Lacetti klub fórum
2024. Október 06. - 03:26:25 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 99   Le
 
Szerző Téma: Egyéb motorproblémák  (Megtekintve 376645 alkalommal)
sx2004
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 281



« Hozzászólás #990 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 09:50:20 »

Nekem a hűtővíz max min között van "félúton", ez maxról ment le kb 2-2,5 év alatt, gondoltam felöntöm (még nyár elején) és pont maxig toltam, erre most ősszel megint lent van a max alatt kicsivel talán 0,5-1cm-el (ha lejjebb van, nem csavargatom le a sapkát csak átvilágítom a tartályt egy "izmos" lámpával), akkor izguljak én is, hogy valahol kienged a rendszer?
Környezetemben egy Espero (tudom teljesen más kocsi) víztartály felöntve fullig és egy adott szintig mindig lemegy a víz persze minimum fölött még, a tulaj azt mondja midig kinyomja neki a felesleget, ebből kiindulva bízom benne, az a "kis" mértékű fogyás nem hibára utal...

Nem értek hozzá, de a fizikai tanulmányaim azt mondatják velem, hogy ha mindig hideg motornál ellenőrizzük a vízszintet, télen biztosan kevesebbet látunk benne, mint nyáron, hiszen hőtágulás is van... Vagyis szerintem természetes, hogy most, amikor bejött a hűvös idő, lejjebb van a nyáreleji szinthez képest 0,5-1 cm-rel. Én a hozzá nem értésemmel ebből még nem gondolnám, hogy szivárog.  Az, hogy nyár elején fel kellett tölteni, már más kérdés...
Erre gondolok én is, hogy a hőtágulás a sapkán lyuk azért hogy a nyomás ne csessze szét a rendszert ott távozhat is a folyadékból, így ha 2 év alatt mondjuk 1cm-vel lejjebb van mint a max, de min felett inkább a közelebb a maxhoz. nem gáz, ennél kevesebb a hiány mennyisége ami a nyáron sikerült belőle és igen pont hideg motornál szoktam nézni a hűtőfolyadékot, minek süsse szét a fejem ha behajolok a motor fölé (akkor szoktam nézni az olajat is). A hűtővíz mennyisége megvan és ennyi. Ha már le megy minimumig vagy alá az nem normális az tuti.
« Utoljára szerkesztve: 2013. Szeptember 27. - 09:53:11 írta sx2004 » Naplózva
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #991 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 10:01:07 »

Nekem is fogyatkozik a hűtővíz, töltögetem is rendesen befele - már vagy 2-3 hete nem néztem, azóta letojom mert folyadék-cserebere lesz. Igaz viszont, hogy nekem volt egy vízcső repedésem, amit elég későn vettem észre és már olyan kevés volt a víz a rendszerben, hogy egyik út során hirtelen 125 foknál kiakadt a mérő némi gőzjelenséggel az utastér szellőzőiből.  Mosolyog Csőcsere óta folyamatos töltögetés megy/ment és sehol nincs friss folyadék a kocsi alatt és a kipufogóból sem jön gőzfelhő. Egyékbént a vízhőfok azóta is oda van szögelve a második osztásköz közepe tájékára, ergo üzemi hőfokon dolgozik a motor és semmi furcsa hang vagy viselkedés nincs, majd ha eljutok Kaposvárra megnézetem Sebikével ezt (is).
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #992 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 15:55:48 »

Persze, folyadékszintet mindig ugyanabban az állapotban ellenőrizzük. Legjobb reggel, indulás előtt. Mert ugye van hőtágulás, meg a többi. Én sem gondoltam másként.

Az, ha menet közben elcsöpög valahol a víz lehet nem is látszik, mert forró felületre kerülve azonnal elpárolog, talán még nyomot sem hagy.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #993 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 17:38:42 »

Tegnap én is észrevettem, hogy lejjebb ment a hűtővíz szintje.
A dolog úgy történt, hogy araszolunk a délutáni csúcsforgalomban Bp-n, a Múzeum körúton. Egyszer csak látom, hogy némi "füst" szivárog elő a motorháztető alól.
Nézek a tükörbe, ott még nagyobb a köd.
Az egyik utas kérdezi: mi füstölünk? Mondom, sajna igen.
Szerencsére volt egy kapubeálló, ahova gyorsan feltettem a gépet.
Mikor benéztem a motortérbe azt hitem, hogy vízpumpa. Meg másodszorra is.
Csak ma derült ki, némi piszkálásra, hogy nálam is megadta magát a termosztát ház.

