Stocz
|
|
« Hozzászólás #60 Dátum: 2010. Május 13. - 12:14:30 » |
|
Miután nemrég vettem a kocsit, kérdezném a nálam tapasztaltabbakat, mi lehet a vezető oldali belső ajtógomb melletti piros LED szerepe? Kézikönyv nem szól róla, gyárinak látszik, bár egy 3-as furatot nem nagy kunszt bökni a műanyagba. 1,4 Elite gépem van. Elvileg riasztó nincs benne, viszont semmilyen üzemmódban (kp zár ki/be stb.) nem tudtam "szóra bírni". Gondoltam, "vak" riasztó jelzéssel villog, ha kp. zár zárva, de úgy látszik nem. Tipp? Ajtó kárpit megbontásával hozzáférnék a led belső oldalához, azonban a elektr. tükör mozgató elektronika fedele kicsit útban van. Előtte azt is bontsam le? (Brrr. Ennyire nem akarnám megbontani, de lehet, kénytelen leszek.)
Másik témában már felvetettem a kérdést: A gyertyákat hogyan tudom ellenőrizni, kiszedni? Motor takaró fedél le, alatta hengerfejben hosszában futnak a gyújtókábelek, melyek egy-egy gumi dugó-szerűségben végződnek. Nem akartam feszegetni, de gondolom ott kellene megbontani.
Előre is köszönöm a válaszokat.
üdv.
A LED akkor villog, ha idegen kulccsal próbálták nyitni, illetve indítani. Erről volt már szó, más is feltette ezt a kérdést. A próbára is van utalás. Alufóliába csomagolva a kulcsot, nyisd, és indítsd az autót, akkor nem indul, és villog. Ha működik egyáltalán... A gyertyákat úgy veheted ki, hogy lebontod a fedelet, leszeded a kábeleket, és kicsavarozott a gyertyákat, úgy ahogy gondoltad. Azért a kézikönyve megemlíthetné... Bocsi, hogy olyat kérdeztem, amit már mások is. A tippet ki fogom próbálni. A gyertyák kivételénél a gumi dugóknál akadtam el, kicsit feszegettem, de nagyon nem mertem. Pedig ez a megfejtés, legyél erőszakosabb. Meghúzod és kicuppan. Azért megy szorosan, hogy a vizet ne engedje be. (Az olaj, ami nem párolog el, azért alácsorog, ezt tapsztaltam...) Arra figyelj oda ha kiveszed a gyertyát, hogy a lyukon keresztül nem kerülhet szennyeződés az égéstérbe! Beletekerni először kézzel vagy gyertyakulccsal nagyon óvatosan szabad, nehogy ferdén kapjon bele és tönkremenjen a menet és utána se szakítsd meg, nem kell túl erősen belecsavarni. Előfordul, hogy a gumi rásül a gyertyára. Olyankor elszakad, csere lesz belőle. Olyankor bontsd szét, amikor tudsz hozzá kábelt venni, ha szükséges (ne hétvégén a telken, mert akkor busz vagy taxi lesz hazafelé. Ja, akkor hétvégén a telken. ).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
akidobos
|
|
« Hozzászólás #62 Dátum: 2010. Május 14. - 11:20:25 » |
|
De az "Elektromos" részbe jóindulattal belefér.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #63 Dátum: 2010. Május 14. - 14:39:14 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
lesliewednesday
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 55
|
|
« Hozzászólás #64 Dátum: 2010. Május 24. - 17:46:28 » |
|
De az "Elektromos" részbe jóindulattal belefér. Amit most kérdezek, talán ide való...(vagy mégsem) Szerettem volna a vezetőoldali ajtó belső kárpitját lebontani, hogy szemre vételezzem a központi zár részt, az ablakemelő cuccot és a piros LED környékét. Elakadtam a belső kilincs keret lepattintásánál. Erős feszegetésre is csak az egyik felső füle akadt ki, a másik három (ha jól láttam a galéria ide vonatkozó képein) sajnos nem engedett. Műanyag lapot is toltam alá, de úgy éreztem törés nélkül nem jönne le. Van tippetek, avagy menjek el egy tartalék keretért? (Gyertya pipák kihúzása megoldva, de hosszú szerszám híján a tényleges ellenőrzés elmaradt) Köszi. Mindenkinek jó hétvégét, már a mi maradt belőle.
