonos a történet, mint a gumiknál. Van olyan betét, ami nagyon "harap", de megeszi a tárcsát is, a másik véglet meg ami olyan kemény, hogy már megég, de még alig fog. Itt a tárcsa-betét összhangot kellene megtalálni, de gondolom van olyan betét, ami a gyári tárcsához jobban illeszkedik, mint a gyári betét.
Így van!  Nagyjából ez a lényeg. És van gyári tárcsához kicsit jobb betét, persze drágább is. Én nem csalódtam anno a választásomban. A 215/40R17 gumihoz kellett.


A www.fékmester.hu oldalon találtam anno, EBC sportfékbetét. Több fajta van, lehet válogatni. Nyilván van más gyártmány is, azokról nincs hosszútávú (se jó se rossz) tapasztalatom. Nekem az "alap", Greenstuff van, ezt gyári tárcsához ajánlották, japán és koreai gyári tárcsa  esetén.
« Utoljára szerkesztve: 2014. Március 23. - 15:03:45 írta Tomy61 » Naplózva
sx2004
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 281



« Hozzászólás #714 Dátum: 2014. Március 24. - 19:20:55 »

Ma megvolt a "gyógyítás", Tomy61 megműtötte a két hátsó féket, csak ajánlani tudom!   Fékcső+porvédők+dugattyúk cserélve mindkét oldalon. A dugattyúk cseréje nem volt kötelező, de ha már az alkatrész ott volt... Előzetes volt, korábban a bal hátsó kerék melegedése.. Egyúttal friss műszaki is meg lett.
Naplózva
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #715 Dátum: 2014. Március 24. - 22:04:14 »

Ma lecseréltem a téli kerekeket és egyúttal megnéztem a fékbetétek állapotát. Az elsőknek úgy látom már csak pár ezer km van, 75-80e km körül lesznek cserélve. Figyelembe véve, hogy dízel kombi sok városi menettel, szerintem tűrhető ez a futásteljesítmény. Azt viszont már várom, hogy valami rendes betét kerüljön bele, mert ez a gyári rendszer elég gyenge ekkora tömeghez.

ha rendes féket akarsz akkor a tárcsát is dobd ki,de lehet fejleszteni is nagyobbra én megtettem mert a teljesítménynövelés után tényleg kevés volt
Annyira nem piszkálnék bele, de ha van jobb hatású betét, akkor azt tennék bele. A tárcsa gyártmánya mit tud befolyásolni a hullámosodási hajlamon kívül? Elvileg a betéten múlik a fékerő, tartósság, tárcsa koptatása nem?
Érdemes olvasgatni a "súrlódási együttható" kérdéskörében.  Mid a betét, mind a tárcsa ezen értéke fontos, az anyagösszetételük folytán. Ha ezek az értékek magasak, magasabb hőtermeléssel és kopással párosulnak. Fizika. Viszont jó fékerőt biztosítanak. Valahol mindig "meg kell fizetni" az árat.
Igen, az nyilvánvaló, hogy csodák nincsenek, kb. azonos a történet, mint a gumiknál. Van olyan betét, ami nagyon "harap", de megeszi a tárcsát is, a másik véglet meg ami olyan kemény, hogy már megég, de még alig fog. Itt a tárcsa-betét összhangot kellene megtalálni, de gondolom van olyan betét, ami a gyári tárcsához jobban illeszkedik, mint a gyári betét.
Így van!  Nagyjából ez a lényeg. És van gyári tárcsához kicsit jobb betét, persze drágább is. Én nem csalódtam anno a választásomban. A 215/40R17 gumihoz kellett.

A www.fékmester.hu oldalon találtam anno, EBC sportfékbetét. Több fajta van, lehet válogatni. Nyilván van más gyártmány is, azokról nincs hosszútávú (se jó se rossz) tapasztalatom. Nekem az "alap", Greenstuff van, ezt gyári tárcsához ajánlották, japán és koreai gyári tárcsa  esetén.
Köszi az infót!
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #716 Dátum: 2014. Március 24. - 22:15:07 »

Ma lecseréltem a téli kerekeket és egyúttal megnéztem a fékbetétek állapotát. Az elsőknek úgy látom már csak pár ezer km van, 75-80e km körül lesznek cserélve. Figyelembe véve, hogy dízel kombi sok városi menettel, szerintem tűrhető ez a futásteljesítmény. Azt viszont már várom, hogy valami rendes betét kerüljön bele, mert ez a gyári rendszer elég gyenge ekkora tömeghez.

