Jamon Serrano
|
|
« Hozzászólás #705 Dátum: 2012. Augusztus 09. - 23:42:26 » |
|
Sziasztok! Remélem jó helyre írok. A nyári forróságban rendre elgőzöl a vizem. Hetente tolok bele 3-4 litert. Létezik, hogy a kiegyenlítő tartály rossz zárása miatt van ez, mert sokszor látom, hogy gőz jön ki a motorháztető alól, mivel sajnos rossz a menet és a kupakot nem tudom rászorítani. A gép a motorhőmérsékletet tartja, de ami érdekes, hogy a betöltött víz barnás színű. Szerintetek is a tartály a hibás vagy más gondom is lehet? Köszi!
több dolog lehet: vízpumpa vízhűtő fűtőradiátor gázrendszer csatlakozásai és legrosszabb esetben hengerfejrepedés! Nekem a víz inkább rozsdásnak, mint olajosnak tűnik. Valahol azt hallottam, hogy a rossz kupakzárás miatt a rendszerben bizonyos helyeken felforr a víz és ez is okozhatja a barna elszíneződést. Mit lenne érdemes megvizsgálnom? Amúgy a mai picit hűvösebb időben fel sem melegedett a vizem, szóval valszeg a termosztát is megadta magát, pedig tavaly cseréltettem.
|
|
|
Naplózva
|
Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #706 Dátum: 2012. Augusztus 10. - 05:44:45 » |
|
Sziasztok! Remélem jó helyre írok. A nyári forróságban rendre elgőzöl a vizem. Hetente tolok bele 3-4 litert. Létezik, hogy a kiegyenlítő tartály rossz zárása miatt van ez, mert sokszor látom, hogy gőz jön ki a motorháztető alól, mivel sajnos rossz a menet és a kupakot nem tudom rászorítani. A gép a motorhőmérsékletet tartja, de ami érdekes, hogy a betöltött víz barnás színű. Szerintetek is a tartály a hibás vagy más gondom is lehet? Köszi!
több dolog lehet: vízpumpa vízhűtő fűtőradiátor gázrendszer csatlakozásai és legrosszabb esetben hengerfejrepedés! Nekem a víz inkább rozsdásnak, mint olajosnak tűnik. Valahol azt hallottam, hogy a rossz kupakzárás miatt a rendszerben bizonyos helyeken felforr a víz és ez is okozhatja a barna elszíneződést. Mit lenne érdemes megvizsgálnom? Amúgy a mai picit hűvösebb időben fel sem melegedett a vizem, szóval valszeg a termosztát is megadta magát, pedig tavaly cseréltettem. attól még nem lesz olajos,hogy a hengerfejjel van gond amit írtam bármi lehet
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #707 Dátum: 2012. Augusztus 12. - 15:34:33 » |
|
Igazából nem is értem az ilyen kérdéseket. Ha tudod, hogy rossz a kiegyenlítő fedele, akkor miért nem cseréled ki??? (mégis mitől mehetett tönkre???) Használod úgy az autót, hogy heti 3-4 liter hűtővizet elfogyaszt? Szerinted ez normális? Az ilyen hibáknak azonnal utána kell járni. Ezzel a módszerrel simán csinálhatsz egy 5-10-20 ezres hibából néhány 100 ezrest.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jamon Serrano
|
|
« Hozzászólás #708 Dátum: 2012. Augusztus 12. - 21:52:43 » |
|
Igazából nem is értem az ilyen kérdéseket. Ha tudod, hogy rossz a kiegyenlítő fedele, akkor miért nem cseréled ki??? (mégis mitől mehetett tönkre???) Használod úgy az autót, hogy heti 3-4 liter hűtővizet elfogyaszt? Szerinted ez normális? Az ilyen hibáknak azonnal utána kell járni. Ezzel a módszerrel simán csinálhatsz egy 5-10-20 ezres hibából néhány 100 ezrest. Teljesen igazad van. De a hiba folyamatosan alakult ki és őszintén szólva nem tudtam, hogy a barnás színű víz hiba, míg nem olvastam valahol. Ahogy azt sem tudtam, hogy az gondot okozhat, ha a kupakot nem tudom csumára rászorítani, a víz nem ömlik ki, nyomásviszonyokra meg nem gondoltam. Amúgy a menet kopott el, hogy mitől azt ne kérdezd, így vettem az autót. A vízfogyást most kezdte el, előtte egy deci sem fogyott évekig. A kérdést meg azért tettem fel, hogy tudjam mire számítsak a szervízben, hiszen azt hittem, hogy a fórum valahol erről is szól, mármint az informálódásról. Én kérek elnézést, hogy amatőrködöm.
