sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1035 Dátum: 2013. Október 21. - 15:49:43 » |
|
Sziasztok! Mindenek előtt elnézést kérek, ha nem a megfelelő helyre írom a kérdéseim, de amint látom a "rám vonatkozó" szobában már nem mostanában történt hozzászólás, ezért nem vagyok benne biztos, hogy ott választ is kapnék. Pár hónapja vagyok boldog tulajdonosa egy Nubira III-nak (2004 1.6 16V) . Az autó nagyon tetszik, egy 1.4 Thalia-ból ültem át. Nagy, kényelmes, szép. Régóta nézegettem már, most alakult úgy hogy szert is tettem egy fehér bálnára. A kötelező szervízen kívül (olaj, vezérlés, szűrők, gyertyák, stb) cseréltem még ablakvezető gumisínt a bal első ajtón, mert karcolta az üveget és félre is húzta az ablakot. Cserélni kellett a középső konzol hűtés/fűtés szabályzó részét. Nem azért mert el volt törve, hanem mert a belső keringetés és az ablakfűtés gombja meg volt murdelva. Már első nap ketté lőtte a termosztát házat egy kiadós meghajtást követően (korábban egy hölgy vezette az autót, nem hajtotta ), az is cserélve lett. Remélem most sokáig nem kell hozzányúlni, a kötelező cseréken kívül. Az azért meglepett, hogy a vezérlés szettnek 60 000 Km-t írnak elő. Érthetetlen, mivel a szíj és a görgők hibátlanok voltak, amiket leszedtünk az autóról. A tulaj elmondása szerint pont 60 000 Km-el ezelőtt lettek cserélve. Mindegy...ha ez van előírva, akkor ez van. Olvasgattam már többet itt is és más fórumokon is az autókról. Népítéleteket és teszteket egyaránt. Ennyi olvasás után kb tisztában vagyok a típus hibáival, van amit produkál(t) is. Ami kérdésem lenne most Felétek a következő: Az EGR szelep nekem is le van vakolva. Így vettem az autót. Gondolom már rossz volt, ugyanakkor tehát ha jól értettem, így kevésbé valószínű a szelepek elkormolódása, mivel nincs visszavezetve az égéstérbe a kipufogó gáz? Én elég alacsony fordulaton váltogatom el, feltételezve, hogy így kevesebbet fogyaszt az autó. Vagy tévedek? Ha kicsit jobban pörgetem akkor is 10 L körül mozog a városi fogyasztás? 9.4-et mértem, szinte kizárólag városi módban, 2000-nél elváltogatva. A szelep elkormolódást elkerülendő EGR nélkül is inkább forgassam jobban az 1.6 16 szelepest? Most öntöttem bele szeleptisztító adalékot, bár szerencsére nem produkált semmi hibát. Megelőzendő a gondot, öntöttem bele. Remélem jól tettem. A másik kérdésem, amit itt láttam, hogy már volt róla szó, a felpörgő motor váltáskor. Nem tudom eldönteni, hogy ez normális, vagy hibajelenség, mert nincs a közelben ismerősnek ilyen autója. Minden váltásnál kitartja, illetve kicsit emel a fordulaton. Nem sokat, kb 500-at. Már rájöttem, hogy a gázt tartja ki az elektromos gázpedál. Sebességben is érezhető, hogy elengedem a gázt, akkor egy - két másodperces késéssel veszi el valójában a gázt. Véleményem szerint ez eredményezi a felpörgést a váltásoknál, mivel olyankor is kitartja a gázt, viszont megszűnik a terhelés a kuplunggolás következtében. Ez így normális dolog, vagy valami hibádzik? Vagy esetleg az itt leírt módon tanítsam újra az alapjáratot? Biztos volt már ezekről szó, de azt hiszem annyi szabadidő a világon nincs, hogy végigolvassak mindent az oldalon A válaszaitokat előre is Köszönöm! Dani a lehető legrosszabbul használod az autót NEM szabad alacsony fordulaton elváltogatni semminek sem használ sem a motornak sem a fogyasztásnak. Nubira3 ról egyről sem vetünk le hengerfejet szeleppróbléma miatt,a fordulat emelése teljesen normális dolog amúgy ebben az autóban nincs elektromos gázpedál! Visszaolvasgatás pedig nem ártana mert akkor tisztában lennél a dolgokkal! Alapjáratot pedig NEM tudsz otthon tanítani ahhoz célműszer kell!
