Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 30. - 12:39:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 40   Le
 
Szerző Téma: Sport légszűrő  (Megtekintve 143497 alkalommal)
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #360 Dátum: 2009. Július 10. - 11:16:13 »

...
Érdekesség: A Norautos K&N készletben spray a mosó, "öntős" az olaj.
...
Ne idegelj, én is ott vettem, de még ki sem bontottam a dobozt. 
Tutira biztos vagy benne? (ha hazaérek azonnal megnézem, de nem örülnék ha igazad lenne... )
Így tényleg eléggé macerás lehetett megfelelően olajozni - a túl kevés, de a túl sok olaj sem éppen ideális...
Beletöltjük egy kiürült ablaktisztítós spricnis flakonba és máris müködöképes!  Kacsint Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Mikor tisztítunk? Persze majd közösen, a közössel! Kacsint Vigyorog
Augusztus 20- a után. Mert én is énis. tudom, nem közös, de majd leisszuk!!! Leesszük!!!
Vagy tankolok neketek...

A sorrend nekünk megfelel! A tankolást pedig úgy időzítjük, hogy a lámpa már régen égjen. Vigyorog Akkor megegyeztünk! Kacsint Vigyorog
Majd tankol nektek nehézolajat..... Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #361 Dátum: 2009. Július 10. - 11:36:45 »

...
Érdekesség: A Norautos K&N készletben spray a mosó, "öntős" az olaj.
...
Ne idegelj, én is ott vettem, de még ki sem bontottam a dobozt. 
Tutira biztos vagy benne? (ha hazaérek azonnal megnézem, de nem örülnék ha igazad lenne... )
Így tényleg eléggé macerás lehetett megfelelően olajozni - a túl kevés, de a túl sok olaj sem éppen ideális...
Beletöltjük egy kiürült ablaktisztítós spricnis flakonba és máris müködöképes!  Kacsint Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Mikor tisztítunk? Persze majd közösen, a közössel! Kacsint Vigyorog
Augusztus 20- a után. Mert én is énis. tudom, nem közös, de majd leisszuk!!! Leesszük!!!
Vagy tankolok neketek...

Hozhatom tankolni a teherautót is? He Vigyorog
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #362 Dátum: 2009. Július 10. - 12:01:35 »

Mennyi olajozás kell a sportszűrőkre? Pontosan annyi, amennyit a gyári kiszereléskor alkalmaznak- azaz a szűrőtest olajos tapintású, de nem csutakos és főleg nem hagy színnyomot. Így pernetezni pusztakézzel lehetetlen, némi többlet olajat én minden felületéről valamilyen nedvszívó pl. konyhai törlő stb. felitatom kb. 10 perc várakozás után. (Már írtunk róla korábban). Csak színváltásnyit fújok a porszáraz testre~30 cm-ről, lehetőleg egyenletesen, közben forgatom a direktet.
Tisztításnál- másodszorra folyékony mosószer és bőséges öblítés még van mit takarítson. A tiszta és jól
(nem túl!) olajozott szűrőnek legjobb a légárama.
Próbáltam visszaemlékezni, mennyire volt olajos a szűrő amikor vettem. Ezért is fújkáltam többször.
De azért jobb lenne valami konkrét adat, amihez viszonyítani lehetne, hogy mennyi olaj kell.
Például, ha tudnám hány olajozásra elég egy flakon?
Elvileg 10 alkalomra elegendő a készlet tartalma.
De ez le is van írva valahol rajta/benne. Kacsint
Úgy emlékszem.
Naplózva
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #363 Dátum: 2009. Július 10. - 18:02:03 »

Mennyi olajozás kell a sportszűrőkre? Pontosan annyi, amennyit a gyári kiszereléskor alkalmaznak- azaz a szűrőtest olajos tapintású, de nem csutakos és főleg nem hagy színnyomot. Így pernetezni pusztakézzel lehetetlen, némi többlet olajat én minden felületéről valamilyen nedvszívó pl. konyhai törlő stb. felitatom kb. 10 perc várakozás után. (Már írtunk róla korábban). Csak színváltásnyit fújok a porszáraz testre~30 cm-ről, lehetőleg egyenletesen, közben forgatom a direktet.
Tisztításnál- másodszorra folyékony mosószer és bőséges öblítés még van mit takarítson. A tiszta és jól
(nem túl!) olajozott szűrőnek legjobb a légárama.
Próbáltam visszaemlékezni, mennyire volt olajos a szűrő amikor vettem. Ezért is fújkáltam többször.
De azért jobb lenne valami konkrét adat, amihez viszonyítani lehetne, hogy mennyi olaj kell.
Például, ha tudnám hány olajozásra elég egy flakon?
Elvileg 10 alkalomra elegendő a készlet tartalma.
De ez le is van írva valahol rajta/benne. Kacsint
Úgy emlékszem.
8*szor olajoztam direktszűrőt és több mint 50% a maradék a flakonban (K&N). A direkt kiterített felülete jóval nagyobb a betétnél, betétre min. 25 olajozást mondok (Lacettire).
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #364 Dátum: 2009. Július 11. - 15:10:45 »

