Tomy61
|
|
« Hozzászólás #45 Dátum: 2013. Február 10. - 13:15:29 » |
|
aki utángyártott pontosabban nem gyári paraméterekkel gyártott szűrőt használ hanem egyenesen költséget generál. És ez igaz minden szűrőre. Igen és pont itt a nehézség a dologban, hogy a gyári dobozos cuccok sokszor komolytalanul drágábbak még a nagy nevű utángyártottakhoz képest is. A nem gyári szűrőknél meg szinte egyiknél sem meri senki rámondani, hogy pontosan milyen szűrést produkál és ez a használat során sem derül ki egyértelműen, legfeljebb csak nagyon hosszú távon. De szép is lenne, ha mindennek az ára jelezné az igazi minőségét. Most sajnos van olyan alkatrész ami 1/3 áron jobb, mint a gyári és van jó gyári cucc olcsóbban, mint az utánygártott. Na ebből hámozza ki az ember az igazságot! Én személy szerint a gyáriban jobban bízok, abból nagy baj nem lehet.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Takarító
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
|
|
« Hozzászólás #46 Dátum: 2013. Február 10. - 13:20:58 » |
|
Körüljárom én ezt a témát, mint a többi autónál is, és aztán megosztom veletek:) Biztosan nem rakétatechnika Mivel tudomásom szerint Vm Motorinál javarészt "volt" Fiatos motormérnökök dolgoznak és a cég is torinói, ezért szerintem olasz (európai) szűréstechnikát alkalmazhat a motor vagy terveztek hozzá (Bosch befecskendező CR)...inkább, mint koreai (japán) technikát, bár a Mitshubitshi turbón meglepődtem ezt én sem tudtam. Igaz ezáltal nem azt gondoltam kifejezni, hogy a koreai (ázsiai, japán) tudás az rossz:) Azt látom a 3+ Chevi akcióval csábítják a vevőt...ez azért jó dolog. Azt már látom nagyon szűk a Dieseles kör, de annál profibb az egész Lacetti Club. És én ennek örülök a legjobban! Örülök nektek Gratulálok hozzá! Visszatérve első tézisemhez a fogyasztáshoz ma megadalékolom a naftát. Ez máskor 3-4 decit hozott.
|
|
|
Naplózva
|
üdv Takarító
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #47 Dátum: 2013. Február 10. - 13:22:19 » |
|
aki utángyártott pontosabban nem gyári paraméterekkel gyártott szűrőt használ hanem egyenesen költséget generál. És ez igaz minden szűrőre. Igen és pont itt a nehézség a dologban, hogy a gyári dobozos cuccok sokszor komolytalanul drágábbak még a nagy nevű utángyártottakhoz képest is. A nem gyári szűrőknél meg szinte egyiknél sem meri senki rámondani, hogy pontosan milyen szűrést produkál és ez a használat során sem derül ki egyértelműen, legfeljebb csak nagyon hosszú távon. De szép is lenne, ha mindennek az ára jelezné az igazi minőségét. Most sajnos van olyan alkatrész ami 1/3 áron jobb, mint a gyári és van jó gyári cucc olcsóbban, mint az utánygártott. Na ebből hámozza ki az ember az igazságot! ebben nincs okvetlenül igazad pont a gyári gázolajszűrő olcsóbb mint egy Mann filter amúgy gázolajszűrőből gyári és Champion van nálam de ha rá lehet beszélni a kuncsaftot akkor inkább a gyárit adom eléggé meggyőző amikor a 2 szűrő egymás mellet van,olajszűrőből meg meg kell venni akár a gyári beszállítóét vagy olyan terméket ami más típus esetén az első beszállító.Az olcsóbbakat dizelhez nem adom/Japanparts,Ashika köszi inkább nem/ velem utánna ne veszekedjenek,hogy sz@r.
