Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 17:37:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 99   Le
 
Szerző Téma: Egyéb motorproblémák  (Megtekintve 380682 alkalommal)
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #165 Dátum: 2010. Február 01. - 20:44:10 »

elvittem a sevi szervizbe mert világítót a sárga motor hiba jelző és a válasz amit a gép irt amikor rá dugták, hogy gyújtás kimaradás és valami rósz gáz kivezetés és ők ajánlták az EGR cserét a PÉCSI SÁNTICS szalonban . köszi a tanácsot kifogom próbálni az STP ét!!
Mindjárt más, ha egy kicsit többet tudunk! Valószínüleg P300 a hibakódod. Tanácsom a következő: Tankolj tisztességes benzinkúton/Többségünk az OMV Carrera 95-re voksol/ Ha elérhető közelségben van egy tank benzinhez tankolj 10L etanolt vagy sárga STP adalékot. Ezek után /feltételezve, hogy megfelelő hőértékű gyertya és nem régen lett beépítve/ üzemmeleg motornál tartósan terheléssel járasd a gépet tartósan 20-30 percen keresztül 5000-es motor fordulat környékén, hogy a szutyok kiégjen belőle. / Én személyes tapasztalatom szerint ezután egy csendes helyen  a gázt padlóig nyomva terheléssel és leszabályozási fordulaton tartva, tehát dadogva I-ben még egy fél percig járattam amit a szervizben tanácsoltak/ lehetséges, hogy megoldódik a gondod. Ha sikerült utána nem árt, ha alacsony fordulaton a motort nem használod, ez a gépsárkány szereti a forgatást és a fogyi sem lesz több.
« Utoljára szerkesztve: 2010. Február 02. - 13:31:57 írta 95LE » Naplózva
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #166 Dátum: 2010. Február 01. - 20:54:16 »

elvittem a sevi szervizbe mert világítót a sárga motor hiba jelző és a válasz amit a gép irt amikor rá dugták, hogy gyújtás kimaradás és valami rósz gáz kivezetés és ők ajánlták az EGR cserét a PÉCSI SÁNTICS szalonban . köszi a tanácsot kifogom próbálni az STP ét!!
Mindjárt más, ha egy kicsit többet tudunk! Valószínüleg P300 a hibakódod. Tanácsom a következő: Tankolj tisztességes benzinkúton/Többségünk az OMV Carrera 95-re voksol/ Ha elérhető közelségben van egy tank benzinhez tankolj 10L etanolt+ sárga STP adalékot. Ezek után /feltételezve, hogy megfelelő hőértékű gyertya és nem régen lett beépítve/ üzemmeleg motornál tartósan terheléssel járasd a gépet tartósan 20-30 percen keresztül 5000-es motor fordulat környékén, hogy a szutyok kiégjen belőle. / Én személyes tapasztalatom szerint ezután egy csendes helyen  a gázt padlóig nyomva terheléssel és leszabályozási fordulaton tartva, tehát dadogva I-ben még egy fél percig járattam amit a szervizben tanácsoltak/ lehetséges, hogy megoldódik a gondod. Ha sikerült utána nem árt, ha alacsony fordulaton a motort nem használod, ez a gépsárkány szereti a forgatást és a fogyi sem lesz több.
Úgy tudom az E85 és az STP nincs harmóniába egymással.
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #167 Dátum: 2010. Február 01. - 21:30:10 »

És ez a folyás mikorra várható?

A garancia lejártát követően  Vigyorog
Ez bíztató. De gondolom függ a megtett km-től is, vagy nem?

Az én tapasztalatom szerint kb. 100e km környékén. Igazából ez egy lassú folyamat. Először néhol egy kis olajpára, aztán egyre több helyen. Egy idő után körben olajpárás, majd elkezd a fénylő friss olaj is megjelenni itt-ott.

