Baliqua
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 12
Lacetti 1.6 16V WTCC
|
|
« Hozzászólás #735 Dátum: 2012. Szeptember 06. - 22:14:17 » |
|
Sziasztok!
Tegnap vettem egy 4 ajtós 1.6 16V-s Lacettit. Ma vettem észre, hogy meleg motornál alapjáraton van neki egy kis nyöszörgő hangja. Az alapjárat emellett nem ingadozik. A szervízkönyv szerint 2 hónapja cseréltek szíjakat, azóta kb. 2000 km-t ment. Elvittem ma itt Kanizsán a Chevrolet szervízbe, nem tudták ma komolyabban megnézni, de azt mondták, hogy a vízpumpa felől jön a hang.
Létezik, hogy a vízpumpa adja, meg magát? Arra gondoltam, hogy esetleg csak túlfeszítették a szíjat, vagy kicsit lazább... Lehetséges? Ha vízpumpa csere lesz, az kb. mennyibe fog kerülni?
Előre is köszi a válaszokat!
üdv,
Baliqua
Szervíz 3+ akcióban a márkaszervizek erre a típusra 24990.- Ft-ot írnak vízpumpa csere esetén: http://www.chevrolet.hu/images/pdf/accessories/3+Totem2012.pdfKöszi a válaszokat, szerdára kaptam időpontot a szervízbe.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2012. Szeptember 06. - 22:16:00 írta Baliqua »
|
Naplózva
|
|
|
|
Papy
|
|
« Hozzászólás #736 Dátum: 2012. Szeptember 09. - 20:09:15 » |
|
Sziasztok! Egy egyszerű de nem megalapozott kérdésem lenne. Van egy kis Bluetooth-os obd-s kiolvasóm. Útközben figyelgettem az online adatokat, mindent folyamatosnak találtam, kivéve a beszívott levegő hőmérsékletét egyszer -2nek utána egyből 52 foknak olvasta. Össze vissza ugrálgatott az érték, volt mikor 2 percig 52-öt mutatott volt mikor 5 másodpercenként ugrált... Tudomásul veszem hogy ez nem egy scan 100-as műszer és hogy nem a legpontosabb, de arra tud esetleg vki választadni hogy ez befolyásol e vmit? Azt vettem észre hogy mikor -2 öt írt akkor felment 90 fokra is a motor hőmérséklet, 50 fokos beszívott levegőnél pedig vmikor visszahűlt 83-ra is... Szerintem megpróbált korrigálni. Szerintetek lehet hibás ez az eszköz?
|
|
|
Naplózva
|
Papy, akinek Lacettije van, és nem fél használni...!
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #737 Dátum: 2012. Szeptember 09. - 20:29:31 » |
|
Sziasztok! Egy egyszerű de nem megalapozott kérdésem lenne. Van egy kis Bluetooth-os obd-s kiolvasóm. Útközben figyelgettem az online adatokat, mindent folyamatosnak találtam, kivéve a beszívott levegő hőmérsékletét egyszer -2nek utána egyből 52 foknak olvasta. Össze vissza ugrálgatott az érték, volt mikor 2 percig 52-öt mutatott volt mikor 5 másodpercenként ugrált... Tudomásul veszem hogy ez nem egy scan 100-as műszer és hogy nem a legpontosabb, de arra tud esetleg vki választadni hogy ez befolyásol e vmit? Azt vettem észre hogy mikor -2 öt írt akkor felment 90 fokra is a motor hőmérséklet, 50 fokos beszívott levegőnél pedig vmikor visszahűlt 83-ra is... Szerintem megpróbált korrigálni. Szerintetek lehet hibás ez az eszköz?
Ez nem "korrigálás", inkább áramköri hibára gondolnék. Eleve életszerütlen a -2 fokos beszívott levegő hőfok. Persze érdemes lenne egy másik műszerrel is megnézni. A motor hőmérséklet pedig szerintem csak véletlen egybeesés, nekem is kb ebben a tartományban dolgozik a termosztátom, ez teljesen normális.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Papy
|
|
« Hozzászólás #738 Dátum: 2012. Szeptember 09. - 20:38:51 » |
|
Tomy és ez a beszívott levegő a hidegindításnál beleszól valamibe, vagy nem veszi figyelembe?
|
|
|
Naplózva
|
Papy, akinek Lacettije van, és nem fél használni...!
