whiteg
|
|
« Hozzászólás #8100 Dátum: 2017. Március 05. - 16:01:01 » |
|
Tegnap volt alkalmam hosszabb távon kipróbálni a megvett Thaliat. Meglepően jó futóműve van, nem imbolyog még gyors kanyarokban sem (Dobogókő felé mentem Dunakeszire vele), végtelenül semlegesen viselkedett, ráadásul az úthibákat nagyon jól kezeli, szinte semmit sem érzékelni a rossz utakból. Nyilván ez a ballonos gumiknak is köszönhető, de egyébként elég jó kis gép, az 1.4 16 szelepessel meg lehet haladni rendesen is. Meglepő módon semmi zörgés nem volt a közel 15 éves autóban.
De, persze a Lacetti az jobb, nemigaz :-) Nyilván azért egy nagyobb-komolyabb autó a Lacetti és nem cserélném el egy Thaliara, viszont ha most kellene venni olcsón egy autót csak munkába járásra, biztos hogy másnak is ajánlanám, mondjuk a Suzuki Swift alternatívájaként. Azért annál mérföldekkel jobb autó, szerintem. Rokonomnak van Thalia, megbízható autó, de amikor elmondta, hogy a vezérléscsere 120ezer forintjába került, akkor azt mondtam, kellene a francnak. Azt egy kicsit soknak tartom. Valami speciális esetleg? Mondjuk kicsi a motortér, így nehéz hozzáférni, de azért annyira nem tűnt vészesnek a dolog. Ugyanúgy 1.4 16 szelepes? a 120 az egy nagy lehúzás 30.000 a gyári vezérlés készlet,valeo vízpumpa 13000,munkadíj meg max 15000 azzal indokolták, hogy a motort ki kell emelni a szett cseréjéhez.
|
|
|
Naplózva
|
Lacetti 1.6 HB 2006
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #8101 Dátum: 2017. Március 05. - 16:54:05 » |
|
Tegnap volt alkalmam hosszabb távon kipróbálni a megvett Thaliat. Meglepően jó futóműve van, nem imbolyog még gyors kanyarokban sem (Dobogókő felé mentem Dunakeszire vele), végtelenül semlegesen viselkedett, ráadásul az úthibákat nagyon jól kezeli, szinte semmit sem érzékelni a rossz utakból. Nyilván ez a ballonos gumiknak is köszönhető, de egyébként elég jó kis gép, az 1.4 16 szelepessel meg lehet haladni rendesen is. Meglepő módon semmi zörgés nem volt a közel 15 éves autóban.
De, persze a Lacetti az jobb, nemigaz :-) Nyilván azért egy nagyobb-komolyabb autó a Lacetti és nem cserélném el egy Thaliara, viszont ha most kellene venni olcsón egy autót csak munkába járásra, biztos hogy másnak is ajánlanám, mondjuk a Suzuki Swift alternatívájaként. Azért annál mérföldekkel jobb autó, szerintem. Rokonomnak van Thalia, megbízható autó, de amikor elmondta, hogy a vezérléscsere 120ezer forintjába került, akkor azt mondtam, kellene a francnak. Azt egy kicsit soknak tartom. Valami speciális esetleg? Mondjuk kicsi a motortér, így nehéz hozzáférni, de azért annyira nem tűnt vészesnek a dolog. Ugyanúgy 1.4 16 szelepes? a 120 az egy nagy lehúzás 30.000 a gyári vezérlés készlet,valeo vízpumpa 13000,munkadíj meg max 15000 azzal indokolták, hogy a motort ki kell emelni a szett cseréjéhez. megane esetén sincs sok hely a szíj is alig fér le ott se kell kivenni a motort...
