cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #60 Dátum: 2009. Május 13. - 14:53:38 » |
|
Korábban volt szó itt a motor kiégetéséről... Na rájöttünk a legkiválóbb megoldásra! Elmondom. Van ugyebár a zöld kombink, amit a sérülések topikban írtam, hogy összetörték. 1 hónap javítást követően visszakaptuk a napokban, igazi igénytelen munka lett, kajla mindenhol ahol lehet, pedig a szerkezete nem sérült a kocsinak, csak sárvédő, lökös, géptető csere volt. Szóval mentem vele haza, közben azon gondolkodtam, hogy kellett volna üvölteni a szerelőkkel vagy sem az igénytelen munka miatt. Feltűnt, hogy nem megy a klíma, hívtam is a műhelyfőnököt. Miközben beszéltünk, néha (főleg elinduláskor) hallani véltem valami halk csörgést, sejtettem, hogy nem lesz jó vége. Na de mondom még pár km és otthon vagyok, majd megnézem látok-e valamit. Közben a csörgés egyre hangosabbá vált, majd pont mire hazaértem a házunk előtt hangos kerregésbe kezdett a motor, és kigyulladt az olajlámpa. Na ekkor villámgyors leállítást követően belenézek a motortérbe, hát csöpög el a hűtőfolyadék. Persze, hát sérült a hűtőrendszer a csattanáskor, ez sem sikerült jól megcsinálni - gondoltam. Na itt most ugrok 1-2 bekezdést a lényeg, hogy az egyik szerelő azt hitte, hogy a kocsi lábon ment el a szervizig, pedig nem, trailer vitte. Mivel a hűtőn nem volt jelentős külsérelmi nyom, és a kárfelvétel időpontjára a hűtőfolyadék elpárolgott a motortérből azt hitte, nem is sérült a hűtő. És nem is cserélték ki, de még csak meg sem javították. Visszaadták úgy, hogy alig néhány deciliter hűtőfolyadék volt a motorban. A kb. 14 km-es hazaúton az a pár deci is elcsöpögött, nem mintha ért volna valamit. A motor meg azért kezdett csörögni, mert levegő-olaj hűtésűvé vált, és forrt benne az olaj (ezért nem volt már a végén olajnyomás sem). Én hülye meg azt hittem, hogy életemben először egy korrektül megjavított autót tettek alám, és ilyesmi meg sem fordult a fejemben. Életem első kb. 1,5 millió kilométerében a hőfokmutató végig középen állt, valszeg már így égett bele a szemembe, francnak sem tűnt fel, hogy a vízhőfokmérő úgy lefejelte a piros sávot, csoda, hogy nem robbant fel a műszerfal... És amit nem fogtok elhinni: Semmi baja nem lett a motornak!!! Megjavították a hűtőt, feltöltötték és olyan gyönyörűen jár a motor, mint új korában. Egy biztos, ebben nem maradtak kiégetetlen lerakódások, nem lesz pechlámpás egy ideig... Viszont ismét megdöbbentem a Lacetti szívósságán. Miután elemcserékkel megúszta a Pezsó Partner felborítását és TK-ra törését, még ez a merénylet, és ezt is túlélte! A jó kis öntöttvas motorblokk... Képzeld el ugyanezt egy alu.blokkos csodával... Akkor csak a hengerfejünk alu?
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #61 Dátum: 2009. Május 13. - 15:38:40 » |
|
"Akkor csak a hengerfejünk alu?"
Igen, a blokk öntöttvas.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #62 Dátum: 2009. Május 13. - 17:22:34 » |
|
Azért a hengerfejtömítés élettartalmát igencsak lecsökkentheti,ha megfőzöd a motort!
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #63 Dátum: 2009. Május 13. - 20:04:58 » |
|
Azért a hengerfejtömítés élettartalmát igencsak lecsökkentheti,ha megfőzöd a motort! A főzés, másnéven soft- tuning?
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Sean
|
|
« Hozzászólás #64 Dátum: 2009. Május 29. - 14:55:06 » |
|
Sziasztok! Teljesen uj vagyok még,az Lacettimet (1.4;16V) is csak másfél hete vettem 4 évesen,35000km-rel!egyetlenegy problémám vele,hogy 10 liter gond nélkül lemegy neki!olaj és gyertyacserére még nem volt időm,egy direktszűrőt tettem be tegnapelött a régi igencsak koszos helyére!a hangja jobb lett,még talán a menetteljesítmény is(bár gyengének érzem az autót),de a fogyasztás nem látszik csökkenni!le lehez ezt vinni 8 körülire városban?a válaszokat és tippeket előre is köszönöm!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
CDX
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 238
Nubira III 1.8 CDX
|
|
« Hozzászólás #65 Dátum: 2009. Május 29. - 15:22:47 » |
|
Sziasztok! Teljesen uj vagyok még,az Lacettimet (1.4;16V) is csak másfél hete vettem 4 évesen,35000km-rel!egyetlenegy problémám vele,hogy 10 liter gond nélkül lemegy neki!olaj és gyertyacserére még nem volt időm,egy direktszűrőt tettem be tegnapelött a régi igencsak koszos helyére!a hangja jobb lett,még talán a menetteljesítmény is(bár gyengének érzem az autót),de a fogyasztás nem látszik csökkenni!le lehez ezt vinni 8 körülire városban?a válaszokat és tippeket előre is köszönöm!
