szaot
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 92
Lacetti 1.4 Star AC HB 2007
|
|
« Hozzászólás #555 Dátum: 2013. április 27. - 23:03:17 » |
|
Cartársak!
Érdekes dolog történt az autómmal, gondoltam közzéteszem. ... Provizórikusan száműztem a vasból ezt a fertelmet...
Pontosan hogyan "száműzted"? Csak a pipát, vagy az egész csövet? Nem elég a pipát elfordítani másik irányba?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #556 Dátum: 2013. április 28. - 07:40:51 » |
|
Cartársak!
Érdekes dolog történt az autómmal, gondoltam közzéteszem. ... Provizórikusan száműztem a vasból ezt a fertelmet...
Pontosan hogyan "száműzted"? Csak a pipát, vagy az egész csövet? Nem elég a pipát elfordítani másik irányba? Komplett kihajítottam. Valami ügyes módon ki kell takarítanom az egész hóbelevancot. Addig is e nélkül megy a paripa, a műanyag kerékjárati dob perforációt pedig lezártam. Van ott levegő bejutási lehetőség bőven. Nem vagyok biztos benne, hogy visszakerül a "szívászaj csökkentő", majd egy tankolás után és a menetdinamikát tesztelve kiderül. Gyakorlatilag ez a "kacat" olyan, mint a lefolyóban levő "szifon". Egy darabig jó, aztán (a tiszta útjainknak is köszönhetően) eldugul. Pláne, hogy alaposan "belemérnökölték" ennek lehetőségét. Tehát idő kérdése és közlöm a tapasztalatokat. Minden esetre piszok nagy csalódás és felettébb bosszantó. Azt azért hozzátenném, hogy óvatosan bánjatok a felvetett problémával, távolról sem biztos, hogy másnál is ez a helyzet. Alapos megfontolás tárgyát képezze a döntést, mert nem hinném, hogy csupán "helykitöltés" volt a cél. Más kérdés a technikailag erősen megkérdőjelezhető megoldás.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #557 Dátum: 2013. április 28. - 07:54:14 » |
|
Cartársak!
Érdekes dolog történt az autómmal, gondoltam közzéteszem. ... Provizórikusan száműztem a vasból ezt a fertelmet...
Pontosan hogyan "száműzted"? Csak a pipát, vagy az egész csövet? Nem elég a pipát elfordítani másik irányba? Komplett kihajítottam. Valami ügyes módon ki kell takarítanom az egész hóbelevancot. Addig is e nélkül megy a paripa, a műanyag kerékjárati dob perforációt pedig lezártam. Van ott levegő bejutási lehetőség bőven. Nem vagyok biztos benne, hogy visszakerül a "szívászaj csökkentő", majd egy tankolás után és a menetdinamikát tesztelve kiderül. Gyakorlatilag ez a "kacat" olyan, mint a lefolyóban levő "szifon". Egy darabig jó, aztán (a tiszta útjainknak is köszönhetően) eldugul. Pláne, hogy alaposan "belemérnökölték" ennek lehetőségét. Tehát idő kérdése és közlöm a tapasztalatokat. Minden esetre piszok nagy csalódás és felettébb bosszantó. Azt azért hozzátenném, hogy óvatosan bánjatok a felvetett problémával, távolról sem biztos, hogy másnál is ez a helyzet. Alapos megfontolás tárgyát képezze a döntést, mert nem hinném, hogy csupán "helykitöltés" volt a cél. Más kérdés a technikailag erősen megkérdőjelezhető megoldás. A képeken nem látszik, nem szétszedhető? Ha kiveszem, szerintem egy slaggal kinyomatom a dzsuvát, és a kifolyó likat alaposan felfúrom.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
szediati
|
|
« Hozzászólás #558 Dátum: 2013. április 28. - 09:25:12 » |
|
Na ez nagyon jó még egy remek megoldás. Ezeket a malőröket össze szedve nem is csoda a motorok kormolódása ha nem kap oxigént szegény
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #559 Dátum: 2013. április 28. - 10:32:22 » |
|
Cartársak!
