Dzsoti
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 14
|
|
« Hozzászólás #510 Dátum: 2011. Május 16. - 09:45:14 » |
|
Üdv! Nemrég vásároltunk egy Lacettit (1,6 16V Elite HB), ahogy olvasgatom elég sok típushiba nálunk is előjött. Check engine lámpa hol világít hol nem, kormány nyikorog, de a legzavaróbb a gázpedál. Elég lassan reagál, főleg gázelvételkor, olyan mintha ragadna a pedál. Mi lehet a probléma és van-e rá valami egyszerű megoldás?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #511 Dátum: 2011. Május 16. - 09:55:04 » |
|
Üdv! Nemrég vásároltunk egy Lacettit (1,6 16V Elite HB), ahogy olvasgatom elég sok típushiba nálunk is előjött. Check engine lámpa hol világít hol nem, kormány nyikorog, de a legzavaróbb a gázpedál. Elég lassan reagál, főleg gázelvételkor, olyan mintha ragadna a pedál. Mi lehet a probléma és van-e rá valami egyszerű megoldás?
Üdv közöttünk! A chek lámpát ki kellene olvastatni, hogy mi a hibakód és utánna esetleg meg lehet szüntetni a hibát. A gázpedálnál pedig elöször egy fojtószelepház takarítás ajánlott, mert elég sok korom rakódik le benne és az okozhatja az általad leírtakat.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Dzsoti
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 14
|
|
« Hozzászólás #512 Dátum: 2011. Május 16. - 10:24:11 » |
|
Üdv! Nemrég vásároltunk egy Lacettit (1,6 16V Elite HB), ahogy olvasgatom elég sok típushiba nálunk is előjött. Check engine lámpa hol világít hol nem, kormány nyikorog, de a legzavaróbb a gázpedál. Elég lassan reagál, főleg gázelvételkor, olyan mintha ragadna a pedál. Mi lehet a probléma és van-e rá valami egyszerű megoldás?
Üdv közöttünk! A chek lámpát ki kellene olvastatni, hogy mi a hibakód és utánna esetleg meg lehet szüntetni a hibát. A gázpedálnál pedig elöször egy fojtószelepház takarítás ajánlott, mert elég sok korom rakódik le benne és az okozhatja az általad leírtakat. A hibakód olvasás megvolt, "alacsony hőmérséklet a lambdaszondánál". Az az érdekes, hogy hol világít hol nem, mindegy ezzel még várok kicsit. A fojtószelepház takarításról találok valahol leírást, esetleg fotókat? Házilag el lehet végezni? Másik autómnál csináltam már ilyet és szerviz lett a vége. Köszi! Üdv, Dzsoti
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #513 Dátum: 2011. Május 16. - 10:45:53 » |
|
Üdv! Nemrég vásároltunk egy Lacettit (1,6 16V Elite HB), ahogy olvasgatom elég sok típushiba nálunk is előjött. Check engine lámpa hol világít hol nem, kormány nyikorog, de a legzavaróbb a gázpedál. Elég lassan reagál, főleg gázelvételkor, olyan mintha ragadna a pedál. Mi lehet a probléma és van-e rá valami egyszerű megoldás?
