Sziasztok!
Mindenek előtt elnézést kérek, ha nem a megfelelő helyre írom a kérdéseim, de amint látom a "rám vonatkozó" szobában már nem mostanában történt hozzászólás, ezért nem vagyok benne biztos, hogy ott választ is kapnék.
Pár hónapja vagyok boldog tulajdonosa egy Nubira III-nak (2004 1.6 16V) . Az autó nagyon tetszik, egy 1.4 Thalia-ból ültem át. Nagy, kényelmes, szép. Régóta nézegettem már, most alakult úgy hogy szert is tettem egy fehér bálnára.
A kötelező szervízen kívül (olaj, vezérlés, szűrők, gyertyák, stb) cseréltem még ablakvezető gumisínt a bal első ajtón, mert karcolta az üveget és félre is húzta az ablakot. Cserélni kellett a középső konzol hűtés/fűtés szabályzó részét. Nem azért mert el volt törve, hanem mert a belső keringetés és az ablakfűtés gombja meg volt murdelva. Már első nap ketté lőtte a termosztát házat egy kiadós meghajtást követően (korábban egy hölgy vezette az autót, nem hajtotta ), az is cserélve lett. Remélem most sokáig nem kell hozzányúlni, a kötelező cseréken kívül. Az azért meglepett, hogy a vezérlés szettnek 60 000 Km-t írnak elő. Érthetetlen, mivel a szíj és a görgők hibátlanok voltak, amiket leszedtünk az autóról. A tulaj elmondása szerint pont 60 000 Km-el ezelőtt lettek cserélve. Mindegy...ha ez van előírva, akkor ez van. Olvasgattam már többet itt is és más fórumokon is az autókról. Népítéleteket és teszteket egyaránt. Ennyi olvasás után kb tisztában vagyok a típus hibáival, van amit produkál(t) is. Ami kérdésem lenne most Felétek a következő:
Az EGR szelep nekem is le van vakolva. Így vettem az autót. Gondolom már rossz volt, ugyanakkor tehát ha jól értettem, így kevésbé valószínű a szelepek elkormolódása, mivel nincs visszavezetve az égéstérbe a kipufogó gáz? Én elég alacsony fordulaton váltogatom el, feltételezve, hogy így kevesebbet fogyaszt az autó. Vagy tévedek? Ha kicsit jobban pörgetem akkor is 10 L körül mozog a városi fogyasztás? 9.4-et mértem, szinte kizárólag városi módban, 2000-nél elváltogatva. A szelep elkormolódást elkerülendő EGR nélkül is inkább forgassam jobban az 1.6 16 szelepest? Most öntöttem bele szeleptisztító adalékot, bár szerencsére nem produkált semmi hibát. Megelőzendő a gondot, öntöttem bele. Remélem jól tettem.
A másik kérdésem, amit itt láttam, hogy már volt róla szó, a felpörgő motor váltáskor. Nem tudom eldönteni, hogy ez normális, vagy hibajelenség, mert nincs a közelben ismerősnek ilyen autója. Minden váltásnál kitartja, illetve kicsit emel a fordulaton. Nem sokat, kb 500-at. Már rájöttem, hogy a gázt tartja ki az elektromos gázpedál. Sebességben is érezhető, hogy elengedem a gázt, akkor egy - két másodperces késéssel veszi el valójában a gázt. Véleményem szerint ez eredményezi a felpörgést a váltásoknál, mivel olyankor is kitartja a gázt, viszont megszűnik a terhelés a kuplunggolás következtében. Ez így normális dolog, vagy valami hibádzik? Vagy esetleg az itt leírt módon tanítsam újra az alapjáratot?
Biztos volt már ezekről szó, de azt hiszem annyi szabadidő a világon nincs, hogy végigolvassak mindent az oldalon
A válaszaitokat előre is Köszönöm!
Dani