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #739 Dátum: 2012. Szeptember 09. - 20:51:47 » |
|
Tomy és ez a beszívott levegő a hidegindításnál beleszól valamibe, vagy nem veszi figyelembe?
Igen, folyamatosan, főleg meleg motornál. Fontos a levegő hőfoka, mivel ennek függvényében változik a sűrűsége, így az oxigén tartalma. Fontos tudni, hogy ez "csak" korrekciós érték, jelentősen nem vehető észre a menetdinamikában, inkább az emisszió finomhangolása a cél. Az általad írt érték (-2 fok) kontakt hibára utal, akár az érzékelőn belül.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Papy
|
|
« Hozzászólás #740 Dátum: 2012. Szeptember 10. - 07:14:30 » |
|
Abba tudtok segíteni hogy ez a mérő merre található?
|
|
|
Naplózva
|
Papy, akinek Lacettije van, és nem fél használni...!
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #741 Dátum: 2012. Szeptember 10. - 09:29:06 » |
|
Abba tudtok segíteni hogy ez a mérő merre található?
szívócső jobb oldala
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Papy
|
|
« Hozzászólás #742 Dátum: 2012. Szeptember 10. - 10:16:02 » |
|
Az autóhoz csak délután jutok, de fizikálisan merre helyezkedik el? A légszűrőház után a vastag csövön valahol, vagy a fojtószelepház felé? Szemmel lehet látni? Kartergáz cső felé van?
|
|
|
Naplózva
|
Papy, akinek Lacettije van, és nem fél használni...!
|
|
|
szediati
|
|
« Hozzászólás #743 Dátum: 2012. Szeptember 11. - 15:04:31 » |
|
ha az a kék csatis jeladó akkor az szemben állva a kocsival tényleg a jobb felső részén van a szivosornak
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jamon Serrano
|
|
« Hozzászólás #744 Dátum: 2012. Szeptember 13. - 21:46:40 » |
|
Ha nem látsz kifelé folyást a hengerfejnél és eltűnik a víz, nézz menet közben hátra. Ha fehér ködöt eregetsz akkor tuti hengerfej és az égéstérbe folyik. Nézd meg az olajnívót, bár 3-4 liter vízeltűnés sok lenne az olajtérbe...
Ekkora vízfogyást nem vesz észre a kipufogón.. Olajszint nem csökkent jelentős mértékben (szinte semmit március óta), azonban mióta a termosztát nem müxik (múlt héten kiakadt) azóta a vízfogyás is megszűnt, igaz a vízhőmérséklet is alacsonyabb ergo nem üzemmeleg a motor ami megint nem jó. Mondjuk az idő is hidegebb lett. Mindenesetre tágulási tartály és termosztát csere tutti lesz, a többit meg ellenőriztetem. A gáz rendszer miatt a hengerfejtömítés kiszáradása is lehetséges no meg a kocsim is most ünnepli a 200 ezret a napokban. Szerintem a kupak a hibás, nem zár tökéletesen, de ki lesz vizsgáltatva. Köszi a támogató hozzászólásokat, majd beszámolok mire jutott a szervíz. Jelentem megvolt a tartály és termosztát csere. Azóta egy deci sem fogyott 3000 km alatt a hűtővízből. A színe nem rozsdásodik, nem barnul. Minden probléma oka az volt, hogy a rossz kupakzárás miatt forrt a víz a rendszerben, ami néha ki is futott és emiatt fogyott a víz. Köszi a tippeket!
|
|
|
Naplózva
|
Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
|
|
|
Baliqua
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 12
Lacetti 1.6 16V WTCC
|
|
« Hozzászólás #745 Dátum: 2012. Szeptember 14. - 16:00:12 » |
|
Sziasztok!
