captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #12 Dátum: 2009. Július 12. - 16:58:00 » |
|
Jelentem elakadtunk Rotterdamban.
Illetve valahogy nem tudunk eltávolodni Rotterdamtól.
Az ok, felújítják a főgépet. Ezért az felrobban…
Szóval a hajózásban úgy van, hogy bizonyos üzemóra után a főgépet fel kell újítani. Ez nem szerelem kérdése, kötelező és nem olcsó. A tulajdonos legfeljebb az új alkatrészeken tud fogni valamit, ha okosan köt üzletet. A mi tulajunk fogott, az tuti, de most akkorát bukik, hogy az díjnyertes lesz. A főgép felújítását komoly helyen úgy oldják meg, hogy ha az ideje közeledik, akkor a szárazdokkban történő nagyjavítás alatt elvégzik. Ez azt jelenti, hogy kiveszik a régi dugattyút, perselyt és főtengely csapágyat és újra cserélik. A hengerfejet is kompletten kicserélik. A beépített alkatrészek vagy újak, vagy felújítottak, de utóbbiak egyenértékűnek számítanak az újjal, pedig nem azok; ezt majd látni fogjátok.
Nálunk ezt úgy oldják meg, hogy Rotterdamban, ahol 12 órát várunk rakodásra, egyenként cserélgetik az egységeket. Márciusban kezdték a 9. és 8. hengerrel (egyszerre cserélték) és most a 4. csinálták. A 8. és 9. henger beüzemelés közben 5 perc után elszállt, leszakadt a dugattyúk koronája. Most a 4. hengert csinálták meg, ami indulás után 1.5 órával megszorult és elfüstölt. Az olajnyomás megnőtt, annyira, hogy lerúgta a karteldeklit, a kispriccelő olaj meg begyulladt. A képek alapján a dugattyú szorult meg. A legjobb helyen, 1600 éterre a rotterdami északi mólótól. Horgony ledob, tűz elolt és telefonálás. Három órányi várakozás után felcsatoltuk a tulajdonos által megküldött vontatókat és bevontattak minket az Europort- ba, javításra. Ez csütörtökön reggel 07:03- kor történt. Szombat reggel 4- re elkészültek a javítással, lett új dugattyú, hengerfej, a biztosító embere is megszemlélődött, a regiszter is elégedetten engedett utunkra minket. A közös döntés alapján a leghosszabb beüzemelési módot választottuk, csak nagyon lassan emeltük a gép terhelését. Ennek köszönhettük, hogy most a kijárattól eljutottunk vagy 10 mérföldre – meg annak, hogy a kijárathoz közel voltunk kikötve. Ugyanis szombaton reggel a másodszor felújított 4. henger 07:15- kor (tessék figyelni az időpontokat!) ismét elszállt. Ismét ugyanúgy. Csak most azzal a különbséggel, hogy a kápó látta, hogy bekövetkezik és Ő állította le a gépet, így egy kevés füsttől meg sok idegeskedéstől eltekintve nem történt nagyobb baj. Persze a henger megint megszorult. Megijedni én ijedtem meg a legjobban, mert épp térnem kellett volna egy befelé rongyoló kompnak, aki ráadásul számított rá, amikor teljesen váratlanul elszállt a gép. Szerencsére a kompon figyeltek és így volt idejük térni, nem lett összeütközés. Akomp két kábelra passzált, a füstöt sokan fotózták. Horgony ledob., telefon, stb., stb., stb. A bejártnál fotózkodó spottereknek deja vu- jük lehetett, mert menetrend szerint jelentünk meg két vontatóval. Vagy azt gondolhatták, hogy a kikötői vontatók rajtunk gyakorolnak. A pilot jópofa volt, ugyanaz, akivel csütörtökön lerobbantunk. Amikor feljött a fedélzetre az volt az első kérdése, hogy ma meddig jutottunk? Röhögtünk, de csak kínunkban. Jelenleg ismét kikötve állunk és sok okos ember próbálja a gépet javítani, meg rájönni, hogy mi lehet a baj (szerintem nem kellene Made in Mozambik alkatrészeket beépíteni).
Közben Ralf megint alkotott. Még rakodás közben nem sikerült kinyitnunk az egyik raktárt, mert atetőt mozgató hidraulika motorja túlmelegedett. Mondtam Ralfinhonak, hogy nem érdekel, hogy mit vág el, de kerülje meg a hőkioldót. Megcsinálta, a motor münködik, igazolyan forró, hogy nem ehet megérinteni. Csapágyas. Én viszont revideáltam az álláspontomat. Igenis érdekelne, hogy mit vágott át, mert azóta nem égnek a rakományt megvilágító halogén lámpák.
Az éjjel meghozták az „új” alkatrészeket. Hát nem nyert, mert bár nem Made in Tanzánia, de annyira újak, amennyire én. A biztosító és az osztályozó intézet felügyelője elsőre elutasította mindet. Úgyhogy lehet velük tűzni vissza Németországba és megvenni az újat és eredetit. A cég műszaki felelőse, aki lehozta az alkatrészeket, rögtön nekiállt rinyálni, hogy a hengerfej meg a többi elég nehéz, ráadásul a váltó fura hangokat ad ki (pénteken megtörték a Sprintert hátulról; szerintem totálkáros) és nehéz egyenesbe tartani. Úgyhogy megkérdezte, hogy valaki hajlandó lenne- e vele visszamenni és vezetni? Mert egyedül fél… Meg félti a jogsiját, pedig a kocsi nincs is túlterhelve most. Nem tolongtunk önként, de végül a német tisztjelölt elvállalta. Elvileg holnap délutánra lesznek alkatrészek, beépítik, kimegyünk próbaútra megterhelve szerelőkkel, a biztosító emberével és Jancsi bohóccal is, esetleg. Ha minden jól megy szerdán még el is indulhatunk délnek, bár 1 hét késést már beszedtünk. HA csodák léteznek, akkor az eredeti bérleti szerződés szerint augusztus 13- ig maradhatunk. Ha a bérlő nem elegelt be, mert ez nem először fordult elő. Ha sárga lennék és csilingelnék, én lennék a villamos…
|