Stocz
|
|
« Hozzászólás #345 Dátum: 2010. Május 21. - 12:27:27 » |
|
Stocz! Esetleg csatlakozol hozzánk Te is?
Hát a holnap már több nappal elmúlt.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #346 Dátum: 2010. Május 21. - 12:32:38 » |
|
No, voltunk Gidyvel és Janival Rudinál és Nándibácsi meggyógyította az autómat. Feszítőgörgő csere, ... A vezérlésnél az volt a furi hang és hiba okozója, hogy az egyik feszítőgörgőből egy kis öntvénydarab le volt törve, így nem mozgott a feszítő, folyamatosan feszített. Most hogy ez anyaghiba, avagy esetleg emberi mulasztás, vagy szakértelem hiánya, tök mindegy, lényeg, hogy időben ki lett javítva és nem kozott nagy galibát.
Az enyémnél biztosan más adta a hangot. Mivel volt benne több feszítő is, nem is voltak sérültek ez ugye nem lehet. A hang és megjelenésének jellege meg ugyan az. Így hirtelenjében meg az sem áll össze, hogy a sérült feszítő miatt miért csak melegen lesz hangja? Szíjat is cseréltek esetleg rajta? Jelig feszítette?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
akidobos
|
|
« Hozzászólás #347 Dátum: 2010. Május 21. - 18:34:28 » |
|
Így hirtelenjében meg az sem áll össze, hogy a sérült feszítő miatt miért csak melegen lesz hangja?
Ezen én is gondolkodtam. Arra gondoltam, hogy azért, mert amíg hideg, addig feszes a szíj is, majd melegen lazul, így mivel nem feszít a görgő, lazább lesz és így jön a hang. De nem tudom.. Amúgy volt hidegen indításkor kb. egy másodpercig gyenge kelepelő hang, ami most már nincs.Most egyformán szép hang van indításkor, akár hideg, akár meleg. Ha Nándibára gondolsz, nem, ő csak a feszítőt cserélte. Előtte voltak szíj cserék ( komplett vezérlés, ugye ), majd eztán jöttek a hangok.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csavardi
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 34
|
|
« Hozzászólás #348 Dátum: 2010. Június 02. - 20:45:07 » |
|
még valami. olajnyomás-lámpa alapjáraton (meleg motornál) világít, fordulatszám emelésre elalszik. valószínűleg csak gomba. volt már valakinek ilyen esete? MIKOR, HA NEM SZOMBAT DÉLUTÁN? Írtam már, hogy az olajgomba is gyenge pontja a gépnek. Mondjuk az enyém amikor tönkre ment az fordulaton is pislákolt/villogott ha jól emlékszem. Meg folyt is. Olajszűrő rendben van? Nincs eltömődve? Olajcsere mikor volt? Az olajgomba volt, de a végén annyira szórta az olajat, hogy nem mertem menni vele, be kellett húzni a szervízbe. (Aláfeküdni sem volt kedvem a szakadó esőben, meg a csöpögő olajban. Olajcsere nem sokkal előtte volt, GM 5W-30-ról átálltam Castrol Magnatec 5W-40-re, de nem hiszem, hogy köze lenne a dologhoz.)
