Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 13:31:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 99   Le
 
Szerző Téma: Egyéb motorproblémák  (Megtekintve 380644 alkalommal)
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #105 Dátum: 2009. December 06. - 13:05:09 »

Kedves Mindenki!
1,4-es Lacettim van. Most cseréltem gyertyát, és megdöbbenve tapasztaltam, hogy az egyik gyertya úszott az olajban.A többi teljesen száraz volt, az autó semmilyen módon nem jelezte ezt a hibát. Gondolok gyújtás kihagyásra, esetleg teljesítmény csökkenésre. A fogyasztás is teljesen rendben. Olajfogyasztás nem érzékelhető, a motor egyenletesen jár. A csere után beindítottam, továbbra sincs semmi tünet. Szeretném kérni a véleményeteket a hiba okát illetőleg, és arra nézve, hogy mekkora kárt okozhatott ez a motornak, amiről még esetleg nem is tudok. Ha tud valaki kérem segítsen!
Ha csere után nem jelentkezik a hiba, akkor lehet, hogy nincs is baj. Nem éreztél semmit eddig sem. Ha viszont újra olajos, akkor viszont menj szervizbe, mert az már komoly bajra utal. Ha garanciális, akkor hajts ki a javítást, ha nem, akkor pedig nézz körül, hol van megbízható, és olcsóbb szerelő. Dél Pesten tudok ilyet, ha közel laknál. Ha érdekel, írj privit!
A gyertya felül volt olajos? Akkor a fedél tömítés a hibás, ami lehet, hogy csak a csavarokat kell meghúzni. Nézd meg!
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #106 Dátum: 2009. December 06. - 15:09:37 »

Kedves Mindenki!
1,4-es Lacettim van. Most cseréltem gyertyát, és megdöbbenve tapasztaltam, hogy az egyik gyertya úszott az olajban.A többi teljesen száraz volt, az autó semmilyen módon nem jelezte ezt a hibát. Gondolok gyújtás kihagyásra, esetleg teljesítmény csökkenésre. A fogyasztás is teljesen rendben. Olajfogyasztás nem érzékelhető, a motor egyenletesen jár. A csere után beindítottam, továbbra sincs semmi tünet. Szeretném kérni a véleményeteket a hiba okát illetőleg, és arra nézve, hogy mekkora kárt okozhatott ez a motornak, amiről még esetleg nem is tudok. Ha tud valaki kérem segítsen!
Ha csere után nem jelentkezik a hiba, akkor lehet, hogy nincs is baj. Nem éreztél semmit eddig sem. Ha viszont újra olajos, akkor viszont menj szervizbe, mert az már komoly bajra utal. Ha garanciális, akkor hajts ki a javítást, ha nem, akkor pedig nézz körül, hol van megbízható, és olcsóbb szerelő. Dél Pesten tudok ilyet, ha közel laknál. Ha érdekel, írj privit!
A gyertya felül volt olajos? Akkor a fedél tömítés a hibás, ami lehet, hogy csak a csavarokat kell meghúzni. Nézd meg!
Öreg khm.
Szóval tapasztalt indián testvérem jól beszél.
Nem lényegtelen, hogy kívűl vagy belül volt olajos az a gyertya. Gondolom belül.
Akkor gondolom egy pár ezer Km. után le kellene ellenőrizni az újakat. Addig no para.
Utána (ha ismét ez a jelenség) lehet.
Naplózva
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #107 Dátum: 2009. December 10. - 08:05:43 »

Szelepfedél tömítés CS lesz valószínűleg. Nekünk is több autóval volt ugyanez a tünet, igaz azok 1.6-osok voltak. Gondot mondjuk nekünk sem okozott, de akkor sem szerencsés. Az egyikről képeket is tettem fel valahova... Na majd megkeresem.
Naplózva

Pittike
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #108 Dátum: 2009. December 10. - 08:12:39 »

Itt is van:

http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=13.msg36249#msg36249

Annyit korrigálnék a múltkori álláspontomon, hogy a rángatás nem az olajtól volt hanem a humbuk gyertyától, amit amúgy a T. márkaszerviz tett az autóba. (Ezt onnan tudom, hogy amelyik autóban az NGK gyertya úszott az olajban, na az nem rángatott Kacsint )
Naplózva