Érdekes dolog történt az autómmal, gondoltam közzéteszem. A történet ott kezdődött, hogy egyszer csak elkezdett jelentősen többet fogyasztani a járgány. Elkezdtem keresni a hiba okát. Nem sorolom a részleteket, sokaknak amúgy se mondana sokat, de ráment a fél szombatom. Azt hiszem, megleltem a "tettest"! Ritkán szoktam a mérnököket bántani, de most igencsak erősen javasoltam nekik, hogy esetleg inkább anyává tehették volna az összes nőnemű hozzátartozójukat! A lényeg: van a Nubirában és Lacettiben egy "szívászaj csökkentő" műanyag doboz a jobb első sárvédő-doblemez (műanyag betét)-lökhárító lökhárító által körbezárt helyen. Ezzel még semmi baj nincs. De!!! A technikai megoldás gyalázat! A képeket megnézve biztosan egyértelmű lesz a felháborodásom. Igyekeztem az eredeti beszerelési helyzetet beállítani a "szívászaj csökkentő" és kerékjárati dob viszonyában. Látható a Szívászaj csökkentő tetején egy hosszabb cső, ami egy pipa alakú toldalékkal van ellátva. Mit gondoltok, hova van fordítva? Hát persze, hogy a dobbetéten levő perforáció felé! És ott mi jut be? Igen, víz, sár, hó, por. Na, tehát ebben az "agyszüleményben" kb. 1,5 l sáros víz volt, és a fene tudja mennyi iszap van most is benne. Van az alján egy kicsi lyuk, de esélytelen, ha egyszer teli ment porral, homokkal (és miért ne menne teli) akkor a víz illetve a sár ott ki fog folyni. És én még csodálkoztam, hogy miért nem akar az autó rendesen működni. Provizórikusan száműztem a vasból ezt a fertelmet, majd meglátom, hogy mi lesz az eredménye. Emlékeztetnék a légszűrő házban leledző kúpos műanyag csőre, hát az csupán a "jéghegy csúcsa", a bajok nem ott vannak.
Amelyikhez szerencsém volt mindegyik a menetirány szerint előről szívta ,a dobbetét pegig az 5 ajtós esetén már zárt..
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #560 Dátum: 2013. április 28. - 12:14:55 » |
|
Azt hiszem, hogy a hivatalos neve rezonancia doboz, vagy mi. Nekem volt, hogy nem volt berakva, és iszonyú ronda hangja volt, ami rögtön megszűnt, amikor visszakerült. Lehet, hogy csak Tomynak rossz irányba volt fordítva a csöve, mert eddig mástól nem hallottunk ilyen gondot. Most majd gondolom, mindenki utána fog lesni a dolognak. Várjuk a beszámolókat, és a tanulságokat.
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #561 Dátum: 2013. április 28. - 12:18:12 » |
|
Cartársak!
Érdekes dolog történt az autómmal, gondoltam közzéteszem. A történet ott kezdődött, hogy egyszer csak elkezdett jelentősen többet fogyasztani a járgány. Elkezdtem keresni a hiba okát. Nem sorolom a részleteket, sokaknak amúgy se mondana sokat, de ráment a fél szombatom. Azt hiszem, megleltem a "tettest"! Ritkán szoktam a mérnököket bántani, de most igencsak erősen javasoltam nekik, hogy esetleg inkább anyává tehették volna az összes nőnemű hozzátartozójukat! A lényeg: van a Nubirában és Lacettiben egy "szívászaj csökkentő" műanyag doboz a jobb első sárvédő-doblemez (műanyag betét)-lökhárító lökhárító által körbezárt helyen. Ezzel még semmi baj nincs. De!!! A technikai megoldás gyalázat! A képeket megnézve biztosan egyértelmű lesz a felháborodásom. Igyekeztem az eredeti beszerelési helyzetet beállítani a "szívászaj csökkentő" és kerékjárati dob viszonyában. Látható a Szívászaj csökkentő tetején egy hosszabb cső, ami egy pipa alakú toldalékkal van ellátva. Mit gondoltok, hova van fordítva? Hát persze, hogy a dobbetéten levő perforáció felé! És ott mi jut be? Igen, víz, sár, hó, por. Na, tehát ebben az "agyszüleményben" kb. 1,5 l sáros víz volt, és a fene tudja mennyi iszap van most is benne. Van az alján egy kicsi lyuk, de esélytelen, ha egyszer teli ment porral, homokkal (és miért ne menne teli) akkor a víz illetve a sár ott ki fog folyni. És én még csodálkoztam, hogy miért nem akar az autó rendesen működni. Provizórikusan száműztem a vasból ezt a fertelmet, majd meglátom, hogy mi lesz az eredménye. Emlékeztetnék a légszűrő házban leledző kúpos műanyag csőre, hát az csupán a "jéghegy csúcsa", a bajok nem ott vannak.
