sx2004
|
|
« Hozzászólás #990 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 09:50:20 » |
|
Nekem a hűtővíz max min között van "félúton", ez maxról ment le kb 2-2,5 év alatt, gondoltam felöntöm (még nyár elején) és pont maxig toltam, erre most ősszel megint lent van a max alatt kicsivel talán 0,5-1cm-el (ha lejjebb van, nem csavargatom le a sapkát csak átvilágítom a tartályt egy "izmos" lámpával), akkor izguljak én is, hogy valahol kienged a rendszer? Környezetemben egy Espero (tudom teljesen más kocsi) víztartály felöntve fullig és egy adott szintig mindig lemegy a víz persze minimum fölött még, a tulaj azt mondja midig kinyomja neki a felesleget, ebből kiindulva bízom benne, az a "kis" mértékű fogyás nem hibára utal...
Nem értek hozzá, de a fizikai tanulmányaim azt mondatják velem, hogy ha mindig hideg motornál ellenőrizzük a vízszintet, télen biztosan kevesebbet látunk benne, mint nyáron, hiszen hőtágulás is van... Vagyis szerintem természetes, hogy most, amikor bejött a hűvös idő, lejjebb van a nyáreleji szinthez képest 0,5-1 cm-rel. Én a hozzá nem értésemmel ebből még nem gondolnám, hogy szivárog. Az, hogy nyár elején fel kellett tölteni, már más kérdés... Erre gondolok én is, hogy a hőtágulás a sapkán lyuk azért hogy a nyomás ne csessze szét a rendszert ott távozhat is a folyadékból, így ha 2 év alatt mondjuk 1cm-vel lejjebb van mint a max, de min felett inkább a közelebb a maxhoz. nem gáz, ennél kevesebb a hiány mennyisége ami a nyáron sikerült belőle és igen pont hideg motornál szoktam nézni a hűtőfolyadékot, minek süsse szét a fejem ha behajolok a motor fölé (akkor szoktam nézni az olajat is). A hűtővíz mennyisége megvan és ennyi. Ha már le megy minimumig vagy alá az nem normális az tuti.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2013. Szeptember 27. - 09:53:11 írta sx2004 »
|
Naplózva
|
|
|
|
kubu87
|
|
« Hozzászólás #991 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 10:01:07 » |
|
Nekem is fogyatkozik a hűtővíz, töltögetem is rendesen befele - már vagy 2-3 hete nem néztem, azóta letojom mert folyadék-cserebere lesz. Igaz viszont, hogy nekem volt egy vízcső repedésem, amit elég későn vettem észre és már olyan kevés volt a víz a rendszerben, hogy egyik út során hirtelen 125 foknál kiakadt a mérő némi gőzjelenséggel az utastér szellőzőiből. Csőcsere óta folyamatos töltögetés megy/ment és sehol nincs friss folyadék a kocsi alatt és a kipufogóból sem jön gőzfelhő. Egyékbént a vízhőfok azóta is oda van szögelve a második osztásköz közepe tájékára, ergo üzemi hőfokon dolgozik a motor és semmi furcsa hang vagy viselkedés nincs, majd ha eljutok Kaposvárra megnézetem Sebikével ezt (is).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #992 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 15:55:48 » |
|
Persze, folyadékszintet mindig ugyanabban az állapotban ellenőrizzük. Legjobb reggel, indulás előtt. Mert ugye van hőtágulás, meg a többi. Én sem gondoltam másként.
Az, ha menet közben elcsöpög valahol a víz lehet nem is látszik, mert forró felületre kerülve azonnal elpárolog, talán még nyomot sem hagy.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #993 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 17:38:42 » |
|
Tegnap én is észrevettem, hogy lejjebb ment a hűtővíz szintje. A dolog úgy történt, hogy araszolunk a délutáni csúcsforgalomban Bp-n, a Múzeum körúton. Egyszer csak látom, hogy némi "füst" szivárog elő a motorháztető alól. Nézek a tükörbe, ott még nagyobb a köd. Az egyik utas kérdezi: mi füstölünk? Mondom, sajna igen. Szerencsére volt egy kapubeálló, ahova gyorsan feltettem a gépet. Mikor benéztem a motortérbe azt hitem, hogy vízpumpa. Meg másodszorra is. Csak ma derült ki, némi piszkálásra, hogy nálam is megadta magát a termosztát ház. A lényeg az, hogy ez a vízszint csökkenés már biztosan nem normális.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #994 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 18:04:19 » |
|
Tegnap én is észrevettem, hogy lejjebb ment a hűtővíz szintje. A dolog úgy történt, hogy araszolunk a délutáni csúcsforgalomban Bp-n, a Múzeum körúton. Egyszer csak látom, hogy némi "füst" szivárog elő a motorháztető alól. Nézek a tükörbe, ott még nagyobb a köd. Az egyik utas kérdezi: mi füstölünk? Mondom, sajna igen. Szerencsére volt egy kapubeálló, ahova gyorsan feltettem a gépet. Mikor benéztem a motortérbe azt hitem, hogy vízpumpa. Meg másodszorra is. Csak ma derült ki, némi piszkálásra, hogy nálam is megadta magát a termosztát ház. A lényeg az, hogy ez a vízszint csökkenés már biztosan nem normális. Pfffffffffff.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
sx2004
|
|
« Hozzászólás #995 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 19:34:11 » |
|
