Lacetti klub fórum
2024. Július 02. - 14:09:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 75 76 [77] 78 79 ... 99   Le
 
Szerző Téma: Egyéb motorproblémák  (Megtekintve 367634 alkalommal)
Johny
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Hozzászólás #1140 Dátum: 2014. Március 03. - 19:04:24 »

Sziasztok!
A minap a gyújtótrafó cseréje miatt levettem a motorburkolatot.
Alatta meglepően intenzív berregő hangot hallottam. Elég erős volt ahhoz, hogy könnyen be lehessen határolni a zajforrást.
Kérdésem az alkatrész beazonosítására vonatkozna....a szelepfedélen található a fojtószelepházhoz csatlakozik egy gumicsövön.
Feltételezem, hogy ez valamilyen visszaáramlás gátló szelep lehet, ami alaphelyzetben egy rugós vagy valamilyen előfeszítéssel rendelkezik...ez viszont nem...mert rázásra lötyög a belseje...
Tudna segíteni valaki, hogy mi a neve...és hol lehet beszerezni ilyet?
Érezhető problémát nem okoz egyenlőre...de most, hogy tudok róla bosszant....és kicserélném...
Előre is köszi a segítséget..
Naplózva
Jamon Serrano
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 135



« Hozzászólás #1141 Dátum: 2014. Március 22. - 16:01:33 »

Ha a folytószelepház légbevezető oldalát teljesen lezárom, akkor a motornak azonnal le kéne fulladnia? Ha nem fullad le az normális, vagy falsot szív be valahol? Honnan szívhat falsot és hogyan tudom leellenőrizni. Van egy olyan érzésem, hogy az üresjárati ingadozó fordulatszámnak az okát itt kell keresni. Amúgy a MAP szenzor hibás működése miben nyilvánulna meg?
Naplózva

Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
lesliewednesday
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 55


« Hozzászólás #1142 Dátum: 2014. Március 25. - 10:10:50 »

Az én drága autóm motorja fejébe vette, hogy minden áron öngyilkosságot fog elkövetni. Tavaly nyáron az olajgomba átszakadása miatt az utolsó pillanatban sikerült az életét megmenteni, mielőtt teljesen elfolyt volna az olaj. A múlt hétvégén (123 ezer km van most benne, közel 6 éves) pedig először fagyálló szagot véltem érezni az utastérben a reggeli indulást követően. Másnapra egy rövid útról hazatérve sisteregve, sziszegve jelzett a motortérből valami. A hűtő felső kivezetéséről jövő vastag gumicső a motor felőli végénél, a bilincs szélén kihasadt és a hűtőfolyadék egyenesen rá a meleg motorra illetve a hajtószíjra spriccelt. De most sem hagytam meghalni, után töltöttem kb. 2 liter folyadékot, majd a cső szakadt végét levágva és újra visszabilincselve a hibát (átmenetileg?) megszüntettem.
Tanulság számomra: Még egy fekete pont az autónak(nem az első, sajnos). Ezzel az autóval már nem merek hosszú útra (pláne külföldre, pedig sok tervem volna) elindulni, mert szinte semmivel sem jobb a megbízhatósága a 30 évvel ezelőtt birtokolt Skoda120L-nek. Utoljára ott kellett gumi csöveket foltozni, ragasztani stb. Ismét visszasírom a 10 évesen, kétszer ennyi kilométerrel eladott Swift-et. 
Ráadásul a kormánymű felújítás is küszöbön áll, mert a szivárgás azóta is megvan (Gombosék átvizsgáláskor nem vették észre...) és a közelgő vizsgán nem biztos, hogy tolerálnák az olaj folyást.

Szép napot és probléma mentes autózást mindenkinek!