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Takarító
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
|
|
« Hozzászólás #48 Dátum: 2013. Február 10. - 13:22:55 » |
|
aki utángyártott pontosabban nem gyári paraméterekkel gyártott szűrőt használ hanem egyenesen költséget generál. És ez igaz minden szűrőre. Igen és pont itt a nehézség a dologban, hogy a gyári dobozos cuccok sokszor komolytalanul drágábbak még a nagy nevű utángyártottakhoz képest is. A nem gyári szűrőknél meg szinte egyiknél sem meri senki rámondani, hogy pontosan milyen szűrést produkál és ez a használat során sem derül ki egyértelműen, legfeljebb csak nagyon hosszú távon. De szép is lenne, ha mindennek az ára jelezné az igazi minőségét. Most sajnos van olyan alkatrész ami 1/3 áron jobb, mint a gyári és van jó gyári cucc olcsóbban, mint az utánygártott. Na ebből hámozza ki az ember az igazságot! Én személy szerint a gyáriban jobban bízok, abból nagy baj nem lehet. Írták már néha itt azért a gyári túlzottan drága és nem ár/érték/teljesítmény arányos. Nem minden esetben ennek ellenére én is gyári vagy első gyári beszállítói párti vagyok.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2013. Február 10. - 13:24:44 írta Takarító »
|
Naplózva
|
üdv Takarító
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #49 Dátum: 2013. Február 10. - 13:25:26 » |
|
Körüljárom én ezt a témát, mint a többi autónál is, és aztán megosztom veletek:) Biztosan nem rakétatechnika Mivel tudomásom szerint Vm Motorinál javarészt "volt" Fiatos motormérnökök dolgoznak és a cég is torinói, ezért szerintem olasz (európai) szűréstechnikát alkalmazhat a motor vagy terveztek hozzá (Bosch befecskendező CR)...inkább, mint koreai (japán) technikát, bár a Mitshubitshi turbón meglepődtem ezt én sem tudtam. Igaz ezáltal nem azt gondoltam kifejezni, hogy a koreai (ázsiai, japán) tudás az rossz:) Azt látom a 3+ Chevi akcióval csábítják a vevőt...ez azért jó dolog. Azt már látom nagyon szűk a Dieseles kör, de annál profibb az egész Lacetti Club. És én ennek örülök a legjobban! Örülök nektek Gratulálok hozzá! Visszatérve első tézisemhez a fogyasztáshoz ma megadalékolom a naftát. Ez máskor 3-4 decit hozott. Az üzemanyagrendszer Bosch korea az üzemanyagszűrő UFI korea a motorolajszűrő pedig Mahle ausztria jó kis nemzetközi az egész amúgy egy kis + sok márkaszerviz nem tudja mi a belevaló olaj csak és kizárolag 0W40 vagy 5W40 C3 as minősítésűt lehet beletenni Amúgy a szerviz3+ rohadt drága én a feléből kihoztam magamnak igaz helyzeti előnyben vagyok
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2013. Február 10. - 13:27:03 írta sebike »
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
cupika
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
2.0 D Elite
|
|
« Hozzászólás #50 Dátum: 2013. Február 10. - 22:32:13 » |
|
Gázolaj szűrőt, motorolaj szűrőt csak gyárit teszek bele, legutóbb a kettő együtt 13ezerbe került, levegőszűrő MAN. Olaj csak 5w40 C3. Mindent cserélek 10-15ezer km között, ennél többet nem megyek cserével.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #51 Dátum: 2013. Február 11. - 13:13:02 » |
|
Gázolaj szűrőt, motorolaj szűrőt csak gyárit teszek bele, legutóbb a kettő együtt 13ezerbe került, levegőszűrő MAN. Olaj csak 5w40 C3. Mindent cserélek 10-15ezer km között, ennél többet nem megyek cserével.
azt 2000ft al olcsóbban megoldható
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
cupika
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
2.0 D Elite
|
|
« Hozzászólás #52 Dátum: 2013. Augusztus 11. - 16:16:32 » |
|
Olajfoltot vettem észre a kocsi alatt. Szerelőm jobban megnézte, a főtengely szimering mellett jelentkezett az olaj csöpögés. A szimeringeket kicserélte, de azt gondoltam megkérdezem, hogy mi okozhatta. "Elfáradt" a szimering, vagy egyéb a hiba.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #53 Dátum: 2013. Augusztus 11. - 17:31:36 » |
|
Olajfoltot vettem észre a kocsi alatt. Szerelőm jobban megnézte, a főtengely szimering mellett jelentkezett az olaj csöpögés. A szimeringeket kicserélte, de azt gondoltam megkérdezem, hogy mi okozhatta. "Elfáradt" a szimering, vagy egyéb a hiba.
Elfáradt.