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1036 Dátum: 2013. Október 21. - 17:51:30 » |
|
Sziasztok! Mindenek előtt elnézést kérek, ha nem a megfelelő helyre írom a kérdéseim, de amint látom a "rám vonatkozó" szobában már nem mostanában történt hozzászólás, ezért nem vagyok benne biztos, hogy ott választ is kapnék. Pár hónapja vagyok boldog tulajdonosa egy Nubira III-nak (2004 1.6 16V) . Az autó nagyon tetszik, egy 1.4 Thalia-ból ültem át. Nagy, kényelmes, szép. Régóta nézegettem már, most alakult úgy hogy szert is tettem egy fehér bálnára. A kötelező szervízen kívül (olaj, vezérlés, szűrők, gyertyák, stb) cseréltem még ablakvezető gumisínt a bal első ajtón, mert karcolta az üveget és félre is húzta az ablakot. Cserélni kellett a középső konzol hűtés/fűtés szabályzó részét. Nem azért mert el volt törve, hanem mert a belső keringetés és az ablakfűtés gombja meg volt murdelva. Már első nap ketté lőtte a termosztát házat egy kiadós meghajtást követően (korábban egy hölgy vezette az autót, nem hajtotta ), az is cserélve lett. Remélem most sokáig nem kell hozzányúlni, a kötelező cseréken kívül. Az azért meglepett, hogy a vezérlés szettnek 60 000 Km-t írnak elő. Érthetetlen, mivel a szíj és a görgők hibátlanok voltak, amiket leszedtünk az autóról. A tulaj elmondása szerint pont 60 000 Km-el ezelőtt lettek cserélve. Mindegy...ha ez van előírva, akkor ez van. Olvasgattam már többet itt is és más fórumokon is az autókról. Népítéleteket és teszteket egyaránt. Ennyi olvasás után kb tisztában vagyok a típus hibáival, van amit produkál(t) is. Ami kérdésem lenne most Felétek a következő: Az EGR szelep nekem is le van vakolva. Így vettem az autót. Gondolom már rossz volt, ugyanakkor tehát ha jól értettem, így kevésbé valószínű a szelepek elkormolódása, mivel nincs visszavezetve az égéstérbe a kipufogó gáz? Én elég alacsony fordulaton váltogatom el, feltételezve, hogy így kevesebbet fogyaszt az autó. Vagy tévedek? Ha kicsit jobban pörgetem akkor is 10 L körül mozog a városi fogyasztás? 9.4-et mértem, szinte kizárólag városi módban, 2000-nél elváltogatva. A szelep elkormolódást elkerülendő EGR nélkül is inkább forgassam jobban az 1.6 16 szelepest? Most öntöttem bele szeleptisztító adalékot, bár szerencsére nem produkált semmi hibát. Megelőzendő a gondot, öntöttem bele. Remélem jól tettem. A másik kérdésem, amit itt láttam, hogy már volt róla szó, a felpörgő motor váltáskor. Nem tudom eldönteni, hogy ez normális, vagy hibajelenség, mert nincs a közelben ismerősnek ilyen autója. Minden váltásnál kitartja, illetve kicsit emel a fordulaton. Nem sokat, kb 500-at. Már rájöttem, hogy a gázt tartja ki az elektromos gázpedál. Sebességben is érezhető, hogy elengedem a gázt, akkor egy - két másodperces késéssel veszi el valójában a gázt. Véleményem szerint ez eredményezi a felpörgést a váltásoknál, mivel olyankor is kitartja a gázt, viszont megszűnik a terhelés a kuplunggolás következtében. Ez így normális dolog, vagy valami hibádzik? Vagy esetleg az itt leírt módon tanítsam újra az alapjáratot? Biztos volt már ezekről szó, de azt hiszem annyi szabadidő a világon nincs, hogy végigolvassak mindent az oldalon A válaszaitokat előre is Köszönöm! Dani Ha az EGR rossz lenne, hiába lenne lezárva, hibakódot adna. Megoszlanak a vélemények arról, hogy jó -e lezárni. Az EGR léte az EU normák betartása miatt van az autóba beépítve. Nélküle is működik rendesen, csak más lesz a kipuffogás. Váltásnál a fordulat tartása üzemszerű. Javasolnám, hogy ne váltogasd alacsony fordulaton - tényleg nem tesz jót a fogyasztásak sem.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
csdani1982
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
|
|
« Hozzászólás #1037 Dátum: 2013. Október 21. - 18:05:03 » |
|