Pittike
ocsaia
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Hozzászólás #109 Dátum: 2009. December 12. - 13:52:31 »

Köszönöm Mindenkinek a segítséget. Valóban szelepfedél tömítés probléma volt. Már ki is lett cserélve. Nagyszerű ez a kis csapat.
Naplózva
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #110 Dátum: 2009. December 18. - 19:56:01 »

Most esti tapasztalatom :5500-nál nem pörög feljebb a motor,erötlen,de nem rángat nem ingadozik az alapjárat semilyen elöjelét nem tapasztaltam. Az hogy etanolozok és még nem volt üzemanyagszürö cserélve az lehet a hiba oka. He
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #111 Dátum: 2009. December 18. - 21:10:52 »

Most esti tapasztalatom :5500-nál nem pörög feljebb a motor,erötlen,de nem rángat nem ingadozik az alapjárat semilyen elöjelét nem tapasztaltam. Az hogy etanolozok és még nem volt üzemanyagszürö cserélve az lehet a hiba oka. He
Lehet az eltömődött szűrőtől.
Naplózva


LPG
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #112 Dátum: 2009. December 18. - 21:21:25 »

Most esti tapasztalatom :5500-nál nem pörög feljebb a motor,erötlen,de nem rángat nem ingadozik az alapjárat semilyen elöjelét nem tapasztaltam. Az hogy etanolozok és még nem volt üzemanyagszürö cserélve az lehet a hiba oka. He
Lehet az eltömődött szűrőtől.
Köszi holnap meglesem Mosolyog
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #113 Dátum: 2009. December 18. - 22:09:21 »

Most esti tapasztalatom :5500-nál nem pörög feljebb a motor,erötlen,de nem rángat nem ingadozik az alapjárat semilyen elöjelét nem tapasztaltam. Az hogy etanolozok és még nem volt üzemanyagszürö cserélve az lehet a hiba oka. He
Lehet az eltömődött szűrőtől.
Köszi holnap meglesem Mosolyog
Ha túl nagy arányban használod az E85-t, attól is csinálhatja.
Mivel az E85ből több kell, mint a benzinből. Magas fordulatszámnál viszont a befecskendező már nem tud többet befecskendezni.
De ha csak most kezdte ezt csinálni, akkor valószínűleg a szűrő kezd eldugulni. (szerintem Kacsint)
Naplózva


LPG
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #114 Dátum: 2009. December 19. - 15:31:42 »

Most esti tapasztalatom :5500-nál nem pörög feljebb a motor,erötlen,de nem rángat nem ingadozik az alapjárat semilyen elöjelét nem tapasztaltam. Az hogy etanolozok és még nem volt üzemanyagszürö cserélve az lehet a hiba oka. He
Lehet az eltömődött szűrőtől.
Köszi holnap meglesem Mosolyog
Ha túl nagy arányban használod az E85-t, attól is csinálhatja.
Mivel az E85ből több kell, mint a benzinből. Magas fordulatszámnál viszont a befecskendező már nem tud többet befecskendezni.
De ha csak most kezdte ezt csinálni, akkor valószínűleg a szűrő kezd eldugulni. (szerintem Kacsint)
Galériában találsz képeket az én "dugulásomról". Ott ment az AC is. Abban is van egy szűrő. Ha az eltömődik, kuka.
Az a kosz ami eltömítette nem csak az én autómban volt megtalálható. Sok Lacsi szivattyúját tönkre tette.
Ha a szűrőd kezd eltömődni, akkor azt hallod a hangján. Olyan kor van neki  Kacsint. Fülelj hátra. A szivattyú a hátsó ülés alatt van.

Mondjuk a szűrőt hangtól függetlenül érdemes kicseréltetni ilyen gyanú esetén. Nézd meg, hogy a belőle kifolyó üzemanyag milyen állapotú (szín, lerakódás). Fogd fel egy edénybe, és hagyd leülepedni.
http://www.lacettiklub.hu/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=47&catid=4
Naplózva
kezobacsi
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Hozzászólás #115 Dátum: 2009. December 25. - 21:42:19 »

Elöszőr is Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!