|
|
|
Naplózva
|
170000miles
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #349 Dátum: 2010. Június 04. - 19:03:38 » |
|
még valami. olajnyomás-lámpa alapjáraton (meleg motornál) világít, fordulatszám emelésre elalszik. valószínűleg csak gomba. volt már valakinek ilyen esete? MIKOR, HA NEM SZOMBAT DÉLUTÁN? Írtam már, hogy az olajgomba is gyenge pontja a gépnek. Mondjuk az enyém amikor tönkre ment az fordulaton is pislákolt/villogott ha jól emlékszem. Meg folyt is. Olajszűrő rendben van? Nincs eltömődve? Olajcsere mikor volt? Az olajgomba volt, de a végén annyira szórta az olajat, hogy nem mertem menni vele, be kellett húzni a szervízbe. (Aláfeküdni sem volt kedvem a szakadó esőben, meg a csöpögő olajban. Olajcsere nem sokkal előtte volt, GM 5W-30-ról átálltam Castrol Magnatec 5W-40-re, de nem hiszem, hogy köze lenne a dologhoz.) Én se mertem menni vele amikor ilyet csinált. Trélereztünk egyet. (akkor nem mosolyogtam )
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Vöri
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 21
|
|
« Hozzászólás #350 Dátum: 2010. Június 10. - 20:48:25 » |
|
Sziasztok Srácok! Már jó ideje olvasom a fórumot, sok segítséget kaptam Tőletek eddig is. Viszont most van először problémám az autómmal, és mindjárt olyan, ami nem egyértelmű. Ebben kérem a segítségeteket. 1,6-os lacettim van, egy évesen vettem. A színén (piros) kívűl meg vagyok vele elégedve. 70 ezret tettem bele 4 év alatt. Egy hónapja jelentkezett először az alábbi hiba: hirtelen elerőtlenedett a kocsi, mintha kihagyott volna vmelyik henger, a sárga lámpa világított. Elégtelen égést írt ki vmelyik hengerben. Ekkor már fél éve bioetanollal jártam, tehát kokszosodás szóba sem jöhet.Ez a hiba pár naponta visszajött. Gyertyákat, üzemanyagszűrőt cseréltem, EGR szelepet szétszedtem, megtisztítottam (bár tökéletesen tiszta volt)-ki is próbáltam. A hiba ismét jelentkezett. A motor járása nem tökéletes alapjáraton. Pipákat egyenként lehúztam, mindegyik henger dolgozott. Három hétig nem jelentkezett a hiba. Most viszont bekeményített. Alapjáraton néztem, a második és harmadik henger nem dolgozik. KÉT hengeres lett a kocsim. Sosem akartam trabit (na jó nagyon régen, de nem lett, viszont a bátyámnak kisfityó). Trafóra gondoltam, de volt szikra mindkettő hengerben. Gyertya csere a két működő és sztrájkoló között - semmi eredmény. Gyertya száraznak tűnt. Tehát üzemanyag befecskendezési probléma. Na ebben szeretném a segítségeteket kérni, találkozott-e már valaki hasonló hibával, szimplán dugulás v. milyen hibák okozhatják, mik a jellemzők. A segítséget előre is megköszönöm: Vöri
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #351 Dátum: 2010. Június 11. - 10:21:42 » |
|
Sziasztok Srácok! Már jó ideje olvasom a fórumot, sok segítséget kaptam Tőletek eddig is. Viszont most van először problémám az autómmal, és mindjárt olyan, ami nem egyértelmű. Ebben kérem a segítségeteket. 1,6-os lacettim van, egy évesen vettem. A színén (piros) kívűl meg vagyok vele elégedve. 70 ezret tettem bele 4 év alatt. Egy hónapja jelentkezett először az alábbi hiba: hirtelen elerőtlenedett a kocsi, mintha kihagyott volna vmelyik henger, a sárga lámpa világított. Elégtelen égést írt ki vmelyik hengerben. Ekkor már fél éve bioetanollal jártam, tehát kokszosodás szóba sem jöhet.Ez a hiba pár naponta visszajött. Gyertyákat, üzemanyagszűrőt cseréltem, EGR szelepet szétszedtem, megtisztítottam (bár tökéletesen tiszta volt)-ki is próbáltam. A hiba ismét jelentkezett. A motor járása nem tökéletes alapjáraton. Pipákat egyenként lehúztam, mindegyik henger dolgozott. Három hétig nem jelentkezett a hiba. Most viszont bekeményített. Alapjáraton néztem, a második és harmadik henger nem dolgozik. KÉT hengeres lett a kocsim. Sosem akartam trabit (na jó nagyon régen, de nem lett, viszont a bátyámnak kisfityó). Trafóra gondoltam, de volt szikra mindkettő hengerben. Gyertya csere a két működő és sztrájkoló között - semmi eredmény. Gyertya száraznak tűnt. Tehát üzemanyag befecskendezési probléma. Na ebben szeretném a segítségeteket kérni, találkozott-e már valaki hasonló hibával, szimplán dugulás v. milyen hibák okozhatják, mik a jellemzők. A segítséget előre is megköszönöm: Vöri
Nem akarok falra gonosz dolgokat festegeni, de szerintem te ezt a topikot akarod átolvasni: http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=233.0
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Vöri
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 21
|
|
« Hozzászólás #352 Dátum: 2010. Június 11. - 12:32:25 » |
|
Már olvastam a szelepcserés topikot.Köszönöm a lehetőséget, de mivel bioetanollal jártam nem tartom valószínűnek a szeleplerakódást, ráadásul egyszerre két hengerben jelentkezett volna. + még anyagilag sem örülnék a lehetőségnek. Megpróbálkozom még a spray tisztítással.
