sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #585 Dátum: 2012. Február 23. - 08:05:50 » |
|
Sziasztok! az aveo-kalosba való komplett ac pumpa egység jó a lacettibe?
nem
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Borász
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
|
|
« Hozzászólás #586 Dátum: 2012. Március 07. - 00:58:33 » |
|
Sziasztok! Először röviden magunkról. Tavaly vettem használtan -elvileg 120e km- egy 2007 decemberi 2.0D SW Elite-et. Előtte egy Panda volt (benzines), a legelső pedig egy 2107. Szóval dízel ügyben meglehetőst rutintalan voltam, vagyok. Vásárlás után megvolt az ilyenkor sztem kötelező alapszervíz (olaj, olajszűrő, légszűrő, fékbetétek). Nem volt semmi gond. Az autó rettenetesen megy és 7l/100km körül fogyaszt. Egészen őszig nem volt semmi gond. Ekkor elkezdett füstölni, fehéres, kékes olajfüst, nem feketés korom. Eleinte meglehetősen ritkán, majd egyre gyakrabban. Most ott tartok, hogy minden nap nyom egy-két komoly felhőt maga után. A reggeli beindításkor nyoma sincs a füstnek. Ha városban lassú a közlekedés (reggeli dugó), akkor előbb-utóbb elkezd füstölögni. Ha országúton megyek akkor nem nagyon szokott füstölögni. Igazából nekem úgy tűnt, 2000es fordulat felett nem igazán füstöl, inkább alatta. Holnap megyek vele az Autobinckbe (pestlőrinc) kivizsgálásra. Engem már mindenfélével rémisztgettek az ismerősök, de nekem a turbó hibája tűnik a legvalószínűbbnek. Volt valakinek hasonló tapasztalata?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #587 Dátum: 2012. Március 07. - 14:02:17 » |
|
Sziasztok! Először röviden magunkról. Tavaly vettem használtan -elvileg 120e km- egy 2007 decemberi 2.0D SW Elite-et. Előtte egy Panda volt (benzines), a legelső pedig egy 2107. Szóval dízel ügyben meglehetőst rutintalan voltam, vagyok. Vásárlás után megvolt az ilyenkor sztem kötelező alapszervíz (olaj, olajszűrő, légszűrő, fékbetétek). Nem volt semmi gond. Az autó rettenetesen megy és 7l/100km körül fogyaszt. Egészen őszig nem volt semmi gond. Ekkor elkezdett füstölni, fehéres, kékes olajfüst, nem feketés korom. Eleinte meglehetősen ritkán, majd egyre gyakrabban. Most ott tartok, hogy minden nap nyom egy-két komoly felhőt maga után. A reggeli beindításkor nyoma sincs a füstnek. Ha városban lassú a közlekedés (reggeli dugó), akkor előbb-utóbb elkezd füstölögni. Ha országúton megyek akkor nem nagyon szokott füstölögni. Igazából nekem úgy tűnt, 2000es fordulat felett nem igazán füstöl, inkább alatta. Holnap megyek vele az Autobinckbe (pestlőrinc) kivizsgálásra. Engem már mindenfélével rémisztgettek az ismerősök, de nekem a turbó hibája tűnik a legvalószínűbbnek. Volt valakinek hasonló tapasztalata?
Bár nem vagyok személyautóban dizeles (csak buszban, de az más tészta), de turbón kívül még a részecskeszűrő is lehet gyanús, azt ki kell égetni, erre van beépített program is, de annak végig kell futnia, ha előbb megállsz, akkor kezdi elölről. Erre is kitaláltak már olyat, hogy kiiktatják mind mechanikusan, mind elektronikusan is, hogy ne jelezzen állandóan hibát. A Lóerő újságban hirdetik is. Ha érdekel, adhatok elérhetőséget. Ismerek Lacetti dizeles taxist, akinek bevált ez a megoldás. Aki sokat megy, és főleg országúton, annak nem jön elő ez a hiba, de azoknak, akik a városban "tötymölögnek", és keveset mennek, azoknak annál inkább.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2012. Március 07. - 14:06:52 írta ladigidy »
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Borász
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
|
|
« Hozzászólás #588 Dátum: 2012. Március 07. - 14:43:48 » |
|
Sziasztok! Először röviden magunkról. Tavaly vettem használtan -elvileg 120e km- egy 2007 decemberi 2.0D SW Elite-et. Előtte egy Panda volt (benzines), a legelső pedig egy 2107. Szóval dízel ügyben meglehetőst rutintalan voltam, vagyok. Vásárlás után megvolt az ilyenkor sztem kötelező alapszervíz (olaj, olajszűrő, légszűrő, fékbetétek). Nem volt semmi gond. Az autó rettenetesen megy és 7l/100km körül fogyaszt. Egészen őszig nem volt semmi gond. Ekkor elkezdett füstölni, fehéres, kékes olajfüst, nem feketés korom. Eleinte meglehetősen ritkán, majd egyre gyakrabban. Most ott tartok, hogy minden nap nyom egy-két komoly felhőt maga után. A reggeli beindításkor nyoma sincs a füstnek. Ha városban lassú a közlekedés (reggeli dugó), akkor előbb-utóbb elkezd füstölögni. Ha országúton megyek akkor nem nagyon szokott füstölögni. Igazából nekem úgy tűnt, 2000es fordulat felett nem igazán füstöl, inkább alatta. Holnap megyek vele az Autobinckbe (pestlőrinc) kivizsgálásra. Engem már mindenfélével rémisztgettek az ismerősök, de nekem a turbó hibája tűnik a legvalószínűbbnek. Volt valakinek hasonló tapasztalata?
