Lacetti klub fórum
2025. Január 15. - 17:45:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 99   Le
 
Szerző Téma: Egyéb motorproblémák  (Megtekintve 382797 alkalommal)
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #285 Dátum: 2010. Május 07. - 21:10:05 »

Rendszeresen előjön a kérdés, hogy vezérlés cserénél kell-e vízpumpát is cserélni.
Beigazolódni látszik az elvem: ami nem rossz azt ne piszkáljuk.
Az első vízpumpa 140.000 Km. után lett kiszedve a gépből. Na nem mintha baja lett volna, csak ugye "illik".
1-2 napja nem tetszik a motor hangja. Ma megnéztem/hallgattam. Nagyon úgy néz ki, hogy az "új" vízpumpa csapágya (40.000 körül van benne). Persze Péntek délután. Szerelő nincs, alkatrész nincs, meló sem lesz (meg pénz). Nem kockáztatom meg.

Szuper.
Még szerencse, hogy holnap délelőtt nyitva vannak a Müllerék. Majd telefon, és ha van nekik (remélem) akkor csere az utcán. Vidám lesz. Vezérlés szét-össze, műhely nélkül. Ha szerencsém lesz, akkor csak egy műszak marad ki.
Ha nem, akkor lesz egy szétbontott autóm.  Mosolyog


Ha nem kapsz holnap akkor szólj nekem van készleten jani vagy krisz fel tudja vinni
Naplózva

70/4334431
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #286 Dátum: 2010. Május 07. - 22:21:49 »

Rendszeresen előjön a kérdés, hogy vezérlés cserénél kell-e vízpumpát is cserélni.
Beigazolódni látszik az elvem: ami nem rossz azt ne piszkáljuk.
Az első vízpumpa 140.000 Km. után lett kiszedve a gépből. Na nem mintha baja lett volna, csak ugye "illik".
1-2 napja nem tetszik a motor hangja. Ma megnéztem/hallgattam. Nagyon úgy néz ki, hogy az "új" vízpumpa csapágya (40.000 körül van benne). Persze Péntek délután. Szerelő nincs, alkatrész nincs, meló sem lesz (meg pénz). Nem kockáztatom meg.

Szuper.
Még szerencse, hogy holnap délelőtt nyitva vannak a Müllerék. Majd telefon, és ha van nekik (remélem) akkor csere az utcán. Vidám lesz. Vezérlés szét-össze, műhely nélkül. Ha szerencsém lesz, akkor csak egy műszak marad ki.
Ha nem, akkor lesz egy szétbontott autóm.  Mosolyog


Ha nem kapsz holnap akkor szólj nekem van készleten jani vagy krisz fel tudja vinni
felhozom ha kell természetes.
Naplózva

06 70/22 11 222
fidó
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20



« Hozzászólás #287 Dátum: 2010. Május 12. - 18:05:22 »

Sziasztok!
nem tudom járt e már ugy valaki,hogy teker az önindító de az autó nem indul el!
semmi hibát nem észlelek,
15-20 perces várakozás után elindul, mintha semmi nem történt volna.
adjatok rá tippet ,mitöl lehet ez?

Naplózva
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #288 Dátum: 2010. Május 13. - 09:14:52 »

Sziasztok!
nem tudom járt e már ugy valaki,hogy teker az önindító de az autó nem indul el!
semmi hibát nem észlelek,
15-20 perces várakozás után elindul, mintha semmi nem történt volna.
adjatok rá tippet ,mitöl lehet ez?


Gyujtás ráadásánál megvárod a kis bugó hangot amig elhalgat,és ugy inditasz vagy nem figyeled?(el. ac pumpa)Nekem sem indul ha ezt nem várom meg akármeddig tekertetthetem akkor sem.
Naplózva

06 70/22 11 222
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #289 Dátum: 2010. Május 13. - 11:31:10 »

szerintem, a második variáció valószínűbb, meg az is lehet hogy kezdi szokni a lábam ezt az autót, a kocsimat ma már nem nézem meg, inkább írok egy alváz számot: kl1nf356j8k797467
előre is kösz.
Nem tudom megmondani. Valami gond van a programmal, makacskodik.
Marad a vizuális felderítés. Kacsint
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #290 Dátum: 2010. Május 13. - 11:52:36 »

Először is köszönöm mindenkinek a felajánlott segítségeket.
Nem voltam gépnél, ezért nem tudtam válaszolni.