Üdv közöttünk! A chek lámpát ki kellene olvastatni, hogy mi a hibakód és utánna esetleg meg lehet szüntetni a hibát. A gázpedálnál pedig elöször egy fojtószelepház takarítás ajánlott, mert elég sok korom rakódik le benne és az okozhatja az általad leírtakat. A hibakód olvasás megvolt, "alacsony hőmérséklet a lambdaszondánál". Az az érdekes, hogy hol világít hol nem, mindegy ezzel még várok kicsit. A fojtószelepház takarításról találok valahol leírást, esetleg fotókat? Házilag el lehet végezni? Másik autómnál csináltam már ilyet és szerviz lett a vége. Köszi! Üdv, Dzsoti Felnyítod a motorháztetőt, balra meglátod a légszűrőházat. Abból megy egy vastag gumi gégecső a fojtoszelepházhoz, ott a bilincset leveszed, ha benézel "jó" esetben fekete korom lerakodást látsz. A fojtószelepházat négy csavar tartja azokat kicsavarod (az egyikhez kicsit nehéz hozzáférni) a gázbowdent kiakasztod a kerékből, a két kis vízcsövet leveszed, (egy kis víz kijöhet ne forró motornál csináld ha lehet) és egy elektromos csatit lehúzod és leveszed a fojtószelepházat. Ha a kezedben van a ház akkor, a gázbowden kerékkel kinyitod a pillangószelepet és egy kis fadarabbal kiékeled, hogy jól át tud tisztítani. A lerakodott kormot szépen ovatosan kikaparod mindenhonnan és adsz neki bőven féktisztítóval is, rongyal kitörlöd, ha szép tiszta mindenhol akkor mehet vissza az egész. Én így csináltam.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #514 Dátum: 2011. Május 16. - 10:50:06 » |
|
Ja és pucolás után valószínüleg nem lessz jó az alpjáratod, de ne aggódj nekem egy fél nap alatt ujra megtanulta használat közben, de a weblapon megtalálod az alapjárati tanítást, ha nem állna helyre.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #515 Dátum: 2011. Május 16. - 11:14:21 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #516 Dátum: 2011. Május 16. - 11:27:36 » |
|
Ez is egy megoldás. Kérdés, hogy a pillangószelepen túlról is leviszi-e az odaégett kormot, meg ez a dzsuva ami lejön jót tesz e a motornak. De ezért írtam,hogy én így csináltam.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #517 Dátum: 2011. Május 16. - 15:10:35 » |
|
Ez is egy megoldás. Kérdés, hogy a pillangószelepen túlról is leviszi-e az odaégett kormot, meg ez a dzsuva ami lejön jót tesz e a motornak. De ezért írtam,hogy én így csináltam. Biztos hatásos, ahogy te csináltad, csak így egyszerűbb. A videón Cápa autója látható, amin Kripic kitisztítja a fojtószelepet. A dzsuva lejön a szelep utáni részről is, és elég a motorban. Kárt nem tesz, Cápa autója azóta is működik. kop-kop-kop A szervizekben is így csinálják. Direkt erre a célra készült a spray. A nevét nem tudom, nem emlékszem. Megtaláltam. http://www.bgtech.hu/bg2.htmlAir Intake System Cleaner szívórendszer és EGR szeleptisztító spray. cikkszám:406
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. Május 16. - 15:27:35 írta Jani »
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #518 Dátum: 2011. Május 16. - 15:33:52 » |
|
Igen közben én is néztem. Na nekem ilyenem nem volt. http://www.bgtech.hu/bg3.html
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Dzsoti
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 14
|
|
« Hozzászólás #519 Dátum: 2011. Május 16. - 15:43:42 » |
|
Ez is egy megoldás. Kérdés, hogy a pillangószelepen túlról is leviszi-e az odaégett kormot, meg ez a dzsuva ami lejön jót tesz e a motornak. De ezért írtam,hogy én így csináltam. Biztos hatásos, ahogy te csináltad, csak így egyszerűbb. A videón Cápa autója látható, amin Kripic kitisztítja a fojtószelepet. A dzsuva lejön a szelep utáni részről is, és elég a motorban. Kárt nem tesz, Cápa autója azóta is működik. kop-kop-kop A szervizekben is így csinálják. Direkt erre a célra készült a spray. A nevét nem tudom, nem emlékszem. Megtaláltam. http://www.bgtech.hu/bg2.htmlAir Intake System Cleaner szívórendszer és EGR szeleptisztító spray. cikkszám:406 Köszi a segítséget, kerítek egy ilyen sprayt és kipróbálom. Szimpatikusabb, mint szétszedni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
marci53
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
|
|
« Hozzászólás #520 Dátum: 2011. Május 16. - 22:10:39 » |
|
Márkatársak, azt kérdezném!