Sziasztok! Mindenek előtt elnézést kérek, ha nem a megfelelő helyre írom a kérdéseim, de amint látom a "rám vonatkozó" szobában már nem mostanában történt hozzászólás, ezért nem vagyok benne biztos, hogy ott választ is kapnék. Pár hónapja vagyok boldog tulajdonosa egy Nubira III-nak (2004 1.6 16V) . Az autó nagyon tetszik, egy 1.4 Thalia-ból ültem át. Nagy, kényelmes, szép. Régóta nézegettem már, most alakult úgy hogy szert is tettem egy fehér bálnára. A kötelező szervízen kívül (olaj, vezérlés, szűrők, gyertyák, stb) cseréltem még ablakvezető gumisínt a bal első ajtón, mert karcolta az üveget és félre is húzta az ablakot. Cserélni kellett a középső konzol hűtés/fűtés szabályzó részét. Nem azért mert el volt törve, hanem mert a belső keringetés és az ablakfűtés gombja meg volt murdelva. Már első nap ketté lőtte a termosztát házat egy kiadós meghajtást követően (korábban egy hölgy vezette az autót, nem hajtotta ), az is cserélve lett. Remélem most sokáig nem kell hozzányúlni, a kötelező cseréken kívül. Az azért meglepett, hogy a vezérlés szettnek 60 000 Km-t írnak elő. Érthetetlen, mivel a szíj és a görgők hibátlanok voltak, amiket leszedtünk az autóról. A tulaj elmondása szerint pont 60 000 Km-el ezelőtt lettek cserélve. Mindegy...ha ez van előírva, akkor ez van. Olvasgattam már többet itt is és más fórumokon is az autókról. Népítéleteket és teszteket egyaránt. Ennyi olvasás után kb tisztában vagyok a típus hibáival, van amit produkál(t) is. Ami kérdésem lenne most Felétek a következő: Az EGR szelep nekem is le van vakolva. Így vettem az autót. Gondolom már rossz volt, ugyanakkor tehát ha jól értettem, így kevésbé valószínű a szelepek elkormolódása, mivel nincs visszavezetve az égéstérbe a kipufogó gáz? Én elég alacsony fordulaton váltogatom el, feltételezve, hogy így kevesebbet fogyaszt az autó. Vagy tévedek? Ha kicsit jobban pörgetem akkor is 10 L körül mozog a városi fogyasztás? 9.4-et mértem, szinte kizárólag városi módban, 2000-nél elváltogatva. A szelep elkormolódást elkerülendő EGR nélkül is inkább forgassam jobban az 1.6 16 szelepest? Most öntöttem bele szeleptisztító adalékot, bár szerencsére nem produkált semmi hibát. Megelőzendő a gondot, öntöttem bele. Remélem jól tettem. A másik kérdésem, amit itt láttam, hogy már volt róla szó, a felpörgő motor váltáskor. Nem tudom eldönteni, hogy ez normális, vagy hibajelenség, mert nincs a közelben ismerősnek ilyen autója. Minden váltásnál kitartja, illetve kicsit emel a fordulaton. Nem sokat, kb 500-at. Már rájöttem, hogy a gázt tartja ki az elektromos gázpedál. Sebességben is érezhető, hogy elengedem a gázt, akkor egy - két másodperces késéssel veszi el valójában a gázt. Véleményem szerint ez eredményezi a felpörgést a váltásoknál, mivel olyankor is kitartja a gázt, viszont megszűnik a terhelés a kuplunggolás következtében. Ez így normális dolog, vagy valami hibádzik? Vagy esetleg az itt leírt módon tanítsam újra az alapjáratot? Biztos volt már ezekről szó, de azt hiszem annyi szabadidő a világon nincs, hogy végigolvassak mindent az oldalon A válaszaitokat előre is Köszönöm! Dani a lehető legrosszabbul használod az autót NEM szabad alacsony fordulaton elváltogatni semminek sem használ sem a motornak sem a fogyasztásnak. Nubira3 ról egyről sem vetünk le hengerfejet szeleppróbléma miatt,a fordulat emelése teljesen normális dolog amúgy ebben az autóban nincs elektromos gázpedál! Visszaolvasgatás pedig nem ártana mert akkor tisztában lennél a dolgokkal! Alapjáratot pedig NEM tudsz otthon tanítani ahhoz célműszer kell! Köszönöm a választ! Ha jól sejtem szerelő vagy. Ráadásul nem kis tapasztalattal. (Respect ) Akkor mostantól átállok egy kicsit dinamikusabb vezetési stílusra. Az előző autóm 8 szelepes volt, dízel szerűen működött, ezt a 16V-t még szoknom kell. Igyekeztem utána olvasni az autónak, de leginkább a Lacettiről találtam infokat, Nubiraról kevésbé. Az a gond, hogy ahány helyen olvastam róla, annyi helyen írtak más és mást. Pl az elektromos gázpedállal kapcsolatban meg is lepődtem, mert több helyen is azt olvastam, hogy elektromos, a szerelőm is ezt mondta. Ezek szerint tévedett. Az alapjárat tanítással kapcsolatban: Az üresjárat nem azonos az alapjárattal? Ha mégis, akkor az itt leírt eljárás melyik típusra vonatkozik? : http://www.lacettiklub.