de nem is értem minek bele egyáltalán amikor igy is agyon van fojtva a motor
Nincs "agyonfojtva". Igen pontosan "kiszámolták" és tesztelték a levegő bevezetés minden alkotóját a hozzáértők. Egyébként ennek "kúpnak" is van szerepe, például a szívóoldali "gázlengések" modulálása. Tessék a megfelelő szakirodalmat elolvasni! Ezen alkatrészek bárminemű megváltoztatása, eltávolítása -egyéb mechanikai átalakítások nélkül (lökettérfogat növelés, szelep keresztmetszet növelés, vezérlés módosítás, kompresszió viszony változtatás, kipufogó oldali módosítás- a teljesség igénye nélkül-) az esetek túlnyomó részében negatív hatással bírnak (fajlagos fogyasztás, hatásfok, teljesítmény- és nyomaték-karakterisztika, emisszió). És az "elektronikai tuningról" még nem is szóltunk. Lehet beszélgetni tapasztalatokról, de ezek csak szubjektív megérzések. Persze lehetséges bizonyos körülmények esetén némi "javulásról" beszélni, de szinte biztos, hogy más üzemi tartományokba romlani fog jó néhány paraméter, ugyanis erősen fordulatszám függő dolog. Mellékelek egy mérési eredményt a saját autómról. A gyári szívászaj csökkentőt lecseréltem "szilikoncsöves megoldásra. Meg is lett az "eredménye", alacsony fordulaton elveszett a nyomaték. A vastag vonal a gyári kialakítás.