A sztori:
Szombaton kaptam mindent a Müller autóban (komplett vezérlés szett+vízpumpa). Nagyon kedvesek voltak, még egy kis extra árengedmény is lett a dolgon. Otthon félig sikerült szétborítani  vezérlést. Sajnos (vagy szerencsére) teljesen nem, így a meló elmaradt.
Hétfői napon áthúztuk a gépet a szerelőmhöz, és nekiálltunk.
Komplett vezérlés+vízpumpa csere. A vízpumpa (ahogy sejtettük is) akadozva járt. Összerakás, majd hallgatózás. A hang maradt.
Töprengés, hallgatózás, tipródás. Márpedig ez továbbra is vízpumpa hang. Szabad füllel is (szerelői rutin), meg autós sztetoszkóppal kifülelve is.
rossz az új vízpumpa is? Lehet. Bár a szerelőm inkább az olajszivattyúra hajlik.
Lazítsuk meg a vezérmű szíjat, majd kiderül. Szíj (egy picit) meglazít, hang eltűnik. OK, akkor az új vízpumpa is rossz. Gyorsan vettünk egy másikat (így mulat egy magyar úr), vezérlés szétborít, pumpa kicserél, vezérlés össze, próba.

Hang marad.
Szíj meglazít, hang el.
 
Lehet, hogy az új feszítő vagy a vezető görgő beteg? (bár  hang mintha nem onnan jönne, de ekkor már elég tanácstalanok vagyunk). Itt vannak a "régiek", tegyük vissza.
Vezérlés szét, feszítő, vezető görgő kicserél, vezérlés össze. Próba.
Hang marad.
 
Szíj meglazít, hang el. He Zavart

Mi lehet ezek után?
Vezérmű tengely, főtengely, olaj pumpa.
Lóghat annyira valamelyik csapágya, hogy a vez. mű szíj akkorát tud húzni rajta, hogy hangja legyen (175.000 Km van a gépben. Még szinte új  Vigyorog)? He He

A hang is érdekes.
Hideg motornál nem jelentkezik, csak melegnél. Ott is csak alapjáraton hallani. Fordulaton eltűnik a hang.
Itt tartunk most.
Kissé lazább vez. mű szíjjal járok, és várjuk (egy fenét várom), hogy mi lesz. Erősödik-e (előjön-e) idővel a hang, vagy sem.

A szíj még így is elég feszes (a szerelőm szerint, és én megbízom benne), bár nincs a gyári jelen. Olajnyomás egyből megjön indítás után. Később sem villog, hunyorog a visszajelző lámpa, tehát elvileg rendben van.

Mondjuk nekem így sem tűnik egészségesnek a motor hangja, de hát az én kényes fülem.
Majd kiderül.

Azért, ha valakinek (Sebike?) van ötlete mondja bátran.

 
Naplózva
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #291 Dátum: 2010. Május 13. - 12:39:27 »

Nekem ugyanez a problémám!  Vezérlés csere óta alapjáraton és melegen nyöszörög, de ritmikusan. Felvettem mobillal a hangját este megmutatom.
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #292 Dátum: 2010. Május 13. - 13:37:19 »

most, hogy írjátok, én is vájtfülű lettem az elmúlt napokban.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #293 Dátum: 2010. Május 13. - 13:50:53 »

Vezérműszíjra nem gondoltatok? Nekem ez is, meg a régi kadettom is hallat egy finom nyöszörgő hangot. (kadett 7 évig- lacetti 5 éve). Ezt a szíj vibrációjának tudom be és nem foglalkozom vele. Terhelés alatt semmi hang.
Naplózva
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #294 Dátum: 2010. Május 13. - 17:06:39 »