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=47&Itemid=61Igyekszem utána olvasni a dolgoknak, csak ahogy írtam Nubira-ként nem sok mindent találok. Azt pedig egyelőre nem tudom eldönteni, hogy a Lacetti és a Nubira szinte azonos, vagy csak külsőleg (közel) azonosak. Amit eddig laikusként észrevettem különbségek a Nubira 3 és a Lacetti 4 ajtós között az a hűtőrács, az emblémák, a kilincsek és a légbefúvók az utastérben. A többi dolog egyezik? Nem tudom, hogy pl az itt leírt típushiba, hogy "huppog" a motorháztető nagy sebességnél az első Lacetti típusoknál, az ez esetben csak a Lacettire vonatkozik, vagy az egyértelműen régebbi Nubirákra is? És hasonlók...Az ajtó is lóg, ahogy itt is írták mint hibát. Szereztem is hozzá zsanérokat, bár még nem kerültek a helyükre.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csdani1982
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
|
|
« Hozzászólás #1038 Dátum: 2013. Október 21. - 18:17:46 » |
|
Ez furcsa dolog, mert az Engine Check lámpa működik. Gyújtásra jelez és indítás után ki is alszik, pedig az EGR le van vakolva. Vásárláskor ezzel kezdte az előző tulaj, hogy azt kiiktatták és a szerelőm is ezt látta meg először. Ő is azt mondta, hogy biztos ki van iktatva a Check lámpa, de meglepődtünk hogy nincs. Furcsa... Az alacsony fordulaton való váltogatással kapcsolatos tanácsokat megfogadom, már meg is fogadtam Azt hittem így spórolhatok, de belátom hogy csak a motort erőltetem vele, fogyasztás csökkenésről pedig szó nincs.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1039 Dátum: 2013. Október 21. - 18:19:29 » |
|
Sziasztok! Mindenek előtt elnézést kérek, ha nem a megfelelő helyre írom a kérdéseim, de amint látom a "rám vonatkozó" szobában már nem mostanában történt hozzászólás, ezért nem vagyok benne biztos, hogy ott választ is kapnék. Pár hónapja vagyok boldog tulajdonosa egy Nubira III-nak (2004 1.6 16V) . Az autó nagyon tetszik, egy 1.4 Thalia-ból ültem át. Nagy, kényelmes, szép. Régóta nézegettem már, most alakult úgy hogy szert is tettem egy fehér bálnára. A kötelező szervízen kívül (olaj, vezérlés, szűrők, gyertyák, stb) cseréltem még ablakvezető gumisínt a bal első ajtón, mert karcolta az üveget és félre is húzta az ablakot. Cserélni kellett a középső konzol hűtés/fűtés szabályzó részét. Nem azért mert el volt törve, hanem mert a belső keringetés és az ablakfűtés gombja meg volt murdelva. Már első nap ketté lőtte a termosztát házat egy kiadós meghajtást követően (korábban egy hölgy vezette az autót, nem hajtotta ), az is cserélve lett. Remélem most sokáig nem kell hozzányúlni, a kötelező cseréken kívül. Az azért meglepett, hogy a vezérlés szettnek 60 000 Km-t írnak elő. Érthetetlen, mivel a szíj és a görgők hibátlanok voltak, amiket leszedtünk az autóról. A tulaj elmondása szerint pont 60 000 Km-el ezelőtt lettek cserélve. Mindegy...ha ez van előírva, akkor ez van. Olvasgattam már többet itt is és más fórumokon is az autókról. Népítéleteket és teszteket egyaránt. Ennyi olvasás után kb tisztában vagyok a típus hibáival, van amit produkál(t) is. Ami kérdésem lenne most Felétek a következő: Az EGR szelep nekem is le van vakolva. Így vettem az autót. Gondolom már rossz volt, ugyanakkor tehát ha jól értettem, így kevésbé valószínű a szelepek elkormolódása, mivel nincs visszavezetve az égéstérbe a kipufogó gáz? Én elég alacsony fordulaton váltogatom el, feltételezve, hogy így kevesebbet fogyaszt az autó. Vagy tévedek? Ha kicsit jobban pörgetem akkor is 10 L körül mozog a városi fogyasztás? 