Lacetti klub fórum
2024. Október 05. - 23:05:29 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 69 70 [71] 72 73 ... 99   Le
 
Szerző Téma: Egyéb motorproblémák  (Megtekintve 376604 alkalommal)
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1050 Dátum: 2013. November 17. - 12:54:11 »

Sziasztok,
 
2006-os 1.6-os, benzin-gázos Lacettim motorja már jó ideje (azaz már nyáron is) nem akar első indításra életre kelni. Ritkán, de előfordul,  hogy pár másodpercig kb 2-300-as fordulaton szenved szerencsétlen a lefulladás határán.
Másodikra azonnal indul.
Amit még tapasztalok, hogy az első 2-300 méteren finom gázadásra fullad a motor. Utána semmi gond.

Főleg reggel csinálja, de volt már, hogy napközben azaz használat után is jelentkezett a hiba. Persze amikor a szerelőnél hagytam, reggel is azonnal indult. :-/
Hibakód nincs.
Korábban már lett cserélve egy jeladó - akkor kivétel nélkül mindig csak másodikra indult és volt hibakód is.
Tök új akksi van benne, múlt héten vettem.
Az sem segített ha kétszer adtam rá a gyújtást indítás előtt, gondolván az üzemanyag szivattyú nincs a helyzet magaslatán.

Szelepek még nem lettek piszkálva, gyári mindegyik (én vagyok az első tulaj).  Nincs alapjárat ingadozás, megy szépen a gép.

Szerintetek mi okozhatja ezt?

Köszi
Gábor


A hiba tipikus. Szép lassan eltanulta a gyári vezérlője a gáz helytelen beállításból következő korrekciós adatokat. Ezután benzinnel nem hajlandó menni, mert valamelyik irányba korrigál, vagyis a gázbeállítás vagy túl szegény, vagy túl dús keveréket eredményez. Ezzel épp ellentétesen korrigál a gyári vezérlő. Ha könnyen indul és a bemelegedési szakaszban krehácsol, akkor szegény a gázkeverék, ha nehezen indul, akkor pedig dús.

Be kell állítani a rendszert tisztességesen.


Köszi a választ, ezek szerint próbáljam meg az autógázos műhelyben újra beállíttatni a rendszert?
Korábban mikor náluk jártam, volt egy érdekes kérdése saját magához az egyik szerelőnek : " ki a fene állította ezt így be?" és utána korrigált valamit.....természetesen ők csinálták előtte is a beállítást a beszerelésnél, senki nem nyúlt hozzá. 

Pontosan mit kérjek tőlük, mit csináljanak vele illetve mit ne piszkáljanak?

Én pécsi vagyok, de hétfőn megyek Pestre a  kocsival. Esetleg tudtok ajánlani valakit aki rá tudna nézni?
Nem hiszem, hogy bejelentkezés nélkül az utcáról beesve valaki is foglalkozna vele, ez a beállítás ha jól csinálják nem öt perc.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
sx2004
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 281



« Hozzászólás #1051 Dátum: 2013. November 17. - 17:29:09 »

Sziasztok,
 
2006-os 1.6-os, benzin-gázos Lacettim motorja már jó ideje (azaz már nyáron is) nem akar első indításra életre kelni. Ritkán, de előfordul,  hogy pár másodpercig kb 2-300-as fordulaton szenved szerencsétlen a lefulladás határán.
Másodikra azonnal indul.
Amit még tapasztalok, hogy az első 2-300 méteren finom gázadásra fullad a motor. Utána semmi gond.

Főleg reggel csinálja, de volt már, hogy napközben azaz használat után is jelentkezett a hiba. Persze amikor a szerelőnél hagytam, reggel is azonnal indult. :-/
Hibakód nincs.
Korábban már lett cserélve egy jeladó - akkor kivétel nélkül mindig csak másodikra indult és volt hibakód is.
Tök új akksi van benne, múlt héten vettem.
Az sem segített ha kétszer adtam rá a gyújtást indítás előtt, gondolván az üzemanyag szivattyú nincs a helyzet magaslatán.

Szelepek még nem lettek piszkálva, gyári mindegyik (én vagyok az első tulaj).  Nincs alapjárat ingadozás, megy szépen a gép.

Szerintetek mi okozhatja ezt?