Amelyikhez szerencsém volt mindegyik a menetirány szerint előről szívta ,a dobbetét pegig az 5 ajtós esetén már zárt.. Hát, én sem értem a dolgot, de ha az enyémen menetirányba állt volna, akkor is telimegy dzsuvával. Minden esetre alaposan felbosszantott. Utánajárok ennek a dolognak.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Kzotya
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 15
|
|
« Hozzászólás #562 Dátum: 2013. április 28. - 12:25:13 » |
|
Sziasztok!
Nekem évek óta nincs benn ez a "doboz", a morgós szíváshangtól eltekintve nem vettem észre semmi hátrányát azon kívül, hogy így lehet egy kicsit hamarabb koszolódik a szűrő! (gyári szűrőbetétet használok)
Üdv
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #563 Dátum: 2013. április 28. - 12:55:39 » |
|
Cartársak!
Érdekes dolog történt az autómmal, gondoltam közzéteszem. A történet ott kezdődött, hogy egyszer csak elkezdett jelentősen többet fogyasztani a járgány. Elkezdtem keresni a hiba okát. Nem sorolom a részleteket, sokaknak amúgy se mondana sokat, de ráment a fél szombatom. Azt hiszem, megleltem a "tettest"! Ritkán szoktam a mérnököket bántani, de most igencsak erősen javasoltam nekik, hogy esetleg inkább anyává tehették volna az összes nőnemű hozzátartozójukat! A lényeg: van a Nubirában és Lacettiben egy "szívászaj csökkentő" műanyag doboz a jobb első sárvédő-doblemez (műanyag betét)-lökhárító lökhárító által körbezárt helyen. Ezzel még semmi baj nincs. De!!! A technikai megoldás gyalázat! A képeket megnézve biztosan egyértelmű lesz a felháborodásom. Igyekeztem az eredeti beszerelési helyzetet beállítani a "szívászaj csökkentő" és kerékjárati dob viszonyában. Látható a Szívászaj csökkentő tetején egy hosszabb cső, ami egy pipa alakú toldalékkal van ellátva. Mit gondoltok, hova van fordítva? Hát persze, hogy a dobbetéten levő perforáció felé! És ott mi jut be? Igen, víz, sár, hó, por. Na, tehát ebben az "agyszüleményben" kb. 1,5 l sáros víz volt, és a fene tudja mennyi iszap van most is benne. Van az alján egy kicsi lyuk, de esélytelen, ha egyszer teli ment porral, homokkal (és miért ne menne teli) akkor a víz illetve a sár ott ki fog folyni. És én még csodálkoztam, hogy miért nem akar az autó rendesen működni. Provizórikusan száműztem a vasból ezt a fertelmet, majd meglátom, hogy mi lesz az eredménye. Emlékeztetnék a légszűrő házban leledző kúpos műanyag csőre, hát az csupán a "jéghegy csúcsa", a bajok nem ott vannak.
Amelyikhez szerencsém volt mindegyik a menetirány szerint előről szívta ,a dobbetét pegig az 5 ajtós esetén már zárt.. Az enyémen nem zárt.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #564 Dátum: 2013. április 28. - 17:57:14 » |
|
Cartársak!