9.4-et mértem, szinte kizárólag városi módban, 2000-nél elváltogatva. A szelep elkormolódást elkerülendő EGR nélkül is inkább forgassam jobban az 1.6 16 szelepest? Most öntöttem bele szeleptisztító adalékot, bár szerencsére nem produkált semmi hibát. Megelőzendő a gondot, öntöttem bele. Remélem jól tettem. A másik kérdésem, amit itt láttam, hogy már volt róla szó, a felpörgő motor váltáskor. Nem tudom eldönteni, hogy ez normális, vagy hibajelenség, mert nincs a közelben ismerősnek ilyen autója. Minden váltásnál kitartja, illetve kicsit emel a fordulaton. Nem sokat, kb 500-at. Már rájöttem, hogy a gázt tartja ki az elektromos gázpedál. Sebességben is érezhető, hogy elengedem a gázt, akkor egy - két másodperces késéssel veszi el valójában a gázt. Véleményem szerint ez eredményezi a felpörgést a váltásoknál, mivel olyankor is kitartja a gázt, viszont megszűnik a terhelés a kuplunggolás következtében. Ez így normális dolog, vagy valami hibádzik? Vagy esetleg az itt leírt módon tanítsam újra az alapjáratot? Biztos volt már ezekről szó, de azt hiszem annyi szabadidő a világon nincs, hogy végigolvassak mindent az oldalon A válaszaitokat előre is Köszönöm! Dani a lehető legrosszabbul használod az autót NEM szabad alacsony fordulaton elváltogatni semminek sem használ sem a motornak sem a fogyasztásnak. Nubira3 ról egyről sem vetünk le hengerfejet szeleppróbléma miatt,a fordulat emelése teljesen normális dolog amúgy ebben az autóban nincs elektromos gázpedál! Visszaolvasgatás pedig nem ártana mert akkor tisztában lennél a dolgokkal! Alapjáratot pedig NEM tudsz otthon tanítani ahhoz célműszer kell! Köszönöm a választ! Ha jól sejtem szerelő vagy. Ráadásul nem kis tapasztalattal. (Respect ) Akkor mostantól átállok egy kicsit dinamikusabb vezetési stílusra. Az előző autóm 8 szelepes volt, dízel szerűen működött, ezt a 16V-t még szoknom kell. Igyekeztem utána olvasni az autónak, de leginkább a Lacettiről találtam infokat, Nubiraról kevésbé. Az a gond, hogy ahány helyen olvastam róla, annyi helyen írtak más és mást. Pl az elektromos gázpedállal kapcsolatban meg is lepődtem, mert több helyen is azt olvastam, hogy elektromos, a szerelőm is ezt mondta. Ezek szerint tévedett. Az alapjárat tanítással kapcsolatban: Az üresjárat nem azonos az alapjárattal? Ha mégis, akkor az itt leírt eljárás melyik típusra vonatkozik? : http://www.lacettiklub.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=47&Itemid=61Igyekszem utána olvasni a dolgoknak, csak ahogy írtam Nubira-ként nem sok mindent találok. Azt pedig egyelőre nem tudom eldönteni, hogy a Lacetti és a Nubira szinte azonos, vagy csak külsőleg (közel) azonosak. Amit eddig laikusként észrevettem különbségek a Nubira 3 és a Lacetti 4 ajtós között az a hűtőrács, az emblémák, a kilincsek és a légbefúvók az utastérben. A többi dolog egyezik? Nem tudom, hogy pl az itt leírt típushiba, hogy "huppog" a motorháztető nagy sebességnél az első Lacetti típusoknál, az ez esetben csak a Lacettire vonatkozik, vagy az egyértelműen régebbi Nubirákra is? És hasonlók...Az ajtó is lóg, ahogy itt is írták mint hibát. Szereztem is hozzá zsanérokat, bár még nem kerültek a helyükre. ami alapjárati léptetőmotorral rendelkezik arra jó /1.8/ Nubira az szinte teljesen megegyezik a Lacettivel csak a karosszériában van eltérés/más géptető,lökhárító,hűtőrács,mások az ajtók a kilincs miatt/és pont ezért tud libegni a 4ajtós és az SW gépteteje mert alákap a levegő.
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1040 Dátum: 2013. Október 21. - 18:54:26 » |
|
Ez furcsa dolog, mert az Engine Check lámpa működik. Gyújtásra jelez és indítás után ki is alszik, pedig az EGR le van vakolva. Vásárláskor ezzel kezdte az előző tulaj, hogy azt kiiktatták és a szerelőm is ezt látta meg először. Ő is azt mondta, hogy biztos ki van iktatva a Check lámpa, de meglepődtünk hogy nincs. Furcsa... Az alacsony fordulaton való váltogatással kapcsolatos tanácsokat megfogadom, már meg is fogadtam Azt hittem így spórolhatok, de belátom hogy csak a motort erőltetem vele, fogyasztás csökkenésről pedig szó nincs. A check lámpa biztos működik. Sőt, az EGR-ed is, mert ha nem működne, dobná a pech lámpát. De a hibákat tárolja az ECU, ott bele lehet nézni. Szerintem alapjáratod is teljesen rendben, csak más az autó. Ez nem egy fhlanszia - török k...a (bocs a modiktól) .