|
|
|
Naplózva
|
Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
|
|
|
georgbob
|
|
« Hozzászólás #709 Dátum: 2012. Augusztus 13. - 15:18:20 » |
|
Ha nem látsz kifelé folyást a hengerfejnél és eltűnik a víz, nézz menet közben hátra. Ha fehér ködöt eregetsz akkor tuti hengerfej és az égéstérbe folyik. Nézd meg az olajnívót, bár 3-4 liter vízeltűnés sok lenne az olajtérbe...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #710 Dátum: 2012. Augusztus 13. - 21:30:09 » |
|
Ha nem látsz kifelé folyást a hengerfejnél és eltűnik a víz, nézz menet közben hátra. Ha fehér ködöt eregetsz akkor tuti hengerfej és az égéstérbe folyik. Nézd meg az olajnívót, bár 3-4 liter vízeltűnés sok lenne az olajtérbe...
Ekkora vízfogyást nem vesz észre a kipufogón..
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Jamon Serrano
|
|
« Hozzászólás #711 Dátum: 2012. Augusztus 13. - 21:39:26 » |
|
Ha nem látsz kifelé folyást a hengerfejnél és eltűnik a víz, nézz menet közben hátra. Ha fehér ködöt eregetsz akkor tuti hengerfej és az égéstérbe folyik. Nézd meg az olajnívót, bár 3-4 liter vízeltűnés sok lenne az olajtérbe...
Ekkora vízfogyást nem vesz észre a kipufogón.. Olajszint nem csökkent jelentős mértékben (szinte semmit március óta), azonban mióta a termosztát nem müxik (múlt héten kiakadt) azóta a vízfogyás is megszűnt, igaz a vízhőmérséklet is alacsonyabb ergo nem üzemmeleg a motor ami megint nem jó. Mondjuk az idő is hidegebb lett. Mindenesetre tágulási tartály és termosztát csere tutti lesz, a többit meg ellenőriztetem. A gáz rendszer miatt a hengerfejtömítés kiszáradása is lehetséges no meg a kocsim is most ünnepli a 200 ezret a napokban. Szerintem a kupak a hibás, nem zár tökéletesen, de ki lesz vizsgáltatva. Köszi a támogató hozzászólásokat, majd beszámolok mire jutott a szervíz.
|
|
|
Naplózva
|
Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #712 Dátum: 2012. Augusztus 13. - 21:48:08 » |
|
Ha nem látsz kifelé folyást a hengerfejnél és eltűnik a víz, nézz menet közben hátra. Ha fehér ködöt eregetsz akkor tuti hengerfej és az égéstérbe folyik. Nézd meg az olajnívót, bár 3-4 liter vízeltűnés sok lenne az olajtérbe...
Ekkora vízfogyást nem vesz észre a kipufogón.. Olajszint nem csökkent jelentős mértékben (szinte semmit március óta), azonban mióta a termosztát nem müxik (múlt héten kiakadt) azóta a vízfogyás is megszűnt, igaz a vízhőmérséklet is alacsonyabb ergo nem üzemmeleg a motor ami megint nem jó. Mondjuk az idő is hidegebb lett. Mindenesetre tágulási tartály és termosztát csere tutti lesz, a többit meg ellenőriztetem. A gáz rendszer miatt a hengerfejtömítés kiszáradása is lehetséges no meg a kocsim is most ünnepli a 200 ezret a napokban. Szerintem a kupak a hibás, nem zár tökéletesen, de ki lesz vizsgáltatva. Köszi a támogató hozzászólásokat, majd beszámolok mire jutott a szervíz. hengerfejtömítés nem szárad ki amúgy acéllemez
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
georgbob
|
|
« Hozzászólás #713 Dátum: 2012. Augusztus 14. - 15:08:30 » |
|
hát az vicces lenne, ha a hengerfejtömítés "kiszáradna"
Én a kadettemmel eregettem fehér ködöt, nem is láttam mást, de akkor se fogyott el 3-4 liter víz...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
guszesz
|
|
« Hozzászólás #714 Dátum: 2012. Augusztus 18. - 14:30:05 » |
|
Valaki cserélgette már a motoron a szívósoron és környékén, valamint a tűzfalon lévő kis vákum gumi csöveket pipákat? A minap én átcserélgettem mert elég ramaty állapotban voltak. De sajnos van vele egy kis probléma. Autósboltban vettem hozzá gumicsövet ami kifejezetten olaj és üzemanyagálló ,de a hőt valamiért nem bírja mert elveszti a merevségét és a vákum összeszívja. Vajon lehet direkt Lacsihoz való kis gumicsöveket venni? Vagy próbáljak beszerezni valami más csövet?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #715 Dátum: 2012. Augusztus 18. - 14:38:15 » |