Mennyi olajozás kell a sportszűrőkre? Pontosan annyi, amennyit a gyári kiszereléskor alkalmaznak- azaz a szűrőtest olajos tapintású, de nem csutakos és főleg nem hagy színnyomot. Így pernetezni pusztakézzel lehetetlen, némi többlet olajat én minden felületéről valamilyen nedvszívó pl. konyhai törlő stb. felitatom kb. 10 perc várakozás után. (Már írtunk róla korábban). Csak színváltásnyit fújok a porszáraz testre~30 cm-ről, lehetőleg egyenletesen, közben forgatom a direktet.
Tisztításnál- másodszorra folyékony mosószer és bőséges öblítés még van mit takarítson. A tiszta és jól
(nem túl!) olajozott szűrőnek legjobb a légárama.
Próbáltam visszaemlékezni, mennyire volt olajos a szűrő amikor vettem. Ezért is fújkáltam többször.
De azért jobb lenne valami konkrét adat, amihez viszonyítani lehetne, hogy mennyi olaj kell.
Például, ha tudnám hány olajozásra elég egy flakon?
Elvileg 10 alkalomra elegendő a készlet tartalma.
De ez le is van írva valahol rajta/benne. Kacsint
Úgy emlékszem.
8*szor olajoztam direktszűrőt és több mint 50% a maradék a flakonban (K&N). A direkt kiterített felülete jóval nagyobb a betétnél, betétre min. 25 olajozást mondok (Lacettire).
Ebben a dologban Te vagy a legtapasztaltabb.
Ez a dolog azonban függ attól, hogy ki melyik tisztítószettet használja:
http://www.knfilters.com/clningacc.htm
Mondjuk az én általam említett 10 alkalmat sehol sem látom. Mosolyog
Lehet, hogy ez csak szóban hangzott el annak idején a partnerünktől?
Minden esetre most már abban sem vagyok biztos, hogy csak a "koszos" oldalt kell olajozni.
A magyar leírás ezt említi (ez alapján jártam el én is):
http://www.arata.hu/termekleirasok/KN%20tisztitasi%20utmutato.pdf
A KN leírásában is ez áll, csak a "koszos" oldalt kell olajozni:
http://www.knfilters.com/cleaning.htm
A KN honlap GYIK-jában viszont nem ezt olvasom:
http://www.knfilters.com/faq.htm#16
Ott a 17-es pontban azt írja, hogy a megfelelő olajozáshoz egy (vékony) réteget fújjunk a szűrő mindkét oldalára.

Akkor most mi a helyes eljárás? He
Naplózva
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #365 Dátum: 2009. Július 11. - 16:10:47 »

Mennyi olajozás kell a sportszűrőkre? Pontosan annyi, amennyit a gyári kiszereléskor alkalmaznak- azaz a szűrőtest olajos tapintású, de nem csutakos és főleg nem hagy színnyomot. Így pernetezni pusztakézzel lehetetlen, némi többlet olajat én minden felületéről valamilyen nedvszívó pl. konyhai törlő stb. felitatom kb. 10 perc várakozás után. (Már írtunk róla korábban). Csak színváltásnyit fújok a porszáraz testre~30 cm-ről, lehetőleg egyenletesen, közben forgatom a direktet.
Tisztításnál- másodszorra folyékony mosószer és bőséges öblítés még van mit takarítson. A tiszta és jól
(nem túl!) olajozott szűrőnek legjobb a légárama.
Próbáltam visszaemlékezni, mennyire volt olajos a szűrő amikor vettem. Ezért is fújkáltam többször.
De azért jobb lenne valami konkrét adat, amihez viszonyítani lehetne, hogy mennyi olaj kell.
Például, ha tudnám hány olajozásra elég egy flakon?
Elvileg 10 alkalomra elegendő a készlet tartalma.
De ez le is van írva valahol rajta/benne. Kacsint
Úgy emlékszem.
8*szor olajoztam direktszűrőt és több mint 50% a maradék a flakonban (K&N). A direkt kiterített felülete jóval nagyobb a betétnél, betétre min. 25 olajozást mondok (Lacettire).
Ebben a dologban Te vagy a legtapasztaltabb.
Ez a dolog azonban függ attól, hogy ki melyik tisztítószettet használja:
http://www.knfilters.com/clningacc.htm
Mondjuk az én általam említett 10 alkalmat sehol sem látom. Mosolyog
Lehet, hogy ez csak szóban hangzott el annak idején a partnerünktől?
Minden esetre most már abban sem vagyok biztos, hogy csak a "koszos" oldalt kell olajozni.
A magyar leírás ezt említi (ez alapján jártam el én is):
http://www.arata.hu/termekleirasok/KN%20tisztitasi%20utmutato.pdf
A KN leírásában is ez áll, csak a "koszos" oldalt kell olajozni:
http://www.knfilters.com/cleaning.htm
A KN honlap GYIK-jában viszont nem ezt olvasom:
http://www.knfilters.com/faq.htm#16
Ott a 17-es pontban azt írja, hogy a megfelelő olajozáshoz egy (vékony) réteget fújjunk a szűrő mindkét oldalára.

