cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #360 Dátum: 2009. Július 10. - 11:16:13 » |
|
Mikor tisztítunk? Persze majd közösen, a közössel! Augusztus 20- a után. Mert én is énis. tudom, nem közös, de majd leisszuk!!! Leesszük!!! Vagy tankolok neketek... A sorrend nekünk megfelel! A tankolást pedig úgy időzítjük, hogy a lámpa már régen égjen. Akkor megegyeztünk! Majd tankol nektek nehézolajat.....
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #361 Dátum: 2009. Július 10. - 11:36:45 » |
|
Mikor tisztítunk? Persze majd közösen, a közössel! Augusztus 20- a után. Mert én is énis. tudom, nem közös, de majd leisszuk!!! Leesszük!!! Vagy tankolok neketek... Hozhatom tankolni a teherautót is?
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #362 Dátum: 2009. Július 10. - 12:01:35 » |
|
Mennyi olajozás kell a sportszűrőkre? Pontosan annyi, amennyit a gyári kiszereléskor alkalmaznak- azaz a szűrőtest olajos tapintású, de nem csutakos és főleg nem hagy színnyomot. Így pernetezni pusztakézzel lehetetlen, némi többlet olajat én minden felületéről valamilyen nedvszívó pl. konyhai törlő stb. felitatom kb. 10 perc várakozás után. (Már írtunk róla korábban). Csak színváltásnyit fújok a porszáraz testre~30 cm-ről, lehetőleg egyenletesen, közben forgatom a direktet. Tisztításnál- másodszorra folyékony mosószer és bőséges öblítés még van mit takarítson. A tiszta és jól (nem túl!) olajozott szűrőnek legjobb a légárama.
Próbáltam visszaemlékezni, mennyire volt olajos a szűrő amikor vettem. Ezért is fújkáltam többször. De azért jobb lenne valami konkrét adat, amihez viszonyítani lehetne, hogy mennyi olaj kell. Például, ha tudnám hány olajozásra elég egy flakon? Elvileg 10 alkalomra elegendő a készlet tartalma. De ez le is van írva valahol rajta/benne. Úgy emlékszem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
R*R
|
|
« Hozzászólás #363 Dátum: 2009. Július 10. - 18:02:03 » |
|
Mennyi olajozás kell a sportszűrőkre? Pontosan annyi, amennyit a gyári kiszereléskor alkalmaznak- azaz a szűrőtest olajos tapintású, de nem csutakos és főleg nem hagy színnyomot. Így pernetezni pusztakézzel lehetetlen, némi többlet olajat én minden felületéről valamilyen nedvszívó pl. konyhai törlő stb. felitatom kb. 10 perc várakozás után. (Már írtunk róla korábban). Csak színváltásnyit fújok a porszáraz testre~30 cm-ről, lehetőleg egyenletesen, közben forgatom a direktet. Tisztításnál- másodszorra folyékony mosószer és bőséges öblítés még van mit takarítson. A tiszta és jól (nem túl!) olajozott szűrőnek legjobb a légárama.
Próbáltam visszaemlékezni, mennyire volt olajos a szűrő amikor vettem. Ezért is fújkáltam többször. De azért jobb lenne valami konkrét adat, amihez viszonyítani lehetne, hogy mennyi olaj kell. Például, ha tudnám hány olajozásra elég egy flakon? Elvileg 10 alkalomra elegendő a készlet tartalma. De ez le is van írva valahol rajta/benne. Úgy emlékszem. 8*szor olajoztam direktszűrőt és több mint 50% a maradék a flakonban (K&N). A direkt kiterített felülete jóval nagyobb a betétnél, betétre min. 25 olajozást mondok (Lacettire).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #364 Dátum: 2009. Július 11. - 15:10:45 » |
|
Mennyi olajozás kell a sportszűrőkre? Pontosan annyi, amennyit a gyári kiszereléskor alkalmaznak- azaz a szűrőtest olajos tapintású, de nem csutakos és főleg nem hagy színnyomot. Így pernetezni pusztakézzel lehetetlen, némi többlet olajat én minden felületéről valamilyen nedvszívó pl. konyhai törlő stb. felitatom kb. 10 perc várakozás után. (Már írtunk róla korábban). Csak színváltásnyit fújok a porszáraz testre~30 cm-ről, lehetőleg egyenletesen, közben forgatom a direktet. Tisztításnál- másodszorra folyékony mosószer és bőséges öblítés még van mit takarítson. A tiszta és jól (nem túl!) olajozott szűrőnek legjobb a légárama.