Tegnap vettem egy 4 ajtós 1.6 16V-s Lacettit. Ma vettem észre, hogy meleg motornál alapjáraton van neki egy kis nyöszörgő hangja. Az alapjárat emellett nem ingadozik. A szervízkönyv szerint 2 hónapja cseréltek szíjakat, azóta kb. 2000 km-t ment. Elvittem ma itt Kanizsán a Chevrolet szervízbe, nem tudták ma komolyabban megnézni, de azt mondták, hogy a vízpumpa felől jön a hang.
Létezik, hogy a vízpumpa adja, meg magát? Arra gondoltam, hogy esetleg csak túlfeszítették a szíjat, vagy kicsit lazább... Lehetséges? Ha vízpumpa csere lesz, az kb. mennyibe fog kerülni?
Előre is köszi a válaszokat!
üdv,
Baliqua
Szervíz 3+ akcióban a márkaszervizek erre a típusra 24990.- Ft-ot írnak vízpumpa csere esetén: http://www.chevrolet.hu/images/pdf/accessories/3+Totem2012.pdfKöszi a válaszokat, szerdára kaptam időpontot a szervízbe. Sziasztok! Tegnap volt az autó szervízben, és vízpumpát cseréltek rajt. Azt mondták ezzel megoldódik a probléma, a vízpumpa okozta azt a nyöszörgő hangot. De mára kiderült, sajnos a nyöszörgés még mindig hallható alapjáraton meleg motornál. Most mit tegyek? Kifizettem cirka 20 ezer forintot, és a probléma nem múlt el... :-( Ilyenkor vissza lehet vinni a kocsit? Van a munkára valami garancia, hiszen a probléma megvan most is?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #746 Dátum: 2012. Szeptember 14. - 20:20:21 » |
|
Sziasztok!
Tegnap vettem egy 4 ajtós 1.6 16V-s Lacettit. Ma vettem észre, hogy meleg motornál alapjáraton van neki egy kis nyöszörgő hangja. Az alapjárat emellett nem ingadozik. A szervízkönyv szerint 2 hónapja cseréltek szíjakat, azóta kb. 2000 km-t ment. Elvittem ma itt Kanizsán a Chevrolet szervízbe, nem tudták ma komolyabban megnézni, de azt mondták, hogy a vízpumpa felől jön a hang.
Létezik, hogy a vízpumpa adja, meg magát? Arra gondoltam, hogy esetleg csak túlfeszítették a szíjat, vagy kicsit lazább... Lehetséges? Ha vízpumpa csere lesz, az kb. mennyibe fog kerülni?
Előre is köszi a válaszokat!
üdv,
Baliqua
Szervíz 3+ akcióban a márkaszervizek erre a típusra 24990.- Ft-ot írnak vízpumpa csere esetén: http://www.chevrolet.hu/images/pdf/accessories/3+Totem2012.pdfKöszi a válaszokat, szerdára kaptam időpontot a szervízbe. Sziasztok! Tegnap volt az autó szervízben, és vízpumpát cseréltek rajt. Azt mondták ezzel megoldódik a probléma, a vízpumpa okozta azt a nyöszörgő hangot. De mára kiderült, sajnos a nyöszörgés még mindig hallható alapjáraton meleg motornál. Most mit tegyek? Kifizettem cirka 20 ezer forintot, és a probléma nem múlt el... :-( Ilyenkor vissza lehet vinni a kocsit? Van a munkára valami garancia, hiszen a probléma megvan most is? jobb helyeken van rá garancia, mint azt Tomy is említette múltkor
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #747 Dátum: 2012. Szeptember 14. - 20:28:19 » |
|
Sziasztok!
Tegnap vettem egy 4 ajtós 1.6 16V-s Lacettit. Ma vettem észre, hogy meleg motornál alapjáraton van neki egy kis nyöszörgő hangja. Az alapjárat emellett nem ingadozik. A szervízkönyv szerint 2 hónapja cseréltek szíjakat, azóta kb. 2000 km-t ment. Elvittem ma itt Kanizsán a Chevrolet szervízbe, nem tudták ma komolyabban megnézni, de azt mondták, hogy a vízpumpa felől jön a hang.