Érdekes dolog történt az autómmal, gondoltam közzéteszem. A történet ott kezdődött, hogy egyszer csak elkezdett jelentősen többet fogyasztani a járgány. Elkezdtem keresni a hiba okát. Nem sorolom a részleteket, sokaknak amúgy se mondana sokat, de ráment a fél szombatom. Azt hiszem, megleltem a "tettest"! Ritkán szoktam a mérnököket bántani, de most igencsak erősen javasoltam nekik, hogy esetleg inkább anyává tehették volna az összes nőnemű hozzátartozójukat! A lényeg: van a Nubirában és Lacettiben egy "szívászaj csökkentő" műanyag doboz a jobb első sárvédő-doblemez (műanyag betét)-lökhárító lökhárító által körbezárt helyen. Ezzel még semmi baj nincs. De!!! A technikai megoldás gyalázat! A képeket megnézve biztosan egyértelmű lesz a felháborodásom. Igyekeztem az eredeti beszerelési helyzetet beállítani a "szívászaj csökkentő" és kerékjárati dob viszonyában. Látható a Szívászaj csökkentő tetején egy hosszabb cső, ami egy pipa alakú toldalékkal van ellátva. Mit gondoltok, hova van fordítva? Hát persze, hogy a dobbetéten levő perforáció felé! És ott mi jut be? Igen, víz, sár, hó, por. Na, tehát ebben az "agyszüleményben" kb. 1,5 l sáros víz volt, és a fene tudja mennyi iszap van most is benne. Van az alján egy kicsi lyuk, de esélytelen, ha egyszer teli ment porral, homokkal (és miért ne menne teli) akkor a víz illetve a sár ott ki fog folyni. És én még csodálkoztam, hogy miért nem akar az autó rendesen működni. Provizórikusan száműztem a vasból ezt a fertelmet, majd meglátom, hogy mi lesz az eredménye. Emlékeztetnék a légszűrő házban leledző kúpos műanyag csőre, hát az csupán a "jéghegy csúcsa", a bajok nem ott vannak.
Amelyikhez szerencsém volt mindegyik a menetirány szerint előről szívta ,a dobbetét pegig az 5 ajtós esetén már zárt.. Az enyémen nem zárt. Nálam: Menetiránynak elölről szívja, a dobbetét irányából egy műanyag lemezzel és a cső által el van zárva. Ha nem lenne ott, akkor kb ugyanonnan szívna a motor, mert a légszűrőház csonkja a pipafej alatt 3 cm-el van; így a majdnem a lámpa mögül szív. A doboz maga száraz belül, a víz kifolyik belőle.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #565 Dátum: 2013. április 28. - 19:15:31 » |
|
Cartársak!
Érdekes dolog történt az autómmal, gondoltam közzéteszem. A történet ott kezdődött, hogy egyszer csak elkezdett jelentősen többet fogyasztani a járgány. Elkezdtem keresni a hiba okát. Nem sorolom a részleteket, sokaknak amúgy se mondana sokat, de ráment a fél szombatom. Azt hiszem, megleltem a "tettest"! Ritkán szoktam a mérnököket bántani, de most igencsak erősen javasoltam nekik, hogy esetleg inkább anyává tehették volna az összes nőnemű hozzátartozójukat! A lényeg: van a Nubirában és Lacettiben egy "szívászaj csökkentő" műanyag doboz a jobb első sárvédő-doblemez (műanyag betét)-lökhárító lökhárító által körbezárt helyen. Ezzel még semmi baj nincs. De!!! A technikai megoldás gyalázat! A képeket megnézve biztosan egyértelmű lesz a felháborodásom. Igyekeztem az eredeti beszerelési helyzetet beállítani a "szívászaj csökkentő" és kerékjárati dob viszonyában. Látható a Szívászaj csökkentő tetején egy hosszabb cső, ami egy pipa alakú toldalékkal van ellátva. Mit gondoltok, hova van fordítva? Hát persze, hogy a dobbetéten levő perforáció felé! És ott mi jut be? Igen, víz, sár, hó, por. Na, tehát ebben az "agyszüleményben" kb. 1,5 l sáros víz volt, és a fene tudja mennyi iszap van most is benne. Van az alján egy kicsi lyuk, de esélytelen, ha egyszer teli ment porral, homokkal (és miért ne menne teli) akkor a víz illetve a sár ott ki fog folyni. És én még csodálkoztam, hogy miért nem akar az autó rendesen működni. Provizórikusan száműztem a vasból ezt a fertelmet, majd meglátom, hogy mi lesz az eredménye. Emlékeztetnék a légszűrő házban leledző kúpos műanyag csőre, hát az csupán a "jéghegy csúcsa", a bajok nem ott vannak.
Amelyikhez szerencsém volt mindegyik a menetirány szerint előről szívta ,a dobbetét pegig az 5 ajtós esetén már zárt.. Az enyémen nem zárt. Nálam: Menetiránynak elölről szívja, a dobbetét irányából egy műanyag lemezzel és a cső által el van zárva. Ha nem lenne ott, akkor kb ugyanonnan szívna a motor, mert a légszűrőház csonkja a pipafej alatt 3 cm-el van; így a majdnem a lámpa mögül szív. A doboz maga száraz belül, a víz kifolyik belőle. Akkor nálad nincs probléma, nagy valószínűséggel. De hová lett a sportlégszűrőd, mert én akartam kölcsönlopni próbára.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #566 Dátum: 2013. április 28. - 20:14:11 » |
|
Cartársak!