Próbáltam visszaemlékezni, mennyire volt olajos a szűrő amikor vettem. Ezért is fújkáltam többször. De azért jobb lenne valami konkrét adat, amihez viszonyítani lehetne, hogy mennyi olaj kell. Például, ha tudnám hány olajozásra elég egy flakon? Elvileg 10 alkalomra elegendő a készlet tartalma. De ez le is van írva valahol rajta/benne. Úgy emlékszem. 8*szor olajoztam direktszűrőt és több mint 50% a maradék a flakonban (K&N). A direkt kiterített felülete jóval nagyobb a betétnél, betétre min. 25 olajozást mondok (Lacettire). Ebben a dologban Te vagy a legtapasztaltabb. Ez a dolog azonban függ attól, hogy ki melyik tisztítószettet használja: http://www.knfilters.com/clningacc.htmMondjuk az én általam említett 10 alkalmat sehol sem látom. Lehet, hogy ez csak szóban hangzott el annak idején a partnerünktől? Minden esetre most már abban sem vagyok biztos, hogy csak a "koszos" oldalt kell olajozni. A magyar leírás ezt említi (ez alapján jártam el én is): http://www.arata.hu/termekleirasok/KN%20tisztitasi%20utmutato.pdfA KN leírásában is ez áll, csak a "koszos" oldalt kell olajozni: http://www.knfilters.com/cleaning.htmA KN honlap GYIK-jában viszont nem ezt olvasom: http://www.knfilters.com/faq.htm#16Ott a 17-es pontban azt írja, hogy a megfelelő olajozáshoz egy (vékony) réteget fújjunk a szűrő mindkét oldalára. Akkor most mi a helyes eljárás?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
R*R
|
|
« Hozzászólás #365 Dátum: 2009. Július 11. - 16:10:47 » |
|
Mennyi olajozás kell a sportszűrőkre? Pontosan annyi, amennyit a gyári kiszereléskor alkalmaznak- azaz a szűrőtest olajos tapintású, de nem csutakos és főleg nem hagy színnyomot. Így pernetezni pusztakézzel lehetetlen, némi többlet olajat én minden felületéről valamilyen nedvszívó pl. konyhai törlő stb. felitatom kb. 10 perc várakozás után. (Már írtunk róla korábban). Csak színváltásnyit fújok a porszáraz testre~30 cm-ről, lehetőleg egyenletesen, közben forgatom a direktet. Tisztításnál- másodszorra folyékony mosószer és bőséges öblítés még van mit takarítson. A tiszta és jól (nem túl!) olajozott szűrőnek legjobb a légárama.