Köszönöm a választ: Vöri
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #353 Dátum: 2010. Június 11. - 14:23:44 » |
|
Már olvastam a szelepcserés topikot.Köszönöm a lehetőséget, de mivel bioetanollal jártam nem tartom valószínűnek a szeleplerakódást, ráadásul egyszerre két hengerben jelentkezett volna. + még anyagilag sem örülnék a lehetőségnek. Megpróbálkozom még a spray tisztítással.
Köszönöm a választ: Vöri
Én csak-csak szétszedném /szétszedetném azt a befecskendezőkét (ahogy te magad is mondtad, hogy ott sejted a bajt). Lehet, hogy valami dugulás a tiszta etanol okán (nem a tankból, mert ugye azt elvileg megfogná az üaszűrő), hanem mondjuk közvetlenül a fúvókáknál "oldódott" le valami... Ki tudja... , lehet, hogy mégiscsak van némi igazság abban, hogy azért ezeket a gépezeteket (még) nem a tiszta páleszre tervezték...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #354 Dátum: 2010. Június 11. - 14:45:47 » |
|
Már olvastam a szelepcserés topikot.Köszönöm a lehetőséget, de mivel bioetanollal jártam nem tartom valószínűnek a szeleplerakódást, ráadásul egyszerre két hengerben jelentkezett volna. + még anyagilag sem örülnék a lehetőségnek. Megpróbálkozom még a spray tisztítással.
Köszönöm a választ: Vöri
Én csak-csak szétszedném /szétszedetném azt a befecskendezőkét (ahogy te magad is mondtad, hogy ott sejted a bajt). Lehet, hogy valami dugulás a tiszta etanol okán (nem a tankból, mert ugye azt elvileg megfogná az üaszűrő), hanem mondjuk közvetlenül a fúvókáknál "oldódott" le valami... Ki tudja... , lehet, hogy mégiscsak van némi igazság abban, hogy azért ezeket a gépezeteket (még) nem a tiszta páleszre tervezték... Krip, azért ennek sem túl nagy az esélye egyszerre 2 hengernél is! Az E85 mondjuk tényleg jó eséllyel csökkenti a kipu-szeleplerakódást.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #355 Dátum: 2010. Június 11. - 15:12:20 » |
|
Már olvastam a szelepcserés topikot.Köszönöm a lehetőséget, de mivel bioetanollal jártam nem tartom valószínűnek a szeleplerakódást, ráadásul egyszerre két hengerben jelentkezett volna. + még anyagilag sem örülnék a lehetőségnek. Megpróbálkozom még a spray tisztítással.
