Lacetti klub fórum
2024. Október 06. - 19:29:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 99   Le
 
Szerző Téma: Egyéb motorproblémák  (Megtekintve 376954 alkalommal)
Jamon Serrano
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 135



« Hozzászólás #705 Dátum: 2012. Augusztus 09. - 23:42:26 »

Sziasztok!
Remélem jó helyre írok. A nyári forróságban rendre elgőzöl a vizem. Hetente tolok bele 3-4 litert. Létezik, hogy a kiegyenlítő tartály rossz zárása miatt van ez, mert sokszor látom, hogy gőz jön ki a motorháztető alól, mivel sajnos rossz a menet és a kupakot nem tudom rászorítani. A gép a motorhőmérsékletet tartja, de ami érdekes, hogy a betöltött víz barnás színű. Szerintetek is a tartály a hibás vagy más gondom is lehet? Köszi!

több dolog lehet: vízpumpa vízhűtő fűtőradiátor gázrendszer csatlakozásai és legrosszabb esetben hengerfejrepedés!

Nekem a víz inkább rozsdásnak, mint olajosnak tűnik. Valahol azt hallottam, hogy a rossz kupakzárás miatt a rendszerben bizonyos helyeken felforr a víz és ez is okozhatja a barna elszíneződést. Mit lenne érdemes megvizsgálnom? Amúgy a mai picit hűvösebb időben fel sem melegedett a vizem, szóval valszeg a termosztát is megadta magát, pedig tavaly cseréltettem.
Naplózva

Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #706 Dátum: 2012. Augusztus 10. - 05:44:45 »

Sziasztok!
Remélem jó helyre írok. A nyári forróságban rendre elgőzöl a vizem. Hetente tolok bele 3-4 litert. Létezik, hogy a kiegyenlítő tartály rossz zárása miatt van ez, mert sokszor látom, hogy gőz jön ki a motorháztető alól, mivel sajnos rossz a menet és a kupakot nem tudom rászorítani. A gép a motorhőmérsékletet tartja, de ami érdekes, hogy a betöltött víz barnás színű. Szerintetek is a tartály a hibás vagy más gondom is lehet? Köszi!

több dolog lehet: vízpumpa vízhűtő fűtőradiátor gázrendszer csatlakozásai és legrosszabb esetben hengerfejrepedés!

Nekem a víz inkább rozsdásnak, mint olajosnak tűnik. Valahol azt hallottam, hogy a rossz kupakzárás miatt a rendszerben bizonyos helyeken felforr a víz és ez is okozhatja a barna elszíneződést. Mit lenne érdemes megvizsgálnom? Amúgy a mai picit hűvösebb időben fel sem melegedett a vizem, szóval valszeg a termosztát is megadta magát, pedig tavaly cseréltettem.

attól még nem lesz olajos,hogy a hengerfejjel van gond amit írtam bármi lehet
Naplózva

70/4334431
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #707 Dátum: 2012. Augusztus 12. - 15:34:33 »

Igazából nem is értem az ilyen kérdéseket.
Ha tudod, hogy rossz a kiegyenlítő fedele, akkor miért nem cseréled ki??? (mégis mitől mehetett tönkre???)
Használod úgy az autót, hogy heti 3-4 liter hűtővizet elfogyaszt?
Szerinted ez normális?
Az ilyen hibáknak azonnal utána kell járni. Ezzel a módszerrel simán csinálhatsz egy 5-10-20 ezres hibából néhány 100 ezrest.
Naplózva
Jamon Serrano
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 135



« Hozzászólás #708 Dátum: 2012. Augusztus 12. - 21:52:43 »

Igazából nem is értem az ilyen kérdéseket.
Ha tudod, hogy rossz a kiegyenlítő fedele, akkor miért nem cseréled ki??? (mégis mitől mehetett tönkre???)
Használod úgy az autót, hogy heti 3-4 liter hűtővizet elfogyaszt?
Szerinted ez normális?
Az ilyen hibáknak azonnal utána kell járni. Ezzel a módszerrel simán csinálhatsz egy 5-10-20 ezres hibából néhány 100 ezrest.
Teljesen igazad van. De a hiba folyamatosan alakult ki és őszintén szólva nem tudtam, hogy a barnás színű víz hiba, míg nem olvastam valahol. Ahogy azt sem tudtam, hogy az gondot okozhat, ha a kupakot nem tudom csumára rászorítani, a víz nem ömlik ki, nyomásviszonyokra meg nem gondoltam. Amúgy a menet kopott el, hogy mitől azt ne kérdezd, így vettem az autót. A vízfogyást most kezdte el, előtte egy deci sem fogyott évekig. A kérdést meg azért tettem fel, hogy tudjam mire számítsak a szervízben, hiszen azt hittem, hogy a fórum valahol erről is szól, mármint az informálódásról. Én kérek elnézést, hogy amatőrködöm.
Naplózva

Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #709 Dátum: 2012. Augusztus 13. - 15:18:20 »

Ha nem látsz kifelé folyást a hengerfejnél és eltűnik a víz, nézz menet közben hátra. Ha fehér ködöt eregetsz akkor tuti hengerfej és az égéstérbe folyik.
Nézd meg az olajnívót, bár 3-4 liter vízeltűnés sok lenne az olajtérbe...
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #710 Dátum: 2012. Augusztus 13. - 21:30:09 »

Ha nem látsz kifelé folyást a hengerfejnél és eltűnik a víz, nézz menet közben hátra. Ha fehér ködöt eregetsz akkor tuti hengerfej és az égéstérbe folyik.
Nézd meg az olajnívót, bár 3-4 liter vízeltűnés sok lenne az olajtérbe...

Ekkora vízfogyást nem vesz észre a kipufogón..
Naplózva

70/4334431
Jamon Serrano
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 135



« Hozzászólás #711 Dátum: 2012. Augusztus 13. - 21:39:26 »

Ha nem látsz kifelé folyást a hengerfejnél és eltűnik a víz, nézz menet közben hátra. Ha fehér ködöt eregetsz akkor tuti hengerfej és az égéstérbe folyik.
Nézd meg az olajnívót, bár 3-4 liter vízeltűnés sok lenne az olajtérbe...

Ekkora vízfogyást nem vesz észre a kipufogón..
Olajszint nem csökkent jelentős mértékben (szinte semmit március óta), azonban mióta a termosztát nem müxik (múlt héten kiakadt) azóta a vízfogyás is megszűnt, igaz a vízhőmérséklet is alacsonyabb ergo nem üzemmeleg a motor ami megint nem jó. Mondjuk az idő is hidegebb lett. Mindenesetre tágulási tartály és termosztát csere tutti lesz, a többit meg ellenőriztetem. A gáz rendszer miatt a hengerfejtömítés kiszáradása is lehetséges no meg a kocsim is most ünnepli a 200 ezret a napokban. Szerintem a kupak a hibás, nem zár tökéletesen, de ki lesz vizsgáltatva. Köszi a támogató hozzászólásokat, majd beszámolok mire jutott a szervíz.
Naplózva

Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #712 Dátum: 2012. Augusztus 13. - 21:48:08 »

Ha nem látsz kifelé folyást a hengerfejnél és eltűnik a víz, nézz menet közben hátra. Ha fehér ködöt eregetsz akkor tuti hengerfej és az égéstérbe folyik.
Nézd meg az olajnívót, bár 3-4 liter vízeltűnés sok lenne az olajtérbe...

Ekkora vízfogyást nem vesz észre a kipufogón..
Olajszint nem csökkent jelentős mértékben (szinte semmit március óta), azonban mióta a termosztát nem müxik (múlt héten kiakadt) azóta a vízfogyás is megszűnt, igaz a vízhőmérséklet is alacsonyabb ergo nem üzemmeleg a motor ami megint nem jó. Mondjuk az idő is hidegebb lett. Mindenesetre tágulási tartály és termosztát csere tutti lesz, a többit meg ellenőriztetem. A gáz rendszer miatt a hengerfejtömítés kiszáradása is lehetséges no meg a kocsim is most ünnepli a 200 ezret a napokban. Szerintem a kupak a hibás, nem zár tökéletesen, de ki lesz vizsgáltatva. Köszi a támogató hozzászólásokat, majd beszámolok mire jutott a szervíz.

hengerfejtömítés nem szárad ki  amúgy acéllemez
Naplózva

70/4334431
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #713 Dátum: 2012. Augusztus 14. - 15:08:30 »

hát az vicces lenne, ha a hengerfejtömítés "kiszáradna"

Én a kadettemmel eregettem fehér ködöt, nem is láttam mást, de akkor se fogyott el 3-4 liter víz...
Naplózva
guszesz
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 473



« Hozzászólás #714 Dátum: 2012. Augusztus 18. - 14:30:05 »