|
|
|
Naplózva
|
"Mindenevő" Lacetti 1.4 (E95+LPG)
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #65 Dátum: 2010. Május 24. - 17:51:08 » |
|
Amit most kérdezek, talán ide való...(vagy mégsem) Szerettem volna a vezetőoldali ajtó belső kárpitját lebontani, hogy szemre vételezzem a központi zár részt, az ablakemelő cuccot és a piros LED környékét. Elakadtam a belső kilincs keret lepattintásánál. Erős feszegetésre is csak az egyik felső füle akadt ki, a másik három (ha jól láttam a galéria ide vonatkozó képein) sajnos nem engedett. Műanyag lapot is toltam alá, de úgy éreztem törés nélkül nem jönne le. Van tippetek, avagy menjek el egy tartalék keretért? (Gyertya pipák kihúzása megoldva, de hosszú szerszám híján a tényleges ellenőrzés elmaradt)
Köszi. Mindenkinek jó hétvégét, már a mi maradt belőle.
Megpróbálhatód csavarhúzóval kiakasztani a füleket, de nem egyszerű. Én azt javaslom, ne finomkodj vele. Finoman nem lehet leszedni, mindenképpen el fog törni 1-2 fül. Egy új keret pedig csak 800Ft, ha jól emlékszem.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #66 Dátum: 2010. Május 24. - 18:22:19 » |
|
De az "Elektromos" részbe jóindulattal belefér. Amit most kérdezek, talán ide való...(vagy mégsem) Szerettem volna a vezetőoldali ajtó belső kárpitját lebontani, hogy szemre vételezzem a központi zár részt, az ablakemelő cuccot és a piros LED környékét. Elakadtam a belső kilincs keret lepattintásánál. Erős feszegetésre is csak az egyik felső füle akadt ki, a másik három (ha jól láttam a galéria ide vonatkozó képein) sajnos nem engedett. Műanyag lapot is toltam alá, de úgy éreztem törés nélkül nem jönne le. Van tippetek, avagy menjek el egy tartalék keretért? (Gyertya pipák kihúzása megoldva, de hosszú szerszám híján a tényleges ellenőrzés elmaradt) Köszi. Mindenkinek jó hétvégét, már a mi maradt belőle. Baja van valaminek? Vagy csak kíváncsi vagy? Mert ez utóbbi esetben hagyd békén az autód, csak elrontod, és pénzt pocsékolsz. Ha pedig baja van a központi zárnak, vagy az ablakemelőnek, akkor Pisti megcsinálja, ha akarod, és nem csinálsz még nagyobb kárt benne.( Pisti a Rudi villanyásza.)
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
lesliewednesday
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 55
|
|
« Hozzászólás #67 Dátum: 2010. Május 25. - 08:42:27 » |
|
De az "Elektromos" részbe jóindulattal belefér. Amit most kérdezek, talán ide való...(vagy mégsem) Szerettem volna a vezetőoldali ajtó belső kárpitját lebontani, hogy szemre vételezzem a központi zár részt, az ablakemelő cuccot és a piros LED környékét. Elakadtam a belső kilincs keret lepattintásánál. Erős feszegetésre is csak az egyik felső füle akadt ki, a másik három (ha jól láttam a galéria ide vonatkozó képein) sajnos nem engedett. Műanyag lapot is toltam alá, de úgy éreztem törés nélkül nem jönne le. Van tippetek, avagy menjek el egy tartalék keretért? (Gyertya pipák kihúzása megoldva, de hosszú szerszám híján a tényleges ellenőrzés elmaradt) Köszi. Mindenkinek jó hétvégét, már a mi maradt belőle. Baja van valaminek? Vagy csak kíváncsi vagy? Mert ez utóbbi esetben hagyd békén az autód, csak elrontod, és pénzt pocsékolsz. Ha pedig baja van a központi zárnak, vagy az ablakemelőnek, akkor Pisti megcsinálja, ha akarod, és nem csinálsz még nagyobb kárt benne.