Próbáltam visszaemlékezni, mennyire volt olajos a szűrő amikor vettem. Ezért is fújkáltam többször. De azért jobb lenne valami konkrét adat, amihez viszonyítani lehetne, hogy mennyi olaj kell. Például, ha tudnám hány olajozásra elég egy flakon? Elvileg 10 alkalomra elegendő a készlet tartalma. De ez le is van írva valahol rajta/benne. Úgy emlékszem. 8*szor olajoztam direktszűrőt és több mint 50% a maradék a flakonban (K&N). A direkt kiterített felülete jóval nagyobb a betétnél, betétre min. 25 olajozást mondok (Lacettire). Ebben a dologban Te vagy a legtapasztaltabb. Ez a dolog azonban függ attól, hogy ki melyik tisztítószettet használja: http://www.knfilters.com/clningacc.htmMondjuk az én általam említett 10 alkalmat sehol sem látom. Lehet, hogy ez csak szóban hangzott el annak idején a partnerünktől? Minden esetre most már abban sem vagyok biztos, hogy csak a "koszos" oldalt kell olajozni. A magyar leírás ezt említi (ez alapján jártam el én is): http://www.arata.hu/termekleirasok/KN%20tisztitasi%20utmutato.pdfA KN leírásában is ez áll, csak a "koszos" oldalt kell olajozni: http://www.knfilters.com/cleaning.htmA KN honlap GYIK-jában viszont nem ezt olvasom: http://www.knfilters.com/faq.htm#16Ott a 17-es pontban azt írja, hogy a megfelelő olajozáshoz egy (vékony) réteget fújjunk a szűrő mindkét oldalára. Akkor most mi a helyes eljárás? Megtisztelő a megszólítás, annyi viszont igaz ez első időkben több próbát tettem. Direktszűrőt bajos volna belülről fújkálni. Tehát, ha egyik szűrőfajtánál csak kívülről (koszos oldalról) lehet olajozni, akkor betétnél is elég kell legyen a piszkos oldali olajozás. Szerintem nem az olajcégekkel kell versenyezni szűrön cipelt olajkészlet ürügyén, a túlolajozás a papírszűrésnél is sokkal rosszabb légáteresztést okoz. Alacsony motorfordulaton, végsebességnél és kigyorsításnál érezhető, hogy helyes volt-e a beavatkozás. Ha kivett betét és a tisztított sportbetét ugyanolyan dinamikai eredményt ad, akkorhelyes volt az oaljozás. (pl. kell mérni 0 - 100 km/ó -ig gyorsulásokat- csakis ott, ahol megtehető!)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Shark
|
|
« Hozzászólás #366 Dátum: 2009. Július 11. - 21:28:28 » |
|
Hát nemtudom... Nálam direktszűrő van. Elsőre a szakszervizben olajozás nélkül szereltékbe, ráadásul szakszerűtlenül, mert le is esett a szívócsonkról. Így volt párszáz kilométer futásom légszűrő nélkül, mire észrevettem. Azonnal beszereztem egy olajozó/tisztító szettet. ( www.magnumtuning.hu-ról, és mintha itt írnák is, hogy kb 10 alkalomra elegendő mennyiség) Korábban olvastam, hogy nem szabad túlolajozni a szűrő kúpot, mert romlik az áteresztés. Így elsőre nem nagy mennyiséget fújtam rá. Igazából semmi különbséget nem vettem észre ezek után. Majd egy héttel később csináltattam egy olajcserét (a szürő nélküli futás miatt ugyebár), és egyúttal csináltam egy légszűrő mosást is. Ezután az előző mennyiség dupláját fújtam a kiszerelt kúpra, ami azt jelenti, hogy kívülről 6-8 fújást eszközöltem körkörösen. Majd ezt megismételtem. Azután belülről is 3-4 fújással olajoztam. És ezután lett hallható szívóhangom, meg érezhető teljesítmény növekedés.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
R*R
|
|
« Hozzászólás #367 Dátum: 2009. Július 12. - 06:00:18 » |
|