Akkor most mi a helyes eljárás? He
    Megtisztelő a megszólítás, annyi viszont igaz ez első időkben több próbát tettem. Direktszűrőt bajos volna belülről fújkálni. Tehát, ha egyik szűrőfajtánál csak kívülről (koszos oldalról) lehet olajozni, akkor betétnél is elég kell legyen a piszkos oldali olajozás.  Szerintem nem az olajcégekkel kell versenyezni szűrön cipelt olajkészlet ürügyén, a túlolajozás a papírszűrésnél is sokkal rosszabb légáteresztést okoz. Alacsony motorfordulaton, végsebességnél  és kigyorsításnál érezhető, hogy helyes volt-e a beavatkozás.
Ha kivett betét és a tisztított sportbetét ugyanolyan dinamikai eredményt ad, akkorhelyes volt az oaljozás. (pl. kell mérni 0 - 100 km/ó -ig gyorsulásokat- csakis ott, ahol megtehető!)
Naplózva
Shark
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 178



« Hozzászólás #366 Dátum: 2009. Július 11. - 21:28:28 »

Hát nemtudom...
Nálam direktszűrő van.

Elsőre a szakszervizben olajozás nélkül szereltékbe, ráadásul szakszerűtlenül, mert le is esett a szívócsonkról. Így volt párszáz kilométer futásom légszűrő nélkül, mire észrevettem.
Azonnal beszereztem egy olajozó/tisztító szettet. (www.magnumtuning.hu-ról, és mintha itt írnák is, hogy kb 10 alkalomra elegendő mennyiség)

Korábban olvastam, hogy nem szabad túlolajozni a szűrő kúpot, mert romlik az áteresztés. Így elsőre nem nagy mennyiséget fújtam rá.
Igazából semmi különbséget nem vettem észre ezek után.
Majd egy héttel később csináltattam egy olajcserét (a szürő nélküli futás miatt ugyebár), és egyúttal csináltam egy légszűrő mosást is. Ezután az előző mennyiség dupláját fújtam a kiszerelt kúpra, ami azt jelenti, hogy kívülről 6-8 fújást eszközöltem körkörösen. Majd ezt megismételtem. Azután belülről is 3-4 fújással olajoztam.
És ezután lett hallható szívóhangom, meg érezhető teljesítmény növekedés.
Naplózva
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #367 Dátum: 2009. Július 12. - 06:00:18 »

Hát nemtudom...
Nálam direktszűrő van.

Elsőre a szakszervizben olajozás nélkül szereltékbe, ráadásul szakszerűtlenül, mert le is esett a szívócsonkról. Így volt párszáz kilométer futásom légszűrő nélkül, mire észrevettem.
Azonnal beszereztem egy olajozó/tisztító szettet. (www.magnumtuning.hu-ról, és mintha itt írnák is, hogy kb 10 alkalomra elegendő mennyiség)

Korábban olvastam, hogy nem szabad túlolajozni a szűrő kúpot, mert romlik az áteresztés. Így elsőre nem nagy mennyiséget fújtam rá.
Igazából semmi különbséget nem vettem észre ezek után.
Majd egy héttel később csináltattam egy olajcserét (a szürő nélküli futás miatt ugyebár), és egyúttal csináltam egy légszűrő mosást is. Ezután az előző mennyiség dupláját fújtam a kiszerelt kúpra, ami azt jelenti, hogy kívülről 6-8 fújást eszközöltem körkörösen. Majd ezt megismételtem. Azután belülről is 3-4 fújással olajoztam.
És ezután lett hallható szívóhangom, meg érezhető teljesítmény növekedés.