Köszi
Gábor


A hiba tipikus. Szép lassan eltanulta a gyári vezérlője a gáz helytelen beállításból következő korrekciós adatokat. Ezután benzinnel nem hajlandó menni, mert valamelyik irányba korrigál, vagyis a gázbeállítás vagy túl szegény, vagy túl dús keveréket eredményez. Ezzel épp ellentétesen korrigál a gyári vezérlő. Ha könnyen indul és a bemelegedési szakaszban krehácsol, akkor szegény a gázkeverék, ha nehezen indul, akkor pedig dús.

Be kell állítani a rendszert tisztességesen.


Köszi a választ, ezek szerint próbáljam meg az autógázos műhelyben újra beállíttatni a rendszert?
Korábban mikor náluk jártam, volt egy érdekes kérdése saját magához az egyik szerelőnek : " ki a fene állította ezt így be?" és utána korrigált valamit.....természetesen ők csinálták előtte is a beállítást a beszerelésnél, senki nem nyúlt hozzá. 

Pontosan mit kérjek tőlük, mit csináljanak vele illetve mit ne piszkáljanak?

Én pécsi vagyok, de hétfőn megyek Pestre a  kocsival. Esetleg tudtok ajánlani valakit aki rá tudna nézni?
Nem hiszem, hogy bejelentkezés nélkül az utcáról beesve valaki is foglalkozna vele, ez a beállítás ha jól csinálják nem öt perc.
Dunakeszin próbáld meg a MEdic car-nál ott van Tomy61 (neki gázos 1.8 van)...
Naplózva
sapeszka
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


« Hozzászólás #1052 Dátum: 2013. November 20. - 01:27:43 »

Sziasztok! Mátol fura hangot ad a motorja az autómnak. Kerepelősnek mondanám. Mi lehet a probléma? Köszönöm segítségetek!
Naplózva
Papy
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 212


« Hozzászólás #1053 Dátum: 2013. November 20. - 06:50:57 »

Hali! hidrotőke?
Naplózva

Papy, akinek Lacettije van, és nem fél használni...!
levi1968
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


« Hozzászólás #1054 Dátum: 2013. November 20. - 08:23:53 »

Sziasztok ! Kérdezném, hogy kinek volt már problémája a termosztátházzal. Pontosan van egy 14. Chevy Lacettim 2005.-ös. 8 évig semmi gond vele, majd el kezdett szivárogni a hűtővizem. Ekkor még nem tudtuk,hogy honnan mert nem láttuk, gyanakodott a szerelő a vízpumpára. Mivel úgy is esedékes volt vízpumpa és vezérműszíj csere. Nos ekkor derült ki hogy a termosztát ház a motorhoz történő csatlakozásánál eresztett a hűtőfolyadékom. Termosztátház le, tömítés csere, meg valami paszta, hűtőfolyadékot kicserélte teljesen. Két vagy három napra rá ismét szivárgott a termosztátház, de már nem a motor csatlakozásánál, hanem a  termosztátház közepén ahol, gyárilag " össze van gyógyítva ". Szerelő azt mondta,hogy a termosztátházat kompletten lehet cserélni a termosztát rúgóval együtt azt nem lehet szétszedni ezen a típuson. Gyárival megegyező minőségű termosztátház lett rendelve. Csere, felszerel, hűtőfolyadék pótolva ugyanazzal amilyen előtte volt benne. Eltelt egy hét, majd ismét szivárgás sőt már konkrétan folyt a a hűtővizem, az új termosztát ház közepén ott ahol gyárilag össze van szerelve. Már ideges voltam ekkor visszavittem, mivel az alkatrész garanciás volt a szerelő mondta,hogy gyári hibás lehet. Addig noszogattam a szerelőt, hogy próbálja már meg szétszedni a házat mert valahogy összerakták. Satu csőfogó és szétcsavarta. Gyári menete van középen mely valamilyen ragasztó szigetelő anyaggal rögzítve. Mivel nem volt alkatrésze onnan ahonnan rendelte ezért a termosztátházat melyet szétszedett szigetelő ragasztó anyaggal összerakta, majd 2 4 órás száradás után felette. Ez volt 2013 szeptember elején, míg nem a múlt héten, álló helyből idegesen a motort felpörgetve elindultam, majd 100 méter megtétele után egy parkolóba álltam és vettem észre,hogy a hűtőfolyadékom folyik. Motorháztetőt felnyitva láttam a termosztátházam középen ahol korábban ragasztva volt teljesen szétnyílt. Na most ezt követően ismét szerelő és most egy új termosztát ház lett belerakva ha jól emlékszem Gates márkájú. Fohászkodom a Jó Istenhez hogy mikor jön ki a probléma. Kérdezném,hogy másnál volt-e probléma, mi okozhatja hogy a vadi új termosztátház szétnyílik, tönkremegy. Lehet-e az hogy a felső vastagabb hűtőcsövet is cserélni kéne, mert az a motor rezonancia miatt esetleg szétrángatja. Az eredetivel ilyen gond nem volt. Láttam fémből készült és szétszerelhető termosztátházakat után gyártottat. Az eredeti műanyag és elméletileg nem szétszerelehető. Akkor minek árulnak termosztátrugót, ha nem lehet cserélni. Segítsetek, mert ha megint ki jön ez a probléma én nem tudom,hogy már mit csinálja. A szerelőnek nem fizettem egy alkalommal sem egyébként gariban cserélte és megcsinálta.
Naplózva
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #1055 Dátum: 2013. November 20. - 09:11:46 »

