cupika
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
2.0 D Elite
|
|
« Dátum: 2009. Március 21. - 21:55:09 » |
|
Hello mindenki! Mielőtt bárki dorgálna, tudom, hogy a gondom bajom nem ide tartozik, de még nem tudom, hogy új hasonló támát hogyan lehet elidítani. Gondom: - Lacetti 2.0 dízelem van, eddig no problem, hurrá örülés - fogyasztás oké, kocsiban 12.700 km- van. - ma autópálya menet, 130 - 140 km/h tempóval, össz. 445 km, ebből 20 km város. Üzemanyag (az óra szerint) apad rendesen. A tank térfogata 60 liter. Indulás előtt 48,8 liter megtankolva. Üzemanyag visszajelző üres-negyed-fél-háromnegyed-tele jelzéssel van ellátva, gondolom a benzinesek is ilyen beosztásúak. Érkezésnél üzemanyag szint negyed felett hangyányival, ami azt jelenti, kb 35-40 liter gázolaj fogyott el. Ez Kb 10-11 liter/100 km fogyasztást jelent. Gyári adat 4,8 liter/100 km országút. Eddig ekkora fogyasztás nem volt, nem tudom mi lehet a baj, műszerfalon nem jelez vissza semmi, hangja a normális dízel hang, turbó nem visít. Várom az ötleteket. Köszönöm!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #1 Dátum: 2009. Március 21. - 23:01:12 » |
|
Hello mindenki! Mielőtt bárki dorgálna, tudom, hogy a gondom bajom nem ide tartozik, de még nem tudom, hogy új hasonló támát hogyan lehet elidítani. Gondom: - Lacetti 2.0 dízelem van, eddig no problem, hurrá örülés - fogyasztás oké, kocsiban 12.700 km- van. - ma autópálya menet, 130 - 140 km/h tempóval, össz. 445 km, ebből 20 km város. Üzemanyag (az óra szerint) apad rendesen. A tank térfogata 60 liter. Indulás előtt 48,8 liter megtankolva. Üzemanyag visszajelző üres-negyed-fél-háromnegyed-tele jelzéssel van ellátva, gondolom a benzinesek is ilyen beosztásúak. Érkezésnél üzemanyag szint negyed felett hangyányival, ami azt jelenti, kb 35-40 liter gázolaj fogyott el. Ez Kb 10-11 liter/100 km fogyasztást jelent. Gyári adat 4,8 liter/100 km országút. Eddig ekkora fogyasztás nem volt, nem tudom mi lehet a baj, műszerfalon nem jelez vissza semmi, hangja a normális dízel hang, turbó nem visít. Várom az ötleteket. Köszönöm!
Előbb tankold meg és meglátod majd hogy mennyi fog bele menni.Ha viszont a saccolásod bejön,hogy 35 liter 445 km-re,az nem 10-11literes fogyi,hanem 7,8,ami ilyen tempónál még a dízelnél is elmegy.A gyári értéket meg felejtsd el mert annyit soha nem fog enni.Amúgy ezt írhattad volna a fogyasztás topicba.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
cupika
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
2.0 D Elite
|
|
« Hozzászólás #2 Dátum: 2009. Március 22. - 10:05:59 » |
|
Rátankoltam, 39,6 liter. Dízelestől elég pocsék fogyasztás??!! Garis az autó, holnap megy szervízbe. Kössz a tanácsot!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #3 Dátum: 2009. Március 22. - 11:04:36 » |
|