Az érezhető teljesítmény növekedés úgy néhány +LE körül kezdődik, ezek szerint a legolcsóbb tuning még pár fujkálás kívül-belül... sőt a szívóhang is előbújik- elötte meg semmi! Ez nem semmi.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #368 Dátum: 2009. Július 12. - 18:03:12 »

Hát nemtudom...
Nálam direktszűrő van.

Elsőre a szakszervizben olajozás nélkül szereltékbe, ráadásul szakszerűtlenül, mert le is esett a szívócsonkról. Így volt párszáz kilométer futásom légszűrő nélkül, mire észrevettem.
Azonnal beszereztem egy olajozó/tisztító szettet. (www.magnumtuning.hu-ról, és mintha itt írnák is, hogy kb 10 alkalomra elegendő mennyiség)

Korábban olvastam, hogy nem szabad túlolajozni a szűrő kúpot, mert romlik az áteresztés. Így elsőre nem nagy mennyiséget fújtam rá.
Igazából semmi különbséget nem vettem észre ezek után.
Majd egy héttel később csináltattam egy olajcserét (a szürő nélküli futás miatt ugyebár), és egyúttal csináltam egy légszűrő mosást is. Ezután az előző mennyiség dupláját fújtam a kiszerelt kúpra, ami azt jelenti, hogy kívülről 6-8 fújást eszközöltem körkörösen. Majd ezt megismételtem. Azután belülről is 3-4 fújással olajoztam.
És ezután lett hallható szívóhangom, meg érezhető teljesítmény növekedés.

Az érezhető teljesítmény növekedés úgy néhány +LE körül kezdődik, ezek szerint a legolcsóbb tuning még pár fujkálás kívül-belül... sőt a szívóhang is előbújik- elötte meg semmi! Ez nem semmi.
Ezt most miért érzem ironikusnak?  Kacsint

Kérdés: ha poos úton használom, akkor talán nem kellene megvárnom a 10000 km-t, ugye?
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #369 Dátum: 2009. Július 12. - 20:29:20 »

Nem érdemes kivárnod a 10000km-t ha sokat jártok poros uton Mosolyog
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #370 Dátum: 2009. Július 12. - 20:51:30 »

Nem érdemes kivárnod a 10000km-t ha sokat jártok poros uton Mosolyog
Én nem, főleg az asszony.  Vigyorog De a kaputól a betoni 400 méter fődúút (parasztosan).
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #371 Dátum: 2009. Július 14. - 10:17:35 »

Nem érdemes kivárnod a 10000km-t ha sokat jártok poros uton Mosolyog
Én nem, főleg az asszony.  Vigyorog De a kaputól a betoni 400 méter fődúút (parasztosan).
Na ja, meg az após! Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #372 Dátum: 2009. Július 14. - 15:13:01 »

Nem érdemes kivárnod a 10000km-t ha sokat jártok poros uton Mosolyog
Én nem, főleg az asszony.  Vigyorog De a kaputól a betoni 400 méter fődúút (parasztosan).
Na ja, meg az após! Vigyorog Vigyorog Vigyorog

Főni! Ez övön aluli volt! Neki is jössz egy ingyen fuvarral! Kacsint Vigyorog
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #373 Dátum: 2009. Július 14. - 19:18:40 »

Nem érdemes kivárnod a 10000km-t ha sokat jártok poros uton Mosolyog
Én nem, főleg az asszony.  Vigyorog De a kaputól a betoni 400 méter fődúút (parasztosan).
Na ja, meg az após! Vigyorog Vigyorog Vigyorog

Főni! Ez övön aluli volt! Neki is jössz egy ingyen fuvarral! Kacsint Vigyorog
Eddig vigyorogtam, most lefagyott a vigyor az arcomról.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #374 Dátum: 2009. Július 14. - 20:10:53 »

Nem érdemes kivárnod a 10000km-t ha sokat jártok poros uton Mosolyog
Én nem, főleg az asszony.  Vigyorog De a kaputól a betoni 400 méter fődúút (parasztosan).
Na ja, meg az após! Vigyorog Vigyorog Vigyorog

Főni! Ez övön aluli volt! Neki is jössz egy ingyen fuvarral! Kacsint Vigyorog
Eddig vigyorogtam, most lefagyott a vigyor az arcomról.
De látod, fiam, megvédtelek a gonosztól! Vigyorog
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Oldalak: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 40   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!