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #1041 Dátum: 2013. Október 21. - 20:52:09 » |
|
Ez furcsa dolog, mert az Engine Check lámpa működik. Gyújtásra jelez és indítás után ki is alszik, pedig az EGR le van vakolva. Vásárláskor ezzel kezdte az előző tulaj, hogy azt kiiktatták és a szerelőm is ezt látta meg először. Ő is azt mondta, hogy biztos ki van iktatva a Check lámpa, de meglepődtünk hogy nincs. Furcsa... Az alacsony fordulaton való váltogatással kapcsolatos tanácsokat megfogadom, már meg is fogadtam Azt hittem így spórolhatok, de belátom hogy csak a motort erőltetem vele, fogyasztás csökkenésről pedig szó nincs. A check lámpa biztos működik. Sőt, az EGR-ed is, mert ha nem működne, dobná a pech lámpát. De a hibákat tárolja az ECU, ott bele lehet nézni. Szerintem alapjáratod is teljesen rendben, csak más az autó. Ez nem egy fhlanszia - török k...a (bocs a modiktól) . Most miért szidod a tháliát, nagyon jó kis kocsi Apámnak is volt jó "sokáig" egészen addig míg két hónaposan 900 km-el totálkárosra nem törte.. De élve szállt ki belöle..
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
csdani1982
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
|
|
« Hozzászólás #1042 Dátum: 2013. Október 21. - 20:54:38 » |
|
Ez furcsa dolog, mert az Engine Check lámpa működik. Gyújtásra jelez és indítás után ki is alszik, pedig az EGR le van vakolva. Vásárláskor ezzel kezdte az előző tulaj, hogy azt kiiktatták és a szerelőm is ezt látta meg először. Ő is azt mondta, hogy biztos ki van iktatva a Check lámpa, de meglepődtünk hogy nincs. Furcsa... Az alacsony fordulaton való váltogatással kapcsolatos tanácsokat megfogadom, már meg is fogadtam Azt hittem így spórolhatok, de belátom hogy csak a motort erőltetem vele, fogyasztás csökkenésről pedig szó nincs. A check lámpa biztos működik. Sőt, az EGR-ed is, mert ha nem működne, dobná a pech lámpát. De a hibákat tárolja az ECU, ott bele lehet nézni. Szerintem alapjáratod is teljesen rendben, csak más az autó. Ez nem egy fhlanszia - török k...a (bocs a modiktól) . [/quote Akkor ennek már utána járok holnap, mert nekem nagyon határozottan állította a szerelőm, hogy egyértelműen le van vakolva Viszont nem vagyok értetlen és értem, hogy ebben az esetben viszont világítania kellene a sárgaságnak. Sajna gyík vagyok a dologhoz, inkább felhasználó, mint szerelő...sokkal inkább felhasználó Szóval nem tudom, hogy a takaró fedél alá benézve láthatom, hogy lezárt, vagy működésre kötött az EGR? Ha igen, akkor befényképezek. A Check lámpához nem kell nagy szakértelem Azt látom hogy megy a kontroll és kialszik. Eddig 2-3 ezer Km-t mentem vele, de még nem villant fel menet közben. A Francia...Török autó nem azért lett ám eladva mert rossz volt (nem mintha ide tartozna, csak némileg védelmére kelek ) Nem volt benne klíma és nagyobbat akartam. Ezért cseréltem. De azért a védelmére szóljon, hogy 40 000-el vettem 2005-ben és 273 000 -el adtam el pár hónapja. Gyári futóművel (kivéve csapágyak és a stabilizátorok), 0 olajfogyasztással. Persze nyilván a Nubira egy műszer hozzá képest, amit pedig belülről nyújt...oda vagyok érte Persze a Japános haveroktól már megkaptam...a sz@%t, sz@%ra cseréltem...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csdani1982
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
|
|
« Hozzászólás #1043 Dátum: 2013. Október 22. - 13:28:10 » |
|
Sziasztok! Készítettem egy képet az EGR-ről. Nem tudom a fotón mennyire jól látható, de van betéve egy (talán alu) lap az EGR és a konzol közé. Kilóg a pereme. Talán ez csak egy tömítés lenne és erre gondolt a szerelő, hogy le van vakolva? Tettem fel egy video-t is a hibátlanul működő check lámpáról, gondolom így kell működnie. Korábbi autóimban nem voltak, a Renaultban sem. Íme a video és a kép: http://mammutmail.com/hu/mail/download/0cf634b35cc7e266250d8bdedbc6865e
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1044 Dátum: 2013. Október 22. - 17:12:49 » |
|