Viszont olyat még nem láttam, hogy drasztikusan folyjon az olaj a szelepfedélnél, ami mondjuk már az olajszintre hatással lenne, vagy más területen (pl. vezérműszíj) aggodalomra adna okot. Nekünk a legdrasztikusabb az volt, amikor a gyertyákhoz beszivárgott egy kis olaj a gyertyapipa felől.

A tömítés (utángyártott) talán valami 3-4-5 ezer forint, a csere meg pár perc egy szerelőnek. Szóval ha oda jut a dolog max. 10e Ft-ból javítható a hiba.

Sajnos az utángyártott szelepfedéltömítéssel  elég negatív tapasztalataim/Elringel is 1mm vékonyabb volt a gyárinál/ vannak  amúgy ezeknek hála cserélhettem vezérműszíjat is  
Naplózva

70/4334431
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #168 Dátum: 2010. Február 01. - 22:47:17 »

elvittem a sevi szervizbe mert világítót a sárga motor hiba jelző és a válasz amit a gép irt amikor rá dugták, hogy gyújtás kimaradás és valami rósz gáz kivezetés és ők ajánlták az EGR cserét a PÉCSI SÁNTICS szalonban . köszi a tanácsot kifogom próbálni az STP ét!!
Mindjárt más, ha egy kicsit többet tudunk! Valószínüleg P300 a hibakódod. Tanácsom a következő: Tankolj tisztességes benzinkúton/Többségünk az OMV Carrera 95-re voksol/ Ha elérhető közelségben van egy tank benzinhez tankolj 10L etanolt+ sárga STP adalékot. Ezek után /feltételezve, hogy megfelelő hőértékű gyertya és nem régen lett beépítve/ üzemmeleg motornál tartósan terheléssel járasd a gépet tartósan 20-30 percen keresztül 5000-es motor fordulat környékén, hogy a szutyok kiégjen belőle. / Én személyes tapasztalatom szerint ezután egy csendes helyen  a gázt padlóig nyomva terheléssel és leszabályozási fordulaton tartva, tehát dadogva I-ben még egy fél percig járattam amit a szervizben tanácsoltak/ lehetséges, hogy megoldódik a gondod. Ha sikerült utána nem árt, ha alacsony fordulaton a motort nem használod, ez a gépsárkány szereti a forgatást és a fogyi sem lesz több.
Úgy tudom az E85 és az STP nincs harmóniába egymással.
Ezt én is olvastam valahol.
Naplózva


LPG
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #169 Dátum: 2010. Február 02. - 10:00:59 »

elvittem a sevi szervizbe mert világítót a sárga motor hiba jelző és a válasz amit a gép irt amikor rá dugták, hogy gyújtás kimaradás
nekem gyertyacsere orvosolta ugyanezt a hibát, azóta megtettem 30 ezer km-t gond nélkül
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #170 Dátum: 2010. Február 02. - 12:56:41 »

Az STP NEM kompatibilis az E85- el! Rajta van a dobozon!!!!
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #171 Dátum: 2010. Február 02. - 13:34:31 »

Az STP NEM kompatibilis az E85- el! Rajta van a dobozon!!!!
Én kérek elnézést a figyelmetlenségemért. Javítottam a hozzászólást, tehát 10L etanol vagy sárga STP a helyes és nem a +.
Naplózva
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #172 Dátum: 2010. Február 02. - 14:28:13 »

Az STP NEM kompatibilis az E85- el! Rajta van a dobozon!!!!
Ha jól emlékszem a sárga STP nyolcvan-valahány százalékban kerozin. 
Naplózva
baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #173 Dátum: 2010. Február 06. - 10:45:44 »

Na a tegnap nyelbe uttem en is a gyertya cseret, NKG
Naplózva

95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #174 Dátum: 2010. Február 06. - 12:51:29 »

Az STP NEM kompatibilis az E85- el! Rajta van a dobozon!!!!
Még az is eszembe jutott, ha ez teljesen így lenne akkor egyáltalán nem lehetne az STP alkalmazni hiszen a 95-ös is tartalmaz E85-öt.
Naplózva
blende
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Hozzászólás #175 Dátum: 2010. Február 08. - 08:05:43 »

