Üdv Urak !
A motortérben hallgatózva "nyöszörgő csapágyhangra" lettem figyelmes : mintha a hosszbordás szíj vezetőgörgője felől jött volna a zaj.
Egzakt módon meg nem jelenthetem ki mivel még nem teszteltem (szíj le, motor pár másodpercre beindít, majd fülel) így nem 100 % -os a helyzetfelmérés, de nagyon gyanús.
Ha a zaj forrása a vezető görgő, akkor gáz van, ugyanis cirka 2 hónapja cseréltem le az előzőt, amely amúgy összesen fél évet dolgozott a gépsárkányban, majd megadta magát. Az előző SKF volt, a mostani FEBI.
Mind két csapágyat szerelő tette be, az elsőnél szíjcsere is történt (mindegyiket másik) tehát nem is az én kóklerkedésem a hiba oka.
Gyanús , hogy 8 hónapon belül 2 csapágyat is megeszik a motor.
S itt jön a lényeges kérdés : mi okozhatja a csapágy ilyen extrém gyors elfáradását ?
Rosszul felrakott szíj, rosszul felrakott vezető csapágy (ezt nem hiszem, hiszen 2 különböző ember csak nem rakja ugyanúgy rosszul fel), esetleg a klímakompresszor csapágy a ludas (pl. lóg, vagy valami) ? Vagy esetleg máshol kell keresni a problémát ?
Egyelőre elképzelésem sincs....találkoztatok már hasonló parajelenséggel ?
Az ötleteket előre is köszönve várom.