( Pisti a Rudi villanyásza.) Baja semminek nincs, szerencsére. Csak szakmai kíváncsiság. Illetve riasztó és automata ablakemelő modul beépítés miatt szétnéztem volna benne. Érdekelne, hogy mennyire megbízható egy olyan riasztó, amit a saját kulccsal élesítesz (ugye ilyenkor a központi zárról vagy indexlámpáról kap élesítő jelet a riasztó.) Hiszen akkor elég az egyik ajtógombot felhúzni és máris kikapcsoltad a riasztót is (vagy nem?) Tudom, menjek egy másik témába (riasztók). üdv. ui: Ha valakit érdekelhet (inkább elektromosságban jártasaknak), szétszedtem és lefotóztam a motoros fényszóró állító dobozkát, ami a műszerfalon van. Valamint ugyanígy tettem a műszerfal világítás fényerő szabályozójával is (erről kapcsi rajzot is vis****ajzoltam)
|
|
|
Naplózva
|
"Mindenevő" Lacetti 1.4 (E95+LPG)
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #68 Dátum: 2010. Május 25. - 17:13:33 » |
|
Érdekelne, hogy mennyire megbízható egy olyan riasztó, amit a saját kulccsal élesítesz (ugye ilyenkor a központi zárról vagy indexlámpáról kap élesítő jelet a riasztó.) Hiszen akkor elég az egyik ajtógombot felhúzni és máris kikapcsoltad a riasztót is (vagy nem?)
Nem igazán értem, hogy mire is gondolsz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
lesliewednesday
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 55
|
|
« Hozzászólás #69 Dátum: 2010. Május 26. - 08:46:18 » |
|
Érdekelne, hogy mennyire megbízható egy olyan riasztó, amit a saját kulccsal élesítesz (ugye ilyenkor a központi zárról vagy indexlámpáról kap élesítő jelet a riasztó.) Hiszen akkor elég az egyik ajtógombot felhúzni és máris kikapcsoltad a riasztót is (vagy nem?)
Nem igazán értem, hogy mire is gondolsz. Ha az egyik ablakot betörik és az ajtó gombot felhúzzák, az a riasztót is deaktiválja? (hiszen az aktiváláskor is a centrálzár záró jelére élesedik a riasztó). Az ajtógomb felhúzása pedig gondolom fordítva, vagyis kikapcsolja a riasztót. Magyarán a gyári centrálzár vezérli a riasztót? Ha igen, az nagyon nem jó. (riasztóra pl SPAL085-re gondoltam). Persze van erre más megoldás, csak az elv illetve tapasztalat érdekelne. Remélem, érthető voltam.
|
|
|
Naplózva
|
"Mindenevő" Lacetti 1.4 (E95+LPG)
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #70 Dátum: 2010. Május 26. - 08:50:14 » |
|
Érdekelne, hogy mennyire megbízható egy olyan riasztó, amit a saját kulccsal élesítesz (ugye ilyenkor a központi zárról vagy indexlámpáról kap élesítő jelet a riasztó.) Hiszen akkor elég az egyik ajtógombot felhúzni és máris kikapcsoltad a riasztót is (vagy nem?)
Nem igazán értem, hogy mire is gondolsz. Ha az egyik ablakot betörik és az ajtó gombot felhúzzák, az a riasztót is deaktiválja? (hiszen az aktiváláskor is a centrálzár záró jelére élesedik a riasztó). Az ajtógomb felhúzása pedig gondolom fordítva, vagyis kikapcsolja a riasztót. Magyarán a gyári centrálzár vezérli a riasztót? Ha igen, az nagyon nem jó. (riasztóra pl SPAL085-re gondoltam). Persze van erre más megoldás, csak az elv illetve tapasztalat érdekelne. Remélem, érthető voltam. Próbáld ki.Maradj a kocsiban és riaszd be majd huzd fel a gombokat.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #71 Dátum: 2010. Május 26. - 13:28:42 » |
|
Érdekelne, hogy mennyire megbízható egy olyan riasztó, amit a saját kulccsal élesítesz (ugye ilyenkor a központi zárról vagy indexlámpáról kap élesítő jelet a riasztó.) Hiszen akkor elég az egyik ajtógombot felhúzni és máris kikapcsoltad a riasztót is (vagy nem?)