Van nekünk egy 4,5 éves 1.6SW, és bizony egy kicsit már unom. Azért írok ide mert, remélem kapok jó tanácsot. Nézzük időrendben.

2005. 06. hó vásárlás, örülés
2006. 06. hó 6500 km. Önindító menet közben zárlatos lett, csere. Átlagfogyasztás 9,5
2006. 08. hó 8000 km. Elkezdődik a sárgalámpa szezon. Pár hónap és 1500 km alatt kiderül, hogy az egyik hidrótőke eltört. Komplett vezérlés csere, olajszivattyú csere a Gyulainál. Szerelőnek plusz pénz hát ha lelkesebben és jobban dolgozik. A fórumon olvasottaknak megfelelően az egér szelepet ledugoztam. Átlagfogyasztás 9,9
2009. 06. hó 24000 km Megint elkezdődőtt egy sárga lámpás szezon. Azután kezdődőtt miután a céges Suzuki hütőjét kilyukasztottam Szegeden, és ezzel húztuk fel Pestre. Tudom, hogy az autó nem ilyen esetekre van tervezve, de azért szerintem ki kell bírnia. Egyébként is nagyon megkimélt állapotban van, szerintem. Évi 6000 km, az is szinta csak hétvégén az anyóshoz két gyerekkel, Én a Shellre esküszöm, csak 95-ös benyát kap. Már 5* volt benne olaj cserélve, kicseréltem idén nyáron az összes folyadékot, és cirka másfél éve a gyári méretűvel megegyező direkt szürő van benne. Szerintem rendesen kellene müködnie de nem így van. Kicseréltem benne az összes izzót ledre, a fényszórókat xenonra, és sokszor a nejem vezeti, aki már ment vele egyszer 110-t is a vecsési elkerülön (leakart előzni a M0-ról felhajtó kamiont de lemaradt)
Szóval mégsem vagyunk jóban. Most elvittem (miután a gyári szervízekben nem bízom) egy ismeröshöz aki egybiránt rally versenyekre készít fel autókat. Kipucolt mindent, (szürő, folytószelep) lemért mindent, és a következőket mondta. A kiolvasás szerint meghalt az egér szelep (kiütötték a kódot, de egyből visszajött), 4 bár a benzinnyomás, ami szerinte sok (tényleg, utána néztem a cd-n 3-nak kellene lennie). Most nehezen indul nyomkodni kell a gázpedált indítózás közben, de utána semmi baja. Ha viszont felmelegszik a rendszer, akkor időnként ingadozik az alapjárat 800 és 1500 között. szerinte elsősorban az a baj, hogy a rossz egér szelep miatt a kedves komputer hülyeségeket tanul. A probléma az, hogy egy ilyen **** 50 ezer forint. De ez hagyján de én a létével sem értek egyet mert, már az Oltcitom se szerette ha a kipufógó dzsuvát visszküldtem neki, hogy újra eméssze. Mi ez tulajdonképpen tehén? Plussz az induláskor a trafónaál nem jelenik meg a teljes áram, csak egy része. Érdekes akkor pöccre indul, ha nincs teljesen rátolva a kábel a gyertyára.

Kérdésem röviden: javaslat? tényleg hozzáértő és nem aranyárban dolgozó szerelő?

Előre is köszike: KeZo

Ui: Tudom, hogy késő de abba a műszerbe én is beszáltam volna. Lehet még?

Ui2: Off: Most vittem szervízbe a cég 16 millás XC90-ét, de a kormányszervó nem müködött mert, az autó elvágta az olaj csövet. A legszebb az egészben az, hogy arról dumcsiztunk a szervízessel, hogy ebben az autóban 16 darab számítógép van, jóval több számítást és adatott dolgozatk fel a 2. kerülettől a 11.-ig mint, annak idején az Apolló 13 útján, pedig ott tényleg gáz volt, de arról, hogy a kormányt "kicsit2 nehéz tekerni az autó mélyen hallgat. Szerintem szégyenli.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #116 Dátum: 2009. December 25. - 23:13:49 »



Kérdésem röviden: javaslat? tényleg hozzáértő és nem aranyárban dolgozó szerelő?