Bár nem vagyok személyautóban dizeles (csak buszban, de az más tészta), de turbón kívül még a részecskeszűrő is lehet gyanús, azt ki kell égetni, erre van beépített program is, de annak végig kell futnia, ha előbb megállsz, akkor kezdi elölről. Erre is kitaláltak már olyat, hogy kiiktatják mind mechanikusan, mind elektronikusan is, hogy ne jelezzen állandóan hibát. A Lóerő újságban hirdetik is. Ha érdekel, adhatok elérhetőséget. Ismerek Lacetti dizeles taxist, akinek bevált ez a megoldás. Aki sokat megy, és főleg országúton, annak nem jön elő ez a hiba, de azoknak, akik a városban "tötymölögnek", és keveset mennek, azoknak annál inkább. Köszi a segítséget! Utánna járok ez ügyben is. Ma voltam vele az AutoBinck-nél, akik ugyan már nem hivatalos márkaszervíz, de korábban azok voltak, ráadásul a Hyundaiokba is szerelik ezeket a dízeleket. Nekem egy barátom ajánlotta a szervízt. Teljesen korrektek voltak. Megcsinálták motordiagnózist, és azt mondták, hogy szerintük nem megfelelő motorolaj okozza a füstölést alapvetően. Én 5W40-es Castrol-t tettem bele utoljára (rá volt írva, hogy dízel motorokhoz), csakhogy az valami a0 olaj volt és ebbe pedig c1-es kell! Az a0-ás felhígult és emiatt juthatott a turbóba. De ennyivel sajna még nincs vége, lóg a turbó tengelye (bármit is jelent ez). Dehogy ezt a rossz olaj okozta-e az passz. Minden esetre elvégezték az olajcserét (+olajszűrő,stb.), és felajánlották a turbó javítását (150e körüli összegért), ez utóbbi még hátra van (mondjuk remélem olcsóbban is meg lehet ezt úszni). Most figyelgetem, hogy füstöl-e és mennyire, fogy-e az olaj és keresek valakit aki olcsóbban megoldja a dolgot. Mondjuk az Autobinck-re szavam se lehet (mondjuk 6l olajat én azért 25000 alatt (kb egy tízessel) beszereztem volna és a többiből is lehetne faragni) még kaptam 10% kedvezményt is (pontosan nem tudom miért!)a végösszegből.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #589 Dátum: 2012. Március 07. - 15:29:47 » |
|
Sziasztok! Először röviden magunkról. Tavaly vettem használtan -elvileg 120e km- egy 2007 decemberi 2.0D SW Elite-et. Előtte egy Panda volt (benzines), a legelső pedig egy 2107. Szóval dízel ügyben meglehetőst rutintalan voltam, vagyok. Vásárlás után megvolt az ilyenkor sztem kötelező alapszervíz (olaj, olajszűrő, légszűrő, fékbetétek). Nem volt semmi gond. Az autó rettenetesen megy és 7l/100km körül fogyaszt. Egészen őszig nem volt semmi gond. Ekkor elkezdett füstölni, fehéres, kékes olajfüst, nem feketés korom. Eleinte meglehetősen ritkán, majd egyre gyakrabban. Most ott tartok, hogy minden nap nyom egy-két komoly felhőt maga után. A reggeli beindításkor nyoma sincs a füstnek. Ha városban lassú a közlekedés (reggeli dugó), akkor előbb-utóbb elkezd füstölögni. Ha országúton megyek akkor nem nagyon szokott füstölögni. Igazából nekem úgy tűnt, 2000es fordulat felett nem igazán füstöl, inkább alatta. Holnap megyek vele az Autobinckbe (pestlőrinc) kivizsgálásra. Engem már mindenfélével rémisztgettek az ismerősök, de nekem a turbó hibája tűnik a legvalószínűbbnek. Volt valakinek hasonló tapasztalata?
Bár nem vagyok személyautóban dizeles (csak buszban, de az más tészta), de turbón kívül még a részecskeszűrő is lehet gyanús, azt ki kell égetni, erre van beépített program is, de annak végig kell futnia, ha előbb megállsz, akkor kezdi elölről. Erre is kitaláltak már olyat, hogy kiiktatják mind mechanikusan, mind elektronikusan is, hogy ne jelezzen állandóan hibát. A Lóerő újságban hirdetik is. Ha érdekel, adhatok elérhetőséget. Ismerek Lacetti dizeles taxist, akinek bevált ez a megoldás. Aki sokat megy, és főleg országúton, annak nem jön elő ez a hiba, de azoknak, akik a városban "tötymölögnek", és keveset mennek, azoknak annál inkább. Köszi a segítséget! Utánna járok ez ügyben is. Ma voltam vele az AutoBinck-nél, akik ugyan már nem hivatalos márkaszervíz, de korábban azok voltak, ráadásul a Hyundaiokba is szerelik ezeket a dízeleket. Nekem egy barátom ajánlotta a szervízt. Teljesen korrektek voltak. Megcsinálták motordiagnózist, és azt mondták, hogy szerintük nem megfelelő motorolaj okozza a füstölést alapvetően. Én 5W40-es Castrol-t tettem bele utoljára (rá volt írva, hogy dízel motorokhoz), csakhogy az valami a0 olaj volt és ebbe pedig c1-es kell! Az a0-ás felhígult és emiatt juthatott a turbóba. De ennyivel sajna még nincs vége, lóg a turbó tengelye (bármit is jelent ez). Dehogy ezt a rossz olaj okozta-e az passz. Minden esetre elvégezték az olajcserét (+olajszűrő,stb.), és felajánlották a turbó javítását (150e körüli összegért), ez utóbbi még hátra van (mondjuk remélem olcsóbban is meg lehet ezt úszni). Most figyelgetem, hogy füstöl-e és mennyire, fogy-e az olaj és keresek valakit aki olcsóbban megoldja a dolgot. Mondjuk az Autobinck-re szavam se lehet (mondjuk 6l olajat én azért 25000 alatt (kb egy tízessel) beszereztem volna és a többiből is lehetne faragni) még kaptam 10% kedvezményt is (pontosan nem tudom miért!)a végösszegből. Hát, ha lóg a turbó tengelye, az sok jót nem jelent percenként 100-150e-es fordulatszámnál! Azt jelenti, hogy elkopott a csapágy, emiatt egyenetlenül jár a kerék. Ez tehát percenként 100-150e ütődést jelent, ami nem a hosszú élet titka turbóéknál. Mielőbb javíttasd, vagy szerezz jóállapotú bontottat, mert ha szétverődik a kerék, bejut a motorba egy szilánk és még drágább lesz a muri: turbó és motor felújítás!!!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Levi75
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 311
SW Elite ACC 2,0d
|
|
« Hozzászólás #590 Dátum: 2012. Március 07. - 21:07:30 » |
|
Sziasztok! Először röviden magunkról. Tavaly vettem használtan -elvileg 120e km- egy 2007 decemberi 2.0D SW Elite-et. Előtte egy Panda volt (benzines), a legelső pedig egy 2107. Szóval dízel ügyben meglehetőst rutintalan voltam, vagyok. Vásárlás után megvolt az ilyenkor sztem kötelező alapszervíz (olaj, olajszűrő, légszűrő, fékbetétek). Nem volt semmi gond. Az autó rettenetesen megy és 7l/100km körül fogyaszt. Egészen őszig nem volt semmi gond. Ekkor elkezdett füstölni, fehéres, kékes olajfüst, nem feketés korom. Eleinte meglehetősen ritkán, majd egyre gyakrabban. Most ott tartok, hogy minden nap nyom egy-két komoly felhőt maga után. A reggeli beindításkor nyoma sincs a füstnek. Ha városban lassú a közlekedés (reggeli dugó), akkor előbb-utóbb elkezd füstölögni. Ha országúton megyek akkor nem nagyon szokott füstölögni. Igazából nekem úgy tűnt, 2000es fordulat felett nem igazán füstöl, inkább alatta. Holnap megyek vele az Autobinckbe (pestlőrinc) kivizsgálásra. Engem már mindenfélével rémisztgettek az ismerősök, de nekem a turbó hibája tűnik a legvalószínűbbnek. Volt valakinek hasonló tapasztalata?