ha rendes féket akarsz akkor a tárcsát is dobd ki,de lehet fejleszteni is nagyobbra én megtettem mert a teljesítménynövelés után tényleg kevés volt
Annyira nem piszkálnék bele, de ha van jobb hatású betét, akkor azt tennék bele. A tárcsa gyártmánya mit tud befolyásolni a hullámosodási hajlamon kívül? Elvileg a betéten múlik a fékerő, tartósság, tárcsa koptatása nem?
Érdemes olvasgatni a "súrlódási együttható" kérdéskörében.  Mid a betét, mind a tárcsa ezen értéke fontos, az anyagösszetételük folytán. Ha ezek az értékek magasak, magasabb hőtermeléssel és kopással párosulnak. Fizika. Viszont jó fékerőt biztosítanak. Valahol mindig "meg kell fizetni" az árat.
Igen, az nyilvánvaló, hogy csodák nincsenek, kb. azonos a történet, mint a gumiknál. Van olyan betét, ami nagyon "harap", de megeszi a tárcsát is, a másik véglet meg ami olyan kemény, hogy már megég, de még alig fog. Itt a tárcsa-betét összhangot kellene megtalálni, de gondolom van olyan betét, ami a gyári tárcsához jobban illeszkedik, mint a gyári betét.
Így van!  Nagyjából ez a lényeg. És van gyári tárcsához kicsit jobb betét, persze drágább is. Én nem csalódtam anno a választásomban. A 215/40R17 gumihoz kellett.


A www.fékmester.hu oldalon találtam anno, EBC sportfékbetét. Több fajta van, lehet válogatni. Nyilván van más gyártmány is, azokról nincs hosszútávú (se jó se rossz) tapasztalatom. Nekem az "alap", Greenstuff van, ezt gyári tárcsához ajánlották, japán és koreai gyári tárcsa  esetén.

1,5 év után végre elárultad......
Naplózva

70/4334431
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #717 Dátum: 2014. Március 24. - 22:21:30 »

Ma lecseréltem a téli kerekeket és egyúttal megnéztem a fékbetétek állapotát. Az elsőknek úgy látom már csak pár ezer km van, 75-80e km körül lesznek cserélve. Figyelembe véve, hogy dízel kombi sok városi menettel, szerintem tűrhető ez a futásteljesítmény. Azt viszont már várom, hogy valami rendes betét kerüljön bele, mert ez a gyári rendszer elég gyenge ekkora tömeghez.

ha rendes féket akarsz akkor a tárcsát is dobd ki,de lehet fejleszteni is nagyobbra én megtettem mert a teljesítménynövelés után tényleg kevés volt
Annyira nem piszkálnék bele, de ha van jobb hatású betét, akkor azt tennék bele. A tárcsa gyártmánya mit tud befolyásolni a hullámosodási hajlamon kívül? Elvileg a betéten múlik a fékerő, tartósság, tárcsa koptatása nem?
Érdemes olvasgatni a "súrlódási együttható" kérdéskörében.  Mid a betét, mind a tárcsa ezen értéke fontos, az anyagösszetételük folytán. Ha ezek az értékek magasak, magasabb hőtermeléssel és kopással párosulnak. Fizika. Viszont jó fékerőt biztosítanak. Valahol mindig "meg kell fizetni" az árat.
Igen, az nyilvánvaló, hogy csodák nincsenek, kb. azonos a történet, mint a gumiknál. Van olyan betét, ami nagyon "harap", de megeszi a tárcsát is, a másik véglet meg ami olyan kemény, hogy már megég, de még alig fog. Itt a tárcsa-betét összhangot kellene megtalálni, de gondolom van olyan betét, ami a gyári tárcsához jobban illeszkedik, mint a gyári betét.
Így van!  Nagyjából ez a lényeg. És van gyári tárcsához kicsit jobb betét, persze drágább is. Én nem csalódtam anno a választásomban. A 215/40R17 gumihoz kellett.

A www.fékmester.hu oldalon találtam anno, EBC sportfékbetét. Több fajta van, lehet válogatni. Nyilván van más gyártmány is, azokról nincs hosszútávú (se jó se rossz) tapasztalatom. Nekem az "alap", Greenstuff van, ezt gyári tárcsához ajánlották, japán és koreai gyári tárcsa  esetén.
Köszi az infót!