Naplózva

"Mindenevő" Lacetti 1.4 (E95+LPG)
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #1143 Dátum: 2014. Március 25. - 10:31:49 »

Az én drága autóm motorja fejébe vette, hogy minden áron öngyilkosságot fog elkövetni. Tavaly nyáron az olajgomba átszakadása miatt az utolsó pillanatban sikerült az életét megmenteni, mielőtt teljesen elfolyt volna az olaj. A múlt hétvégén (123 ezer km van most benne, közel 6 éves) pedig először fagyálló szagot véltem érezni az utastérben a reggeli indulást követően. Másnapra egy rövid útról hazatérve sisteregve, sziszegve jelzett a motortérből valami. A hűtő felső kivezetéséről jövő vastag gumicső a motor felőli végénél, a bilincs szélén kihasadt és a hűtőfolyadék egyenesen rá a meleg motorra illetve a hajtószíjra spriccelt. De most sem hagytam meghalni, után töltöttem kb. 2 liter folyadékot, majd a cső szakadt végét levágva és újra visszabilincselve a hibát (átmenetileg?) megszüntettem.
Tanulság számomra: Még egy fekete pont az autónak(nem az első, sajnos). Ezzel az autóval már nem merek hosszú útra (pláne külföldre, pedig sok tervem volna) elindulni, mert szinte semmivel sem jobb a megbízhatósága a 30 évvel ezelőtt birtokolt Skoda120L-nek. Utoljára ott kellett gumi csöveket foltozni, ragasztani stb. Ismét visszasírom a 10 évesen, kétszer ennyi kilométerrel eladott Swift-et. 
Ráadásul a kormánymű felújítás is küszöbön áll, mert a szivárgás azóta is megvan (Gombosék átvizsgáláskor nem vették észre...) és a közelgő vizsgán nem biztos, hogy tolerálnák az olaj folyást.

Szép napot és probléma mentes autózást mindenkinek!




Nekem is szétment egy vízcső és felforraltam a vizet, még jó hogy reggel volt és kb. 15 fok nem napközben 35-40 fokban... Csőcsere lett a vége, mint a szoliban! A kormánymű nekem is ereszt, de januárban simán átment a vizsgán, le se sz@rták, a futómű és a fék viszont mindenképpen legyen rendben!!!
Naplózva
lesliewednesday
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 55


« Hozzászólás #1144 Dátum: 2014. Március 25. - 17:19:29 »

Az én drága autóm motorja fejébe vette, hogy minden áron öngyilkosságot fog elkövetni. Tavaly nyáron az olajgomba átszakadása miatt az utolsó pillanatban sikerült az életét megmenteni, mielőtt teljesen elfolyt volna az olaj. A múlt hétvégén (123 ezer km van most benne, közel 6 éves) pedig először fagyálló szagot véltem érezni az utastérben a reggeli indulást követően. Másnapra egy rövid útról hazatérve sisteregve, sziszegve jelzett a motortérből valami. A hűtő felső kivezetéséről jövő vastag gumicső a motor felőli végénél, a bilincs szélén kihasadt és a hűtőfolyadék egyenesen rá a meleg motorra illetve a hajtószíjra spriccelt. De most sem hagytam meghalni, után töltöttem kb. 2 liter folyadékot, majd a cső szakadt végét levágva és újra visszabilincselve a hibát (átmenetileg?) megszüntettem.
Tanulság számomra: Még egy fekete pont az autónak(nem az első, sajnos). Ezzel az autóval már nem merek hosszú útra (pláne külföldre, pedig sok tervem volna) elindulni, mert szinte semmivel sem jobb a megbízhatósága a 30 évvel ezelőtt birtokolt Skoda120L-nek. Utoljára ott kellett gumi csöveket foltozni, ragasztani stb. Ismét visszasírom a 10 évesen, kétszer ennyi kilométerrel eladott Swift-et. 
Ráadásul a kormánymű felújítás is küszöbön áll, mert a szivárgás azóta is megvan (Gombosék átvizsgáláskor nem vették észre...) és a közelgő vizsgán nem biztos, hogy tolerálnák az olaj folyást.

Szép napot és probléma mentes autózást mindenkinek!




Nekem is szétment egy vízcső és felforraltam a vizet, még jó hogy reggel volt és kb. 15 fok nem napközben 35-40 fokban... Csőcsere lett a vége, mint a szoliban! A kormánymű nekem is ereszt, de januárban simán átment a vizsgán, le se sz@rták, a futómű és a fék viszont mindenképpen legyen rendben!!!