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #8102 Dátum: 2017. Március 05. - 17:07:40 » |
|
Anno a Renault 19-en is meg kellett dönteni a motort a sebváltó felöli oldalon a szimmeringek cseréjéhez, de azért a munkadíj ott sem volt vészes, kiemelni nem kellett. Egy ügyes szerelő szerintem ezt megoldja motorkiemelés nélkül is.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #8103 Dátum: 2017. Március 05. - 17:07:58 » |
|
Tegnap volt alkalmam hosszabb távon kipróbálni a megvett Thaliat. Meglepően jó futóműve van, nem imbolyog még gyors kanyarokban sem (Dobogókő felé mentem Dunakeszire vele), végtelenül semlegesen viselkedett, ráadásul az úthibákat nagyon jól kezeli, szinte semmit sem érzékelni a rossz utakból. Nyilván ez a ballonos gumiknak is köszönhető, de egyébként elég jó kis gép, az 1.4 16 szelepessel meg lehet haladni rendesen is. Meglepő módon semmi zörgés nem volt a közel 15 éves autóban.
De, persze a Lacetti az jobb, nemigaz :-) Nyilván azért egy nagyobb-komolyabb autó a Lacetti és nem cserélném el egy Thaliara, viszont ha most kellene venni olcsón egy autót csak munkába járásra, biztos hogy másnak is ajánlanám, mondjuk a Suzuki Swift alternatívájaként. Azért annál mérföldekkel jobb autó, szerintem. Rokonomnak van Thalia, megbízható autó, de amikor elmondta, hogy a vezérléscsere 120ezer forintjába került, akkor azt mondtam, kellene a francnak. Azt egy kicsit soknak tartom. Valami speciális esetleg? Mondjuk kicsi a motortér, így nehéz hozzáférni, de azért annyira nem tűnt vészesnek a dolog. Ugyanúgy 1.4 16 szelepes? a 120 az egy nagy lehúzás 30.000 a gyári vezérlés készlet,valeo vízpumpa 13000,munkadíj meg max 15000 azzal indokolták, hogy a motort ki kell emelni a szett cseréjéhez. megane esetén sincs sok hely a szíj is alig fér le ott se kell kivenni a motort... Szerintem nem a motor kivételére gondolt, max kibillentésére, mint a legtöbb keresztmotoros esetében. Mondjuk ennél a motornál van némi "furmány" a vezérlés cserét illetően. Kell egy kicsit dolgozni vele, meg az alkatrészt sem ajándékba kapja a tulaj. A 120000 Ft közel van a realításhoz. Jön a vezérlés szetthez és a vízpumpához fagyálló (ez mondjuk nem nagy tétel) és a hosszbordás szíj, feszítővel. Gyári technológiai előírás a cseréjük! Hosszbordás szíj szakadás esetén több mint 90% az esély, hogy a szakadt szíjdarabok a főtengely tárcsa mögé bejutva "ősszeborzolják" a vezérlést. Tovább nem részletezem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #8104 Dátum: 2017. Március 05. - 19:22:07 » |
|
Tegnap volt alkalmam hosszabb távon kipróbálni a megvett Thaliat. Meglepően jó futóműve van, nem imbolyog még gyors kanyarokban sem (Dobogókő felé mentem Dunakeszire vele), végtelenül semlegesen viselkedett, ráadásul az úthibákat nagyon jól kezeli, szinte semmit sem érzékelni a rossz utakból. Nyilván ez a ballonos gumiknak is köszönhető, de egyébként elég jó kis gép, az 1.4 16 szelepessel meg lehet haladni rendesen is. Meglepő módon semmi zörgés nem volt a közel 15 éves autóban.