Bár nem vagyok személyautóban dizeles (csak buszban, de az más tészta), de turbón kívül még a részecskeszűrő is lehet gyanús, azt ki kell égetni, erre van beépített program is, de annak végig kell futnia, ha előbb megállsz, akkor kezdi elölről. Erre is kitaláltak már olyat, hogy kiiktatják mind mechanikusan, mind elektronikusan is, hogy ne jelezzen állandóan hibát. A Lóerő újságban hirdetik is. Ha érdekel, adhatok elérhetőséget. Ismerek Lacetti dizeles taxist, akinek bevált ez a megoldás. Aki sokat megy, és főleg országúton, annak nem jön elő ez a hiba, de azoknak, akik a városban "tötymölögnek", és keveset mennek, azoknak annál inkább. Köszi a segítséget! Utánna járok ez ügyben is. Ma voltam vele az AutoBinck-nél, akik ugyan már nem hivatalos márkaszervíz, de korábban azok voltak, ráadásul a Hyundaiokba is szerelik ezeket a dízeleket. Nekem egy barátom ajánlotta a szervízt. Teljesen korrektek voltak. Megcsinálták motordiagnózist, és azt mondták, hogy szerintük nem megfelelő motorolaj okozza a füstölést alapvetően. Én 5W40-es Castrol-t tettem bele utoljára (rá volt írva, hogy dízel motorokhoz), csakhogy az valami a0 olaj volt és ebbe pedig c1-es kell! Az a0-ás felhígult és emiatt juthatott a turbóba. De ennyivel sajna még nincs vége, lóg a turbó tengelye (bármit is jelent ez). Dehogy ezt a rossz olaj okozta-e az passz. Minden esetre elvégezték az olajcserét (+olajszűrő,stb.), és felajánlották a turbó javítását (150e körüli összegért), ez utóbbi még hátra van (mondjuk remélem olcsóbban is meg lehet ezt úszni). Most figyelgetem, hogy füstöl-e és mennyire, fogy-e az olaj és keresek valakit aki olcsóbban megoldja a dolgot. Mondjuk az Autobinck-re szavam se lehet (mondjuk 6l olajat én azért 25000 alatt (kb egy tízessel) beszereztem volna és a többiből is lehetne faragni) még kaptam 10% kedvezményt is (pontosan nem tudom miért!)a végösszegből. Na akkor először egy nagyon fontos dolog: Nem C1 kell ezekbe, hanem C3-as!!!!!!! Minden DPF szűrősbe ilyen kell. Gyorsan nézz utána, hogy ha már dupla áron adták az olajat, legalább jót tettek-e bele! Egyébként a nem megfelelő olaj tényleg tud gondokat okozni az ilyen technikáknál.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2012. Március 07. - 21:10:16 írta Levi75 »
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #591 Dátum: 2012. Március 08. - 10:46:10 » |
|
Sziasztok! Először röviden magunkról. Tavaly vettem használtan -elvileg 120e km- egy 2007 decemberi 2.0D SW Elite-et. Előtte egy Panda volt (benzines), a legelső pedig egy 2107. Szóval dízel ügyben meglehetőst rutintalan voltam, vagyok. Vásárlás után megvolt az ilyenkor sztem kötelező alapszervíz (olaj, olajszűrő, légszűrő, fékbetétek). Nem volt semmi gond. Az autó rettenetesen megy és 7l/100km körül fogyaszt. Egészen őszig nem volt semmi gond. Ekkor elkezdett füstölni, fehéres, kékes olajfüst, nem feketés korom. Eleinte meglehetősen ritkán, majd egyre gyakrabban. Most ott tartok, hogy minden nap nyom egy-két komoly felhőt maga után. A reggeli beindításkor nyoma sincs a füstnek. Ha városban lassú a közlekedés (reggeli dugó), akkor előbb-utóbb elkezd füstölögni. Ha országúton megyek akkor nem nagyon szokott füstölögni. Igazából nekem úgy tűnt, 2000es fordulat felett nem igazán füstöl, inkább alatta. Holnap megyek vele az Autobinckbe (pestlőrinc) kivizsgálásra. Engem már mindenfélével rémisztgettek az ismerősök, de nekem a turbó hibája tűnik a legvalószínűbbnek. Volt valakinek hasonló tapasztalata?
Bár nem vagyok személyautóban dizeles (csak buszban, de az más tészta), de turbón kívül még a részecskeszűrő is lehet gyanús, azt ki kell égetni, erre van beépített program is, de annak végig kell futnia, ha előbb megállsz, akkor kezdi elölről. Erre is kitaláltak már olyat, hogy kiiktatják mind mechanikusan, mind elektronikusan is, hogy ne jelezzen állandóan hibát. A Lóerő újságban hirdetik is. Ha érdekel, adhatok elérhetőséget. Ismerek Lacetti dizeles taxist, akinek bevált ez a megoldás. Aki sokat megy, és főleg országúton, annak nem jön elő ez a hiba, de azoknak, akik a városban "tötymölögnek", és keveset mennek, azoknak annál inkább. Köszi a segítséget! Utánna járok ez ügyben is. Ma voltam vele az AutoBinck-nél, akik ugyan már nem hivatalos márkaszervíz, de korábban azok voltak, ráadásul a Hyundaiokba is szerelik ezeket a dízeleket. Nekem egy barátom ajánlotta a szervízt. Teljesen korrektek voltak. Megcsinálták motordiagnózist, és azt mondták, hogy szerintük nem megfelelő motorolaj okozza a füstölést alapvetően. Én 5W40-es Castrol-t tettem bele utoljára (rá volt írva, hogy dízel motorokhoz), csakhogy az valami a0 olaj volt és ebbe pedig c1-es kell! Az a0-ás felhígult és emiatt juthatott a turbóba. De ennyivel sajna még nincs vége, lóg a turbó tengelye (bármit is jelent ez). Dehogy ezt a rossz olaj okozta-e az passz. Minden esetre elvégezték az olajcserét (+olajszűrő,stb.), és felajánlották a turbó javítását (150e körüli összegért), ez utóbbi még hátra van (mondjuk remélem olcsóbban is meg lehet ezt úszni). Most figyelgetem, hogy füstöl-e és mennyire, fogy-e az olaj és keresek valakit aki olcsóbban megoldja a dolgot. Mondjuk az Autobinck-re szavam se lehet (mondjuk 6l olajat én azért 25000 alatt (kb egy tízessel) beszereztem volna és a többiből is lehetne faragni) még kaptam 10% kedvezményt is (pontosan nem tudom miért!)a végösszegből. Na akkor először egy nagyon fontos dolog: Nem C1 kell ezekbe, hanem C3-as!!!!!!! Minden DPF szűrősbe ilyen kell. Gyorsan nézz utána, hogy ha már dupla áron adták az olajat, legalább jót tettek-e bele! Egyébként a nem megfelelő olaj tényleg tud gondokat okozni az ilyen technikáknál. pontosan ami a lényeg 2 dolog:0W40 vagy 5W40 és C3 minősítés sokhelyen rakják az 5W30 at de NEM belevaló
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
cupika
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
2.0 D Elite
|
|
« Hozzászólás #592 Dátum: 2012. Március 08. - 20:15:37 » |
|
Sziasztok! Először röviden magunkról. Tavaly vettem használtan -elvileg 120e km- egy 2007 decemberi 2.0D SW Elite-et. Előtte egy Panda volt (benzines), a legelső pedig egy 2107. Szóval dízel ügyben meglehetőst rutintalan voltam, vagyok. Vásárlás után megvolt az ilyenkor sztem kötelező alapszervíz (olaj, olajszűrő, légszűrő, fékbetétek). Nem volt semmi gond. Az autó rettenetesen megy és 7l/100km körül fogyaszt. Egészen őszig nem volt semmi gond. Ekkor elkezdett füstölni, fehéres, kékes olajfüst, nem feketés korom. Eleinte meglehetősen ritkán, majd egyre gyakrabban. Most ott tartok, hogy minden nap nyom egy-két komoly felhőt maga után. A reggeli beindításkor nyoma sincs a füstnek. Ha városban lassú a közlekedés (reggeli dugó), akkor előbb-utóbb elkezd füstölögni. Ha országúton megyek akkor nem nagyon szokott füstölögni. Igazából nekem úgy tűnt, 2000es fordulat felett nem igazán füstöl, inkább alatta. Holnap megyek vele az Autobinckbe (pestlőrinc) kivizsgálásra. Engem már mindenfélével rémisztgettek az ismerősök, de nekem a turbó hibája tűnik a legvalószínűbbnek. Volt valakinek hasonló tapasztalata?