Nekem ugyanez a problémám!  Vezérlés csere óta alapjáraton és melegen nyöszörög, de ritmikusan. Felvettem mobillal a hangját este megmutatom.
Ilyen a hangja. Telefonos felvétel, de a lényeg hallatszik.    He
Naplózva
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #295 Dátum: 2010. Május 13. - 17:40:34 »

Nekem ugyanez a problémám!  Vezérlés csere óta alapjáraton és melegen nyöszörög, de ritmikusan. Felvettem mobillal a hangját este megmutatom.
Ilyen a hangja. Telefonos felvétel, de a lényeg hallatszik.    He

Így olyan mintha diesel lenne, élőben többet tudhatna meg az ember.
Naplózva

akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #296 Dátum: 2010. Május 13. - 19:44:29 »

Nekem ugyanez a problémám!  Vezérlés csere óta alapjáraton és melegen nyöszörög, de ritmikusan. Felvettem mobillal a hangját este megmutatom.
Ilyen a hangja. Telefonos felvétel, de a lényeg hallatszik.    He

Így olyan mintha diesel lenne, élőben többet tudhatna meg az ember.
Hidd el nem dízelem van.  Mosolyog
Majd megpróbálom kamerával felvenni és arról levenni a hangot.
Naplózva
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #297 Dátum: 2010. Május 13. - 23:44:58 »

Nekem ugyanez a problémám!  Vezérlés csere óta alapjáraton és melegen nyöszörög, de ritmikusan. Felvettem mobillal a hangját este megmutatom.
Ilyen a hangja. Telefonos felvétel, de a lényeg hallatszik.    He

Így olyan mintha diesel lenne, élőben többet tudhatna meg az ember.
Hidd el nem dízelem van.  Mosolyog
Majd megpróbálom kamerával felvenni és arról levenni a hangot.
Tudom, hogy nem dieseled van csak a hangja olyan.
Naplózva

Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #298 Dátum: 2010. Május 14. - 07:51:31 »

Nekem ugyanez a problémám!  Vezérlés csere óta alapjáraton és melegen nyöszörög, de ritmikusan. Felvettem mobillal a hangját este megmutatom.
Ilyen a hangja. Telefonos felvétel, de a lényeg hallatszik.    He

Így olyan mintha diesel lenne, élőben többet tudhatna meg az ember.
Hidd el nem dízelem van.  Mosolyog
Majd megpróbálom kamerával felvenni és arról levenni a hangot.
Tudom, hogy nem dieseled van csak a hangja olyan.
Motorhangot nem fogsz tudni úgy felvenni, hogy jól hallható legyen, az alacsony frekvenciák csak speciális mikrofonnal lennének rögzíthetőek telóval/kamerával esélytelen. Ezt élőben kell hallani.

Ami viszont feltűnt, hogy egyenlőtlennek tűnik a járása a motornak. Nem jár szépen.  He
Naplózva

Pittike
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #299 Dátum: 2010. Május 14. - 08:05:57 »

Azért, ha valakinek (Sebike?) van ötlete mondja bátran.

Milyen márkájú cuccokat raktatok bele? Nem feltételezem, de ha alapvetően gyenge minőségű a szett akkor az új darabok is lehetnek pont olyan xarok, mint amit eggyel előtte beleraktatok.

Én egyébként látatlanban azt mondom, hogy a generátor/szervo duó egyike szívat benneteket, bár ezt ugye nehéz lenne a vezérműszíj feszességével összefüggésbe hozni. Szervopumpát egyszer cseréltek nekünk gariban, a tünet zakatoló járás volt csakis alapjáraton. Akkor a szervizes srác azt mondta, hogy ennél sokkal durvább hangot is szokott adni (meghibásodás nélkül), de gariban kicserélték. Most az 1.6-os kombinak van szervopumpa hangja szintúgy, már nem garis ugye, de megbékéltünk a hanggal, nem foglalkozunk vele.

Hallani kellene élőben, de az új vezérlés amúgyis szólni szokott egy ideig és ugye pont alapjáraton lehet hallani, amíg az egyéb motor-/menetzaj nem nyomja el.
Naplózva

Pittike
Oldalak: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 99   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!