De, persze a Lacetti az jobb, nemigaz :-) Nyilván azért egy nagyobb-komolyabb autó a Lacetti és nem cserélném el egy Thaliara, viszont ha most kellene venni olcsón egy autót csak munkába járásra, biztos hogy másnak is ajánlanám, mondjuk a Suzuki Swift alternatívájaként. Azért annál mérföldekkel jobb autó, szerintem. Rokonomnak van Thalia, megbízható autó, de amikor elmondta, hogy a vezérléscsere 120ezer forintjába került, akkor azt mondtam, kellene a francnak. Azt egy kicsit soknak tartom. Valami speciális esetleg? Mondjuk kicsi a motortér, így nehéz hozzáférni, de azért annyira nem tűnt vészesnek a dolog. Ugyanúgy 1.4 16 szelepes? a 120 az egy nagy lehúzás 30.000 a gyári vezérlés készlet,valeo vízpumpa 13000,munkadíj meg max 15000 azzal indokolták, hogy a motort ki kell emelni a szett cseréjéhez. megane esetén sincs sok hely a szíj is alig fér le ott se kell kivenni a motort... Szerintem nem a motor kivételére gondolt, max kibillentésére, mint a legtöbb keresztmotoros esetében. Mondjuk ennél a motornál van némi "furmány" a vezérlés cserét illetően. Kell egy kicsit dolgozni vele, meg az alkatrészt sem ajándékba kapja a tulaj. A 120000 Ft közel van a realításhoz. Jön a vezérlés szetthez és a vízpumpához fagyálló (ez mondjuk nem nagy tétel) és a hosszbordás szíj, feszítővel. Gyári technológiai előírás a cseréjük! Hosszbordás szíj szakadás esetén több mint 90% az esély, hogy a szakadt szíjdarabok a főtengely tárcsa mögé bejutva "ősszeborzolják" a vezérlést. Tovább nem részletezem. gyári hosszbordásszíj szett 20.000 fagyálló 5000 akkor vagyunk anyagba 68.000ft ba munkadíja 20.000ft felett rablás így van 88.000 a 120.000 még mindig rohadt mesze van!
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #8105 Dátum: 2017. Március 05. - 20:30:49 » |
|
Tegnap volt alkalmam hosszabb távon kipróbálni a megvett Thaliat. Meglepően jó futóműve van, nem imbolyog még gyors kanyarokban sem (Dobogókő felé mentem Dunakeszire vele), végtelenül semlegesen viselkedett, ráadásul az úthibákat nagyon jól kezeli, szinte semmit sem érzékelni a rossz utakból. Nyilván ez a ballonos gumiknak is köszönhető, de egyébként elég jó kis gép, az 1.4 16 szelepessel meg lehet haladni rendesen is. Meglepő módon semmi zörgés nem volt a közel 15 éves autóban.
De, persze a Lacetti az jobb, nemigaz :-) Nyilván azért egy nagyobb-komolyabb autó a Lacetti és nem cserélném el egy Thaliara, viszont ha most kellene venni olcsón egy autót csak munkába járásra, biztos hogy másnak is ajánlanám, mondjuk a Suzuki Swift alternatívájaként. Azért annál mérföldekkel jobb autó, szerintem. Rokonomnak van Thalia, megbízható autó, de amikor elmondta, hogy a vezérléscsere 120ezer forintjába került, akkor azt mondtam, kellene a francnak. Azt egy kicsit soknak tartom. Valami speciális esetleg? Mondjuk kicsi a motortér, így nehéz hozzáférni, de azért annyira nem tűnt vészesnek a dolog. Ugyanúgy 1.4 16 szelepes? a 120 az egy nagy lehúzás 30.000 a gyári vezérlés készlet,valeo vízpumpa 13000,munkadíj meg max 15000 azzal indokolták, hogy a motort ki kell emelni a szett cseréjéhez. megane esetén sincs sok hely a szíj is alig fér le ott se kell kivenni a motort... Szerintem nem a motor kivételére gondolt, max kibillentésére, mint a legtöbb keresztmotoros esetében. Mondjuk ennél a motornál van némi "furmány" a vezérlés cserét