Kérdezném, hogy tudja e valaki a benzin szivattyú alján lévő szűrő leszerelésének mi a módja? Sajnos ki kellett szednem a szivattyúházat, mert leállt, meg sem mozdult, nem szállított. Azután bontás és pucolás, valamint a szivattyú balra-jobbra próba forgatására beindult. Két három pólusfordításra egyre szebben dolgozott. Csak a szívó kosarat nem tudtam leszedni. Külső mosására és a levegő lefúvásra is sokat tisztult. Úgy gondolom, azért a belső pucolás lenne mégis a legjobb. -lacetti,1.4- Előre is köszi a segítséget. Marci53
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #521 Dátum: 2011. Május 16. - 22:24:40 » |
|
Márkatársak, azt kérdezném!
Kérdezném, hogy tudja e valaki a benzin szivattyú alján lévő szűrő leszerelésének mi a módja? Sajnos ki kellett szednem a szivattyúházat, mert leállt, meg sem mozdult, nem szállított. Azután bontás és pucolás, valamint a szivattyú balra-jobbra próba forgatására beindult. Két három pólusfordításra egyre szebben dolgozott. Csak a szívó kosarat nem tudtam leszedni. Külső mosására és a levegő lefúvásra is sokat tisztult. Úgy gondolom, azért a belső pucolás lenne mégis a legjobb. -lacetti,1.4- Előre is köszi a segítséget. Marci53
Szia! Tartok tőle, hogy monoblokk, nem bontható. Nem biztos, de mintha lett volna már erről itt szó.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
baroti
|
|
« Hozzászólás #522 Dátum: 2011. Május 17. - 06:23:54 » |
|
Márkatársak, azt kérdezném!
Kérdezném, hogy tudja e valaki a benzin szivattyú alján lévő szűrő leszerelésének mi a módja? Sajnos ki kellett szednem a szivattyúházat, mert leállt, meg sem mozdult, nem szállított. Azután bontás és pucolás, valamint a szivattyú balra-jobbra próba forgatására beindult. Két három pólusfordításra egyre szebben dolgozott. Csak a szívó kosarat nem tudtam leszedni. Külső mosására és a levegő lefúvásra is sokat tisztult. Úgy gondolom, azért a belső pucolás lenne mégis a legjobb. -lacetti,1.4- Előre is köszi a segítséget. Marci53
Itt vannak kepek rola http://www.lacettiklub.hu/component/option,com_rsgallery2/Itemid,47/catid,4/
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
marci53
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
|
|
« Hozzászólás #523 Dátum: 2011. Május 17. - 20:31:30 » |
|
Köszönöm a kép-segítséget! Sikerült szétszedni. Sőt, a szivattyút is teljesen kibontottuk. Utánna: a kollektort, szénkefét stb.-t takarítani, összecsiszolni, helyrehúzni, visszaperemezni. Majd: szerelés sorrendbe .. és működik! Picit hangosabbnak találom, de remélem ha bekopik a szénkefe,csendesedni fog. Üdv mindenkinek, sziasztok!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Dzsoti
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 14
|
|
« Hozzászólás #524 Dátum: 2011. Augusztus 03. - 12:35:27 » |
|
Olyan kérdésem lenne, hogy kinek mennyit fogyaszt egy 1,6 HB? Nekem városban klímával vagy anélkül 10l körül csipeget, autópályán 8l jött ki. Nem vagyok száguldozós, de szeretek haladni a forgalommal. Kicsit soknak érzem ezeket a fogyasztásokat. A Lacetti előtt egy 1,6 Toledom volt, ami városban klímával max 8,5l-t, autópályán klímával 7l-t kért. A két autót ugyanolyan stílusban vezetem, tehát ebből nem adódhat az eltérés.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|