A lényeg az, hogy ez a vízszint csökkenés már biztosan nem normális. Mosolyog
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #994 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 18:04:19 »

Tegnap én is észrevettem, hogy lejjebb ment a hűtővíz szintje.
A dolog úgy történt, hogy araszolunk a délutáni csúcsforgalomban Bp-n, a Múzeum körúton. Egyszer csak látom, hogy némi "füst" szivárog elő a motorháztető alól.
Nézek a tükörbe, ott még nagyobb a köd.
Az egyik utas kérdezi: mi füstölünk? Mondom, sajna igen.
Szerencsére volt egy kapubeálló, ahova gyorsan feltettem a gépet.
Mikor benéztem a motortérbe azt hitem, hogy vízpumpa. Meg másodszorra is.
Csak ma derült ki, némi piszkálásra, hogy nálam is megadta magát a termosztát ház.

A lényeg az, hogy ez a vízszint csökkenés már biztosan nem normális. Mosolyog
Pfffffffffff.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
sx2004
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 281



« Hozzászólás #995 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 19:34:11 »

Tegnap én is észrevettem, hogy lejjebb ment a hűtővíz szintje.
A dolog úgy történt, hogy araszolunk a délutáni csúcsforgalomban Bp-n, a Múzeum körúton. Egyszer csak látom, hogy némi "füst" szivárog elő a motorháztető alól.
Nézek a tükörbe, ott még nagyobb a köd.
Az egyik utas kérdezi: mi füstölünk? Mondom, sajna igen.
Szerencsére volt egy kapubeálló, ahova gyorsan feltettem a gépet.
Mikor benéztem a motortérbe azt hitem, hogy vízpumpa. Meg másodszorra is.
Csak ma derült ki, némi piszkálásra, hogy nálam is megadta magát a termosztát ház.

A lényeg az, hogy ez a vízszint csökkenés már biztosan nem normális. Mosolyog
Ugye ez nem típushiba ami rendszeresen előforul ezeknél a kocsiknál?
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #996 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 20:11:50 »

Tegnap én is észrevettem, hogy lejjebb ment a hűtővíz szintje.
A dolog úgy történt, hogy araszolunk a délutáni csúcsforgalomban Bp-n, a Múzeum körúton. Egyszer csak látom, hogy némi "füst" szivárog elő a motorháztető alól.
Nézek a tükörbe, ott még nagyobb a köd.
Az egyik utas kérdezi: mi füstölünk? Mondom, sajna igen.
Szerencsére volt egy kapubeálló, ahova gyorsan feltettem a gépet.
Mikor benéztem a motortérbe azt hitem, hogy vízpumpa. Meg másodszorra is.
Csak ma derült ki, némi piszkálásra, hogy nálam is megadta magát a termosztát ház.

A lényeg az, hogy ez a vízszint csökkenés már biztosan nem normális. Mosolyog
Ugye ez nem típushiba ami rendszeresen előforul ezeknél a kocsiknál?

Előfordult már mással is, de nem mondanám annak.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #997 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 21:33:26 »

Pedig de.
Jópár autónál kettétört már a műanyag ház.
Én is bíztam benne, hogy elkerül...
Naplózva
sx2004
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 281



« Hozzászólás #998 Dátum: 2013. Szeptember 27. - 21:46:41 »

A termosztátház mitől megy szét?
« Utoljára szerkesztve: 2013. Szeptember 27. - 21:50:55 írta sx2004 » Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #999 Dátum: 2013. Szeptember 28. - 13:22:55 »

Attól, hogy műanyagból van, két részből. Ez van össze olvasztva/ragasztva/tudomisén.

Egy idő után megunja, és szétnyílik.