Neki is meg volt a szelepcsere(Gomboséknál), pedig az övé 2007 januári 1.6-os. Az óta érdekes dolgokat csinál az autó. Folyamatos tempónál időnként rángat, gázelvétenél rángat, üres berakva le akar fulladni a motor, aztán magáhoztér. Alapjárat nem áll be, kis pedáljátékkal visszaáll, de szép lassan elkezd kúszni felfelé. Nehezen indul, van hogy csak egy henger indul, gázfröccsre a többi. A szerviz meg csak próbálkozik, ha nincs hibakód nem tudják mit kell cserélni.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. Március 22. - 11:06:33 írta Jani »
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
athee
Adminisztrátor
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1404
Lacetti 1.4 Star HB
|
|
« Hozzászólás #4 Dátum: 2009. Március 22. - 11:22:22 » |
|
Neki is meg volt a szelepcsere(Gomboséknál), pedig az övé 2007 januári 1.6-os. Az óta érdekes dolgokat csinál az autó. Folyamatos tempónál időnként rángat, gázelvétenél rángat, üres berakva le akar fulladni a motor, aztán magáhoztér. Alapjárat nem áll be, kis pedáljátékkal visszaáll, de szép lassan elkezd kúszni felfelé. Nehezen indul, van hogy csak egy henger indul, gázfröccsre a többi. A szerviz meg csak próbálkozik, ha nincs hibakód nem tudják mit kell cserélni. Érdekesség, hogy neki is, és Kripicnek is Gomboséknál cserélték a szelepeket. Lehet, hogy ők "nem értenek" már az autókhoz?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
athee
Adminisztrátor
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1404
Lacetti 1.4 Star HB
|
|
« Hozzászólás #5 Dátum: 2009. Március 22. - 11:23:53 » |
|
Neki is meg volt a szelepcsere(Gomboséknál), pedig az övé 2007 januári 1.6-os. Az óta érdekes dolgokat csinál az autó. Folyamatos tempónál időnként rángat, gázelvétenél rángat, üres berakva le akar fulladni a motor, aztán magáhoztér. Alapjárat nem áll be, kis pedáljátékkal visszaáll, de szép lassan elkezd kúszni felfelé. Nehezen indul, van hogy csak egy henger indul, gázfröccsre a többi. A szerviz meg csak próbálkozik, ha nincs hibakód nem tudják mit kell cserélni. Érdekesség, hogy neki is, és Kripicnek is Gomboséknál cserélték a szelepeket. Lehet, hogy ők "nem értenek" már az autókhoz? De ez már nem ebbe a topikba tartozik.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #6 Dátum: 2009. Március 22. - 18:27:29 » |
|
Neki is meg volt a szelepcsere(Gomboséknál), pedig az övé 2007 januári 1.6-os. Az óta érdekes dolgokat csinál az autó. Folyamatos tempónál időnként rángat, gázelvétenél rángat, üres berakva le akar fulladni a motor, aztán magáhoztér. Alapjárat nem áll be, kis pedáljátékkal visszaáll, de szép lassan elkezd kúszni felfelé. Nehezen indul, van hogy csak egy henger indul, gázfröccsre a többi. A szerviz meg csak próbálkozik, ha nincs hibakód nem tudják mit kell cserélni. Érdekesség, hogy neki is, és Kripicnek is Gomboséknál cserélték a szelepeket. Lehet, hogy ők "nem értenek" már az autókhoz? Esetleg a legtriviálisabb(nak tűnő) dolgokkal kellene kezdeni... Ha emlékeztek, én is szidtam Gombosékat már a végén, amikor negyedszer mentem vissza érthetetlen p300-al, és úgy tűnik (egyenlőre, kopp-kopp...), hogy a gyertyák voltak, amiket NEM ŐK raktak bele. Persze ettől még előbb is észrevehették volna, csak épp ilyenekre nem gondol senki... Én ezek után kezdem azt gondolni, hogy az én szelepcserém felesleges volt anno (már akkor is a **** gyertyák voltak benne...)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #7 Dátum: 2009. Március 22. - 21:36:05 » |