Nem igazán értem, hogy mire is gondolsz. Ha az egyik ablakot betörik és az ajtó gombot felhúzzák, az a riasztót is deaktiválja? (hiszen az aktiváláskor is a centrálzár záró jelére élesedik a riasztó). Az ajtógomb felhúzása pedig gondolom fordítva, vagyis kikapcsolja a riasztót. Magyarán a gyári centrálzár vezérli a riasztót? Ha igen, az nagyon nem jó. (riasztóra pl SPAL085-re gondoltam). Persze van erre más megoldás, csak az elv illetve tapasztalat érdekelne. Remélem, érthető voltam. Bocsika, de gyárilag nincs is benne riasztó! Tehát a kulcs csak az ajtókat működteti! Ha pedig utólag lett beszerelve riasztó, ahhoz külön kapcsolót adnak. Nagy botorság, ha úgy szerelték volna be, hogy az ajtó zárjai élesítsék, vagy oldják. Ilyenről nem is hallottam. Nem kevered össze az immobilájzerrel? Azt valóban a kulcs élesíti, oldja.
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
lesliewednesday
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 55
|
|
« Hozzászólás #72 Dátum: 2010. Május 26. - 13:53:26 » |
|
Érdekelne, hogy mennyire megbízható egy olyan riasztó, amit a saját kulccsal élesítesz (ugye ilyenkor a központi zárról vagy indexlámpáról kap élesítő jelet a riasztó.) Hiszen akkor elég az egyik ajtógombot felhúzni és máris kikapcsoltad a riasztót is (vagy nem?)
Nem igazán értem, hogy mire is gondolsz. Ha az egyik ablakot betörik és az ajtó gombot felhúzzák, az a riasztót is deaktiválja? (hiszen az aktiváláskor is a centrálzár záró jelére élesedik a riasztó). Az ajtógomb felhúzása pedig gondolom fordítva, vagyis kikapcsolja a riasztót. Magyarán a gyári centrálzár vezérli a riasztót? Ha igen, az nagyon nem jó. (riasztóra pl SPAL085-re gondoltam). Persze van erre más megoldás, csak az elv illetve tapasztalat érdekelne. Remélem, érthető voltam. Bocsika, de gyárilag nincs is benne riasztó! Tehát a kulcs csak az ajtókat működteti! Ha pedig utólag lett beszerelve riasztó, ahhoz külön kapcsolót adnak. Nagy botorság, ha úgy szerelték volna be, hogy az ajtó zárjai élesítsék, vagy oldják. Ilyenről nem is hallottam. Nem kevered össze az immobilájzerrel? Azt valóban a kulcs élesíti, oldja. Akkor még egyszer: Nem mondtam hogy van benne riasztó, mert hogy nincs gyárilag. Én szeretnék rakni/rakatni bele. Vannak olyan riasztók, melyekhez nincs saját távirányító., ha nem a kocsi gyári távirányítóját (nálunk Lacetti központi zárat) használhatjuk az élesítéshez és a kikapcsolásához. Erről azt hallottam egyik beszerelőtől, hogy az autó kp. zár záró jelével (ajtó becsukó gomb a távráncigán) élesíthető. Ebből gondoltam, hogy a kikapcsolása is hasonló lehet. Ezt nem tartom biztonságosnak.
|
|
|
Naplózva
|
"Mindenevő" Lacetti 1.4 (E95+LPG)
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #73 Dátum: 2010. Május 26. - 13:57:13 » |
|
Érdekelne, hogy mennyire megbízható egy olyan riasztó, amit a saját kulccsal élesítesz (ugye ilyenkor a központi zárról vagy indexlámpáról kap élesítő jelet a riasztó.) Hiszen akkor elég az egyik ajtógombot felhúzni és máris kikapcsoltad a riasztót is (vagy nem?)