Köszönöm a választ: Vöri
Én csak-csak szétszedném /szétszedetném azt a befecskendezőkét (ahogy te magad is mondtad, hogy ott sejted a bajt). Lehet, hogy valami dugulás a tiszta etanol okán (nem a tankból, mert ugye azt elvileg megfogná az üaszűrő), hanem mondjuk közvetlenül a fúvókáknál "oldódott" le valami... Ki tudja... , lehet, hogy mégiscsak van némi igazság abban, hogy azért ezeket a gépezeteket (még) nem a tiszta páleszre tervezték... Krip, azért ennek sem túl nagy az esélye egyszerre 2 hengernél is! Az E85 mondjuk tényleg jó eséllyel csökkenti a kipu-szeleplerakódást. Nekem gyanús a trafó. Pont a 2-3 van egyben. Cseréld meg a két trafót, már ha lehetséges. Ha utána az 1-4 nem megy, akkor meg van a hiba.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #356 Dátum: 2010. Június 11. - 18:04:29 » |
|
Már olvastam a szelepcserés topikot.Köszönöm a lehetőséget, de mivel bioetanollal jártam nem tartom valószínűnek a szeleplerakódást, ráadásul egyszerre két hengerben jelentkezett volna. + még anyagilag sem örülnék a lehetőségnek. Megpróbálkozom még a spray tisztítással.
Köszönöm a választ: Vöri
Én csak-csak szétszedném /szétszedetném azt a befecskendezőkét (ahogy te magad is mondtad, hogy ott sejted a bajt). Lehet, hogy valami dugulás a tiszta etanol okán (nem a tankból, mert ugye azt elvileg megfogná az üaszűrő), hanem mondjuk közvetlenül a fúvókáknál "oldódott" le valami... Ki tudja... , lehet, hogy mégiscsak van némi igazság abban, hogy azért ezeket a gépezeteket (még) nem a tiszta páleszre tervezték... Krip, azért ennek sem túl nagy az esélye egyszerre 2 hengernél is! Az E85 mondjuk tényleg jó eséllyel csökkenti a kipu-szeleplerakódást. Nekem gyanús a trafó. Pont a 2-3 van egyben. Cseréld meg a két trafót, már ha lehetséges. Ha utána az 1-4 nem megy, akkor meg van a hiba. Nekem is az elsőrendű gyanúsítottam a 2-3-s trafója.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Vöri
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 21
|
|
« Hozzászólás #357 Dátum: 2010. Június 11. - 19:35:52 » |
|
Köszönöm a tanácsokat, a trafóra (2-3 hengerpár miatt) gondoltam én is , de ennek ellentmond, hogy a pipát lehúzva ekég komoly szikra volt mindkettőnél. Ettől függetlenül megpróbálom a trafócserét, elég egyszerűnek tűnik. De dugulásra gyanakszom most inkább. Ha valami kiderül, természetesen leírom, addig is köszi az ötleteket.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #358 Dátum: 2010. Június 11. - 20:14:58 » |
|
Köszönöm a tanácsokat, a trafóra (2-3 hengerpár miatt) gondoltam én is , de ennek ellentmond, hogy a pipát lehúzva ekég komoly szikra volt mindkettőnél. Ettől függetlenül megpróbálom a trafócserét, elég egyszerűnek tűnik. De dugulásra gyanakszom most inkább. Ha valami kiderül, természetesen leírom, addig is köszi az ötleteket. Az egy dolog ha kivéve a gyertya ad szikrát!nyomás alatt nem biztos hogy leadja.Mondjuk 2 trafó is gyanus hogy egyszerre kimegy.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #359 Dátum: 2010. Június 12. - 07:03:42 » |
|
Köszönöm a tanácsokat, a trafóra (2-3 hengerpár miatt) gondoltam én is , de ennek ellentmond, hogy a pipát lehúzva ekég komoly szikra volt mindkettőnél. Ettől függetlenül megpróbálom a trafócserét, elég egyszerűnek tűnik. De dugulásra gyanakszom most inkább. Ha valami kiderül, természetesen leírom, addig is köszi az ötleteket. Az egy dolog ha kivéve a gyertya ad szikrát!nyomás alatt nem biztos hogy leadja.Mondjuk 2 trafó is gyanus hogy egyszerre kimegy. az igazából 1 trafó. Párosával vannak.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|