Gond.
Mármint az enyém. Elmentem a Müllerbe, és vettem fém házat a széttört műanyag helyett. Két csavar ki-be, rendszer feltölt, és go.
Gondoltam én.
De persze nem. A fém ház nem igazán a gyári műanyag "fémesített" megfelelője. Legalább is amit én kaptam.
A helyére bemegy, de a vastag vízcső csatlakozó csonkja más szögben van. Egy kicsit el van forgatva a légszűrő felé. E miatt a vízcső nem megy rá (nem ér el odáig), illetve nem fér el a klíma csövei miatt. A kapott alkatrész száma: TH37288G1, illetve 7412-10528. Ezek szerepelnek a dobozon. Gates gyártmány. A vicces az, hogy a Gates honlapja nem ismeri fel egyiket sem, illetve a termosztátok között (ha azokat kérem le), nem szerepel ilyen cikkszám.

Kérdéseim azokhoz, akik már szerelték át a gyárit fémházasra:
- ezt a cikkszámú házat kapták, vagy valami mást? (sajna a Müllernél már volt, hogy nem az autómba való alkatrészt akartak adni - holott elvileg katalógusból nézik ki).
- ha ez a dolog a fémházas velejárója, akkor ki hogyan oldotta meg a vízcső kérdést?

Momentán majd felrobbanok a méregtől.
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1000 Dátum: 2013. Szeptember 28. - 14:14:10 »

Attól, hogy műanyagból van, két részből. Ez van össze olvasztva/ragasztva/tudomisén.

Egy idő után megunja, és szétnyílik.

Gond.
Mármint az enyém. Elmentem a Müllerbe, és vettem fém házat a széttört műanyag helyett. Két csavar ki-be, rendszer feltölt, és go.
Gondoltam én.
De persze nem. A fém ház nem igazán a gyári műanyag "fémesített" megfelelője. Legalább is amit én kaptam.
A helyére bemegy, de a vastag vízcső csatlakozó csonkja más szögben van. Egy kicsit el van forgatva a légszűrő felé. E miatt a vízcső nem megy rá (nem ér el odáig), illetve nem fér el a klíma csövei miatt. A kapott alkatrész száma: TH37288G1, illetve 7412-10528. Ezek szerepelnek a dobozon. Gates gyártmány. A vicces az, hogy a Gates honlapja nem ismeri fel egyiket sem, illetve a termosztátok között (ha azokat kérem le), nem szerepel ilyen cikkszám.

Kérdéseim azokhoz, akik már szerelték át a gyárit fémházasra:
- ezt a cikkszámú házat kapták, vagy valami mást? (sajna a Müllernél már volt, hogy nem az autómba való alkatrészt akartak adni - holott elvileg katalógusból nézik ki).
- ha ez a dolog a fémházas velejárója, akkor ki hogyan oldotta meg a vízcső kérdést?

Momentán majd felrobbanok a méregtől.
Aveo-ból van 1,6-os?  He
A zsu.hu-n arra hozza ezt a cikkszámot.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1001 Dátum: 2013. Szeptember 28. - 15:18:06 »

http://kauffer.hu/termek_oldal/htmls/?cikkkod=QTH515K-QH-#milyen_autotipusokhoz_jo
Ezen az oldalon fent van a listában a Gates, ugyan ezzel a cikkszámmal, bár műanyag házas kivitelben. Az oldalon lévő képeken jól látható a gond is.
A gyári termosztát furatai és a vastag vízcső elhelyezkedése az utángyártott, elvileg típushoz valóhoz képest.
Naplózva
mandro
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


1.4 HB Elite


« Hozzászólás #1002 Dátum: 2013. Szeptember 28. - 15:32:59 »

Ez alapján az 1.4-es Lacsihoz jó csak (F14D3 motorkód):
http://www.rexbo.eu/gates/thermostat-coolant-th37288g1?c=100095#vehicles
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #1003 Dátum: 2013. Szeptember 28. - 15:53:36 »

Ezt írja 1.6-oshoz.:

http://www.rexbo.eu/gates/thermostat-coolant-th44087g1?c=100095
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #1004 Dátum: 2013. Szeptember 28. - 17:06:08 »

Mindegyik jó hozzá, a műanyagházas szokott középen szét menni az aluházasban cserélhető a termosztát betét.
Naplózva

Oldalak: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 99   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!