Akkor ha saját tapasztalatról beszélünk én a következőt tudom ajánlani ha jót akarsz kidobod a gyári tárcsákat és felteszel komplett TRW féket elég meglepő különbséget tapasztalsz anno Gabkának is ez került fel,ha nem akarsz annyit költeni akkor nyugodtan merem ajénlani a Sangsin betéteketnálam megkapják a magukét de még nem sikerült elmelegíteni amit a tárcsáról nem mondhatok el/sajnos akkor még csak gyári és Delphi volt amikor átalakítottam a fékem egyik sem vált be/.Amit viszont nem ajánlok ATE és Textar kritikán aluli lett a minőségük!
Naplózva

70/4334431
Jamon Serrano
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 135



« Hozzászólás #718 Dátum: 2014. Március 24. - 22:45:54 »

Ma lecseréltem a téli kerekeket és egyúttal megnéztem a fékbetétek állapotát. Az elsőknek úgy látom már csak pár ezer km van, 75-80e km körül lesznek cserélve. Figyelembe véve, hogy dízel kombi sok városi menettel, szerintem tűrhető ez a futásteljesítmény. Azt viszont már várom, hogy valami rendes betét kerüljön bele, mert ez a gyári rendszer elég gyenge ekkora tömeghez.

ha rendes féket akarsz akkor a tárcsát is dobd ki,de lehet fejleszteni is nagyobbra én megtettem mert a teljesítménynövelés után tényleg kevés volt
Annyira nem piszkálnék bele, de ha van jobb hatású betét, akkor azt tennék bele. A tárcsa gyártmánya mit tud befolyásolni a hullámosodási hajlamon kívül? Elvileg a betéten múlik a fékerő, tartósság, tárcsa koptatása nem?
Érdemes olvasgatni a "súrlódási együttható" kérdéskörében.  Mid a betét, mind a tárcsa ezen értéke fontos, az anyagösszetételük folytán. Ha ezek az értékek magasak, magasabb hőtermeléssel és kopással párosulnak. Fizika. Viszont jó fékerőt biztosítanak. Valahol mindig "meg kell fizetni" az árat.
Igen, az nyilvánvaló, hogy csodák nincsenek, kb. azonos a történet, mint a gumiknál. Van olyan betét, ami nagyon "harap", de megeszi a tárcsát is, a másik véglet meg ami olyan kemény, hogy már megég, de még alig fog. Itt a tárcsa-betét összhangot kellene megtalálni, de gondolom van olyan betét, ami a gyári tárcsához jobban illeszkedik, mint a gyári betét.
Így van!  Nagyjából ez a lényeg. És van gyári tárcsához kicsit jobb betét, persze drágább is. Én nem csalódtam anno a választásomban. A 215/40R17 gumihoz kellett.

A www.fékmester.hu oldalon találtam anno, EBC sportfékbetét. Több fajta van, lehet válogatni. Nyilván van más gyártmány is, azokról nincs hosszútávú (se jó se rossz) tapasztalatom. Nekem az "alap", Greenstuff van, ezt gyári tárcsához ajánlották, japán és koreai gyári tárcsa  esetén.
Köszi az infót!

Akkor ha saját tapasztalatról beszélünk én a következőt tudom ajánlani ha jót akarsz kidobod a gyári tárcsákat és felteszel komplett TRW féket elég meglepő különbséget tapasztalsz anno Gabkának is ez került fel,ha nem akarsz annyit költeni akkor nyugodtan merem ajénlani a Sangsin betéteketnálam megkapják a magukét de még nem sikerült elmelegíteni amit a tárcsáról nem mondhatok el/sajnos akkor még csak gyári és Delphi volt amikor átalakítottam a fékem egyik sem vált be/.Amit viszont nem ajánlok ATE és Textar kritikán aluli lett a minőségük!
Egy éves sincs a TRW tárcsám és állítólag a lejtőn való kézifékes parkolástól oválisra deformálódott a dob része. Műszerrel kimérve. Jelzem a gyári tárcsa 10 év alatt nem deformálódott semmit. Én senkinek sem ajánlanám ezek után... most vehetek újat. Ferodo márkát ismeritek? Mit javasolnátok hátra?
Naplózva

Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #719 Dátum: 2014. Március 25. - 07:55:54 »