|
Valaki cserélgette már a motoron a szívósoron és környékén, valamint a tűzfalon lévő kis vákum gumi csöveket pipákat? A minap én átcserélgettem mert elég ramaty állapotban voltak. De sajnos van vele egy kis probléma. Autósboltban vettem hozzá gumicsövet ami kifejezetten olaj és üzemanyagálló ,de a hőt valamiért nem bírja mert elveszti a merevségét és a vákum összeszívja. Vajon lehet direkt Lacsihoz való kis gumicsöveket venni? Vagy próbáljak beszerezni valami más csövet? Résolajcső esetleg? Az 3,2 mm-es nem tudom jó e a méret.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2012. Augusztus 18. - 14:43:20 írta hawer »
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
guszesz
|
|
« Hozzászólás #716 Dátum: 2012. Augusztus 18. - 14:58:47 » |
|
Valaki cserélgette már a motoron a szívósoron és környékén, valamint a tűzfalon lévő kis vákum gumi csöveket pipákat? A minap én átcserélgettem mert elég ramaty állapotban voltak. De sajnos van vele egy kis probléma. Autósboltban vettem hozzá gumicsövet ami kifejezetten olaj és üzemanyagálló ,de a hőt valamiért nem bírja mert elveszti a merevségét és a vákum összeszívja. Vajon lehet direkt Lacsihoz való kis gumicsöveket venni? Vagy próbáljak beszerezni valami más csövet? Résolajcső esetleg? Az 3,2 mm-es nem tudom jó e a méret. Amit én vettem az 3mm-es belső átmérővel rendelkezik. Lehet hogy az 2 tized még belefér. Mindegy majd jövő héten nézek valami más csövet. Azért köszi a tippet!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #717 Dátum: 2012. Augusztus 22. - 08:30:20 » |
|
Ha nem látsz kifelé folyást a hengerfejnél és eltűnik a víz, nézz menet közben hátra. Ha fehér ködöt eregetsz akkor tuti hengerfej és az égéstérbe folyik. Nézd meg az olajnívót, bár 3-4 liter vízeltűnés sok lenne az olajtérbe...
Ekkora vízfogyást nem vesz észre a kipufogón.. Olajszint nem csökkent jelentős mértékben (szinte semmit március óta), azonban mióta a termosztát nem müxik (múlt héten kiakadt) azóta a vízfogyás is megszűnt, igaz a vízhőmérséklet is alacsonyabb ergo nem üzemmeleg a motor ami megint nem jó. Mondjuk az idő is hidegebb lett. Mindenesetre tágulási tartály és termosztát csere tutti lesz, a többit meg ellenőriztetem. A gáz rendszer miatt a hengerfejtömítés kiszáradása is lehetséges no meg a kocsim is most ünnepli a 200 ezret a napokban. Szerintem a kupak a hibás, nem zár tökéletesen, de ki lesz vizsgáltatva. Köszi a támogató hozzászólásokat, majd beszámolok mire jutott a szervíz. Hidegen nem fogyaszt vizet, melgen igen - ez tipikus gátszakadás. Szerintem. Magyarázat: ahogy melegszik a hengerfej - tágul. A tágulás hatására megnyílnak a repedések. Az égéstér beledolgozik a vízkörbe, gyakorlatilag kifújja a vizet a rendszerből a tágulási tartály szelepén keresztül (sapka). Ezért írtam, hogy valyon mitől mehetett tönkre a sapka menete. Ne legyen igazam.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
szediati
|
|
« Hozzászólás #718 Dátum: 2012. Szeptember 02. - 10:04:49 » |
|
Sziasztok. Az normális jelenség, hogy az autót leállitva hátulról pár kopogó pattogó hang jön talán az aktivszén tartályból?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #719 Dátum: 2012. Szeptember 02. - 10:45:43 » |
|
Sziasztok. Az normális jelenség, hogy az autót leállitva hátulról pár kopogó pattogó hang jön talán az aktivszén tartályból?
Honnan? A tankból?
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
|