Sziasztok! Készítettem egy képet az EGR-ről. Nem tudom a fotón mennyire jól látható, de van betéve egy (talán alu) lap az EGR és a konzol közé. Kilóg a pereme. Talán ez csak egy tömítés lenne és erre gondolt a szerelő, hogy le van vakolva? Tettem fel egy video-t is a hibátlanul működő check lámpáról, gondolom így kell működnie. Korábbi autóimban nem voltak, a Renaultban sem. Íme a video és a kép: http://mammutmail.com/hu/mail/download/0cf634b35cc7e266250d8bdedbc6865eNem tudom megnyitni a linket, de szerintem ha a fényes fülre gondolsz, az csak tömítés. Félreérted: ha le van zárva az EGR, csak a gáz útja van blokkolva. Maga a szelep nyit és zár, tehát működik rendesen. Ha nem nyitna zárna, akkor lenne pechlámpa, hibakód. Ami nincs. A pech lámpa gyújtás ráadásakor világít, majd elalszik. Így működik jól.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
csdani1982
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
|
|
« Hozzászólás #1045 Dátum: 2013. Október 22. - 19:55:17 » |
|
Sziasztok! Készítettem egy képet az EGR-ről. Nem tudom a fotón mennyire jól látható, de van betéve egy (talán alu) lap az EGR és a konzol közé. Kilóg a pereme. Talán ez csak egy tömítés lenne és erre gondolt a szerelő, hogy le van vakolva? Tettem fel egy video-t is a hibátlanul működő check lámpáról, gondolom így kell működnie. Korábbi autóimban nem voltak, a Renaultban sem. Íme a video és a kép: http://mammutmail.com/hu/mail/download/0cf634b35cc7e266250d8bdedbc6865eNem tudom megnyitni a linket, de szerintem ha a fényes fülre gondolsz, az csak tömítés. Félreérted: ha le van zárva az EGR, csak a gáz útja van blokkolva. Maga a szelep nyit és zár, tehát működik rendesen. Ha nem nyitna zárna, akkor lenne pechlámpa, hibakód. Ami nincs. A pech lámpa gyújtás ráadásakor világít, majd elalszik. Így működik jól. Ahha...most már értem Igazából a lényeg, hogy szerencsére a a fórumon olvasott rángatások és hasonló gondok nem jelentkeznek és bízom benne, hogy nem is fognak. Örülök, hogy ilyen segítőkész klub-hoz csatlakozhattam...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gábor
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
|
|
« Hozzászólás #1046 Dátum: 2013. November 16. - 15:25:22 » |
|
Sziasztok, 2006-os 1.6-os, benzin-gázos Lacettim motorja már jó ideje (azaz már nyáron is) nem akar első indításra életre kelni. Ritkán, de előfordul, hogy pár másodpercig kb 2-300-as fordulaton szenved szerencsétlen a lefulladás határán. Másodikra azonnal indul. Amit még tapasztalok, hogy az első 2-300 méteren finom gázadásra fullad a motor. Utána semmi gond.
Főleg reggel csinálja, de volt már, hogy napközben azaz használat után is jelentkezett a hiba. Persze amikor a szerelőnél hagytam, reggel is azonnal indult. :-/ Hibakód nincs. Korábban már lett cserélve egy jeladó - akkor kivétel nélkül mindig csak másodikra indult és volt hibakód is. Tök új akksi van benne, múlt héten vettem. Az sem segített ha kétszer adtam rá a gyújtást indítás előtt, gondolván az üzemanyag szivattyú nincs a helyzet magaslatán.
Szelepek még nem lettek piszkálva, gyári mindegyik (én vagyok az első tulaj). Nincs alapjárat ingadozás, megy szépen a gép.
Szerintetek mi okozhatja ezt?
Köszi Gábor
|
|
|
Naplózva
|
Lacetti 1,6 - 2007
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1047 Dátum: 2013. November 16. - 17:13:04 » |
|
Sziasztok, 2006-os 1.6-os, benzin-gázos Lacettim motorja már jó ideje (azaz már nyáron is) nem akar első indításra életre kelni. Ritkán, de előfordul, hogy pár másodpercig kb 2-300-as fordulaton szenved szerencsétlen a lefulladás határán. Másodikra azonnal indul. Amit még tapasztalok, hogy az első 2-300 méteren finom gázadásra fullad a motor. Utána semmi gond.
Főleg reggel csinálja, de volt már, hogy napközben azaz használat után is jelentkezett a hiba. Persze amikor a szerelőnél hagytam, reggel is azonnal indult. :-/ Hibakód nincs. Korábban már lett cserélve egy jeladó - akkor kivétel nélkül mindig csak másodikra indult és volt hibakód is. Tök új akksi van benne, múlt héten vettem. Az sem segített ha kétszer adtam rá a gyújtást indítás előtt, gondolván az üzemanyag szivattyú nincs a helyzet magaslatán.
Szelepek még nem lettek piszkálva, gyári mindegyik (én vagyok az első tulaj). Nincs alapjárat ingadozás, megy szépen a gép.