Nem igazán értem, hogy mire is gondolsz. Ha az egyik ablakot betörik és az ajtó gombot felhúzzák, az a riasztót is deaktiválja? (hiszen az aktiváláskor is a centrálzár záró jelére élesedik a riasztó). Az ajtógomb felhúzása pedig gondolom fordítva, vagyis kikapcsolja a riasztót. Magyarán a gyári centrálzár vezérli a riasztót? Ha igen, az nagyon nem jó. (riasztóra pl SPAL085-re gondoltam). Persze van erre más megoldás, csak az elv illetve tapasztalat érdekelne. Remélem, érthető voltam. Bocsika, de gyárilag nincs is benne riasztó! Tehát a kulcs csak az ajtókat működteti! Ha pedig utólag lett beszerelve riasztó, ahhoz külön kapcsolót adnak. Nagy botorság, ha úgy szerelték volna be, hogy az ajtó zárjai élesítsék, vagy oldják. Ilyenről nem is hallottam. Nem kevered össze az immobilájzerrel? Azt valóban a kulcs élesíti, oldja. Akkor még egyszer: Nem mondtam hogy van benne riasztó, mert hogy nincs gyárilag. Én szeretnék rakni/rakatni bele. Vannak olyan riasztók, melyekhez nincs saját távirányító., ha nem a kocsi gyári távirányítóját (nálunk Lacetti központi zárat) használhatjuk az élesítéshez és a kikapcsolásához. Erről azt hallottam egyik beszerelőtől, hogy az autó kp. zár záró jelével (ajtó becsukó gomb a távráncigán) élesíthető. Ebből gondoltam, hogy a kikapcsolása is hasonló lehet. Ezt nem tartom biztonságosnak. Nem hiszem, hogy a csúszka felhúzására deaktiválódna a riasztó is, ha meg mégis úgy kötnék be, akkor az egész nem ér semmit. Szerintem úgy programozzák a gyári kulcs adóját, hogy a riasztónak is adjon egy jelet az élesítéshez. De persze lehet, hogy mégsem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #74 Dátum: 2010. Május 26. - 14:00:23 » |
|
Érdekelne, hogy mennyire megbízható egy olyan riasztó, amit a saját kulccsal élesítesz (ugye ilyenkor a központi zárról vagy indexlámpáról kap élesítő jelet a riasztó.) Hiszen akkor elég az egyik ajtógombot felhúzni és máris kikapcsoltad a riasztót is (vagy nem?)
Nem igazán értem, hogy mire is gondolsz. Ha az egyik ablakot betörik és az ajtó gombot felhúzzák, az a riasztót is deaktiválja? (hiszen az aktiváláskor is a centrálzár záró jelére élesedik a riasztó). Az ajtógomb felhúzása pedig gondolom fordítva, vagyis kikapcsolja a riasztót. Magyarán a gyári centrálzár vezérli a riasztót? Ha igen, az nagyon nem jó. (riasztóra pl SPAL085-re gondoltam). Persze van erre más megoldás, csak az elv illetve tapasztalat érdekelne. Remélem, érthető voltam. Bocsika, de gyárilag nincs is benne riasztó! Tehát a kulcs csak az ajtókat működteti! Ha pedig utólag lett beszerelve riasztó, ahhoz külön kapcsolót adnak. Nagy botorság, ha úgy szerelték volna be, hogy az ajtó zárjai élesítsék, vagy oldják. Ilyenről nem is hallottam. Nem kevered össze az immobilájzerrel? Azt valóban a kulcs élesíti, oldja. Akkor még egyszer: Nem mondtam hogy van benne riasztó, mert hogy nincs gyárilag. Én szeretnék rakni/rakatni bele. Vannak olyan riasztók, melyekhez nincs saját távirányító., ha nem a kocsi gyári távirányítóját (nálunk Lacetti központi zárat) használhatjuk az élesítéshez és a kikapcsolásához. Erről azt hallottam egyik beszerelőtől, hogy az autó kp. zár záró jelével (ajtó becsukó gomb a távráncigán) élesíthető. Ebből gondoltam, hogy a kikapcsolása is hasonló lehet. Ezt nem tartom biztonságosnak. Lehet van ilyen de akkor belső mozgásérzékelő van az autóban.Bár szerintem ez egy marha rossz megoldás.Valami egyedi inditásgátlón gondolkozz mint riasztón mert ha el akarják lopni el is viszik bármit tehetsz bele.A biztositók is tudják ezt ezért nem is erőltetik a risztó meglétét a cascóhoz.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. Május 26. - 14:02:20 írta Krisz »
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
|