Tegnap én is észrevettem, hogy lejjebb ment a hűtővíz szintje. A dolog úgy történt, hogy araszolunk a délutáni csúcsforgalomban Bp-n, a Múzeum körúton. Egyszer csak látom, hogy némi "füst" szivárog elő a motorháztető alól. Nézek a tükörbe, ott még nagyobb a köd. Az egyik utas kérdezi: mi füstölünk? Mondom, sajna igen. Szerencsére volt egy kapubeálló, ahova gyorsan feltettem a gépet. Mikor benéztem a motortérbe azt hitem, hogy vízpumpa. Meg másodszorra is. Csak ma derült ki, némi piszkálásra, hogy nálam is megadta magát a termosztát ház. A lényeg az, hogy ez a vízszint csökkenés már biztosan nem normális. Ugye ez nem típushiba ami rendszeresen előforul ezeknél a kocsiknál?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #996 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 20:11:50 » |
|
Tegnap én is észrevettem, hogy lejjebb ment a hűtővíz szintje. A dolog úgy történt, hogy araszolunk a délutáni csúcsforgalomban Bp-n, a Múzeum körúton. Egyszer csak látom, hogy némi "füst" szivárog elő a motorháztető alól. Nézek a tükörbe, ott még nagyobb a köd. Az egyik utas kérdezi: mi füstölünk? Mondom, sajna igen. Szerencsére volt egy kapubeálló, ahova gyorsan feltettem a gépet. Mikor benéztem a motortérbe azt hitem, hogy vízpumpa. Meg másodszorra is. Csak ma derült ki, némi piszkálásra, hogy nálam is megadta magát a termosztát ház. A lényeg az, hogy ez a vízszint csökkenés már biztosan nem normális. Ugye ez nem típushiba ami rendszeresen előforul ezeknél a kocsiknál? Előfordult már mással is, de nem mondanám annak.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #997 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 21:33:26 » |
|
Pedig de. Jópár autónál kettétört már a műanyag ház. Én is bíztam benne, hogy elkerül...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sx2004
|
|
« Hozzászólás #998 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 21:46:41 » |
|
A termosztátház mitől megy szét?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2013. Szeptember 27. - 21:50:55 írta sx2004 »
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #999 Dátum: 2013. Szeptember 28. - 13:22:55 » |
|
Attól, hogy műanyagból van, két részből. Ez van össze olvasztva/ragasztva/tudomisén.
Egy idő után megunja, és szétnyílik.
Gond. Mármint az enyém. Elmentem a Müllerbe, és vettem fém házat a széttört műanyag helyett. Két csavar ki-be, rendszer feltölt, és go. Gondoltam én. De persze nem. A fém ház nem igazán a gyári műanyag "fémesített" megfelelője. Legalább is amit én kaptam. A helyére bemegy, de a vastag vízcső csatlakozó csonkja más szögben van. Egy kicsit el van forgatva a légszűrő felé. E miatt a vízcső nem megy rá (nem ér el odáig), illetve nem fér el a klíma csövei miatt. A kapott alkatrész száma: TH37288G1, illetve 7412-10528. Ezek szerepelnek a dobozon. Gates gyártmány. A vicces az, hogy a Gates honlapja nem ismeri fel egyiket sem, illetve a termosztátok között (ha azokat kérem le), nem szerepel ilyen cikkszám.
Kérdéseim azokhoz, akik már szerelték át a gyárit fémházasra: - ezt a cikkszámú házat kapták, vagy valami mást? (sajna a Müllernél már volt, hogy nem az autómba való alkatrészt akartak adni - holott elvileg katalógusból nézik ki). - ha ez a dolog a fémházas velejárója, akkor ki hogyan oldotta meg a vízcső kérdést?
Momentán majd felrobbanok a méregtől.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #1000 Dátum: 2013. Szeptember 28. - 14:14:10 » |
|
Attól, hogy műanyagból van, két részből. Ez van össze olvasztva/ragasztva/tudomisén.
Egy idő után megunja, és szétnyílik.
Gond. Mármint az enyém. Elmentem a Müllerbe, és vettem fém házat a széttört műanyag helyett. Két csavar ki-be, rendszer feltölt, és go. Gondoltam én. De persze nem. A fém ház nem igazán a gyári műanyag "fémesített" megfelelője. Legalább is amit én kaptam. A helyére bemegy, de a vastag vízcső csatlakozó csonkja más szögben van. Egy kicsit el van forgatva a légszűrő felé. E miatt a vízcső nem megy rá (nem ér el odáig), illetve nem fér el a klíma csövei miatt. A kapott alkatrész száma: TH37288G1, illetve 7412-10528. Ezek szerepelnek a dobozon. Gates gyártmány. A vicces az, hogy a Gates honlapja nem ismeri fel egyiket sem, illetve a termosztátok között (ha azokat kérem le), nem szerepel ilyen cikkszám.
Kérdéseim azokhoz, akik már szerelték át a gyárit fémházasra: - ezt a cikkszámú házat kapták, vagy valami mást? (sajna a Müllernél már volt, hogy nem az autómba való alkatrészt akartak adni - holott elvileg katalógusból nézik ki). - ha ez a dolog a fémházas velejárója, akkor ki hogyan oldotta meg a vízcső kérdést?
Momentán majd felrobbanok a méregtől.
Aveo-ból van 1,6-os? A zsu.hu-n arra hozza ezt a cikkszámot.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
|
mandro
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
1.4 HB Elite
|
|
« Hozzászólás #1002 Dátum: 2013. Szeptember 28. - 15:32:59 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #1003 Dátum: 2013. Szeptember 28. - 15:53:36 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #1004 Dátum: 2013. Szeptember 28. - 17:06:08 » |
|
Mindegyik jó hozzá, a műanyagházas szokott középen szét menni az aluházasban cserélhető a termosztát betét.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|