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
Levi75
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 311
SW Elite ACC 2,0d
|
|
« Hozzászólás #54 Dátum: 2014. Január 24. - 20:25:59 » |
|
Érdekesség történt. El kezdett világítani a "hamarosan olajcsere" lámpám, pedig 10e km-t mentem a legutóbbi (május) óta. Ugyanúgy használjuk a kocsit, mint az eddigi ~60e km-en, egyszer sem világított a regenerálást követelő lámpa, mindig végig tudta csinálni a folyamatot. Szerintetek mitől lehet? Legutóbb márkaszervizben cserélték az olajat, gondolom akkor "nullázták" a jelző számlálóját. Az olajszintet holnap megnézem, de eddig is néha ránéztem és nem emelkedett.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cupika
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
2.0 D Elite
|
|
« Hozzászólás #55 Dátum: 2014. Január 24. - 22:05:39 » |
|
Érdekesség történt. El kezdett világítani a "hamarosan olajcsere" lámpám, pedig 10e km-t mentem a legutóbbi (május) óta. Ugyanúgy használjuk a kocsit, mint az eddigi ~60e km-en, egyszer sem világított a regenerálást követelő lámpa, mindig végig tudta csinálni a folyamatot. Szerintetek mitől lehet? Legutóbb márkaszervizben cserélték az olajat, gondolom akkor "nullázták" a jelző számlálóját. Az olajszintet holnap megnézem, de eddig is néha ránéztem és nem emelkedett.
Codállak, hogy itt márkaszervízbe hordod az autód. Én csalódtam az egyikbe, a másikat a lacettivel pedig kerülöm. A klubbon keresztül jó minőségű alkatrészt beszerzem, szerelőm meg javít. A lámpát nem nullázták, szerintem azt sem tudják, hogy van ilyen benne. Egyébként ha nincs ott kilométerben az autó, ne foglalkozz vele, olajszintet azért nézdmeg. Eljárás: - beindítod, jár egy kicsit, akár mehetsz is vele, - majd motort leállítod, gyújtás lekapcs, - gyújtást ráadod, de nem indítozól, - gázpedált háromszor egymás után koppanásig benyomod, - gyújtás levesz, kis szünet majd ismét ráadod és beindítod, ekkor már nem kellene hogy világítson a lámpa. Ha igen akkor gond van, szerelő.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Levi75
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 311
SW Elite ACC 2,0d
|
|
« Hozzászólás #56 Dátum: 2014. Január 26. - 21:27:08 » |
|
Érdekesség történt. El kezdett világítani a "hamarosan olajcsere" lámpám, pedig 10e km-t mentem a legutóbbi (május) óta. Ugyanúgy használjuk a kocsit, mint az eddigi ~60e km-en, egyszer sem világított a regenerálást követelő lámpa, mindig végig tudta csinálni a folyamatot. Szerintetek mitől lehet? Legutóbb márkaszervizben cserélték az olajat, gondolom akkor "nullázták" a jelző számlálóját. Az olajszintet holnap megnézem, de eddig is néha ránéztem és nem emelkedett.
Codállak, hogy itt márkaszervízbe hordod az autód. Én csalódtam az egyikbe, a másikat a lacettivel pedig kerülöm. A klubbon keresztül jó minőségű alkatrészt beszerzem, szerelőm meg javít. A lámpát nem nullázták, szerintem azt sem tudják, hogy van ilyen benne. Egyébként ha nincs ott kilométerben az autó, ne foglalkozz vele, olajszintet azért nézdmeg. Eljárás: - beindítod, jár egy kicsit, akár mehetsz is vele, - majd motort leállítod, gyújtás lekapcs, - gyújtást ráadod, de nem indítozól, - gázpedált háromszor egymás után koppanásig benyomod, - gyújtás levesz, kis szünet majd ismét ráadod és beindítod, ekkor már nem kellene hogy világítson a lámpa. Ha igen akkor gond van, szerelő. A márkaszervizbe egy megbízható kapcsolatom miatt vittem, de Ő már nincs ott, ezért viszem utána másik helyre. (Éppen ma hívtam emiatt.) Egyébként én sem voltam teljesen elégedett velük, de az nem az ismerősömön múlt. Azt mondja, hogy tuti nullázták, de szerintem sem bírt volna 25e km-t azóta, hogy én magamnak nulláztam 2 olajcserével ezelőtt. Az olajszintet megnéztem, kb. ott van ahol eddig is, nem tudom mi lehet az oka a jelzésnek. Bárhogy is van, nemsokára lecseréltetem, ne ezen múljon a hosszú élete, mert a jelenlegi helyzetem alapján még ezzel kell járnom egy ideig ;-). Ha nyár lenne talán bátrabban halogatnám, de pont most jön az az időjárás, amikor kell a jó kenés.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #57 Dátum: 2014. Január 26. - 21:44:09 » |
|
Érdekesség történt. El kezdett világítani a "hamarosan olajcsere" lámpám, pedig 10e km-t mentem a legutóbbi (május) óta. Ugyanúgy használjuk a kocsit, mint az eddigi ~60e km-en, egyszer sem világított a regenerálást követelő lámpa, mindig végig tudta csinálni a folyamatot. Szerintetek mitől lehet? Legutóbb márkaszervizben cserélték az olajat, gondolom akkor "nullázták" a jelző számlálóját. Az olajszintet holnap megnézem, de eddig is néha ránéztem és nem emelkedett.