Igen, ha gyorsan magadmögött hagyod.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #66 Dátum: 2009. Május 29. - 17:40:15 » |
|
Sziasztok! Teljesen uj vagyok még,az Lacettimet (1.4;16V) is csak másfél hete vettem 4 évesen,35000km-rel!egyetlenegy problémám vele,hogy 10 liter gond nélkül lemegy neki!olaj és gyertyacserére még nem volt időm,egy direktszűrőt tettem be tegnapelött a régi igencsak koszos helyére!a hangja jobb lett,még talán a menetteljesítmény is(bár gyengének érzem az autót),de a fogyasztás nem látszik csökkenni!le lehez ezt vinni 8 körülire városban?a válaszokat és tippeket előre is köszönöm!
Ne várj nagy csodát, eléggé nagyétvágyúak ezek az autók. A fogyasztáscsökkentésben a kulcsszó - szerintem - az egyenletes tempójú haladás. Az állandó gyorsításokat, fékezéseket kerüld, akkor 9 alatt simán el kell tudnod járni vele városban is. És a guminyomást bátran minimum 2,3-2,4-re!!! Meg persze ne felejtkezz meg a olaj- és gyertyacseréről, főleg, ha gőzöd nincs arról, hogy az előző tulaj hogyan bánt vele...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. Május 29. - 17:45:51 írta kripic »
|
Naplózva
|
|
|
|
Sean
|
|
« Hozzászólás #67 Dátum: 2009. Május 29. - 17:50:57 » |
|
nekem is az jutott eszembe,hogy nem tudom mennyit állt az autó!kereskedésben vettem,de az utolsó bejegyzés 2007 végén van 29.000km körül a szervizkönyvben!azóta eltelt majd 2 év és csak 5.000km ment bele!csodát nem is várok,8-9 már megfelel!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #68 Dátum: 2009. Május 29. - 17:54:47 » |
|
nekem is az jutott eszembe,hogy nem tudom mennyit állt az autó!kereskedésben vettem,de az utolsó bejegyzés 2007 végén van 29.000km körül a szervizkönyvben!azóta eltelt majd 2 év és csak 5.000km ment bele!csodát nem is várok,8-9 már megfelel!
Annyi elérhető, persze attól is függ hol használod. Pesten dugókban ücsörögve nem biztos hogy ez összejön. Én rövid távokon (1-10km) használom általában kisvárosi körülmények között (mondjuk azért volt már így is, hogy 500m-t 20 perc alatt sikerült teljesítenem), nyáron így 8,3 télen 9,1 volt a fogyim.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sean
|
|
« Hozzászólás #69 Dátum: 2009. Május 29. - 19:10:42 » |
|
hát én Balatonfüreden lakom,pesthez hasonló dugók itt még csak hírből sincsenek! de azért remélem hogy a kötelező cserék után lejebb megy a fogyasztás!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #70 Dátum: 2009. Május 29. - 19:17:28 » |
|
Sziasztok! Teljesen uj vagyok még,az Lacettimet (1.4;16V) is csak másfél hete vettem 4 évesen,35000km-rel!egyetlenegy problémám vele,hogy 10 liter gond nélkül lemegy neki!olaj és gyertyacserére még nem volt időm,egy direktszűrőt tettem be tegnapelött a régi igencsak koszos helyére!a hangja jobb lett,még talán a menetteljesítmény is(bár gyengének érzem az autót),de a fogyasztás nem látszik csökkenni!le lehez ezt vinni 8 körülire városban?a válaszokat és tippeket előre is köszönöm!