Valaki cserélgette már a motoron a szívósoron és környékén, valamint a tűzfalon lévő kis vákum gumi csöveket pipákat? A minap én átcserélgettem mert elég ramaty állapotban voltak. De sajnos van vele egy kis probléma. Autósboltban vettem hozzá gumicsövet ami kifejezetten olaj és üzemanyagálló ,de a hőt valamiért nem bírja mert elveszti a merevségét és a vákum összeszívja.  Vajon lehet direkt Lacsihoz való kis gumicsöveket venni? Vagy próbáljak beszerezni valami más csövet?
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #715 Dátum: 2012. Augusztus 18. - 14:38:15 »

Valaki cserélgette már a motoron a szívósoron és környékén, valamint a tűzfalon lévő kis vákum gumi csöveket pipákat? A minap én átcserélgettem mert elég ramaty állapotban voltak. De sajnos van vele egy kis probléma. Autósboltban vettem hozzá gumicsövet ami kifejezetten olaj és üzemanyagálló ,de a hőt valamiért nem bírja mert elveszti a merevségét és a vákum összeszívja.  Vajon lehet direkt Lacsihoz való kis gumicsöveket venni? Vagy próbáljak beszerezni valami más csövet?
Résolajcső esetleg?
Az 3,2 mm-es nem tudom jó e a méret.
« Utoljára szerkesztve: 2012. Augusztus 18. - 14:43:20 írta hawer » Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
guszesz
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 473



« Hozzászólás #716 Dátum: 2012. Augusztus 18. - 14:58:47 »

Valaki cserélgette már a motoron a szívósoron és környékén, valamint a tűzfalon lévő kis vákum gumi csöveket pipákat? A minap én átcserélgettem mert elég ramaty állapotban voltak. De sajnos van vele egy kis probléma. Autósboltban vettem hozzá gumicsövet ami kifejezetten olaj és üzemanyagálló ,de a hőt valamiért nem bírja mert elveszti a merevségét és a vákum összeszívja.  Vajon lehet direkt Lacsihoz való kis gumicsöveket venni? Vagy próbáljak beszerezni valami más csövet?
Résolajcső esetleg?
Az 3,2 mm-es nem tudom jó e a méret.
Amit én vettem az 3mm-es belső átmérővel rendelkezik. Lehet hogy az 2 tized még belefér. Mindegy majd jövő héten nézek valami más csövet.  Azért köszi a tippet!
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #717 Dátum: 2012. Augusztus 22. - 08:30:20 »

Ha nem látsz kifelé folyást a hengerfejnél és eltűnik a víz, nézz menet közben hátra. Ha fehér ködöt eregetsz akkor tuti hengerfej és az égéstérbe folyik.
Nézd meg az olajnívót, bár 3-4 liter vízeltűnés sok lenne az olajtérbe...

Ekkora vízfogyást nem vesz észre a kipufogón..
Olajszint nem csökkent jelentős mértékben (szinte semmit március óta), azonban mióta a termosztát nem müxik (múlt héten kiakadt) azóta a vízfogyás is megszűnt, igaz a vízhőmérséklet is alacsonyabb ergo nem üzemmeleg a motor ami megint nem jó. Mondjuk az idő is hidegebb lett. Mindenesetre tágulási tartály és termosztát csere tutti lesz, a többit meg ellenőriztetem. A gáz rendszer miatt a hengerfejtömítés kiszáradása is lehetséges no meg a kocsim is most ünnepli a 200 ezret a napokban. Szerintem a kupak a hibás, nem zár tökéletesen, de ki lesz vizsgáltatva. Köszi a támogató hozzászólásokat, majd beszámolok mire jutott a szervíz.
Hidegen nem fogyaszt vizet, melgen igen - ez tipikus gátszakadás. Szerintem.
Magyarázat: ahogy melegszik a hengerfej - tágul. A tágulás hatására megnyílnak a repedések. Az égéstér beledolgozik a vízkörbe, gyakorlatilag kifújja a vizet a rendszerből a tágulási tartály szelepén keresztül (sapka).
Ezért írtam, hogy valyon mitől mehetett tönkre a sapka menete.

Ne legyen igazam.
Naplózva
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #718 Dátum: 2012. Szeptember 02. - 10:04:49 »

Sziasztok. Az normális jelenség, hogy az autót leállitva hátulról pár kopogó pattogó hang jön talán az aktivszén tartályból?
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #719 Dátum: 2012. Szeptember 02. - 10:45:43 »

Sziasztok. Az normális jelenség, hogy az autót leállitva hátulról pár kopogó pattogó hang jön talán az aktivszén tartályból?
Honnan? A tankból?
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Oldalak: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 99   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!