Ma lecseréltem a téli kerekeket és egyúttal megnéztem a fékbetétek állapotát. Az elsőknek úgy látom már csak pár ezer km van, 75-80e km körül lesznek cserélve. Figyelembe véve, hogy dízel kombi sok városi menettel, szerintem tűrhető ez a futásteljesítmény. Azt viszont már várom, hogy valami rendes betét kerüljön bele, mert ez a gyári rendszer elég gyenge ekkora tömeghez.

ha rendes féket akarsz akkor a tárcsát is dobd ki,de lehet fejleszteni is nagyobbra én megtettem mert a teljesítménynövelés után tényleg kevés volt
Annyira nem piszkálnék bele, de ha van jobb hatású betét, akkor azt tennék bele. A tárcsa gyártmánya mit tud befolyásolni a hullámosodási hajlamon kívül? Elvileg a betéten múlik a fékerő, tartósság, tárcsa koptatása nem?
Érdemes olvasgatni a "súrlódási együttható" kérdéskörében.  Mid a betét, mind a tárcsa ezen értéke fontos, az anyagösszetételük folytán. Ha ezek az értékek magasak, magasabb hőtermeléssel és kopással párosulnak. Fizika. Viszont jó fékerőt biztosítanak. Valahol mindig "meg kell fizetni" az árat.
Igen, az nyilvánvaló, hogy csodák nincsenek, kb. azonos a történet, mint a gumiknál. Van olyan betét, ami nagyon "harap", de megeszi a tárcsát is, a másik véglet meg ami olyan kemény, hogy már megég, de még alig fog. Itt a tárcsa-betét összhangot kellene megtalálni, de gondolom van olyan betét, ami a gyári tárcsához jobban illeszkedik, mint a gyári betét.
Így van!  Nagyjából ez a lényeg. És van gyári tárcsához kicsit jobb betét, persze drágább is. Én nem csalódtam anno a választásomban. A 215/40R17 gumihoz kellett.

A www.fékmester.hu oldalon találtam anno, EBC sportfékbetét. Több fajta van, lehet válogatni. Nyilván van más gyártmány is, azokról nincs hosszútávú (se jó se rossz) tapasztalatom. Nekem az "alap", Greenstuff van, ezt gyári tárcsához ajánlották, japán és koreai gyári tárcsa  esetén.
Köszi az infót!

Akkor ha saját tapasztalatról beszélünk én a következőt tudom ajánlani ha jót akarsz kidobod a gyári tárcsákat és felteszel komplett TRW féket elég meglepő különbséget tapasztalsz anno Gabkának is ez került fel,ha nem akarsz annyit költeni akkor nyugodtan merem ajénlani a Sangsin betéteketnálam megkapják a magukét de még nem sikerült elmelegíteni amit a tárcsáról nem mondhatok el/sajnos akkor még csak gyári és Delphi volt amikor átalakítottam a fékem egyik sem vált be/.Amit viszont nem ajánlok ATE és Textar kritikán aluli lett a minőségük!
Egy éves sincs a TRW tárcsám és állítólag a lejtőn való kézifékes parkolástól oválisra deformálódott a dob része. Műszerrel kimérve. Jelzem a gyári tárcsa 10 év alatt nem deformálódott semmit. Én senkinek sem ajánlanám ezek után... most vehetek újat. Ferodo márkát ismeritek? Mit javasolnátok hátra?

Ez hülyeség ha megmelegszik a tárcsa mivel fog a fék csak akkor tud elvetemedni az pedig szerelési hiba nem pedig a tárcsa hibája, ha pedig nincs 1éves akkor vidd vissza a beszerelő eladó hoz és ha jogos a reklamáció akkor cserélik de ha meg van melegedve akkor nem fogják!
Én Lacettire TRW tárcsából elsőből 10 felett hátsóból 5garnítúra felett adtam/szereltem fel és 1 sem jött vissza gariba miért ? És nem kis futású autókról beszélünk és volt köztük dizel is ami kicsit nagyobb igénybevételnek teszi ki mint a benzines...
A Ferrodo tárcsáról csak annyit,hogy a Lacetti esetén csak csomagol ugyanaz a tárcsa van benn pl a Ferrodo dobozban mint a Starlineban csak a Starline 3000ft al olcsóbb darabonként
Naplózva

70/4334431
Oldalak: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 63   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!