Bár nem vagyok személyautóban dizeles (csak buszban, de az más tészta), de turbón kívül még a részecskeszűrő is lehet gyanús, azt ki kell égetni, erre van beépített program is, de annak végig kell futnia, ha előbb megállsz, akkor kezdi elölről. Erre is kitaláltak már olyat, hogy kiiktatják mind mechanikusan, mind elektronikusan is, hogy ne jelezzen állandóan hibát. A Lóerő újságban hirdetik is. Ha érdekel, adhatok elérhetőséget. Ismerek Lacetti dizeles taxist, akinek bevált ez a megoldás. Aki sokat megy, és főleg országúton, annak nem jön elő ez a hiba, de azoknak, akik a városban "tötymölögnek", és keveset mennek, azoknak annál inkább. Köszi a segítséget! Utánna járok ez ügyben is. Ma voltam vele az AutoBinck-nél, akik ugyan már nem hivatalos márkaszervíz, de korábban azok voltak, ráadásul a Hyundaiokba is szerelik ezeket a dízeleket. Nekem egy barátom ajánlotta a szervízt. Teljesen korrektek voltak. Megcsinálták motordiagnózist, és azt mondták, hogy szerintük nem megfelelő motorolaj okozza a füstölést alapvetően. Én 5W40-es Castrol-t tettem bele utoljára (rá volt írva, hogy dízel motorokhoz), csakhogy az valami a0 olaj volt és ebbe pedig c1-es kell! Az a0-ás felhígult és emiatt juthatott a turbóba. De ennyivel sajna még nincs vége, lóg a turbó tengelye (bármit is jelent ez). Dehogy ezt a rossz olaj okozta-e az passz. Minden esetre elvégezték az olajcserét (+olajszűrő,stb.), és felajánlották a turbó javítását (150e körüli összegért), ez utóbbi még hátra van (mondjuk remélem olcsóbban is meg lehet ezt úszni). Most figyelgetem, hogy füstöl-e és mennyire, fogy-e az olaj és keresek valakit aki olcsóbban megoldja a dolgot. Mondjuk az Autobinck-re szavam se lehet (mondjuk 6l olajat én azért 25000 alatt (kb egy tízessel) beszereztem volna és a többiből is lehetne faragni) még kaptam 10% kedvezményt is (pontosan nem tudom miért!)a végösszegből. Na akkor először egy nagyon fontos dolog: Nem C1 kell ezekbe, hanem C3-as!!!!!!! Minden DPF szűrősbe ilyen kell. Gyorsan nézz utána, hogy ha már dupla áron adták az olajat, legalább jót tettek-e bele! Egyébként a nem megfelelő olaj tényleg tud gondokat okozni az ilyen technikáknál. pontosan ami a lényeg 2 dolog:0W40 vagy 5W40 és C3 minősítés sokhelyen rakják az 5W30 at de NEM belevaló Turbód valszeg sax. Szerintem érdemesebb bontóban keresgélnél, mint újítani. Motorolajat azonnal cserélném, főleg ha Castrolt tettek bele. Ahogy dízeles kartársak írták csak full szintetikus és C3 legyen a motorolaj!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #593 Dátum: 2012. Március 08. - 21:24:04 » |
|
Sziasztok! Először röviden magunkról. Tavaly vettem használtan -elvileg 120e km- egy 2007 decemberi 2.0D SW Elite-et. Előtte egy Panda volt (benzines), a legelső pedig egy 2107. Szóval dízel ügyben meglehetőst rutintalan voltam, vagyok. Vásárlás után megvolt az ilyenkor sztem kötelező alapszervíz (olaj, olajszűrő, légszűrő, fékbetétek). Nem volt semmi gond. Az autó rettenetesen megy és 7l/100km körül fogyaszt. Egészen őszig nem volt semmi gond. Ekkor elkezdett füstölni, fehéres, kékes olajfüst, nem feketés korom. Eleinte meglehetősen ritkán, majd egyre gyakrabban. Most ott tartok, hogy minden nap nyom egy-két komoly felhőt maga után. A reggeli beindításkor nyoma sincs a füstnek. Ha városban lassú a közlekedés (reggeli dugó), akkor előbb-utóbb elkezd füstölögni. Ha országúton megyek akkor nem nagyon szokott füstölögni. Igazából nekem úgy tűnt, 2000es fordulat felett nem igazán füstöl, inkább alatta. Holnap megyek vele az Autobinckbe (pestlőrinc) kivizsgálásra. Engem már mindenfélével rémisztgettek az ismerősök, de nekem a turbó hibája tűnik a legvalószínűbbnek. Volt valakinek hasonló tapasztalata?