Előre is köszike: KeZo

Ui: Tudom, hogy késő de abba a műszerbe én is beszáltam volna. Lehet még?


KeZo!
Üdv a fedélneten.
Szerintem vedd fel a kapcsolatot a mi Gidy Apunkkal (ladigidy). Van szerelő, jó szerelő, klubos kedvezménnyel, Pesten.
Megjegyzem csalódnék Apuban, ha már holnap nem kapnál tőle privát üzit a megoldással, vagy annak egy részével.
Nem biztos, hogy valami is rossz az EGR-el, ledugózás előtt alaposan ki kellett volna pucolni. Van egy olyan széria az elektronikus vezérlések között, ahol ledugózás után EGR hibakód jön. De az egér nem rossz!

Alapjárat ingadozás: a fojtószelep ház tisztítása többnyire orvosolja a problémát. Van egy ilyen topik a pont ebben a témakörben.
A gyertyák bele valóak? Mert szintén tapasztalat, hogy igen különleges dolgokat tud produkálni az autó nem bele való gyertyákkal.

Shell benzin: nekem a két legborzalmasabb fogyasztásomat pont a Shell prémium benzinjével produkálta a Lacetti. 1,6 SW. OMV 95-el járok, stabil 8,3 télen nyáron, légkondi mindig megy, világítás szintén. A mási kút, amit kerülök, a MOL.

A kábelbe nem emlékszem, hogy be lehet e utólag szállni, erre majd Stocz ad választ.
« Utoljára szerkesztve: 2009. December 25. - 23:19:41 írta captainb » Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #117 Dátum: 2009. December 26. - 16:50:32 »

Kezobácsi! Üdv i fedélzeten! Privát ment, ahogy a Captain fiam jósolta, mert nem akartam csalódást okozni neki sem.
Bízzunk abban, hogy hamarosan szeretni fogod az autódat, úgy, mint mi!
Addig is nézd meg, hogy a computernek mi a jele, és írd meg, mert sokfajta van, és nem mindegyik egyformán reagál az EGR lezárásra.
Amúgy a Kapitánynak az ötleteit érdemes végig gondolni, lehet, hogy benne van a jó megoldás.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #118 Dátum: 2009. December 27. - 14:29:59 »


Ui: Tudom, hogy késő de abba a műszerbe én is beszáltam volna. Lehet még?



Üdv nálunk!
A kábelbe utólag nem lehet beszállni (ez a közös döntés született).
Méretni lehet vele, alkalmankénti fejlesztési hozzájárulás fejében.
Miután a tied már le lett mérve, nem hiszem hogy sok újdonságot ki tudnánk deríteni vele (persze azt sem mondom, hogy teljesen fölösleges lenne).

Tudod a kiolvasott hiba kódot?

A javítási javaslat gyakorlatilag megegyezik azzal, amit a többiek már javasoltak:
1: EGR tisztítás: autóból kiszerel, és a szelep rész tisztító szerrel (én a WD40-et javaslom, de lehet pl. féktisztítóval is) befúj+megjárat (ezt legegyszerűbben a gyári szerviz műszerrel lehet: szakszerviz. Van aki házilag is megoldotta, kézzel tette rá a működtető feszt az egr-re. Ebben sajna nem tudok tanácsot adni, mert én még ezt nem csináltam). Féktisztító nem keni meg a tengelyt, ezért a pucolás után egy kis kenő anyag nem árt (szerintem).

2: Ellenőrizd le, hogy a motor vezérlő egységed milyen kóddal van ellátva.