A műanyagházas termosztátnál sajnos típushiba, hogy a háza kettéválik, emiatt adunk fémházasat, 2007 után fémházassal jöttek az autók, a klubban már többen vettek és cserélték fémházasra.
Naplózva

levi1968
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


« Hozzászólás #1056 Dátum: 2013. November 20. - 09:47:36 »

Köszönöm a segítséget, hát ha ez a termosztátház is szétmegy akkor mindenképp fémházasat rendelek bele ha már 2007 óta fémházassal gyártják. Remélem nem lesz rá szükség, azért mégsem helyén való, hogy félévente termosztátházat kelljen cserélni.
Naplózva
mandro
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


1.4 HB Elite


« Hozzászólás #1057 Dátum: 2013. November 22. - 20:06:12 »

No, ahogy azt a megfelelő topikban leírtam, meggyógyították a kipufogót. Átvettem az autót, majd úgy 15-20 km elteltével lerobbantam az Árpád hídnál. Volt egy kisebb dugó, de nem vészes, épp vártam, hogy induljon a sor, amikor az autó elkezdett dadogni, ráléptem kicsit a gázra, de nem igazán reagált. Végre rájöttem, mire jó ez a villamos-felújítás: sikerült félreállnom a lezárt legbelső sávba (így legalább nem dudálták le a fejem), majd leállítottam a motort. Újraindításkor pechlámpát kaptam, a motor alapjáraton is szabálytalanul járt, a műszerfal világítás is picit villódzott. Vártam 10 percet, hogy lehűljön, de utána se lett jobb. Autómentő hozott haza, a kocsit meg ugyanazzal a mozdulattal vitte is vissza a szerelőhöz, ahol mondani se kell, elsőre beindult, mentek is vele pár kört. Pechlámpa persze nincs, szabálytalan alapjárat nincs. Kíváncsi vagyok, mit olvas ki a műszer. Állítólag a kipufogós téma és ez a hiba között nem kellene összefüggésnek lennie, de én ehhez nem értek. Mondtak olyanokat, hogy talán generátor hiba, az elosztófej repedése miatti gyújtás-probléma, vagy ilyesmi. Remélem, hogy semmi komoly... He
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1058 Dátum: 2013. November 22. - 20:38:20 »

No, ahogy azt a megfelelő topikban leírtam, meggyógyították a kipufogót. Átvettem az autót, majd úgy 15-20 km elteltével lerobbantam az Árpád hídnál. Volt egy kisebb dugó, de nem vészes, épp vártam, hogy induljon a sor, amikor az autó elkezdett dadogni, ráléptem kicsit a gázra, de nem igazán reagált. Végre rájöttem, mire jó ez a villamos-felújítás: sikerült félreállnom a lezárt legbelső sávba (így legalább nem dudálták le a fejem), majd leállítottam a motort. Újraindításkor pechlámpát kaptam, a motor alapjáraton is szabálytalanul járt, a műszerfal világítás is picit villódzott. Vártam 10 percet, hogy lehűljön, de utána se lett jobb. Autómentő hozott haza, a kocsit meg ugyanazzal a mozdulattal vitte is vissza a szerelőhöz, ahol mondani se kell, elsőre beindult, mentek is vele pár kört. Pechlámpa persze nincs, szabálytalan alapjárat nincs. Kíváncsi vagyok, mit olvas ki a műszer. Állítólag a kipufogós téma és ez a hiba között nem kellene összefüggésnek lennie, de én ehhez nem értek. Mondtak olyanokat, hogy talán generátor hiba, az elosztófej repedése miatti gyújtás-probléma, vagy ilyesmi. Remélem, hogy semmi komoly... He
Elosztófej???....hova jársz te!
Ebbe 2 db gyújtótrafó van elosztófej az nincs.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
mandro
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