Bár nem vagyok személyautóban dizeles (csak buszban, de az más tészta), de turbón kívül még a részecskeszűrő is lehet gyanús, azt ki kell égetni, erre van beépített program is, de annak végig kell futnia, ha előbb megállsz, akkor kezdi elölről. Erre is kitaláltak már olyat, hogy kiiktatják mind mechanikusan, mind elektronikusan is, hogy ne jelezzen állandóan hibát. A Lóerő újságban hirdetik is. Ha érdekel, adhatok elérhetőséget. Ismerek Lacetti dizeles taxist, akinek bevált ez a megoldás. Aki sokat megy, és főleg országúton, annak nem jön elő ez a hiba, de azoknak, akik a városban "tötymölögnek", és keveset mennek, azoknak annál inkább. Köszi a segítséget! Utánna járok ez ügyben is. Ma voltam vele az AutoBinck-nél, akik ugyan már nem hivatalos márkaszervíz, de korábban azok voltak, ráadásul a Hyundaiokba is szerelik ezeket a dízeleket. Nekem egy barátom ajánlotta a szervízt. Teljesen korrektek voltak. Megcsinálták motordiagnózist, és azt mondták, hogy szerintük nem megfelelő motorolaj okozza a füstölést alapvetően. Én 5W40-es Castrol-t tettem bele utoljára (rá volt írva, hogy dízel motorokhoz), csakhogy az valami a0 olaj volt és ebbe pedig c1-es kell! Az a0-ás felhígult és emiatt juthatott a turbóba. De ennyivel sajna még nincs vége, lóg a turbó tengelye (bármit is jelent ez). Dehogy ezt a rossz olaj okozta-e az passz. Minden esetre elvégezték az olajcserét (+olajszűrő,stb.), és felajánlották a turbó javítását (150e körüli összegért), ez utóbbi még hátra van (mondjuk remélem olcsóbban is meg lehet ezt úszni). Most figyelgetem, hogy füstöl-e és mennyire, fogy-e az olaj és keresek valakit aki olcsóbban megoldja a dolgot. Mondjuk az Autobinck-re szavam se lehet (mondjuk 6l olajat én azért 25000 alatt (kb egy tízessel) beszereztem volna és a többiből is lehetne faragni) még kaptam 10% kedvezményt is (pontosan nem tudom miért!)a végösszegből. Na akkor először egy nagyon fontos dolog: Nem C1 kell ezekbe, hanem C3-as!!!!!!! Minden DPF szűrősbe ilyen kell. Gyorsan nézz utána, hogy ha már dupla áron adták az olajat, legalább jót tettek-e bele! Egyébként a nem megfelelő olaj tényleg tud gondokat okozni az ilyen technikáknál. pontosan ami a lényeg 2 dolog:0W40 vagy 5W40 és C3 minősítés sokhelyen rakják az 5W30 at de NEM belevaló Turbód valszeg sax. Szerintem érdemesebb bontóban keresgélnél, mint újítani. Motorolajat azonnal cserélném, főleg ha Castrolt tettek bele. Ahogy dízeles kartársak írták csak full szintetikus és C3 legyen a motorolaj! Ha turbó gond van keress meg az elérhetőségen.(Tel alul.)Nem biztos hogy uj turbó kell,ha felújítódik az garis,a bontott felejtős.De újban is bő 150EFt-alt kijön.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #594 Dátum: 2012. Március 09. - 07:12:49 » |
|
Sziasztok! Először röviden magunkról. Tavaly vettem használtan -elvileg 120e km- egy 2007 decemberi 2.0D SW Elite-et. Előtte egy Panda volt (benzines), a legelső pedig egy 2107. Szóval dízel ügyben meglehetőst rutintalan voltam, vagyok. Vásárlás után megvolt az ilyenkor sztem kötelező alapszervíz (olaj, olajszűrő, légszűrő, fékbetétek). Nem volt semmi gond. Az autó rettenetesen megy és 7l/100km körül fogyaszt. Egészen őszig nem volt semmi gond. Ekkor elkezdett füstölni, fehéres, kékes olajfüst, nem feketés korom. Eleinte meglehetősen ritkán, majd egyre gyakrabban. Most ott tartok, hogy minden nap nyom egy-két komoly felhőt maga után. A reggeli beindításkor nyoma sincs a füstnek. Ha városban lassú a közlekedés (reggeli dugó), akkor előbb-utóbb elkezd füstölögni. Ha országúton megyek akkor nem nagyon szokott füstölögni. Igazából nekem úgy tűnt, 2000es fordulat felett nem igazán füstöl, inkább alatta. Holnap megyek vele az Autobinckbe (pestlőrinc) kivizsgálásra. Engem már mindenfélével rémisztgettek az ismerősök, de nekem a turbó hibája tűnik a legvalószínűbbnek. Volt valakinek hasonló tapasztalata?
Bár nem vagyok személyautóban dizeles (csak buszban, de az más tészta), de turbón kívül még a részecskeszűrő is lehet gyanús, azt ki kell égetni, erre van beépített program is, de annak végig kell futnia, ha előbb megállsz, akkor kezdi elölről. Erre is kitaláltak már olyat, hogy kiiktatják mind mechanikusan, mind elektronikusan is, hogy ne jelezzen állandóan hibát. A Lóerő újságban hirdetik is. Ha érdekel, adhatok elérhetőséget. Ismerek Lacetti dizeles taxist, akinek bevált ez a megoldás. Aki sokat megy, és főleg országúton, annak nem jön elő ez a hiba, de azoknak, akik a városban "tötymölögnek", és keveset mennek, azoknak annál inkább. Köszi a segítséget! Utánna járok ez ügyben is. Ma voltam vele az AutoBinck-nél, akik ugyan már nem hivatalos márkaszervíz, de korábban azok voltak, ráadásul a Hyundaiokba is szerelik ezeket a dízeleket. Nekem egy barátom ajánlotta a szervízt. Teljesen korrektek voltak. Megcsinálták motordiagnózist, és azt mondták, hogy szerintük nem megfelelő motorolaj okozza a füstölést alapvetően. Én 5W40-es Castrol-t tettem bele utoljára (rá volt írva, hogy dízel motorokhoz), csakhogy az valami a0 olaj volt és ebbe pedig c1-es kell! Az a0-ás felhígult és emiatt juthatott a turbóba. De ennyivel sajna még nincs vége, lóg a turbó tengelye (bármit is jelent ez). Dehogy ezt a rossz olaj okozta-e az passz. Minden esetre elvégezték az olajcserét (+olajszűrő,stb.), és felajánlották a turbó javítását (150e körüli összegért), ez utóbbi még hátra van (mondjuk remélem olcsóbban is meg lehet ezt úszni). Most figyelgetem, hogy füstöl-e és mennyire, fogy-e az olaj és keresek valakit aki olcsóbban megoldja a dolgot. Mondjuk az Autobinck-re szavam se lehet (mondjuk 6l olajat én azért 25000 alatt (kb egy tízessel) beszereztem volna és a többiből is lehetne faragni) még kaptam 10% kedvezményt is (pontosan nem tudom miért!)a végösszegből. Na akkor először egy nagyon fontos dolog: Nem C1 kell ezekbe, hanem C3-as!!!!!!! Minden DPF szűrősbe ilyen kell. Gyorsan nézz utána, hogy ha már dupla áron adták az olajat, legalább jót tettek-e bele! Egyébként a nem megfelelő olaj tényleg tud gondokat okozni az ilyen technikáknál. pontosan ami a lényeg 2 dolog:0W40 vagy 5W40 és C3 minősítés sokhelyen rakják az 5W30 at de NEM belevaló Turbód valszeg sax. Szerintem érdemesebb bontóban keresgélnél, mint újítani. Motorolajat azonnal cserélném, főleg ha Castrolt tettek bele. Ahogy dízeles kartársak írták csak full szintetikus és C3 legyen a motorolaj! Ha turbó gond van keress meg az elérhetőségen.(Tel alul.)Nem biztos hogy uj turbó kell,ha felújítódik az garis,a bontott felejtős.De újban is bő 150EFt-alt kijön. Sajnos az új turbo nem jön ki 150.000ft ból,a felújítottal is vigyázni kell sajnos elég széles a skála 3-6hónaposak felejtősek a bontottra nem mondanám egyértelműen ,hogy felejtsd el állapot döntő lehet
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #595 Dátum: 2012. Március 09. - 08:22:32 » |
|
Sziasztok! Először röviden magunkról. Tavaly vettem használtan -elvileg 120e km- egy 2007 decemberi 2.0D SW Elite-et. Előtte egy Panda volt (benzines), a legelső pedig egy 2107. Szóval dízel ügyben meglehetőst rutintalan voltam, vagyok. Vásárlás után megvolt az ilyenkor sztem kötelező alapszervíz (olaj, olajszűrő, légszűrő, fékbetétek). Nem volt semmi gond. Az autó rettenetesen megy és 7l/100km körül fogyaszt. Egészen őszig nem volt semmi gond. Ekkor elkezdett füstölni, fehéres, kékes olajfüst, nem feketés korom. Eleinte meglehetősen ritkán, majd egyre gyakrabban. Most ott tartok, hogy minden nap nyom egy-két komoly felhőt maga után. A reggeli beindításkor nyoma sincs a füstnek. Ha városban lassú a közlekedés (reggeli dugó), akkor előbb-utóbb elkezd füstölögni. Ha országúton megyek akkor nem nagyon szokott füstölögni. Igazából nekem úgy tűnt, 2000es fordulat felett nem igazán füstöl, inkább alatta. Holnap megyek vele az Autobinckbe (pestlőrinc) kivizsgálásra. Engem már mindenfélével rémisztgettek az ismerősök, de nekem a turbó hibája tűnik a legvalószínűbbnek. Volt valakinek hasonló tapasztalata?
