Stocz
|
|
« Hozzászólás #585 Dátum: 2013. Március 26. - 18:00:43 » |
|
Akkor itt is. Ha még egyszer olvasok valakitől (bárkitől!!!) olyan hangvételű hozzászólást mint a fentiekben található, annak
AZONNALI KITILTÁS LESZ A JUTALMA!!!
Nem érdekel a magyarázkodás, az egymásra mutogatás, ki kezdte, stb.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #586 Dátum: 2013. Március 26. - 18:09:28 » |
|
Egyébként engem is utolért a hátsó fék megszorulása.
Kézzel simán visszanyomható volt a fékdugattyú, és mégis.
Féknyereg megtisztítása - nem segített. Fékcső csere - nem segített. Felújító készlet (dugattyú gumikarmantyú csere) - segített.
Dugattyú nem volt koszos, berágódott. Jól bírta a gyári porvédő. Ezek szerint a karmantyú kopott meg annyira, hogy már nem tudta viszahúzni a dugattyút.
Ha a másik oldal is elkezdi én a felújító készlettel nyitok. Ráadásul ez az olcsóbb is - igaz kicsit játszani kell a dugattyú (pontosabban a porvédő) visszaszerelésénél.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #587 Dátum: 2013. Március 26. - 19:26:13 » |
|
Hát szerintem 100 szervízből egyben ha becsületesen műszerrel csinálják ahogy elő van írva. főleg a maszek szerelők. ők is úgy csinálják ahogy neked csinálták.
Volt tavaly egy visszahívás a "szakszervizekben", ahol olajcserét végeztek a féken és fékolaj tartály kupakot cserét a hitelesség kedvéért (sárgára). Ott sem igazán került elő a Scan 100... ha nem került elő akkor nem tudta megcsinálni az ellenőrzést sem ergo nem csinált semmit
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #588 Dátum: 2013. április 01. - 22:06:11 » |
|
Úgy kb. 2 hete nem jutottam ide olvasgatni. Ez a topic a sokadik, amit visszaolvasok és....hát nem örülök a folytonos civakodásnak! Na mindegy, ebbe nem is kívánnék beleszólni, a ti dolgotok! Mindenestre így hosszú idő után kicsit olyan szemmel olvasgattam a fórumot, mint egy újonnan betérő. Néha kacagtam magamban a sok csacskaságon is, de inkább bosszantó az egymás hergelése oldalakon át. Nem vagyunk egyformák, tudom mindig is lesznek kisebb összezördülések, mert mindenki másként látja a dolgokat. Ritka az, ha egy autómárka okán verbuválódott csapatban mindenki hatalmas barátja a másiknak, szinte lehetetlen. Próbáljatok meg tisztelettel viselkedni a másikkal szemben. Vannak nehezebb egyéniségű emberek, ezt én is tudom. De ez még nem azt jelenti, hogy rossz emberek, vagy műszaki analfabéták. Én is Sebikénél javíttatom a kocsit amikor csak tudom, ennek ellenére lehet sosem leszünk hatalmas puszi pajtások. Nem is ezért szoktunk találkozni, hogy megbeszéljük a családi intim dolgokat, mint a legjobb barátok. Nekem is nehéz természetem van, tudom és szerintem Sebikének is. Az autó köt össze minket. Én sem vagyok pék (bocsi Athee! ...tudom, ez régi poén, lehet meg is ígértem hogy nem sütöm el többet....) de akire rá merem bízni a kocsit, az a környékünkön csak Sebike. Ért hozzá. Ez a lényeg. Ennél nem is kell több, nem kívánjuk egymástól, hogy szeressük a másikat, arra ott vannak az édesanyáink. Amíg ő dolgozik, elbeszélgetünk műszaki dolgokról, tapasztalatot cserélünk....(na jó, ez nagyképű volt, inkább én gyűjtöm tőle ) és ennyi. Nem akarunk mi "dizsibe" vagy koktélbárba menni iszogatni hétvégenként, csak az autó okán találkozunk. Ő végzi a dolgát, én kifizetem és tudom, hogy lelkiismeretesen dolgozott, nyugodtam tolom le a következő szervízig a kilométereket. Nem mellesleg amíg a szakértelme a márkaszervízek átlagán jóval felül van, addig a munkadíja messze nem éri el azt, így messzebbről sem ráfizetés felkeresni az autóval. Nekem is Sebike volt az első, aki rendesen cserélte a fékolajat, néztem nagy szemekkel, hogy ezt így kell?....merthogy "szakszervízben" nem így csinálták. Érezhetően jobb lett a fék miután scan100-zal lett cserélve az olaj. Száz szónak is egy a vége....fogadjuk el egymást olyannak amilyen. Tolerancia!! Ha nagyon nem megy, ha fontosabb az önérzet, akkor nem kell odafigyelni arra amit mond. A hozzáértés viszont szerintem nem stílusfüggő. Bocsesz a kitérőért, eredetileg csak az olajcseréhez kívántam volna szólni, de nem tudtam magamban tartani a többit....