Codállak, hogy itt márkaszervízbe hordod az autód. Én csalódtam az egyikbe, a másikat a lacettivel pedig kerülöm. A klubbon keresztül jó minőségű alkatrészt beszerzem, szerelőm meg javít. A lámpát nem nullázták, szerintem azt sem tudják, hogy van ilyen benne. Egyébként ha nincs ott kilométerben az autó, ne foglalkozz vele, olajszintet azért nézdmeg. Eljárás: - beindítod, jár egy kicsit, akár mehetsz is vele, - majd motort leállítod, gyújtás lekapcs, - gyújtást ráadod, de nem indítozól, - gázpedált háromszor egymás után koppanásig benyomod, - gyújtás levesz, kis szünet majd ismét ráadod és beindítod, ekkor már nem kellene hogy világítson a lámpa. Ha igen akkor gond van, szerelő. A márkaszervizbe egy megbízható kapcsolatom miatt vittem, de Ő már nincs ott, ezért viszem utána másik helyre. (Éppen ma hívtam emiatt.) Egyébként én sem voltam teljesen elégedett velük, de az nem az ismerősömön múlt. Azt mondja, hogy tuti nullázták, de szerintem sem bírt volna 25e km-t azóta, hogy én magamnak nulláztam 2 olajcserével ezelőtt. Az olajszintet megnéztem, kb. ott van ahol eddig is, nem tudom mi lehet az oka a jelzésnek. Bárhogy is van, nemsokára lecseréltetem, ne ezen múljon a hosszú élete, mert a jelenlegi helyzetem alapján még ezzel kell járnom egy ideig ;-). Ha nyár lenne talán bátrabban halogatnám, de pont most jön az az időjárás, amikor kell a jó kenés. én függetlenül a lámpától max. 10.000Km et megyek el olajcserék közt/ilyenkor összes szűrő csere!/
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
cupika
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
2.0 D Elite
|
|
« Hozzászólás #58 Dátum: 2014. Január 27. - 19:58:17 » |
|
Érdekesség történt. El kezdett világítani a "hamarosan olajcsere" lámpám, pedig 10e km-t mentem a legutóbbi (május) óta. Ugyanúgy használjuk a kocsit, mint az eddigi ~60e km-en, egyszer sem világított a regenerálást követelő lámpa, mindig végig tudta csinálni a folyamatot. Szerintetek mitől lehet? Legutóbb márkaszervizben cserélték az olajat, gondolom akkor "nullázták" a jelző számlálóját. Az olajszintet holnap megnézem, de eddig is néha ránéztem és nem emelkedett.