|
Neki is meg volt a szelepcsere(Gomboséknál), pedig az övé 2007 januári 1.6-os. Az óta érdekes dolgokat csinál az autó. Folyamatos tempónál időnként rángat, gázelvétenél rángat, üres berakva le akar fulladni a motor, aztán magáhoztér. Alapjárat nem áll be, kis pedáljátékkal visszaáll, de szép lassan elkezd kúszni felfelé. Nehezen indul, van hogy csak egy henger indul, gázfröccsre a többi. A szerviz meg csak próbálkozik, ha nincs hibakód nem tudják mit kell cserélni. Érdekesség, hogy neki is, és Kripicnek is Gomboséknál cserélték a szelepeket. Lehet, hogy ők "nem értenek" már az autókhoz? Esetleg a legtriviálisabb(nak tűnő) dolgokkal kellene kezdeni... Ha emlékeztek, én is szidtam Gombosékat már a végén, amikor negyedszer mentem vissza érthetetlen p300-al, és úgy tűnik (egyenlőre, kopp-kopp...), hogy a gyertyák voltak, amiket NEM ŐK raktak bele. Persze ettől még előbb is észrevehették volna, csak épp ilyenekre nem gondol senki... Én ezek után kezdem azt gondolni, hogy az én szelepcserém felesleges volt anno (már akkor is a **** gyertyák voltak benne...) Az autó náluk volt 30ezres szervizen kb.2 hónapja. Más nem nyúlt hozzá. Háromszor volt P300-as kód, rángatás semmi csak sárgalámpa. Ezért cseréltek szelepeket. Az egész rángatásos, meg nehezen indulós történet a szelepcsere óta van. Persze lehet, hogy csak egy cső vagy egy csatlakozó nincs rendesen a helyén, de megtalálni eddig nem sikerült nekik.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
mostnemtom
|
|
« Hozzászólás #8 Dátum: 2009. Március 22. - 23:44:55 » |
|
Hello mindenki! Mielőtt bárki dorgálna, tudom, hogy a gondom bajom nem ide tartozik, de még nem tudom, hogy új hasonló támát hogyan lehet elidítani. Gondom: - Lacetti 2.0 dízelem van, eddig no problem, hurrá örülés - fogyasztás oké, kocsiban 12.700 km- van. - ma autópálya menet, 130 - 140 km/h tempóval, össz. 445 km, ebből 20 km város. Üzemanyag (az óra szerint) apad rendesen. A tank térfogata 60 liter. Indulás előtt 48,8 liter megtankolva. Üzemanyag visszajelző üres-negyed-fél-háromnegyed-tele jelzéssel van ellátva, gondolom a benzinesek is ilyen beosztásúak. Érkezésnél üzemanyag szint negyed felett hangyányival, ami azt jelenti, kb 35-40 liter gázolaj fogyott el. Ez Kb 10-11 liter/100 km fogyasztást jelent. Gyári adat 4,8 liter/100 km országút. Eddig ekkora fogyasztás nem volt, nem tudom mi lehet a baj, műszerfalon nem jelez vissza semmi, hangja a normális dízel hang, turbó nem visít. Várom az ötleteket. Köszönöm!
A gyári adatot messze felejtsd el. Nekem közel 40 ezer van benne és 6,5-7 liter körül eszik, igaz az enyém kombi. Nem fog kevesebbet enni, ez egy ilyen típus. Mindegy , hogy milyen motor van benne szeret enni.Olyan mint a gazdája (legalábbis én)
|
|
|
Naplózva
|
Az élet mindig ünnepnap!!!