Létezik, hogy a vízpumpa adja, meg magát? Arra gondoltam, hogy esetleg csak túlfeszítették a szíjat, vagy kicsit lazább... Lehetséges? Ha vízpumpa csere lesz, az kb. mennyibe fog kerülni?
Előre is köszi a válaszokat!
üdv,
Baliqua
Szervíz 3+ akcióban a márkaszervizek erre a típusra 24990.- Ft-ot írnak vízpumpa csere esetén: http://www.chevrolet.hu/images/pdf/accessories/3+Totem2012.pdfKöszi a válaszokat, szerdára kaptam időpontot a szervízbe. Sziasztok! Tegnap volt az autó szervízben, és vízpumpát cseréltek rajt. Azt mondták ezzel megoldódik a probléma, a vízpumpa okozta azt a nyöszörgő hangot. De mára kiderült, sajnos a nyöszörgés még mindig hallható alapjáraton meleg motornál. Most mit tegyek? Kifizettem cirka 20 ezer forintot, és a probléma nem múlt el... :-( Ilyenkor vissza lehet vinni a kocsit? Van a munkára valami garancia, hiszen a probléma megvan most is? jobb helyeken van rá garancia, mint azt Tomy is említette múltkor Az más volt...
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #748 Dátum: 2012. Szeptember 15. - 05:02:05 » |
|
Sziasztok!
Tegnap vettem egy 4 ajtós 1.6 16V-s Lacettit. Ma vettem észre, hogy meleg motornál alapjáraton van neki egy kis nyöszörgő hangja. Az alapjárat emellett nem ingadozik. A szervízkönyv szerint 2 hónapja cseréltek szíjakat, azóta kb. 2000 km-t ment. Elvittem ma itt Kanizsán a Chevrolet szervízbe, nem tudták ma komolyabban megnézni, de azt mondták, hogy a vízpumpa felől jön a hang.
Létezik, hogy a vízpumpa adja, meg magát? Arra gondoltam, hogy esetleg csak túlfeszítették a szíjat, vagy kicsit lazább... Lehetséges? Ha vízpumpa csere lesz, az kb. mennyibe fog kerülni?
Előre is köszi a válaszokat!
üdv,
Baliqua
Szervíz 3+ akcióban a márkaszervizek erre a típusra 24990.- Ft-ot írnak vízpumpa csere esetén: http://www.chevrolet.hu/images/pdf/accessories/3+Totem2012.pdfKöszi a válaszokat, szerdára kaptam időpontot a szervízbe. Sziasztok! Tegnap volt az autó szervízben, és vízpumpát cseréltek rajt. Azt mondták ezzel megoldódik a probléma, a vízpumpa okozta azt a nyöszörgő hangot. De mára kiderült, sajnos a nyöszörgés még mindig hallható alapjáraton meleg motornál. Most mit tegyek? Kifizettem cirka 20 ezer forintot, és a probléma nem múlt el... :-( Ilyenkor vissza lehet vinni a kocsit? Van a munkára valami garancia, hiszen a probléma megvan most is? jobb helyeken van rá garancia, mint azt Tomy is említette múltkor Az más volt... Pedig vissza kellene menni. Az előző alkalommal kellett, hogy készüljön a munkalapon hiba felvétel, de legalább is észrevétel a hibajelenségről. Mivel ez nem szűnt meg az adott alkatrész kicserélésével, erősen feltételezhető, hogy nem a hibajelenséget okozó alkatrész lett cserélve. Így a javítási megbízás szerinti hibaelhárítás nem teljesült. Az elvégzett munkára és a beépített alkatrészre a jogszabályokban előírtak szerint jótállást illetve garanciát kell, hogy vállaljon a javítással megbízott cég. A kiállított munkalap gyakorlatilag egy vállalási (megbízási) szerződés, amit aláír a megbízó (aki javításra átadja az autót) és az adott cég, erre feljogosított személye (pl. munkafelvevő ). Így ez egy hivatalos szerződésnek számít. Tehát érdemes visszamenni és megbeszélni a továbbiakat. Javaslom, hogy nem "fejjel a falnak" stílusban, hanem értelmes hozzáállással. "Emberből" vagyunk, a tévedés és hibázás lehetősége fennáll, ergo mindenki hibázhat és hibázik is. Aki az ellenkezőjét állítja az hazudik. A lényeg a hozzáálláson van.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #749 Dátum: 2012. Szeptember 15. - 07:39:26 » |
|
Sziasztok!