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2013. április 01. - 22:15:32 írta cápaFeri »
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #590 Dátum: 2013. április 02. - 14:25:17 » |
|
Én sem vagyok pék (bocsi Athee! ...tudom, ez régi poén, lehet meg is ígértem hogy nem sütöm el többet....) Ezt már rég megbeszéltük!! És? Én sem, aztán mégis... Jól beszéltél Cápa. Erre gondoltam én is, csak nem vagyok irodalmár.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #591 Dátum: 2013. április 02. - 23:58:32 » |
|
Én sem vagyok pék (bocsi Athee! ...tudom, ez régi poén, lehet meg is ígértem hogy nem sütöm el többet....) Ezt már rég megbeszéltük!! És? Én sem, aztán mégis... Jól beszéltél Cápa. Erre gondoltam én is, csak nem vagyok irodalmár. Pont Te nem vagy irodalmár! Hmmmm....és azok a sokperces novellák az élményeidről? Szóval maradjunk abban, hogy Neked sokkal jobban megy az írás!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #592 Dátum: 2013. április 03. - 20:15:56 » |
|
Én sem vagyok pék (bocsi Athee! ...tudom, ez régi poén, lehet meg is ígértem hogy nem sütöm el többet....) Ezt már rég megbeszéltük!! És? Én sem, aztán mégis... Jól beszéltél Cápa. Erre gondoltam én is, csak nem vagyok irodalmár. Pont Te nem vagy irodalmár! Hmmmm....és azok a sokperces novellák az élményeidről? Szóval maradjunk abban, hogy Neked sokkal jobban megy az írás! OFF Leírni valamit, ami megtörtént, egyszerű. Komoly és komplikált gondolatokat megfogalmazni, nem egyszerű. ON
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Mityenka
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 16
|
|
« Hozzászólás #593 Dátum: 2013. április 05. - 17:02:40 » |
|
Sziasztok
Van egy lacetti 5 ajtós autóm, olyan gondom van hogy amikor hidegen indulok olyan mintha a fék fogna, pattan egyet és elindulok, de amikor fékezek akkor olyan surlodó hangot hallani kb. 150-200 méter után megszünik a surlodó hang. Semmi gond nincs normálisan fékeződik nem húz fékezéskor egyik oldalra sem.
Mi lehet a gond szerintetek?
Köszi Mityenka
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Levi75
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 311
SW Elite ACC 2,0d
|
|
« Hozzászólás #594 Dátum: 2013. április 05. - 17:04:39 » |
|
Sziasztok
Van egy lacetti 5 ajtós autóm, olyan gondom van hogy amikor hidegen indulok olyan mintha a fék fogna, pattan egyet és elindulok, de amikor fékezek akkor olyan surlodó hangot hallani kb. 150-200 méter után megszünik a surlodó hang. Semmi gond nincs normálisan fékeződik nem húz fékezéskor egyik oldalra sem.
Mi lehet a gond szerintetek?
Köszi Mityenka
A mostanában tapasztalható nagy páratartalom és nedves utak miatt berozsdásodik kicsit és amíg azt letisztítja a betét, addig súrol. Ez nagyon sok kocsinál így van.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Mityenka
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 16
|
|
« Hozzászólás #595 Dátum: 2013. április 05. - 17:38:31 » |
|
Sziasztok
Van egy lacetti 5 ajtós autóm, olyan gondom van hogy amikor hidegen indulok olyan mintha a fék fogna, pattan egyet és elindulok, de amikor fékezek akkor olyan surlodó hangot hallani kb. 150-200 méter után megszünik a surlodó hang. Semmi gond nincs normálisan fékeződik nem húz fékezéskor egyik oldalra sem.
Mi lehet a gond szerintetek?
Köszi Mityenka
A mostanában tapasztalható nagy páratartalom és nedves utak miatt berozsdásodik kicsit és amíg azt letisztítja a betét, addig súrol. Ez nagyon sok kocsinál így van. akkor ez normális? régebben nem volt ilyen surlodó hangja fékezéskor. ha jól emlékszem azóta csinálja amikor a kézifék egyszer befagyott, azóta nem húzom be a kéziféket csak sebességbe hagyom.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #596 Dátum: 2013. április 05. - 17:57:05 » |
|
Sziasztok
Van egy lacetti 5 ajtós autóm, olyan gondom van hogy amikor hidegen indulok olyan mintha a fék fogna, pattan egyet és elindulok, de amikor fékezek akkor olyan surlodó hangot hallani kb. 150-200 méter után megszünik a surlodó hang. Semmi gond nincs normálisan fékeződik nem húz fékezéskor egyik oldalra sem.