Nem szerencsés, ha már (akárcsak egyszer is) megforrt a víz motorban... Nekem az említett öreg Skodán ez nem sokkal később hengerfej cserét okozott! Reméljük, nálad nem lesz ilyen gond.
A kormánymű szivárgás miatt kicsit aggódom. Mindig én viszem vizsgára, nincs semmilyen "segítség", nem is tartom jónak, ha átlökdösik. De, nyilván emiatt nem dobnék ki kb. 80 ezret, ha így elfogadják. Azt hiszem, felhívom a vizsgaközpontot. Ha kapok értelmes választ, megírom.
Naplózva

"Mindenevő" Lacetti 1.4 (E95+LPG)
FuRy
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45



« Hozzászólás #1145 Dátum: 2014. Március 30. - 19:06:08 »

Ha a folytószelepház légbevezető oldalát teljesen lezárom, akkor a motornak azonnal le kéne fulladnia? Ha nem fullad le az normális, vagy falsot szív be valahol? Honnan szívhat falsot és hogyan tudom leellenőrizni. Van egy olyan érzésem, hogy az üresjárati ingadozó fordulatszámnak az okát itt kell keresni. Amúgy a MAP szenzor hibás működése miben nyilvánulna meg?

MAP szenzor hiba miatt ingadozik az alapjárat, alacsony fordulatszámnál le is fulladhat illetve folyamatosan "köhög" szegény..
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #1146 Dátum: 2014. Március 30. - 19:23:58 »

Ha a folytószelepház légbevezető oldalát teljesen lezárom, akkor a motornak azonnal le kéne fulladnia? Ha nem fullad le az normális, vagy falsot szív be valahol? Honnan szívhat falsot és hogyan tudom leellenőrizni. Van egy olyan érzésem, hogy az üresjárati ingadozó fordulatszámnak az okát itt kell keresni. Amúgy a MAP szenzor hibás működése miben nyilvánulna meg?

MAP szenzor hiba miatt ingadozik az alapjárat, alacsony fordulatszámnál le is fulladhat illetve folyamatosan "köhög" szegény..
A MAP szenzor igen ritkán megy tönkre, 35 év alatt talán ha 3 db-ot cseréltem (Ford Sierra, Suzuki Swift, Renault R25). Lehet fals levegő beszívás a szívócső fojtószelep utáni részén, esetleg az erre csatlakozó vákuumcsövek  valamelyike kirepedt. Ezeket alaposan át kell nézni. Természetesen lehetséges egyéb probléma is, de ezek vizsgálata megfelelő felszerelést igényel és jártasságot a motor működésére vonatkozólag.
Naplózva
FuRy
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45



« Hozzászólás #1147 Dátum: 2014. április 09. - 13:43:16 »

Az enyémnek pont map szenzor baja volt 7 évesen. Hasonló dolgokat produkált mint amiket írtam. Ne tudd meg addig hány cső csere volt Vigyorog. A legviccesebb az volt, hogy cső csere után 1 hétig jó volt. Utána semmilyen csővel nem ment. Map szenzor bontóbol megoldotta a problémát.
Egyébként ahogy Tomy61 írta én is ezzel kezdeném. Csöveket átnéz elsőkörben.
Üdv,
Naplózva
Krupcheck
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


Nubira 1800 CDX LPG


WWW
« Hozzászólás #1148 Dátum: 2014. április 09. - 14:40:58 »

Másnapra egy rövid útról hazatérve sisteregve, sziszegve jelzett a motortérből valami. A hűtő felső kivezetéséről jövő vastag gumicső a motor felőli végénél, a bilincs szélén kihasadt és a hűtőfolyadék egyenesen rá a meleg motorra illetve a hajtószíjra spriccelt. De most sem hagytam meghalni, után töltöttem kb. 2 liter folyadékot, majd a cső szakadt végét levágva és újra visszabilincselve a hibát (átmenetileg?) megszüntettem.