illetően. Kell egy kicsit dolgozni vele, meg az alkatrészt sem ajándékba kapja a tulaj. A 120000 Ft közel van a realításhoz. Jön a vezérlés szetthez és a vízpumpához fagyálló (ez mondjuk nem nagy tétel) és a hosszbordás szíj, feszítővel. Gyári technológiai előírás a cseréjük! Hosszbordás szíj szakadás esetén több mint 90% az esély, hogy a szakadt szíjdarabok a főtengely tárcsa mögé bejutva "ősszeborzolják" a vezérlést. Tovább nem részletezem. gyári hosszbordásszíj szett 20.000 fagyálló 5000 akkor vagyunk anyagba 68.000ft ba munkadíja 20.000ft felett rablás így van 88.000 a 120.000 még mindig rohadt mesze van! Nem akarok vitatkozni, nem ez a szándékom. Csak a tapasztalataim mifelénk. Amúgy 20000 Ft környékén csak fusiban, számla nélkül vállalják ezt a típust. Azt is tudjuk szerintem, hogy számlával, anyaggal kissé más a helyzet. Beszerzési áron nem fogják a "számlás" műhelyek odaadni az anyagot. "Hozott anyagos" munkára pedig munkadíj felárat számolnak. Rezsit, járulékokat, adókat, alkalmazottak fizetését, egyéb fenntartási költségeket valamiből ki kell termelni. Sajnos a politikát nem lehet figyelmen kívül hagyni, mert ugye ezeket a költségeket nem mi ajánljuk fel, kőkeményen beszedik. Sajnálatos módon minden netto 5000 Ft bevételből jó, ha 1200-1500 Ft marad az "elvonások" után. Lehet,hogy még óvatos is voltam. Ez van errefelé. Nyilván az ország más területein változnak az árak, a fizetőképes kereslet szerényebb lehetőségeinek függvényében. A kiadások ellenben ott is megvannak. Ugyebár ilyenkor lép életbe a "jobb a sűrű fillér, mint a ritka forint" effektus.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #8106 Dátum: 2017. Március 05. - 22:20:40 » |
|
Tegnap volt alkalmam hosszabb távon kipróbálni a megvett Thaliat. Meglepően jó futóműve van, nem imbolyog még gyors kanyarokban sem (Dobogókő felé mentem Dunakeszire vele), végtelenül semlegesen viselkedett, ráadásul az úthibákat nagyon jól kezeli, szinte semmit sem érzékelni a rossz utakból. Nyilván ez a ballonos gumiknak is köszönhető, de egyébként elég jó kis gép, az 1.4 16 szelepessel meg lehet haladni rendesen is. Meglepő módon semmi zörgés nem volt a közel 15 éves autóban.
De, persze a Lacetti az jobb, nemigaz :-) Nyilván azért egy nagyobb-komolyabb autó a Lacetti és nem cserélném el egy Thaliara, viszont ha most kellene venni olcsón egy autót csak munkába járásra, biztos hogy másnak is ajánlanám, mondjuk a Suzuki Swift alternatívájaként. Azért annál mérföldekkel jobb autó, szerintem. Rokonomnak van Thalia, megbízható autó, de amikor elmondta, hogy a vezérléscsere 120ezer forintjába került, akkor azt mondtam, kellene a francnak. Azt egy kicsit soknak tartom. Valami speciális esetleg? Mondjuk kicsi a motortér, így nehéz hozzáférni, de azért annyira nem tűnt vészesnek a dolog. Ugyanúgy 1.4 16 szelepes? a 120 az egy nagy lehúzás 30.000 a gyári vezérlés készlet,valeo vízpumpa 13000,munkadíj meg max 15000 azzal indokolták, hogy a motort ki kell emelni a szett cseréjéhez. megane esetén sincs sok hely a szíj is alig fér le ott se kell kivenni a motort... Szerintem nem a motor kivételére gondolt, max kibillentésére, mint a legtöbb keresztmotoros esetében. Mondjuk ennél a motornál van némi "furmány" a vezérlés cserét illetően. Kell egy kicsit dolgozni vele, meg az alkatrészt sem ajándékba kapja a tulaj. A 120000 Ft