1.4 HB Elite


« Hozzászólás #1059 Dátum: 2013. November 22. - 20:40:24 »

No, ahogy azt a megfelelő topikban leírtam, meggyógyították a kipufogót. Átvettem az autót, majd úgy 15-20 km elteltével lerobbantam az Árpád hídnál. Volt egy kisebb dugó, de nem vészes, épp vártam, hogy induljon a sor, amikor az autó elkezdett dadogni, ráléptem kicsit a gázra, de nem igazán reagált. Végre rájöttem, mire jó ez a villamos-felújítás: sikerült félreállnom a lezárt legbelső sávba (így legalább nem dudálták le a fejem), majd leállítottam a motort. Újraindításkor pechlámpát kaptam, a motor alapjáraton is szabálytalanul járt, a műszerfal világítás is picit villódzott. Vártam 10 percet, hogy lehűljön, de utána se lett jobb. Autómentő hozott haza, a kocsit meg ugyanazzal a mozdulattal vitte is vissza a szerelőhöz, ahol mondani se kell, elsőre beindult, mentek is vele pár kört. Pechlámpa persze nincs, szabálytalan alapjárat nincs. Kíváncsi vagyok, mit olvas ki a műszer. Állítólag a kipufogós téma és ez a hiba között nem kellene összefüggésnek lennie, de én ehhez nem értek. Mondtak olyanokat, hogy talán generátor hiba, az elosztófej repedése miatti gyújtás-probléma, vagy ilyesmi. Remélem, hogy semmi komoly... He
Elosztófej???....hova jársz te!
Ebbe 2 db gyújtótrafó van elosztófej az nincs.
Jól van, jól van Vigyorog én beismerem, hogy egy mukkot nem értek ezekhez a gépekhez Vigyorog este van már, összekevertem jóapám esti meséjével a régi korok emlékeiről Vigyorog
Naplózva
Gábor
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



« Hozzászólás #1060 Dátum: 2013. November 23. - 21:52:58 »

Sziasztok,

voltam a Pécsi Gázautósoknál. Elmondtam nekik az itt kapott infók alapján mire gyanakszom  illetve, hogy Pécs-Bp-Pécs úton (90-110 km/h-nál),  9,2 literes fogyasztást méretem.
A lényeg, hogy állítottak a keverék képzésen a gáz vezérlőjében amitől fogyasztás csökkenést várok valamint a héten minden nap elsőre indult a kocsi, és finom gázadásra sem fullad !!
Köszi a segítséget.

Gábor
Naplózva

Lacetti 1,6  -  2007
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1061 Dátum: 2013. November 23. - 23:53:54 »

Sziasztok,

voltam a Pécsi Gázautósoknál. Elmondtam nekik az itt kapott infók alapján mire gyanakszom  illetve, hogy Pécs-Bp-Pécs úton (90-110 km/h-nál),  9,2 literes fogyasztást méretem.
A lényeg, hogy állítottak a keverék képzésen a gáz vezérlőjében amitől fogyasztás csökkenést várok valamint a héten minden nap elsőre indult a kocsi, és finom gázadásra sem fullad !!
Köszi a segítséget.

Gábor
Szívesen!
Reméljük így is marad.  Kacsint Mosolyog
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1062 Dátum: 2013. November 28. - 16:32:51 »

Négy napig állt a autó a Duna mellett, míg én hajókáztam. Jövök haza hétfőn, átmegyek egy meglehetősen rossz állapotú vasúti átjárón, erő balra el és színre lép a sárga veszedelem. hurrá. Még hazavittem a havert és hazavergődtem, de nem ment a gép, dadogott, aapjárat is alig volt.