Mi lehet a gond szerintetek?
Köszi Mityenka
A mostanában tapasztalható nagy páratartalom és nedves utak miatt berozsdásodik kicsit és amíg azt letisztítja a betét, addig súrol. Ez nagyon sok kocsinál így van. akkor ez normális? régebben nem volt ilyen surlodó hangja fékezéskor. ha jól emlékszem azóta csinálja amikor a kézifék egyszer befagyott, azóta nem húzom be a kéziféket csak sebességbe hagyom. Normális.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #597 Dátum: 2013. április 05. - 18:19:44 » |
|
Sziasztok
Van egy lacetti 5 ajtós autóm, olyan gondom van hogy amikor hidegen indulok olyan mintha a fék fogna, pattan egyet és elindulok, de amikor fékezek akkor olyan surlodó hangot hallani kb. 150-200 méter után megszünik a surlodó hang. Semmi gond nincs normálisan fékeződik nem húz fékezéskor egyik oldalra sem.
Mi lehet a gond szerintetek?
Köszi Mityenka
A mostanában tapasztalható nagy páratartalom és nedves utak miatt berozsdásodik kicsit és amíg azt letisztítja a betét, addig súrol. Ez nagyon sok kocsinál így van. akkor ez normális? régebben nem volt ilyen surlodó hangja fékezéskor. ha jól emlékszem azóta csinálja amikor a kézifék egyszer befagyott, azóta nem húzom be a kéziféket csak sebességbe hagyom. Nos, akkor halljátok meg az öregapátok, hogy csinálja ezt, hogy ne legyen ilyen problémája, és ezentúl nektek sem. Ez nemcsak a Lacettire vonatkozik, hanem minden autóra, sőt teherre, és buszra is. A megoldás pofon egyszerű, és aki nem hallott róla, meg fog döbbenni, hogy ez neki is eszébe juthatott volna, de nem jutott, sebaj, sosem szégyen mástól tanulni a jót, a praktikust. Szóval párás, trutyis időben, mosás után, eső áztatta utakon átkelve bőven kap vizet a fék, ami vakrozsdát okoz a tárcsákon, trutyit visz be a fékdobba, szóval ez azt okozza, hogy mentben félrehúzhat a még oly tökéletesen beállított fék is, leállás után meg a rozsda "összefogja" a tárcsát, és betétet. Indulásnál ez adja a kattogó hangot, ahogy "kiszabadul" a fogásból. Ezért én ezt úgy küszöbölöm ki, hogy a féket "megvasalom" (ez már ismerősnek tűnő, igaz?), vagyis kiszárítom a féket, "lesorjázom" úgy, hogy jobb lábbal nyomom a gázpedált, ballal enyhén a féket, és lássatok csodát, újra jó lesz a fék. Ezt én mindig megteszem indulás után, és ajánlom nektek is. (A buszom sokszor keresztbe állt de mire kimentem a garázsból, addig vasaltam csak, és kilépve a forgalomba már jó volt mindig a fékem. Leállításnál meg nem árt, ha van rá lehetőség, egy picit megmozgatni a kocsit, és úgy leállítani, hogy utoljára nem fékezve állt meg, és ekkor sebességbe rakva kell rögzíteni a kocsit. De nekem garázsban áll, tudom, így könnyű, de csak jelezni akartam a trükkjét, hogy legközelebb ne kattogva induljon a masina. Érthető voltam?
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #598 Dátum: 2013. április 05. - 18:51:28 » |
|
Érthető voltam?
Enyhén szólva.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #599 Dátum: 2013. április 06. - 08:51:41 » |
|
Sziasztok
Van egy lacetti 5 ajtós autóm, olyan gondom van hogy amikor hidegen indulok olyan mintha a fék fogna, pattan egyet és elindulok, de amikor fékezek akkor olyan surlodó hangot hallani kb. 150-200 méter után megszünik a surlodó hang. Semmi gond nincs normálisan fékeződik nem húz fékezéskor egyik oldalra sem.
Mi lehet a gond szerintetek?
Köszi Mityenka
A mostanában tapasztalható nagy páratartalom és nedves utak miatt berozsdásodik kicsit és amíg azt letisztítja a betét, addig súrol. Ez nagyon sok kocsinál így van. akkor ez normális? régebben nem volt ilyen surlodó hangja fékezéskor. ha jól emlékszem azóta csinálja amikor a kézifék egyszer befagyott, azóta nem húzom be a kéziféket csak sebességbe hagyom. Normális. A vizes idő utáni kezdeti súrlódás normális, de a pattanó hang nem! Menet után kézzel ellenőrizd a felnik hőmérsékletét! (nekem is ilyen pattanással kezdődött a hátsó fék már jól ismert szorulása.)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|