(...)mert szinte semmivel sem jobb a megbízhatósága a 30 évvel ezelőtt birtokolt Skoda120L-nek. Utoljára ott kellett gumi csöveket foltozni, ragasztani stb. Ismét visszasírom a 10 évesen, kétszer ennyi kilométerrel eladott Swift-et. 
Ráadásul a kormánymű felújítás is küszöbön áll, mert a szivárgás azóta is megvan (Gombosék átvizsgáláskor nem vették észre...) és a közelgő vizsgán nem biztos, hogy tolerálnák az olaj folyást.

A gumicső tönkremenetelének nem lehet köze az etanolhoz? Egyszer benne voltam egy műszaki projektben, az etanolos üzemeltetés veszélyeit vizsgáltuk, és bizony meglepően sok olyan alkatrész van, ami hosszú távon nem tolerálja az etanol, pláne a kisebb mértékben szintén jelen lévő metanol hatásait.

A kormánymű nálam is szivárog, a szivattyúnál, bár azon kívül, hogy olajpermetes, más gond nincs. A tartályon bejelöltem a szintet, nem látszik fogyás.

A vizsga előtt törölgesd le, porold össze, és tökéletes lesz... Jelentősen olcsóbb a szervóolaj, mint egy kormánymű felújítás...
Naplózva
lesliewednesday
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 55


« Hozzászólás #1149 Dátum: 2014. április 13. - 19:37:56 »

Másnapra egy rövid útról hazatérve sisteregve, sziszegve jelzett a motortérből valami. A hűtő felső kivezetéséről jövő vastag gumicső a motor felőli végénél, a bilincs szélén kihasadt és a hűtőfolyadék egyenesen rá a meleg motorra illetve a hajtószíjra spriccelt. De most sem hagytam meghalni, után töltöttem kb. 2 liter folyadékot, majd a cső szakadt végét levágva és újra visszabilincselve a hibát (átmenetileg?) megszüntettem.

(...)mert szinte semmivel sem jobb a megbízhatósága a 30 évvel ezelőtt birtokolt Skoda120L-nek. Utoljára ott kellett gumi csöveket foltozni, ragasztani stb. Ismét visszasírom a 10 évesen, kétszer ennyi kilométerrel eladott Swift-et. 
Ráadásul a kormánymű felújítás is küszöbön áll, mert a szivárgás azóta is megvan (Gombosék átvizsgáláskor nem vették észre...) és a közelgő vizsgán nem biztos, hogy tolerálnák az olaj folyást.

A gumicső tönkremenetelének nem lehet köze az etanolhoz? Egyszer benne voltam egy műszaki projektben, az etanolos üzemeltetés veszélyeit vizsgáltuk, és bizony meglepően sok olyan alkatrész van, ami hosszú távon nem tolerálja az etanol, pláne a kisebb mértékben szintén jelen lévő metanol hatásait.

A kormánymű nálam is szivárog, a szivattyúnál, bár azon kívül, hogy olajpermetes, más gond nincs. A tartályon bejelöltem a szintet, nem látszik fogyás.

A vizsga előtt törölgesd le, porold össze, és tökéletes lesz... Jelentősen olcsóbb a szervóolaj, mint egy kormánymű felújítás...

Ez hűtővízcső, közelében sem volt sosem etanolnak. Azonban látszott a csőcsonknál, hogy nem mai keletű volt a probléma, mert erősen vízköves és alu oxidos volt a cső melletti rész a motoron. Javasolom, ellenőrizzétek időnként! Valószínűleg egy ügyesebb tervezéssel megelőzhető lenne a cső kifáradásos törése ezen a helyen. (Indítózáskor, hirtelen gázadás/elvétel esetén a motor "billen", vele együtt a cső kénytelen rövid, merev mozgással ezt követni, éppen a cső hossztengelyére merőlegesen, így nyírásra van igénybe véve a csonknál.

Az utóbbi 1 évben alig tettem bele etanolt.Suzukinál amúgy semmi gond nem volt etanollal, 100%-ban azzal jártam kb 3 éven át, amíg el nem adtam. Lacetti sárga lámpát dob, ha 50%-nál többet adok neki.