Másnap reggel telefonos konzultáció Tomyval, akinek tanácsára megnéztem a gyertyapipákat, csatlakozókat, minden rendben, de alapjárat dadog állítom felváltva nem jártak a hengerek. Állok felette és fennhangon közöltem: én itt most fel foglak gyújtani és veszek helyetted egy Malibut. Erre motor felpörög és megjött az alapjárat. Este elvittem Tomyhoz, ment rendesen, de mintha gondolkozott volna, hogy gyorsuljon. Tomy megnézte,hibakód kiolvas: nem emlékszem pontosan, de valami olyasmi volt, hogy túl sok levegő a keverékben, szóval valóban kimaradt égés valamelyik hengerben. Mente közben kiderült, hogy a tavaly belerakott (valóban belerakták a vitt gyertyákat, vagy csak eltették?) gyertyák csere érettek, mert átfújnak. De semmi más hiba, motor jár. Tomy kipucolta a fojtószelepet, mert retkes volt (soha nem pucoltam), majd próbakör, ahol ment, mint a vadszamár. Konklúzió: valami szutykot vagy vizet felkapott a tank aljából, ami épp elég volt ahhoz, hogy dobon egy hibát. Tankoltam etanolt, ami szeptember óta nem volt a benzinhez adagolva. Nem semmi gőz jön a kipuffogóból.

Nem veszek Malibut.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
mandro
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


1.4 HB Elite


« Hozzászólás #1063 Dátum: 2013. November 28. - 17:44:42 »

Négy napig állt a autó a Duna mellett, míg én hajókáztam. Jövök haza hétfőn, átmegyek egy meglehetősen rossz állapotú vasúti átjárón, erő balra el és színre lép a sárga veszedelem. hurrá. Még hazavittem a havert és hazavergődtem, de nem ment a gép, dadogott, aapjárat is alig volt.

Másnap reggel telefonos konzultáció Tomyval, akinek tanácsára megnéztem a gyertyapipákat, csatlakozókat, minden rendben, de alapjárat dadog állítom felváltva nem jártak a hengerek. Állok felette és fennhangon közöltem: én itt most fel foglak gyújtani és veszek helyetted egy Malibut. Erre motor felpörög és megjött az alapjárat. Este elvittem Tomyhoz, ment rendesen, de mintha gondolkozott volna, hogy gyorsuljon. Tomy megnézte,hibakód kiolvas: nem emlékszem pontosan, de valami olyasmi volt, hogy túl sok levegő a keverékben, szóval valóban kimaradt égés valamelyik hengerben. Mente közben kiderült, hogy a tavaly belerakott (valóban belerakták a vitt gyertyákat, vagy csak eltették?) gyertyák csere érettek, mert átfújnak. De semmi más hiba, motor jár. Tomy kipucolta a fojtószelepet, mert retkes volt (soha nem pucoltam), majd próbakör, ahol ment, mint a vadszamár. Konklúzió: valami szutykot vagy vizet felkapott a tank aljából, ami épp elég volt ahhoz, hogy dobon egy hibát. Tankoltam etanolt, ami szeptember óta nem volt a benzinhez adagolva. Nem semmi gőz jön a kipuffogóból.

Nem veszek Malibut.

Üdv a klubban! Mosolyog Egy élmény, amikor az erő átáll a sötét oldalra, és magadra hagy...

Az én fejemben is megfordult, hogy ha lenne szakadék a közelben, belerúgnám a járgányom, vagy becserélném akár egy működő Kispolskira is, de aztán kapott egy esélyt... Amikor már majdnem elhittem, hogy a hibakódtörlés után meggyógyult (ment vagy 70-80 km-t gond nélkül), tegnap megint rosszalkodott, így büntiből ment vissza a szerelőhöz vizitre...

Nálam lambdaszonda áramingadozás a hibakód, de meg lennék lepve ha a szonda lenne a hibás. Hallás alapján három henger megy csak, már amikor épp rossz passzban van. Mert hidegen indulva semmi baja. Az a felfedezésem, hogy a hiba akkor jön elő, amikor hideg motorról indulva úgy 40 percet használom a kocsit. Ilyenkor ha leállítom a motort, és pihentetem 10 percet, nyerek újabb 10 percnyi autózást pechlámpa mellett. Ha teljesen hagyom kihűlni, a lámpa se jön elő... Most a benzinpumpa van épp bevizsgáláson, hátha az melegszik túl, de amilyen pesszimista vagyok, szerintem nem ott lesz a baj.

Jó hallani, hogy a Tiéd meggyógyult, remélem, hogy nekem sem kell Malibura váltanom!... Kacsint
Naplózva
Jamon Serrano
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 135



« Hozzászólás #1064 Dátum: 2013. November 28. - 19:31:18 »

Termosztát cserekor mennyi hűtőfolyadék pótlás szükséges? Magam vinném a szervízbe a folyadékot, emiatt kérdezem.
Naplózva

Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
Oldalak: 1 ... 69 70 [71] 72 73 ... 99   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!