Codállak, hogy itt márkaszervízbe hordod az autód. Én csalódtam az egyikbe, a másikat a lacettivel pedig kerülöm. A klubbon keresztül jó minőségű alkatrészt beszerzem, szerelőm meg javít. A lámpát nem nullázták, szerintem azt sem tudják, hogy van ilyen benne. Egyébként ha nincs ott kilométerben az autó, ne foglalkozz vele, olajszintet azért nézdmeg. Eljárás: - beindítod, jár egy kicsit, akár mehetsz is vele, - majd motort leállítod, gyújtás lekapcs, - gyújtást ráadod, de nem indítozól, - gázpedált háromszor egymás után koppanásig benyomod, - gyújtás levesz, kis szünet majd ismét ráadod és beindítod, ekkor már nem kellene hogy világítson a lámpa. Ha igen akkor gond van, szerelő. A márkaszervizbe egy megbízható kapcsolatom miatt vittem, de Ő már nincs ott, ezért viszem utána másik helyre. (Éppen ma hívtam emiatt.) Egyébként én sem voltam teljesen elégedett velük, de az nem az ismerősömön múlt. Azt mondja, hogy tuti nullázták, de szerintem sem bírt volna 25e km-t azóta, hogy én magamnak nulláztam 2 olajcserével ezelőtt. Az olajszintet megnéztem, kb. ott van ahol eddig is, nem tudom mi lehet az oka a jelzésnek. Bárhogy is van, nemsokára lecseréltetem, ne ezen múljon a hosszú élete, mert a jelenlegi helyzetem alapján még ezzel kell járnom egy ideig ;-). Ha nyár lenne talán bátrabban halogatnám, de pont most jön az az időjárás, amikor kell a jó kenés. én függetlenül a lámpától max. 10.000Km et megyek el olajcserék közt/ilyenkor összes szűrő csere!/ 10ezrenként én is cserélek mindent. Jön megint a kérdés milyen olajat? Felkapott hír lett megint az olaj hamisítás....Nem egyszerű.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #59 Dátum: 2014. Január 27. - 20:17:07 » |
|
Érdekesség történt. El kezdett világítani a "hamarosan olajcsere" lámpám, pedig 10e km-t mentem a legutóbbi (május) óta. Ugyanúgy használjuk a kocsit, mint az eddigi ~60e km-en, egyszer sem világított a regenerálást követelő lámpa, mindig végig tudta csinálni a folyamatot. Szerintetek mitől lehet? Legutóbb márkaszervizben cserélték az olajat, gondolom akkor "nullázták" a jelző számlálóját. Az olajszintet holnap megnézem, de eddig is néha ránéztem és nem emelkedett.
Codállak, hogy itt márkaszervízbe hordod az autód. Én csalódtam az egyikbe, a másikat a lacettivel pedig kerülöm. A klubbon keresztül jó minőségű alkatrészt beszerzem, szerelőm meg javít. A lámpát nem nullázták, szerintem azt sem tudják, hogy van ilyen benne. Egyébként ha nincs ott kilométerben az autó, ne foglalkozz vele, olajszintet azért nézdmeg. Eljárás: - beindítod, jár egy kicsit, akár mehetsz is vele, - majd motort leállítod, gyújtás lekapcs, - gyújtást ráadod, de nem indítozól, - gázpedált háromszor egymás után koppanásig benyomod, - gyújtás levesz, kis szünet majd ismét ráadod és beindítod, ekkor már nem kellene hogy világítson a lámpa. Ha igen akkor gond van, szerelő. A márkaszervizbe egy megbízható kapcsolatom miatt vittem, de Ő már nincs ott, ezért viszem utána másik helyre. (Éppen ma hívtam emiatt.) Egyébként én sem voltam teljesen elégedett velük, de az nem az ismerősömön múlt. Azt mondja, hogy tuti nullázták, de szerintem sem bírt volna 25e km-t azóta, hogy én magamnak nulláztam 2 olajcserével ezelőtt. Az olajszintet megnéztem, kb. ott van ahol eddig is, nem tudom mi lehet az oka a jelzésnek. Bárhogy is van, nemsokára lecseréltetem, ne ezen múljon a hosszú élete, mert a jelenlegi helyzetem alapján még ezzel kell járnom egy ideig ;-). Ha nyár lenne talán bátrabban halogatnám, de pont most jön az az időjárás, amikor kell a jó kenés. én függetlenül a lámpától max. 10.000Km et megyek el olajcserék közt/ilyenkor összes szűrő csere!/ 10ezrenként én is cserélek mindent. Jön megint a kérdés milyen olajat? Felkapott hír lett megint az olaj hamisítás....Nem egyszerű. sok olaj nincs ami tudja a követelményeket 5W40 C3 én Castrol Edge TD szoktam ajánlani... az ami elérhető áron van mert a másik véglet a gyári 5W40 az 5000ft/Liter!!
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
|