A kormánymű felújításon még vívódok. Magam szoktam vizsgára vinni, de nem szívesen buknék meg a vizsgán emiatt. Van még kb 1 hónapom. Nekem sajnos az egyik gumi harang is szakadt, ahol a tömítés mellett kiszivárgó olaj utat talál kifelé és összeken mindent.


Naplózva

"Mindenevő" Lacetti 1.4 (E95+LPG)
Krupcheck
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


Nubira 1800 CDX LPG


WWW
« Hozzászólás #1150 Dátum: 2014. április 14. - 07:25:44 »

Ez hűtővízcső, közelében sem volt sosem etanolnak.

Ehh, jogos, valóban. Illetve hát ami a hűtőfolyadékban van (ha van, igazság szerint sosem néztem az összetevőit), az nem károsíthatja.
Naplózva
Chas
Karbantartó
Bejáratós
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


« Hozzászólás #1151 Dátum: 2014. április 14. - 10:00:34 »

Ez hűtővízcső, közelében sem volt sosem etanolnak.

Ehh, jogos, valóban. Illetve hát ami a hűtőfolyadékban van (ha van, igazság szerint sosem néztem az összetevőit), az nem károsíthatja.
De csak abban az esetben, ha megfelelő fagyállótípussal van feltöltve.
Naplózva
guszesz
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 473



« Hozzászólás #1152 Dátum: 2014. Június 14. - 19:27:23 »

Úgy néz ki ,hogy nálam is jelentkezik a műanyag termosztát ház szétesése.  Zavart Ma vettem észre h,hogy szépen lassan eregeti a fagyállót.  Még jó ,hogy nem esett szét teljesen valahol útközben.
Egy kis segítséget kérnék! Pesten hol tudnék fémházas termosztáthoz hozzájutni a leghamarabb, elfogadható áron? Köszönöm!
Naplózva
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #1153 Dátum: 2014. Június 14. - 20:01:01 »

Úgy néz ki ,hogy nálam is jelentkezik a műanyag termosztát ház szétesése.  Zavart Ma vettem észre h,hogy szépen lassan eregeti a fagyállót.  Még jó ,hogy nem esett szét teljesen valahol útközben.
Egy kis segítséget kérnék! Pesten hol tudnék fémházas termosztáthoz hozzájutni a leghamarabb, elfogadható áron? Köszönöm!
Pesten nem tudom de nekünk van polcon postázni tudjuk.
Naplózva

guszesz
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 473



« Hozzászólás #1154 Dátum: 2014. Június 22. - 11:48:55 »

Érdekességnek leírnám a termosztátház cserém tapasztalatait. Sikerült beszereznem viszonylag hamar egy fémből készült termosztátházat és a hozzá való termosztátot a 18.kerületi Chevroletboltba (8900 Ft). Ki is lett cserélve minden simán ment ,visszatöltöttem rendesen fagyálló és desztvíz keverékével a hűtőrendszert. Majd rövid próbakör kb 7-8 km minden ok. Másnap indulok a melóba ami kb 15-20 km-re van itt sem volt semmi probléma a hőfokjelző normális megszokott értékeket mutatott. Majd délután hazaindulás. Ekkor jöttek a gondok.   Dugóban araszolás közben megint hallottam a forrásban lévő víz hangját a motortérből. Háromszor álltam meg mire sikerül hazaérnem. Vártam míg lehűl az egész blokk és szétszedtem a termosztátházat és kiderült ,hogy az új termosztát hibás nem nyitott ki.    Újabb csere igaz most már csak a termosztátot cseréltem ki(1770 Ft). Most úgy néz ki ,hogy minden ok. Ebbe az egészbe csak azt nem értem és ez bosszant a legjobban ,hogy a vízhőfokmérő miért nem jelzi a magasabb hőmérsékletet ha már forr a kiegyenlítőtartályban a víz?  He
Naplózva
Oldalak: 1 ... 75 76 [77] 78 79 ... 99   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!