Bár nem vagyok személyautóban dizeles (csak buszban, de az más tészta), de turbón kívül még a részecskeszűrő is lehet gyanús, azt ki kell égetni, erre van beépített program is, de annak végig kell futnia, ha előbb megállsz, akkor kezdi elölről. Erre is kitaláltak már olyat, hogy kiiktatják mind mechanikusan, mind elektronikusan is, hogy ne jelezzen állandóan hibát. A Lóerő újságban hirdetik is. Ha érdekel, adhatok elérhetőséget. Ismerek Lacetti dizeles taxist, akinek bevált ez a megoldás. Aki sokat megy, és főleg országúton, annak nem jön elő ez a hiba, de azoknak, akik a városban "tötymölögnek", és keveset mennek, azoknak annál inkább. Köszi a segítséget! Utánna járok ez ügyben is. Ma voltam vele az AutoBinck-nél, akik ugyan már nem hivatalos márkaszervíz, de korábban azok voltak, ráadásul a Hyundaiokba is szerelik ezeket a dízeleket. Nekem egy barátom ajánlotta a szervízt. Teljesen korrektek voltak. Megcsinálták motordiagnózist, és azt mondták, hogy szerintük nem megfelelő motorolaj okozza a füstölést alapvetően. Én 5W40-es Castrol-t tettem bele utoljára (rá volt írva, hogy dízel motorokhoz), csakhogy az valami a0 olaj volt és ebbe pedig c1-es kell! Az a0-ás felhígult és emiatt juthatott a turbóba. De ennyivel sajna még nincs vége, lóg a turbó tengelye (bármit is jelent ez). Dehogy ezt a rossz olaj okozta-e az passz. Minden esetre elvégezték az olajcserét (+olajszűrő,stb.), és felajánlották a turbó javítását (150e körüli összegért), ez utóbbi még hátra van (mondjuk remélem olcsóbban is meg lehet ezt úszni). Most figyelgetem, hogy füstöl-e és mennyire, fogy-e az olaj és keresek valakit aki olcsóbban megoldja a dolgot. Mondjuk az Autobinck-re szavam se lehet (mondjuk 6l olajat én azért 25000 alatt (kb egy tízessel) beszereztem volna és a többiből is lehetne faragni) még kaptam 10% kedvezményt is (pontosan nem tudom miért!)a végösszegből. Na akkor először egy nagyon fontos dolog: Nem C1 kell ezekbe, hanem C3-as!!!!!!! Minden DPF szűrősbe ilyen kell. Gyorsan nézz utána, hogy ha már dupla áron adták az olajat, legalább jót tettek-e bele! Egyébként a nem megfelelő olaj tényleg tud gondokat okozni az ilyen technikáknál. pontosan ami a lényeg 2 dolog:0W40 vagy 5W40 és C3 minősítés sokhelyen rakják az 5W30 at de NEM belevaló Turbód valszeg sax. Szerintem érdemesebb bontóban keresgélnél, mint újítani. Motorolajat azonnal cserélném, főleg ha Castrolt tettek bele. Ahogy dízeles kartársak írták csak full szintetikus és C3 legyen a motorolaj! Ha turbó gond van keress meg az elérhetőségen.(Tel alul.)Nem biztos hogy uj turbó kell,ha felújítódik az garis,a bontott felejtős.De újban is bő 150EFt-alt kijön. Sajnos az új turbo nem jön ki 150.000ft ból,a felújítottal is vigyázni kell sajnos elég széles a skála 3-6hónaposak felejtősek a bontottra nem mondanám egyértelműen ,hogy felejtsd el állapot döntő lehet Milyen tipusú turbó van rajta?-mert sehol nem találok erről infót.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #596 Dátum: 2012. Március 09. - 09:56:59 » |
|
Milyen tipusú turbó van rajta?-mert sehol nem találok erről infót.
biztos garret t2
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #597 Dátum: 2012. Március 09. - 12:55:54 » |
|
Sziasztok! Először röviden magunkról. Tavaly vettem használtan -elvileg 120e km- egy 2007 decemberi 2.0D SW Elite-et. Előtte egy Panda volt (benzines), a legelső pedig egy 2107. Szóval dízel ügyben meglehetőst rutintalan voltam, vagyok. Vásárlás után megvolt az ilyenkor sztem kötelező alapszervíz (olaj, olajszűrő, légszűrő, fékbetétek). Nem volt semmi gond. Az autó rettenetesen megy és 7l/100km körül fogyaszt. Egészen őszig nem volt semmi gond. Ekkor elkezdett füstölni, fehéres, kékes olajfüst, nem feketés korom. Eleinte meglehetősen ritkán, majd egyre gyakrabban. Most ott tartok, hogy minden nap nyom egy-két komoly felhőt maga után. A reggeli beindításkor nyoma sincs a füstnek. Ha városban lassú a közlekedés (reggeli dugó), akkor előbb-utóbb elkezd füstölögni. Ha országúton megyek akkor nem nagyon szokott füstölögni. Igazából nekem úgy tűnt, 2000es fordulat felett nem igazán füstöl, inkább alatta. Holnap megyek vele az Autobinckbe (pestlőrinc) kivizsgálásra. Engem már mindenfélével rémisztgettek az ismerősök, de nekem a turbó hibája tűnik a legvalószínűbbnek. Volt valakinek hasonló tapasztalata?