|
|
|
cupika
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
2.0 D Elite
|
|
« Hozzászólás #9 Dátum: 2009. Március 23. - 22:28:20 » |
|
Tudom, hogy a gyári adatokra nem sokat lehet adni, inkább számoljunk egy két litert rá. Előtte benzinesem volt az is szerette a hasát. Inkább egy kicsit megijedtem, mert új autó révén nem szeretnék ráfizetni. Nagyon jól megy, szeretem. A szervízben is kérdezősködtem, a válasz az volt még elég kevés benne a 12.000 km, később jobban beál majd a fogyasztása.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #10 Dátum: 2009. Március 23. - 22:47:34 » |
|
12 ezer km-rel már nagyjából bekopott, ennél jobb nem lesz a fogyasztása. (Egyesek szerint már 0 km-esen is be van kopva, ami természetesen hülyeség) Az 5 sebességes váltó átka a magas fogyasztás autópálya tempóban, agyonpörgi magát a motor. Legalább csinálhatták volna hosszabbra az ötöst.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #11 Dátum: 2009. április 14. - 15:17:26 » |
|
Neki is meg volt a szelepcsere(Gomboséknál), pedig az övé 2007 januári 1.6-os. Az óta érdekes dolgokat csinál az autó. Folyamatos tempónál időnként rángat, gázelvétenél rángat, üres berakva le akar fulladni a motor, aztán magáhoztér. Alapjárat nem áll be, kis pedáljátékkal visszaáll, de szép lassan elkezd kúszni felfelé. Nehezen indul, van hogy csak egy henger indul, gázfröccsre a többi. A szerviz meg csak próbálkozik, ha nincs hibakód nem tudják mit kell cserélni. Érdekesség, hogy neki is, és Kripicnek is Gomboséknál cserélték a szelepeket. Lehet, hogy ők "nem értenek" már az autókhoz? Esetleg a legtriviálisabb(nak tűnő) dolgokkal kellene kezdeni... Ha emlékeztek, én is szidtam Gombosékat már a végén, amikor negyedszer mentem vissza érthetetlen p300-al, és úgy tűnik (egyenlőre, kopp-kopp...), hogy a gyertyák voltak, amiket NEM ŐK raktak bele. Persze ettől még előbb is észrevehették volna, csak épp ilyenekre nem gondol senki... Én ezek után kezdem azt gondolni, hogy az én szelepcserém felesleges volt anno (már akkor is a **** gyertyák voltak benne...) Az autó náluk volt 30ezres szervizen kb.2 hónapja. Más nem nyúlt hozzá. Háromszor volt P300-as kód, rángatás semmi csak sárgalámpa. Ezért cseréltek szelepeket. Az egész rángatásos, meg nehezen indulós történet a szelepcsere óta van. Persze lehet, hogy csak egy cső vagy egy csatlakozó nincs rendesen a helyén, de megtalálni eddig nem sikerült nekik. Jó az autó! A hiba egy rosszul összedugott elektromos csatlakozó miatt volt. Én csak azt nem értem, hogy egy ilyen hibára, miért csak többszöri szervizlátogatás után jönnek rá?
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #12 Dátum: 2009. április 14. - 18:47:06 » |
|
Neki is meg volt a szelepcsere(Gomboséknál), pedig az övé 2007 januári 1.6-os. Az óta érdekes dolgokat csinál az autó. Folyamatos tempónál időnként rángat, gázelvétenél rángat, üres berakva le akar fulladni a motor, aztán magáhoztér. Alapjárat nem áll be, kis pedáljátékkal visszaáll, de szép lassan elkezd kúszni felfelé. Nehezen indul, van hogy csak egy henger indul, gázfröccsre a többi. A szerviz meg csak próbálkozik, ha nincs hibakód nem tudják mit kell cserélni. Érdekesség, hogy neki is, és Kripicnek is Gomboséknál cserélték a szelepeket. Lehet, hogy ők "nem értenek" már az autókhoz? Esetleg a legtriviálisabb(nak tűnő) dolgokkal kellene kezdeni... Ha emlékeztek, én is szidtam Gombosékat már a végén, amikor negyedszer mentem vissza érthetetlen p300-al, és úgy tűnik (egyenlőre, kopp-kopp...), hogy a gyertyák voltak, amiket NEM ŐK raktak bele. Persze ettől még előbb is észrevehették volna, csak épp ilyenekre nem gondol senki... Én ezek után kezdem azt gondolni, hogy az én szelepcserém felesleges volt anno (már akkor