Tegnap vettem egy 4 ajtós 1.6 16V-s Lacettit. Ma vettem észre, hogy meleg motornál alapjáraton van neki egy kis nyöszörgő hangja. Az alapjárat emellett nem ingadozik. A szervízkönyv szerint 2 hónapja cseréltek szíjakat, azóta kb. 2000 km-t ment. Elvittem ma itt Kanizsán a Chevrolet szervízbe, nem tudták ma komolyabban megnézni, de azt mondták, hogy a vízpumpa felől jön a hang.
Létezik, hogy a vízpumpa adja, meg magát? Arra gondoltam, hogy esetleg csak túlfeszítették a szíjat, vagy kicsit lazább... Lehetséges? Ha vízpumpa csere lesz, az kb. mennyibe fog kerülni?
Előre is köszi a válaszokat!
üdv,
Baliqua
Szervíz 3+ akcióban a márkaszervizek erre a típusra 24990.- Ft-ot írnak vízpumpa csere esetén: http://www.chevrolet.hu/images/pdf/accessories/3+Totem2012.pdfKöszi a válaszokat, szerdára kaptam időpontot a szervízbe. Sziasztok! Tegnap volt az autó szervízben, és vízpumpát cseréltek rajt. Azt mondták ezzel megoldódik a probléma, a vízpumpa okozta azt a nyöszörgő hangot. De mára kiderült, sajnos a nyöszörgés még mindig hallható alapjáraton meleg motornál. Most mit tegyek? Kifizettem cirka 20 ezer forintot, és a probléma nem múlt el... :-( Ilyenkor vissza lehet vinni a kocsit? Van a munkára valami garancia, hiszen a probléma megvan most is? jobb helyeken van rá garancia, mint azt Tomy is említette múltkor Az más volt... Pedig vissza kellene menni. Az előző alkalommal kellett, hogy készüljön a munkalapon hiba felvétel, de legalább is észrevétel a hibajelenségről. Mivel ez nem szűnt meg az adott alkatrész kicserélésével, erősen feltételezhető, hogy nem a hibajelenséget okozó alkatrész lett cserélve. Így a javítási megbízás szerinti hibaelhárítás nem teljesült. Az elvégzett munkára és a beépített alkatrészre a jogszabályokban előírtak szerint jótállást illetve garanciát kell, hogy vállaljon a javítással megbízott cég. A kiállított munkalap gyakorlatilag egy vállalási (megbízási) szerződés, amit aláír a megbízó (aki javításra átadja az autót) és az adott cég, erre feljogosított személye (pl. munkafelvevő ). Így ez egy hivatalos szerződésnek számít. Tehát érdemes visszamenni és megbeszélni a továbbiakat. Javaslom, hogy nem "fejjel a falnak" stílusban, hanem értelmes hozzáállással. "Emberből" vagyunk, a tévedés és hibázás lehetősége fennáll, ergo mindenki hibázhat és hibázik is. Aki az ellenkezőjét állítja az hazudik. A lényeg a hozzáálláson van. Egyetértek, így kellene mennie a dolgoknak csak én még mindíg azt mondom, hogy kevesen ismerik be a hibázást pláne, hogy visszaadják esetleg a feleslegesen beszerelt alkatrész árát mert ugye a régit talán már kidobták, vagy a beszerelt felesleges alkatrész áráért megcsinálják végre. Nem általánosítanék tudom én, hogy vannak becsületes hozzáértő és elhívatott szerelők szervízek, csak mire megtalálod...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2012. Szeptember 15. - 07:41:07 írta hawer »
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
|