közel van a realításhoz. Jön a vezérlés szetthez és a vízpumpához fagyálló (ez mondjuk nem nagy tétel) és a hosszbordás szíj, feszítővel. Gyári technológiai előírás a cseréjük! Hosszbordás szíj szakadás esetén több mint 90% az esély, hogy a szakadt szíjdarabok a főtengely tárcsa mögé bejutva "ősszeborzolják" a vezérlést. Tovább nem részletezem. gyári hosszbordásszíj szett 20.000 fagyálló 5000 akkor vagyunk anyagba 68.000ft ba munkadíja 20.000ft felett rablás így van 88.000 a 120.000 még mindig rohadt mesze van! Nem akarok vitatkozni, nem ez a szándékom. Csak a tapasztalataim mifelénk. Amúgy 20000 Ft környékén csak fusiban, számla nélkül vállalják ezt a típust. Azt is tudjuk szerintem, hogy számlával, anyaggal kissé más a helyzet. Beszerzési áron nem fogják a "számlás" műhelyek odaadni az anyagot. "Hozott anyagos" munkára pedig munkadíj felárat számolnak. Rezsit, járulékokat, adókat, alkalmazottak fizetését, egyéb fenntartási költségeket valamiből ki kell termelni. Sajnos a politikát nem lehet figyelmen kívül hagyni, mert ugye ezeket a költségeket nem mi ajánljuk fel, kőkeményen beszedik. Sajnálatos módon minden netto 5000 Ft bevételből jó, ha 1200-1500 Ft marad az "elvonások" után. Lehet,hogy még óvatos is voltam. Ez van errefelé. Nyilván az ország más területein változnak az árak, a fizetőképes kereslet szerényebb lehetőségeinek függvényében. A kiadások ellenben ott is megvannak. Ugyebár ilyenkor lép életbe a "jobb a sűrű fillér, mint a ritka forint" effektus. akkor mi itt nagyon le vagyunk maradva nem egy helyen 3500ft+áfa a rezsióradíj (4 óra alatt meg lehet csinálni)igaz a márkaszervizek7000+áfa indulóval számolnak pedig a költségek ugyanazok vagy nagyobbak mint Pesten,azért az vicces,hogy drágábban tankolunk mint ti,miénk az ország legdrágább Tescoja ami hála a városvezetésnek nem kap konkurenciát,bérek elég lehangolóak viszont a pár szakmában elindultak felfelé mert nincs ember és már nem állja meg a helyét az,hogy jön helyetted 5 másik van még egy ettől független dolog a szerviz a keressen a munkán ne az anyagon,vagy ha akar keresni az anyagon is akkor ne adja drágábban mint amennyiért az ügyfél viszi ő a munkára ad garanciát nem az anyagra viszont nem egy szerelési hibára vissza vezetheő garanciális igényt láttam sajnos az utóbbi időben,mert sokan tisztelet a kivételnek nem néznek utána a technológiának és a szakszerűtlen javítás miatt megy tönkre az autó,másik kedvencem ,hogy sok kolléga utána sem néz mibe milyen olaj kell és megszokásból 10W40 et tesz mindenbe mert már 100.000 van benn mikor 300 feletti Lacetti még mindig nem eszi az 5W30 at... de ez megint egy másik történet
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2017. Március 05. - 22:32:14 írta sebike »
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #8107 Dátum: 2017. Március 06. - 11:50:48 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
whiteg
|
|
« Hozzászólás #8108 Dátum: 2017. Március 06. - 15:28:34 » |
|
Kivitelezhetetlen. Egyrészt nem lehet nagy távolságokat megtenni elektromos autókkal, másrészt nincs az a töltő kapacitás. pld: Nyáron elindulnak Pécsről, BP-rő..stb a Balatonra, egy strandra beparkol 50-100 elektromos autó, este szeretnének vele haza menni, de hol lesz strandonként 100 töltő? Lakótelepi lakásokban élők hogy töltik, lesz lakótelepenként 50-100 töltő?