Szerintetek mi okozhatja ezt?
Köszi Gábor
hiába adod rá a gyújtást többször ha az üzemanyagszívattyú nem működik megfelelően
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #1048 Dátum: 2013. November 16. - 21:03:17 » |
|
Sziasztok, 2006-os 1.6-os, benzin-gázos Lacettim motorja már jó ideje (azaz már nyáron is) nem akar első indításra életre kelni. Ritkán, de előfordul, hogy pár másodpercig kb 2-300-as fordulaton szenved szerencsétlen a lefulladás határán. Másodikra azonnal indul. Amit még tapasztalok, hogy az első 2-300 méteren finom gázadásra fullad a motor. Utána semmi gond.
Főleg reggel csinálja, de volt már, hogy napközben azaz használat után is jelentkezett a hiba. Persze amikor a szerelőnél hagytam, reggel is azonnal indult. :-/ Hibakód nincs. Korábban már lett cserélve egy jeladó - akkor kivétel nélkül mindig csak másodikra indult és volt hibakód is. Tök új akksi van benne, múlt héten vettem. Az sem segített ha kétszer adtam rá a gyújtást indítás előtt, gondolván az üzemanyag szivattyú nincs a helyzet magaslatán.
Szelepek még nem lettek piszkálva, gyári mindegyik (én vagyok az első tulaj). Nincs alapjárat ingadozás, megy szépen a gép.
Szerintetek mi okozhatja ezt?
Köszi Gábor
A hiba tipikus. Szép lassan eltanulta a gyári vezérlője a gáz helytelen beállításból következő korrekciós adatokat. Ezután benzinnel nem hajlandó menni, mert valamelyik irányba korrigál, vagyis a gázbeállítás vagy túl szegény, vagy túl dús keveréket eredményez. Ezzel épp ellentétesen korrigál a gyári vezérlő. Ha könnyen indul és a bemelegedési szakaszban krehácsol, akkor szegény a gázkeverék, ha nehezen indul, akkor pedig dús. Be kell állítani a rendszert tisztességesen.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Gábor
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
|
|
« Hozzászólás #1049 Dátum: 2013. November 17. - 07:19:05 » |
|
Sziasztok, 2006-os 1.6-os, benzin-gázos Lacettim motorja már jó ideje (azaz már nyáron is) nem akar első indításra életre kelni. Ritkán, de előfordul, hogy pár másodpercig kb 2-300-as fordulaton szenved szerencsétlen a lefulladás határán. Másodikra azonnal indul. Amit még tapasztalok, hogy az első 2-300 méteren finom gázadásra fullad a motor. Utána semmi gond.
Főleg reggel csinálja, de volt már, hogy napközben azaz használat után is jelentkezett a hiba. Persze amikor a szerelőnél hagytam, reggel is azonnal indult. :-/ Hibakód nincs. Korábban már lett cserélve egy jeladó - akkor kivétel nélkül mindig csak másodikra indult és volt hibakód is. Tök új akksi van benne, múlt héten vettem. Az sem segített ha kétszer adtam rá a gyújtást indítás előtt, gondolván az üzemanyag szivattyú nincs a helyzet magaslatán.
Szelepek még nem lettek piszkálva, gyári mindegyik (én vagyok az első tulaj). Nincs alapjárat ingadozás, megy szépen a gép.
Szerintetek mi okozhatja ezt?
Köszi Gábor
A hiba tipikus. Szép lassan eltanulta a gyári vezérlője a gáz helytelen beállításból következő korrekciós adatokat. Ezután benzinnel nem hajlandó menni, mert valamelyik irányba korrigál, vagyis a gázbeállítás vagy túl szegény, vagy túl dús keveréket eredményez. Ezzel épp ellentétesen korrigál a gyári vezérlő. Ha könnyen indul és a bemelegedési szakaszban krehácsol, akkor szegény a gázkeverék, ha nehezen indul, akkor pedig dús. Be kell állítani a rendszert tisztességesen. Köszi a választ, ezek szerint próbáljam meg az autógázos műhelyben újra beállíttatni a rendszert? Korábban mikor náluk jártam, volt egy érdekes kérdése saját magához az egyik szerelőnek : " ki a fene állította ezt így be?" és utána korrigált valamit.....természetesen ők csinálták előtte is a beállítást a beszerelésnél, senki nem nyúlt hozzá. Pontosan mit kérjek tőlük, mit csináljanak vele illetve mit ne piszkáljanak? Én pécsi vagyok, de hétfőn megyek Pestre a kocsival. Esetleg tudtok ajánlani valakit aki rá tudna nézni?
|
|
|
Naplózva
|
Lacetti 1,6 - 2007
|
|
|
|