Nekem is ilyen mocival szerelt a gépem és tanácsaim a következők: 1,Ha fogyit mérsz azt úgy tedd, hogy mindíg ugyan azon a kúton és kútfejen tedd és ugyan olyan állásig tankold. 2,Több cartárs tapasztalata alapján az OMV benzinnel azon belül is a Carrerával kedvezőbb a fogyi és az gazdaságos kutak kerülendők. 3,Először is kergesd meg az autód úgy, hogy a benzinhez sárga flakonos STP adalékot keversz, ez is többünk tapasztalata.A motor fordulat tartósan legalább 30km-en át 3000-es ford felett legyen. 4,Saját tapasztalat, hogy városban is a motorfordulatot 2-3000 között kell tartani. Én úgy szoktam váltani,hogy akkor se essen 2000 alá mikor feljebb kapcsolok.Gyakorlatilag az V.-ket 60 km/ó felett használom. 5,A kötelező cseréket nem ajánlatos kihagyni, a forgalom pedig biztos befolyásoló szerepet játszik. 6,Sajna egy kicsit buta a motorvezérlő elektronika, de józan ésszel és használattal ügyesen kisegíthető. Kíváncsiak vagyunk a saját tapasztalataidra. Sok sikert és boldog, gond mentes km-eket kívánunk neked.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sean
|
|
« Hozzászólás #71 Dátum: 2009. Május 29. - 19:54:51 » |
|
a fordulat 2-3000 közötti tartását olvastam én is,igy is cselekszem!fiatalként ez nem is nehéz!:) a többit is mind sorra veszem,bár OMV kut nincs nálunk,de ha olyan helyen járok azt is kipróbálom!köszönöm a jótanácsokat,már most imádom ezt az autót,csak ezen a fogyin kell lejjebb tornászni!jo gondolom ha meglesznek a 16os kerekek az még dob rajta,de az érthető lesz!köszönöm még egyszer!és természetesen jelem ha bármelyik is érzékelhető változást hoz!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #72 Dátum: 2009. Május 29. - 20:07:22 » |
|
a fordulat 2-3000 közötti tartását olvastam én is,igy is cselekszem!fiatalként ez nem is nehéz!:) a többit is mind sorra veszem,bár OMV kut nincs nálunk,de ha olyan helyen járok azt is kipróbálom!köszönöm a jótanácsokat,már most imádom ezt az autót,csak ezen a fogyin kell lejjebb tornászni!jo gondolom ha meglesznek a 16os kerekek az még dob rajta,de az érthető lesz!köszönöm még egyszer!és természetesen jelem ha bármelyik is érzékelhető változást hoz!
Ha nincs Carrera akkor nekem a 98-as az ami megfelelő.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #73 Dátum: 2009. Május 30. - 09:34:11 » |
|
Igen, az 1.4-essel az a baj, hogy folyamatosan padlógázon kell menni vele, hogy haladjon, ami visszaköszön a fogyasztáson. Cserébe sokkal simább a járása, szebb a hangja, mint az 1.6-osé.
Nekem is az a tapasztalatom amúgy, hogy ha 2-3000 közül használod, inkább a 3000 felé, vagy gyorsításkor bátran pörgeted (persze miután bemelegedett) akár 4000 fölé, nem kell bűnhődnöd a benzinkútnál, sőt a típusra jellemző lekormolódás rémével (rángatás, sárga lámpa, lomhulás) sem kell szembenézned. Érezni fogod, van az a fordulat, ahol padlógázon sem akar gyorsulni az autó, és van ahol alig érsz a pedálhoz és ugrik. Az utóbbi közelében kell használni, és jó lesz a fogyid.
Kár, hogy a váltó-váltóáttételezés és a kuplung nem partner ebben...
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #74 Dátum: 2009. Május 30. - 13:39:06 » |
|
Sziasztok! Teljesen uj vagyok még,az Lacettimet (1.4;16V) is csak másfél hete vettem 4 évesen,35000km-rel!egyetlenegy problémám vele,hogy 10 liter gond nélkül lemegy neki!olaj és gyertyacserére még nem volt időm,egy direktszűrőt tettem be tegnapelött a régi igencsak koszos helyére!a hangja jobb lett,még talán a menetteljesítmény is(bár gyengének érzem az autót),de a fogyasztás nem látszik csökkenni!le lehez ezt vinni 8 körülire városban?a válaszokat és tippeket előre is köszönöm!
Ne várj nagy csodát, eléggé nagyétvágyúak ezek az autók. A fogyasztáscsökkentésben a kulcsszó - szerintem - az egyenletes tempójú haladás. Az állandó gyorsításokat, fékezéseket kerüld, akkor 9 alatt simán el kell tudnod járni vele városban is. És a guminyomást bátran minimum 2,3-2,4-re!!! Meg persze ne felejtkezz meg a olaj- és gyertyacseréről, főleg, ha gőzöd nincs arról, hogy az előző tulaj hogyan bánt vele... Én 2,2-re állítom a gumi nyomást. Gyertyát 80.000-ként cserélek, pedig a gáz még kényesebb is erre. Így fogyaszt 10 litert - gázból! Ja, és nem pörgetem. 2-2500 között általában. Néha (nem is olyan ritkán) alatta. Olajat viszont 10.000-ként cserélek.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|