is a **** gyertyák voltak benne...) Az autó náluk volt 30ezres szervizen kb.2 hónapja. Más nem nyúlt hozzá. Háromszor volt P300-as kód, rángatás semmi csak sárgalámpa. Ezért cseréltek szelepeket. Az egész rángatásos, meg nehezen indulós történet a szelepcsere óta van. Persze lehet, hogy csak egy cső vagy egy csatlakozó nincs rendesen a helyén, de megtalálni eddig nem sikerült nekik. Jó az autó! A hiba egy rosszul összedugott elektromos csatlakozó miatt volt. Én csak azt nem értem, hogy egy ilyen hibára, miért csak többszöri szervizlátogatás után jönnek rá? Jani,esetleg egy fényképet arról a csatlakozóról,hátha másnak is lesz ilyen gondja.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #13 Dátum: 2009. április 14. - 19:00:23 » |
|
Neki is meg volt a szelepcsere(Gomboséknál), pedig az övé 2007 januári 1.6-os. Az óta érdekes dolgokat csinál az autó. Folyamatos tempónál időnként rángat, gázelvétenél rángat, üres berakva le akar fulladni a motor, aztán magáhoztér. Alapjárat nem áll be, kis pedáljátékkal visszaáll, de szép lassan elkezd kúszni felfelé. Nehezen indul, van hogy csak egy henger indul, gázfröccsre a többi. A szerviz meg csak próbálkozik, ha nincs hibakód nem tudják mit kell cserélni. Érdekesség, hogy neki is, és Kripicnek is Gomboséknál cserélték a szelepeket. Lehet, hogy ők "nem értenek" már az autókhoz? Esetleg a legtriviálisabb(nak tűnő) dolgokkal kellene kezdeni... Ha emlékeztek, én is szidtam Gombosékat már a végén, amikor negyedszer mentem vissza érthetetlen p300-al, és úgy tűnik (egyenlőre, kopp-kopp...), hogy a gyertyák voltak, amiket NEM ŐK raktak bele. Persze ettől még előbb is észrevehették volna, csak épp ilyenekre nem gondol senki... Én ezek után kezdem azt gondolni, hogy az én szelepcserém felesleges volt anno (már akkor is a **** gyertyák voltak benne...) Az autó náluk volt 30ezres szervizen kb.2 hónapja. Más nem nyúlt hozzá. Háromszor volt P300-as kód, rángatás semmi csak sárgalámpa. Ezért cseréltek szelepeket. Az egész rángatásos, meg nehezen indulós történet a szelepcsere óta van. Persze lehet, hogy csak egy cső vagy egy csatlakozó nincs rendesen a helyén, de megtalálni eddig nem sikerült nekik. Jó az autó! A hiba egy rosszul összedugott elektromos csatlakozó miatt volt. Én csak azt nem értem, hogy egy ilyen hibára, miért csak többszöri szervizlátogatás után jönnek rá? Jani,esetleg egy fényképet arról a csatlakozóról,hátha másnak is lesz ilyen gondja. Azt nem tudni melyik, nem mutatták meg. Valamelyik olyan, amit a szelepcserénél szét kell szedni.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #14 Dátum: 2009. április 14. - 23:13:00 » |
|
Azért ez sajnos utal a munkavégzés minőségére... Gombiék nekem is kiverték a biztosítékot a napokban, miután 2 hétig könyörögtem (volt kollégámnak) a szokásos légzsáklámpás történettel, hogy ugyan csináljunk már vele valamit, a légzsák mégsem játék. Annyit értem el, hogy 2-3 sikertelen "javításra való felbújtás" után már a telefont sem vették fel nekem. Persze a vezetékest egyből felkapták, mert nem tudták, hogy ott is én csörgök ravasz módon. Bepróbálkoztam Opel oldalon is egy szintén volt kollégánál, "hátha" alapon. Ott ugyan eszköz hiányában nem tudtak segíteni, de legalább a szándék megvolt. Miután a srác élőben kérdőre vonta Chevy-s emberemet megtudtam, hogy gumicsere szezonban ne akarjak autót javíttatni, még a villanyász is gumit szerel, meg amúgyis menjek a francba, hogy mindig van valami nyűgöm. Ezek szerint a Chevy Gombi tök jól megél az Autóflottás kocsik gumizásából... Vicc. Dühömben átmentem a Chevy Wallishoz a Váci útra, ahol -már sejtitek- egy volt kollégám segített, és 10 perc múlva kész volt az autó...
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
|