Bár nem vagyok személyautóban dizeles (csak buszban, de az más tészta), de turbón kívül még a részecskeszűrő is lehet gyanús, azt ki kell égetni, erre van beépített program is, de annak végig kell futnia, ha előbb megállsz, akkor kezdi elölről. Erre is kitaláltak már olyat, hogy kiiktatják mind mechanikusan, mind elektronikusan is, hogy ne jelezzen állandóan hibát. A Lóerő újságban hirdetik is. Ha érdekel, adhatok elérhetőséget. Ismerek Lacetti dizeles taxist, akinek bevált ez a megoldás. Aki sokat megy, és főleg országúton, annak nem jön elő ez a hiba, de azoknak, akik a városban "tötymölögnek", és keveset mennek, azoknak annál inkább. Köszi a segítséget! Utánna járok ez ügyben is. Ma voltam vele az AutoBinck-nél, akik ugyan már nem hivatalos márkaszervíz, de korábban azok voltak, ráadásul a Hyundaiokba is szerelik ezeket a dízeleket. Nekem egy barátom ajánlotta a szervízt. Teljesen korrektek voltak. Megcsinálták motordiagnózist, és azt mondták, hogy szerintük nem megfelelő motorolaj okozza a füstölést alapvetően. Én 5W40-es Castrol-t tettem bele utoljára (rá volt írva, hogy dízel motorokhoz), csakhogy az valami a0 olaj volt és ebbe pedig c1-es kell! Az a0-ás felhígult és emiatt juthatott a turbóba. De ennyivel sajna még nincs vége, lóg a turbó tengelye (bármit is jelent ez). Dehogy ezt a rossz olaj okozta-e az passz. Minden esetre elvégezték az olajcserét (+olajszűrő,stb.), és felajánlották a turbó javítását (150e körüli összegért), ez utóbbi még hátra van (mondjuk remélem olcsóbban is meg lehet ezt úszni). Most figyelgetem, hogy füstöl-e és mennyire, fogy-e az olaj és keresek valakit aki olcsóbban megoldja a dolgot. Mondjuk az Autobinck-re szavam se lehet (mondjuk 6l olajat én azért 25000 alatt (kb egy tízessel) beszereztem volna és a többiből is lehetne faragni) még kaptam 10% kedvezményt is (pontosan nem tudom miért!)a végösszegből. Na akkor először egy nagyon fontos dolog: Nem C1 kell ezekbe, hanem C3-as!!!!!!! Minden DPF szűrősbe ilyen kell. Gyorsan nézz utána, hogy ha már dupla áron adták az olajat, legalább jót tettek-e bele! Egyébként a nem megfelelő olaj tényleg tud gondokat okozni az ilyen technikáknál. pontosan ami a lényeg 2 dolog:0W40 vagy 5W40 és C3 minősítés sokhelyen rakják az 5W30 at de NEM belevaló Turbód valszeg sax. Szerintem érdemesebb bontóban keresgélnél, mint újítani. Motorolajat azonnal cserélném, főleg ha Castrolt tettek bele. Ahogy dízeles kartársak írták csak full szintetikus és C3 legyen a motorolaj! Ha turbó gond van keress meg az elérhetőségen.(Tel alul.)Nem biztos hogy uj turbó kell,ha felújítódik az garis,a bontott felejtős.De újban is bő 150EFt-alt kijön. Sajnos az új turbo nem jön ki 150.000ft ból,a felújítottal is vigyázni kell sajnos elég széles a skála 3-6hónaposak felejtősek a bontottra nem mondanám egyértelműen ,hogy felejtsd el állapot döntő lehet Milyen tipusú turbó van rajta?-mert sehol nem találok erről infót. Mitsubishi
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #598 Dátum: 2012. Március 09. - 13:06:34 » |
|
Sziasztok! Először röviden magunkról. Tavaly vettem használtan -elvileg 120e km- egy 2007 decemberi 2.0D SW Elite-et. Előtte egy Panda volt (benzines), a legelső pedig egy 2107. Szóval dízel ügyben meglehetőst rutintalan voltam, vagyok. Vásárlás után megvolt az ilyenkor sztem kötelező alapszervíz (olaj, olajszűrő, légszűrő, fékbetétek). Nem volt semmi gond. Az autó rettenetesen megy és 7l/100km körül fogyaszt. Egészen őszig nem volt semmi gond. Ekkor elkezdett füstölni, fehéres, kékes olajfüst, nem feketés korom. Eleinte meglehetősen ritkán, majd egyre gyakrabban. Most ott tartok, hogy minden nap nyom egy-két komoly felhőt maga után. A reggeli beindításkor nyoma sincs a füstnek. Ha városban lassú a közlekedés (reggeli dugó), akkor előbb-utóbb elkezd füstölögni. Ha országúton megyek akkor nem nagyon szokott füstölögni. Igazából nekem úgy tűnt, 2000es fordulat felett nem igazán füstöl, inkább alatta. Holnap megyek vele az Autobinckbe (pestlőrinc) kivizsgálásra. Engem már mindenfélével rémisztgettek az ismerősök, de nekem a turbó hibája tűnik a legvalószínűbbnek. Volt valakinek hasonló tapasztalata?