Sziasztok! Sokan írták a 3000 körüli fordulatszám tartást. Ez valóban csökkentheti a fogyit? NEkem furcsa, kicsit túlpörgetve érzem így a motort. Most 10 liter körül fogyasztok városban.
Naplózva
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #176 Dátum: 2010. Február 08. - 09:54:04 »

Sziasztok! Sokan írták a 3000 körüli fordulatszám tartást. Ez valóban csökkentheti a fogyit? NEkem furcsa, kicsit túlpörgetve érzem így a motort. Most 10 liter körül fogyasztok városban.
Áhh, messze van az még a túlpörgéstől. Mosolyog Én kb. 40-nél rakom hármasba és 70 alatt nem rakom négyesbe. Főleg ilyen havas utakon jobb is a magasabb fordulat a motorfék  miatt is. Ez még mindig nem a pörgetés kategória. Az kb. az lenne, ha 70 körül tenném 3-ba és 100-110 körül 4-be. Akkor viszont már megintcsak zabálna.
« Utoljára szerkesztve: 2010. Február 08. - 09:56:08 írta akidobos » Naplózva
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #177 Dátum: 2010. Február 08. - 13:18:27 »

Sziasztok! Sokan írták a 3000 körüli fordulatszám tartást. Ez valóban csökkentheti a fogyit? NEkem furcsa, kicsit túlpörgetve érzem így a motort. Most 10 liter körül fogyasztok városban.

Erről a témáról mindenkinek megvan a saját véleménye. Kacsint Íme az enyém:

A 3000-et ne úgy értsd, hogy egyenletes haladáskor is ott kell mindenáron lenni a fordulatnak lakott területen is. Inkább úgy mondanám, hogy 2000 alatt ne nagyon legyen, ezek a motoroknak 2 - 3000 között érzik a legjobban magukat folyamatos haladás esetén, és a fogyi is ott a legjobb. A másik ami fontos, hogy -üzemmeleg motor esetén- ne félj dinamikusan gyorsítani. Ha gyorsulni akarsz nyomni kell neki, hogy erőből szerezzen lendületet, a kis gázzal tetvészkedésből sosem lesz sebesség, csak magas fogyasztás meg hibakód. Érdemes rendszeresen magasabb fordulatszámok felé is felengedni a motort és csak később váltani, mert ilyenkor a magasabb hőmérséklet segít a lerakódások kitisztulásában, a megemelkedő olajnyomás pedig a kritikusabb helyekre is eljuttatja a kenőanyagot. Az időnként történő "meghajtás" már inkább csak tüneti kezelés, amelyre helyes használat esetén nem is lenne szükség.

Szvsz. abból kell kiindulni, hogy 1000 - 2000 között csak az elektronika erőszakolja meg a motort, hogy a "presztizs" érdekében úgy tűnjön, már ebben a tartományban is használható. A valóság inkább az, hogy ilyenkor a motor nem melegszik megfelelően, a computer folyamatosan ontja be a benzint, hogy ne álljon meg a kocsi alattad, miközben a csapágyak és a hengerfal nagyszerűen kopik az egyenetlen járás és alacsony olajnyomás miatt.
Naplózva

Pittike
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #178 Dátum: 2010. Február 17. - 12:36:27 »

Az STP NEM kompatibilis az E85- el! Rajta van a dobozon!!!!
Még az is eszembe jutott, ha ez teljesen így lenne akkor egyáltalán nem lehetne az STP alkalmazni hiszen a 95-ös is tartalmaz E85-öt.
Ja, max. 4 %- ot. Azért egy tank benyához hozzádöntve az STP más, mint egy tank 50%-os E85- benya keverékhez.
De ha E85- öt füstölsz, akkor nem is biztos, hogy kell az STP.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
vlaja
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Hozzászólás #179 Dátum: 2010. Február 25. - 13:38:28 »

Sziasztok!
A kartergáz csövet hol találom? Ugye nincs szűrő a visszavezető rendszerben?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 99   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!