Hát nemtudom... Nálam direktszűrő van. Elsőre a szakszervizben olajozás nélkül szereltékbe, ráadásul szakszerűtlenül, mert le is esett a szívócsonkról. Így volt párszáz kilométer futásom légszűrő nélkül, mire észrevettem. Azonnal beszereztem egy olajozó/tisztító szettet. ( www.magnumtuning.hu-ról, és mintha itt írnák is, hogy kb 10 alkalomra elegendő mennyiség) Korábban olvastam, hogy nem szabad túlolajozni a szűrő kúpot, mert romlik az áteresztés. Így elsőre nem nagy mennyiséget fújtam rá. Igazából semmi különbséget nem vettem észre ezek után. Majd egy héttel később csináltattam egy olajcserét (a szürő nélküli futás miatt ugyebár), és egyúttal csináltam egy légszűrő mosást is. Ezután az előző mennyiség dupláját fújtam a kiszerelt kúpra, ami azt jelenti, hogy kívülről 6-8 fújást eszközöltem körkörösen. Majd ezt megismételtem. Azután belülről is 3-4 fújással olajoztam. És ezután lett hallható szívóhangom, meg érezhető teljesítmény növekedés. Az érezhető teljesítmény növekedés úgy néhány +LE körül kezdődik, ezek szerint a legolcsóbb tuning még pár fujkálás kívül-belül... sőt a szívóhang is előbújik- elötte meg semmi! Ez nem semmi.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #368 Dátum: 2009. Július 12. - 18:03:12 » |
|
Hát nemtudom... Nálam direktszűrő van. Elsőre a szakszervizben olajozás nélkül szereltékbe, ráadásul szakszerűtlenül, mert le is esett a szívócsonkról. Így volt párszáz kilométer futásom légszűrő nélkül, mire észrevettem. Azonnal beszereztem egy olajozó/tisztító szettet. ( www.magnumtuning.hu-ról, és mintha itt írnák is, hogy kb 10 alkalomra elegendő mennyiség) Korábban olvastam, hogy nem szabad túlolajozni a szűrő kúpot, mert romlik az áteresztés. Így elsőre nem nagy mennyiséget fújtam rá. Igazából semmi különbséget nem vettem észre ezek után. Majd egy héttel később csináltattam egy olajcserét (a szürő nélküli futás miatt ugyebár), és egyúttal csináltam egy légszűrő mosást is. Ezután az előző mennyiség dupláját fújtam a kiszerelt kúpra, ami azt jelenti, hogy kívülről 6-8 fújást eszközöltem körkörösen. Majd ezt megismételtem. Azután belülről is 3-4 fújással olajoztam. És ezután lett hallható szívóhangom, meg érezhető teljesítmény növekedés. Az érezhető teljesítmény növekedés úgy néhány +LE körül kezdődik, ezek szerint a legolcsóbb tuning még pár fujkálás kívül-belül... sőt a szívóhang is előbújik- elötte meg semmi! Ez nem semmi. Ezt most miért érzem ironikusnak? Kérdés: ha poos úton használom, akkor talán nem kellene megvárnom a 10000 km-t, ugye?
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1142
1.4 16v LPG
|
|
« Hozzászólás #369 Dátum: 2009. Július 12. - 20:29:20 » |
|
Nem érdemes kivárnod a 10000km-t ha sokat jártok poros uton
|
|
|
Naplózva
|
06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #370 Dátum: 2009. Július 12. - 20:51:30 » |
|
Nem érdemes kivárnod a 10000km-t ha sokat jártok poros uton Én nem, főleg az asszony. De a kaputól a betoni 400 méter fődúút (parasztosan).
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #371 Dátum: 2009. Július 14. - 10:17:35 » |
|
Nem érdemes kivárnod a 10000km-t ha sokat jártok poros uton Én nem, főleg az asszony. De a kaputól a betoni 400 méter fődúút (parasztosan). Na ja, meg az após!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #372 Dátum: 2009. Július 14. - 15:13:01 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #373 Dátum: 2009. Július 14. - 19:18:40 » |
|
Eddig vigyorogtam, most lefagyott a vigyor az arcomról.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #374 Dátum: 2009. Július 14. - 20:10:53 » |
|
Eddig vigyorogtam, most lefagyott a vigyor az arcomról. De látod, fiam, megvédtelek a gonosztól!
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
|