Bár nem vagyok személyautóban dizeles (csak buszban, de az más tészta), de turbón kívül még a részecskeszűrő is lehet gyanús, azt ki kell égetni, erre van beépített program is, de annak végig kell futnia, ha előbb megállsz, akkor kezdi elölről. Erre is kitaláltak már olyat, hogy kiiktatják mind mechanikusan, mind elektronikusan is, hogy ne jelezzen állandóan hibát. A Lóerő újságban hirdetik is. Ha érdekel, adhatok elérhetőséget. Ismerek Lacetti dizeles taxist, akinek bevált ez a megoldás. Aki sokat megy, és főleg országúton, annak nem jön elő ez a hiba, de azoknak, akik a városban "tötymölögnek", és keveset mennek, azoknak annál inkább. Köszi a segítséget! Utánna járok ez ügyben is. Ma voltam vele az AutoBinck-nél, akik ugyan már nem hivatalos márkaszervíz, de korábban azok voltak, ráadásul a Hyundaiokba is szerelik ezeket a dízeleket. Nekem egy barátom ajánlotta a szervízt. Teljesen korrektek voltak. Megcsinálták motordiagnózist, és azt mondták, hogy szerintük nem megfelelő motorolaj okozza a füstölést alapvetően. Én 5W40-es Castrol-t tettem bele utoljára (rá volt írva, hogy dízel motorokhoz), csakhogy az valami a0 olaj volt és ebbe pedig c1-es kell! Az a0-ás felhígult és emiatt juthatott a turbóba. De ennyivel sajna még nincs vége, lóg a turbó tengelye (bármit is jelent ez). Dehogy ezt a rossz olaj okozta-e az passz. Minden esetre elvégezték az olajcserét (+olajszűrő,stb.), és felajánlották a turbó javítását (150e körüli összegért), ez utóbbi még hátra van (mondjuk remélem olcsóbban is meg lehet ezt úszni). Most figyelgetem, hogy füstöl-e és mennyire, fogy-e az olaj és keresek valakit aki olcsóbban megoldja a dolgot. Mondjuk az Autobinck-re szavam se lehet (mondjuk 6l olajat én azért 25000 alatt (kb egy tízessel) beszereztem volna és a többiből is lehetne faragni) még kaptam 10% kedvezményt is (pontosan nem tudom miért!)a végösszegből. Na akkor először egy nagyon fontos dolog: Nem C1 kell ezekbe, hanem C3-as!!!!!!! Minden DPF szűrősbe ilyen kell. Gyorsan nézz utána, hogy ha már dupla áron adták az olajat, legalább jót tettek-e bele! Egyébként a nem megfelelő olaj tényleg tud gondokat okozni az ilyen technikáknál. pontosan ami a lényeg 2 dolog:0W40 vagy 5W40 és C3 minősítés sokhelyen rakják az 5W30 at de NEM belevaló Turbód valszeg sax. Szerintem érdemesebb bontóban keresgélnél, mint újítani. Motorolajat azonnal cserélném, főleg ha Castrolt tettek bele. Ahogy dízeles kartársak írták csak full szintetikus és C3 legyen a motorolaj! Ha turbó gond van keress meg az elérhetőségen.(Tel alul.)Nem biztos hogy uj turbó kell,ha felújítódik az garis,a bontott felejtős.De újban is bő 150EFt-alt kijön. Sajnos az új turbo nem jön ki 150.000ft ból,a felújítottal is vigyázni kell sajnos elég széles a skála 3-6hónaposak felejtősek a bontottra nem mondanám egyértelműen ,hogy felejtsd el állapot döntő lehet Milyen tipusú turbó van rajta?-mert sehol nem találok erről infót. Mitsubishi És mivel kompatibilis mondjuk egy geósal?Garett,kkk-ban.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #599 Dátum: 2012. Március 09. - 13:09:23 » |
|
Sziasztok! Először röviden magunkról. Tavaly vettem használtan -elvileg 120e km- egy 2007 decemberi 2.0D SW Elite-et. Előtte egy Panda volt (benzines), a legelső pedig egy 2107. Szóval dízel ügyben meglehetőst rutintalan voltam, vagyok. Vásárlás után megvolt az ilyenkor sztem kötelező alapszervíz (olaj, olajszűrő, légszűrő, fékbetétek). Nem volt semmi gond. Az autó rettenetesen megy és 7l/100km körül fogyaszt. Egészen őszig nem volt semmi gond. Ekkor elkezdett füstölni, fehéres, kékes olajfüst, nem feketés korom. Eleinte meglehetősen ritkán, majd egyre gyakrabban. Most ott tartok, hogy minden nap nyom egy-két komoly felhőt maga után. A reggeli beindításkor nyoma sincs a füstnek. Ha városban lassú a közlekedés (reggeli dugó), akkor előbb-utóbb elkezd füstölögni. Ha országúton megyek akkor nem nagyon szokott füstölögni. Igazából nekem úgy tűnt, 2000es fordulat felett nem igazán füstöl, inkább alatta. Holnap megyek vele az Autobinckbe (pestlőrinc) kivizsgálásra. Engem már mindenfélével rémisztgettek az ismerősök, de nekem a turbó hibája tűnik a legvalószínűbbnek. Volt valakinek hasonló tapasztalata?
Bár nem vagyok személyautóban dizeles (csak buszban, de az más tészta), de turbón kívül még a részecskeszűrő is lehet gyanús, azt ki kell égetni, erre van beépített program is, de annak végig kell futnia, ha előbb megállsz, akkor kezdi elölről. Erre is kitaláltak már olyat, hogy kiiktatják mind mechanikusan, mind elektronikusan is, hogy ne jelezzen állandóan hibát. A Lóerő újságban hirdetik is. Ha érdekel, adhatok elérhetőséget. Ismerek Lacetti dizeles taxist, akinek bevált ez a megoldás. Aki sokat megy, és főleg országúton, annak nem jön elő ez a hiba, de azoknak, akik a városban "tötymölögnek", és keveset mennek, azoknak annál inkább. Köszi a segítséget! Utánna járok ez ügyben is. Ma voltam vele az AutoBinck-nél, akik ugyan már nem hivatalos márkaszervíz, de korábban azok voltak, ráadásul a Hyundaiokba is szerelik ezeket a dízeleket. Nekem egy barátom ajánlotta a szervízt. Teljesen korrektek voltak. Megcsinálták motordiagnózist, és azt mondták, hogy szerintük nem megfelelő motorolaj okozza a füstölést alapvetően. Én 5W40-es Castrol-t tettem bele utoljára (rá volt írva, hogy dízel motorokhoz), csakhogy az valami a0 olaj volt és ebbe pedig c1-es kell! Az a0-ás felhígult és emiatt juthatott a turbóba. De ennyivel sajna még nincs vége, lóg a turbó tengelye (bármit is jelent ez). Dehogy ezt a rossz olaj okozta-e az passz. Minden esetre elvégezték az olajcserét (+olajszűrő,stb.), és felajánlották a turbó javítását (150e körüli összegért), ez utóbbi még hátra van (mondjuk remélem olcsóbban is meg lehet ezt úszni). Most figyelgetem, hogy füstöl-e és mennyire, fogy-e az olaj és keresek valakit aki olcsóbban megoldja a dolgot. Mondjuk az Autobinck-re szavam se lehet (mondjuk 6l olajat én azért 25000 alatt (kb egy tízessel) beszereztem volna és a többiből is lehetne faragni) még kaptam 10% kedvezményt is (pontosan nem tudom miért!)a végösszegből. Na akkor először egy nagyon fontos dolog: Nem C1 kell ezekbe, hanem C3-as!!!!!!! Minden DPF szűrősbe ilyen kell. Gyorsan nézz utána, hogy ha már dupla áron adták az olajat, legalább jót tettek-e bele! Egyébként a nem megfelelő olaj tényleg tud gondokat okozni az ilyen technikáknál. pontosan ami a lényeg 2 dolog:0W40 vagy 5W40 és C3 minősítés sokhelyen rakják az 5W30 at de NEM belevaló Turbód valszeg sax. Szerintem érdemesebb bontóban keresgélnél, mint újítani. Motorolajat azonnal cserélném, főleg ha Castrolt tettek bele. Ahogy dízeles kartársak írták csak full szintetikus és C3 legyen a motorolaj! Ha turbó gond van keress meg az elérhetőségen.(Tel alul.)Nem biztos hogy uj turbó kell,ha felújítódik az garis,a bontott felejtős.De újban is bő 150EFt-alt kijön. Sajnos az új turbo nem jön ki 150.000ft ból,a felújítottal is vigyázni kell sajnos elég széles a skála 3-6hónaposak felejtősek a bontottra nem mondanám egyértelműen ,hogy felejtsd el állapot döntő lehet Milyen tipusú turbó van rajta?-mert sehol nem találok erről infót. Mitsubishi És mivel kompatibilis mondjuk egy geósal?Garett,kkk-ban. ez a csavar semmivel vagy faragás kérdése akkor mindennel
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
|