|
|
|
Naplózva
|
Lacetti 1.6 HB 2006
|
|
|
kubu87
|
|
« Hozzászólás #8109 Dátum: 2017. Március 06. - 19:54:39 » |
|
Kivitelezhetetlen. Egyrészt nem lehet nagy távolságokat megtenni elektromos autókkal, másrészt nincs az a töltő kapacitás. pld: Nyáron elindulnak Pécsről, BP-rő..stb a Balatonra, egy strandra beparkol 50-100 elektromos autó, este szeretnének vele haza menni, de hol lesz strandonként 100 töltő? Lakótelepi lakásokban élők hogy töltik, lesz lakótelepenként 50-100 töltő? Gumicsont...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
whiteg
|
|
« Hozzászólás #8110 Dátum: 2017. Március 07. - 20:05:48 » |
|
Nem vagyok elég Angolos hangulatomban: A kérdés annyi, hogy lesz-e megint chevrolet Europában? http://gmauthority.com/blog/2017/02/what-if-gm-sells-opel-to-make-room-for-chevrolet-in-europe/"Having done that, GM can simply re-introduce Chevrolet into the European market, importing the vehicles from its South Korean manufacturing base while establishing a new dealer network for Chevy in Europe."
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2017. Március 07. - 20:09:51 írta whiteg »
|
Naplózva
|
Lacetti 1.6 HB 2006
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #8111 Dátum: 2017. Március 08. - 08:21:55 » |
|
erre a felvetésre szintén egy kérdéssel válaszolnék miért tesztelik az új Malibut europában ha nem akarnak visszajönni? egy ismerősöm látta múlt héten a német svájci határon 2 kisérőkocsival álcázva 1bemzin és 1 dizel változatban...
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
kubu87
|
|
« Hozzászólás #8112 Dátum: 2017. Március 09. - 14:58:31 » |
|
erre a felvetésre szintén egy kérdéssel válaszolnék miért tesztelik az új Malibut europában ha nem akarnak visszajönni? egy ismerősöm látta múlt héten a német svájci határon 2 kisérőkocsival álcázva 1bemzin és 1 dizel változatban... Most, hogy az Opel átkerült a csigazabálókhoz, a GM számára nincs házon belül konkurens Európában. Logikus lépés, mert a Chevy-t az utca egyszerű embere még mindig inkább tartja ameriakinak mint koreainak, míg az Opel-re mindig is német márkaként tekintettek. Így lehet egy letisztult, logikus "amerikai szájízű" marketing és üzleti tervet összehozni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krupcheck
|
|
« Hozzászólás #8113 Dátum: 2017. Március 09. - 19:01:55 » |
|
Azért annyira nem egyszerű ez a sztori. Pödzögették ugye, hogy teljesen kivonulnak így Európából, mert nem éri meg itt lenniük (problémás piac is vagyunk, lássuk be, az amcsiknál igényesebbek vagyunk a minőségre, meg a hazudott fogyasztási adatokra, de amúgy meg kis piac vagyunk az USA vagy Kína mellett). Logikusan hangzik, hogy most olcsón visszatérhetnek mégis a Chevyvel, mert nem kell külön ide fejleszteni, lehet kész autókat hozni, node a kereskedői/márkaszerviz hálózatot a nulláról kell kiépíteni, mert az Opelé nyilván ugrik. Az meg azért nem két fillér befektetés. Én nem tennék rá nagy összegeket, hogy az a viszonylag kis szelet, amit hasíthatnak itt Európában, az megér ennyit. De ők tudják. Vagy nem. A GM ritkán hoz jó döntéseket, mégis él
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #8114 Dátum: 2017. Március 09. - 19:54:39 » |
|
A minőségre tényleg igényesebbek az európaiak, a fogyasztási hazugságokat viszont ők tolerálják nehezebben, sőt ott ugye ezt nagyon komolyan veszik és volt büntetés emiatt már gyártóknak (talán a Hyundai is ezek között volt, illetve ha jól emlékszem autónként 500 dollárt vissza is fizettek a tulajoknak). Ott más mérési ciklust használnak, ami azért a valósághoz közelebb áll.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|