3:hasonlítsd össze az általunk gyűjtött adatokkal:
http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=19.msg39322#msg39322

4:ha a vezérlőd azok közé esik, amelyek az EGR lezárás után sárga lámpát dobnak, akkor fúrj egy kis lyukat a lezárásra (erről is olvashatsz a fórumban bőven)

5: fojtószelep tisztítás. Erről is van leírás (+video a YouTube-on)
pl. itt is erről beszélünk:http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=9.msg40062#msg40062 

6: gyertya ellenőrzés, és szükség esetén csere. A gyertya a következő legyen: NGK BKR6E11
Ha nem ilyen van benne, cseréld őket. Csak ilyenre!! Az olajport-tól kedvezménnyel megrendelheted (lásd: partnerek). Keresd Pittikét.

7: szinte mindannyian az OMW-nél tankolunk. Próbáld ki ezt is.

8: Én sem akartam ráállni a dologra, de egy kis pörgetés jót tesz a gépnek. Néha mehet nyugodtan 4000 környékére. Folyamatos haladásnál úgy válasszatok sebességet, hogy 2000 fölött maradjon.
Ha rendszeresen alatta használjátok tele lesz lerakódással az egész rendszer.

9: sárga színű STP adalék a benzinbe. Szelep és égéstér tisztító.

Ha ezek megvoltak, és még mindig gond van vele, akkor kezdhetsz haragudni rá.
De szerintem szeretni fogod. Kacsint
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #119 Dátum: 2009. December 27. - 18:50:39 »


Ui: Tudom, hogy késő de abba a műszerbe én is beszáltam volna. Lehet még?



Üdv nálunk!
A kábelbe utólag nem lehet beszállni (ez a közös döntés született).
Méretni lehet vele, alkalmankénti fejlesztési hozzájárulás fejében.
Miután a tied már le lett mérve, nem hiszem hogy sok újdonságot ki tudnánk deríteni vele (persze azt sem mondom, hogy teljesen fölösleges lenne).

Tudod a kiolvasott hiba kódot?

A javítási javaslat gyakorlatilag megegyezik azzal, amit a többiek már javasoltak:
1: EGR tisztítás: autóból kiszerel, és a szelep rész tisztító szerrel (én a WD40-et javaslom, de lehet pl. féktisztítóval is) befúj+megjárat (ezt legegyszerűbben a gyári szerviz műszerrel lehet: szakszerviz. Van aki házilag is megoldotta, kézzel tette rá a működtető feszt az egr-re. Ebben sajna nem tudok tanácsot adni, mert én még ezt nem csináltam). Féktisztító nem keni meg a tengelyt, ezért a pucolás után egy kis kenő anyag nem árt (szerintem).

2: Ellenőrizd le, hogy a motor vezérlő egységed milyen kóddal van ellátva.

3:hasonlítsd össze az általunk gyűjtött adatokkal:
http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=19.msg39322#msg39322

4:ha a vezérlőd azok közé esik, amelyek az EGR lezárás után sárga lámpát dobnak, akkor fúrj egy kis lyukat a lezárásra (erről is olvashatsz a fórumban bőven)

5: fojtószelep tisztítás. Erről is van leírás (+video a YouTube-on)
pl. itt is erről beszélünk:http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=9.msg40062#msg40062 

6: gyertya ellenőrzés, és szükség esetén csere. A gyertya a következő legyen: NGK BKR6E11
Ha nem ilyen van benne, cseréld őket. Csak ilyenre!! Az olajport-tól kedvezménnyel megrendelheted (lásd: partnerek). Keresd Pittikét.

7: szinte mindannyian az OMW-nél tankolunk. Próbáld ki ezt is.

8: Én sem akartam ráállni a dologra, de egy kis pörgetés jót tesz a gépnek. Néha mehet nyugodtan 4000 környékére. Folyamatos haladásnál úgy válasszatok sebességet, hogy 2000 fölött maradjon.
Ha rendszeresen alatta használjátok tele lesz lerakódással az egész rendszer.

9: sárga színű STP adalék a benzinbe. Szelep és égéstér tisztító.

Ha ezek megvoltak, és még mindig gond van vele, akkor kezdhetsz haragudni rá.
De szerintem szeretni fogod. Kacsint


Gyertyával kapcsolatban tudom még ajánlani BRISK A-line sorozatát iridium elektródás nekem bevált vagy a sport szériát Vigyorog
Naplózva

70/4334431
Oldalak: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 99   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!