Érdekes dolog történt az autómmal, gondoltam közzéteszem. A történet ott kezdődött, hogy egyszer csak elkezdett jelentősen többet fogyasztani a járgány. Elkezdtem keresni a hiba okát. Nem sorolom a részleteket, sokaknak amúgy se mondana sokat, de ráment a fél szombatom. Azt hiszem, megleltem a "tettest"! Ritkán szoktam a mérnököket bántani, de most igencsak erősen javasoltam nekik, hogy esetleg inkább anyává tehették volna az összes nőnemű hozzátartozójukat! A lényeg: van a Nubirában és Lacettiben egy "szívászaj csökkentő" műanyag doboz a jobb első sárvédő-doblemez (műanyag betét)-lökhárító lökhárító által körbezárt helyen. Ezzel még semmi baj nincs. De!!! A technikai megoldás gyalázat! A képeket megnézve biztosan egyértelmű lesz a felháborodásom. Igyekeztem az eredeti beszerelési helyzetet beállítani a "szívászaj csökkentő" és kerékjárati dob viszonyában. Látható a Szívászaj csökkentő tetején egy hosszabb cső, ami egy pipa alakú toldalékkal van ellátva. Mit gondoltok, hova van fordítva? Hát persze, hogy a dobbetéten levő perforáció felé! És ott mi jut be? Igen, víz, sár, hó, por. Na, tehát ebben az "agyszüleményben" kb. 1,5 l sáros víz volt, és a fene tudja mennyi iszap van most is benne. Van az alján egy kicsi lyuk, de esélytelen, ha egyszer teli ment porral, homokkal (és miért ne menne teli) akkor a víz illetve a sár ott ki fog folyni. És én még csodálkoztam, hogy miért nem akar az autó rendesen működni. Provizórikusan száműztem a vasból ezt a fertelmet, majd meglátom, hogy mi lesz az eredménye. Emlékeztetnék a légszűrő házban leledző kúpos műanyag csőre, hát az csupán a "jéghegy csúcsa", a bajok nem ott vannak.
Amelyikhez szerencsém volt mindegyik a menetirány szerint előről szívta ,a dobbetét pegig az 5 ajtós esetén már zárt.. Az enyémen nem zárt. Nálam: Menetiránynak elölről szívja, a dobbetét irányából egy műanyag lemezzel és a cső által el van zárva. Ha nem lenne ott, akkor kb ugyanonnan szívna a motor, mert a légszűrőház csonkja a pipafej alatt 3 cm-el van; így a majdnem a lámpa mögül szív. A doboz maga száraz belül, a víz kifolyik belőle. Akkor nálad nincs probléma, nagy valószínűséggel. De hová lett a sportlégszűrőd, mert én akartam kölcsönlopni próbára. Az előző olajcsere során vagy kölcsönlopták már, vagy nem értettek hozzá és szimplán kidobták. Nem tudom, melyik is a rosszabb eset.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
szaot
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 92
Lacetti 1.4 Star AC HB 2007
|
|
« Hozzászólás #567 Dátum: 2013. április 28. - 23:12:53 » |
|
Hát, én sem értem a dolgot, de ha az enyémen menetirányba állt volna, akkor is telimegy dzsuvával. Minden esetre alaposan felbosszantott. Utánajárok ennek a dolognak.
Nálam előrefelé áll, a dobbetét zárt. Hogyan lehet kiszerelni ezt a dobozt és megvizsgálni, nincs-e tele dzsuvával? Felülről ki lehet venni? Mennyire kell szétszedni azt a részt?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
szediati
|
|
« Hozzászólás #568 Dátum: 2013. április 29. - 10:54:35 » |
|
nekem nyitott a dobbetét és lefelé a föld felé állnak a rostélyok. azt nem tudom a cső merre áll de majd én is lebontom a doblemezt azt meglesem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #569 Dátum: 2013. április 29. - 13:19:09 » |
|
nekem nyitott a dobbetét és lefelé a föld felé állnak a rostélyok. azt nem tudom a cső merre áll de majd én is lebontom a doblemezt azt meglesem.
Nem kell levenned a doblemezt. Elég kivenni a légszűrőházat és a pipát takaró műanyag lemezt.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
|